استعدادهای خود را بشناسید و با کمک آن زندگی خود را بسازید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۵ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

در زندگی سعی کنید استعدادهای خودتان را بشناسید. زندگی رویایی‌تان را با توجه به استعدادهای خود بسازید.

تصور کنید، یک قطعه زمین در شمال ایران دارید و یک قطعه زمین در جنوب کشور و یک قطعه زمین در منطقه‌ی کویر و شما کشاورزی هستید که می‌خواهید در این زمین‌ها زراعت کنید. آیا در هر سه زمین به ‌صورت یکسان بذر می‌کارید؟ آیا هر سه زمین برای پرورش هر محصولی مناسب هستند؟ آیا می‌توان در زمین خشک کویر شالی‌های برنج کاشت؟ آیا زمین‌های مرطوب شمال کشور برای پرورش رطب مناسب هستند؟

زمین وجود هر کدام از ما نیز به همین شکل است. انسان‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. زمین وجود یکی برای کاشت رطب مناسب است و زمین وجود دیگری برای کاشت درختان میوه. اما وقتی به مدرسه می‌رویم از ما می‌خواهند همه شبیه به هم باشیم و همه مسیر یکسانی را طی کنیم.

معمولا درصد بالایی از افرادی که رشد می‌کنند و به سنی می‌رسند که می‌خواهند وارد شغل شوند، تصویر درستی از زمین وجود و استعدادهای خودشان ندارند. مسیر زندگی آنها را در حوزه‌ای قرار می‌دهد. اگر شانس همراه فرد باشد، به صورت اتفاقی در مسیر درست یا نزدیک‌تر به مسیر درست قرار می‌گیرد ولی در اکثر مواقع در زمین‌های خشک، برنچ می‌کاریم و در زمین‌های مرطوب در حال کشت رطب هستیم.

به‌همین دلیل است که محصولات زندگی ما غنی نیستند. چون زمین را خوب نمی‌شناسیم و نمی‌دانیم آن فرد چه استعدادی دارد و این استعداد به چه کاری می‌آید.

writing dreams
رویا

استعدادهای خود را بشناسید و به آنها توجه نشان دهید

شاید شما نیز افرادی را دیده باشید که توانمندی و استعدادی خاص در یک حوزه دارند ولی به کار دیگری مشغول هستند. اصلا آیا می‌دانید معنی و مفهوم استعداد چیست؟ آیا اینکه کسی باهوش باشد، لزوما با استعداد است؟ چطور می‌توان فهمید کسی در کاری استعداد دارد یا خیر؟

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
استعدادهای خوب را بشناس

در گذشته برای آنکه بفهمند کسی استعداد دارد یا خیر، تست‌های IQ برگزار می‌کردند ولی شرایط تغییر کرده است و اکنون سعی می‌کنند از کودکی نست‌های استعدادیابی برگزار کنند تا بتوانند به فرد کمک کنند آینده‌ی خوبی برای خود رقم بزند.

آیا شما فردی معمولی هستید یا استعدادی خاص دارید؟ اطرافتان چطور؟ آیا آنها هم افرادی معمولی با توانمندی‌‌های معمولی هستند یا افراد خاص با توانمندی‌های خاص هستند؟ چقدر افرادی که در مجاورت شما زندگی می‌کنند، به استعدادهای خود واقف هستند؟ آیا اصلا می‌دانید در چه کاری مهارت خوبی دارید و در آن حوزه خداوند به شما استعدادی عطا کرده است؟

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چطور می‌توانیم استعدادهای خودمان را کشف کنیم؟ باید در مسیر شناخت استعدادهای خود قرار بگیرید. در ویدئوی دکتر احمد محمدی توضیحاتی در مورد استعدادیابی و نحوه برخورد با استعدادها ارائه شده است. کاغذ و قلم بردارید و نکات مهم را یادداشت کنید. هیچ وقت برای شروع کردن دیر نیست. می‌توانید زندگی رویایی‌تان را به‌راحتی بسازید و از زندگی خود لذت ببرید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی