استراتژی های تولید محتوا اثربخش را بشناسید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۷ تیر, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۱۹ آبان, ۱۴۰۱
پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

اولین قدم برای موفقیت در تولید محتوا، تعریف استراتژی محتوایی است، اگر استراتژی های تولید محتوا اثربخش نداشته باشیم تولید محتوا اثربخشی خود را از دست می‌دهد.

در این مقاله قصد داریم به بررسی استراتژی های تولید محتوا اثربخش بپردازیم.

تولید محتوایی که مشتریان‌تان را به طرفداران دائمی شما تبدیل کند، کلید اصلی موفقیت در هر کسب و کار آنلاین است.

با این که گاهی در بازه‌های زمانی خاص، محتوای تولیدی جذابیت خود را برای مخاطبین از دست داده است، اما فضای مجازی و نحوه رفتار کاربران بار دیگر آن را به ابزاری ترغیب کننده برای جذب مشتری تبدیل کرده است.

با آکادمی بازار برای آشنایی بیشتر با استراتژی های تولید محتوا اثر بخش همراه باشید.

استراتژی های تولید محتوا اثر بخش

بازاریابی محتوا، استراتژی نابی برای افزایش نرخ فروش است. مطالعات جدید نشان می‌دهند 82 درصد از خریداران حداقل 5 تاپیک از محتوای تولید شده توسط یک شرکت را مطالعه می‌کنند.

برخلاف این تصور اشتباه که بازاریابی محتوا تنها در ابتدای فرآیند فروش تاثیر گذار است، باید گفت بازاریابی محتوا در مراحل فرآیند فروش در افزایش نرخ فروش موثر است.

طبق آمار منتشر شده در وبسایت HubSpot، شصت و هشت درصد از مصرف کنندگان، بعد از خواندن محتوای تولیدی یک برند احساس بهتری نسبت به آن پیدا کرده‌اند.

توجه داشته باشید که بسیاری از مشتریان بعد از مطالعه محتوای تولیدی شما ممکن است از شما خرید نکنند و برعکس به سراغ رقیبان شما بروند. بنابراین اگر می‌خواهید فرآیند فروش خود را از مرحله‌ای به مرحله دیگر ارتقا دهید، ضروری است تا در هر مرحله محتوایی مرتبط و جذاب تولید نمایید.

در ادامه با استراتژی های تولید محتوا اثر بخش  که به شما کمک می‌کنند آشنا می‌شوید.

بر روی عواملی تمرکز کنید که نزد مشتریان از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند

برای مثال می‌توانید با مراجعه به بخش نظرسنجی وب سایت خود، مشاهده کنید که بیشترین سوالات مطرح شده از مشتریان در خصوص چه مسائلی هستند.

می‌توان گفت موضوعات مطرح شده اکثرا پیرامون قیمت، گزارش مشکلات یا خرابی محصول و… می‌باشند.

محتوایی تولید کنید که نشان دهنده رفتار درون سازمانی شما باشد

محتوایی تولید کنید که نشان دهنده رفتار درون سازمانی شما باشد

در استراتژی های تولید محتوا اثربخش در نظر داشته باشید زمانی که مشتریان با شما تماس می‌گیرند، انتظار دارند تا رفتار شما مطابق با محتوای سایت‌تان باشد.

اگر چنین نباشد آن‌ها احساس می‌کنند که فریب خورده‌اند و تقاضای خود را به جای دیگری می‌برند.

محتوای تولید شده اگر دربرگیرنده فضای واقعی حاکم بر شرکت نباشد، موفقیت چندانی به بار نمی‌آورد. مشتریان زمانی به شما وفادار می‌مانند که تصویری که از خود در ذهن آنان ایجاد کرده‌اید با رفتار درون سازمانی شما منطبق باشد.

بازاریابی محتوا را در اولویت قرار دهید

استراتژی های تولید محتوا اثربخش موضوعی است که باید در اولویت کارها قرار گیرد. شرکت‌ها بایستی خلاقیت در ایجاد محتوا را در اولویت امور خود قرار دهند.

استاد احمد محمدی
«پایان سندروم سطل‌های عرق»، به جای بیشتر کارکردن، هوشمندانه کار کن.
استاد احمد محمدی

بهانه‌هایی از قبیل نداشتن زمان کافی را کنار بگذارید بسیاری از شرکت‌ها زمان زیادی را صرف ارسال ایمیل می‌کنند، اما تعداد کمی از آن‌ها همین زمان را صرف ایجاد محتوا در شبکه‌های اجتماعی و… می‌کنند.

محتوای اثرگذار و متنوع تولید نمایید

استراتژی های تولید محتوا اثربخش می‌تواند در انواع مختلفی صورت گیرد که شامل ویدئو، اسلاید شو، اینفوگرافی، انیمیشن، پادکست و… می‌باشد.

اگر محتوای تولیدی شامل تعدادی از موارد ذکر شده باشد، می‌تواند مخاطبین آنلاین زیادی را جذب نماید. البته بازخورد هر کدام از این موارد از طرف مشتریان می‌تواند متفاوت باشد.

اولین قدم این است که هزینه‌های مالی و زمان مصرفی جهت تولید هر کدام را محاسبه کنید.

بعد از آن، اقدامات صورت گرفته رقیبان‌تان را در این زمینه مدنظر قرار دهید و بازخورد محتوای تولیدی آنان را از نظر معیارهای مختلفی مانند ترافیک تولید شده، میزان اشتراک گذاری‌ها، نظرات و لینک‌های قرار داده شده بررسی نمایید.

در استراتژی های تولید محتوا اثربخش کیفیت محتوا را افزایش دهید نه تعداد آن را

بسیاری از تولید کنندگان محتوا مرتکب این اشتباه می‌شوند و نتایج بدست آمده از محتوای تولیدی خود را ارزیابی نمی‌کنند. که این امر سبب هدر دادن زمان و هزینه می‌شود.

اگر محتوای تولیدی شما کیفیت پایینی داشته باشد تکرار در پست گذاری کمک چندانی نخواهد کرد چه بسا تاثیری کاملا برعکس نیز می‌تواند داشته باشد.

تقلید و کپی کردن در این زمینه یکی دیگر از اشتباهات رایج است که بر سئو نیز تاثیر گذار است. در بازاریابی محتوا بر کیفیت تمرکز کنید نه بر افزایش تعداد آن.

پادکست - بازاریابی اخلاقی و انواع تبلیغات غیر اخلاقی

تولید محتوا مزیت‌های فراوانی برای شما و کسب و کارتان خواهد داشت. بازاریابی محتوا در صورتی برای شرکت یا سازمان شما اثربخش است که این کار را بصورت مداوم و اصولی انجام دهید؛ یعنی داشتن یک استراتژی قوی برای تولید محتوای جذاب و اثر بخش در طول زمان.

یکی از اهداف والای آکادمی بازار گسترش علم به روز فروش و بازاریابی و همچنین راهکارهای مدیریت صحیح یک کسب و کار موفق در بین افراد علاقمند می باشد.

به همین خاطر این شرکت علاوه بر انتشار روزانه مقالاتی مفید در سایت خود در خصوص کسب و کار و برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی، سمیناری به نام «موفقیت» برگزار می نماید. در این سمینار استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه فروش و بازاریابی  مطالبی بسیار کاربردی و مفید در رابطه با توسعه و مدیریت یک کسب و کار موفق را به شما خواهند آموخت. می توانید برای ثبت نام در این سمینار و آشنایی با محتوای آموزشی آن بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی