بازاریابی و فروشمقالات

استراتژی های تولید محتوا اثربخش را بشناسید

اولین قدم برای موفقیت در تولید محتوا، تعریف استراتژی محتوایی است، اگر استراتژی های تولید محتوا اثربخش نداشته باشیم تولید محتوا اثربخشی خود را از دست میدهد.

در این مقاله قصد داریم به بررسی استراتژی های تولید محتوا اثربخش بپردازیم.

تولید محتوایی که مشتریانتان را به طرفداران دائمی شما تبدیل کند، کلید اصلی موفقیت در هر کسب و کار آنلاین است.

با این که گاهی در بازه های زمانی خاص، محتوای تولیدی جذابیت خود را برای مخاطبین از دست داده است، اما فضای مجازی و نحوه رفتار کاربران بار دیگر آن را به ابزاری ترغیب کننده برای جذب مشتری تبدیل کرده است.

با آکادمی بازار برای آشنایی بیشتر با استراتژی های تولید محتوا اثر بخش همراه باشید.

استراتژی های تولید محتوا اثر بخش

بازاریابی محتوا، استراتژی نابی برای افزایش نرخ فروش است. مطالعات جدید نشان می دهند 82 درصد از خریداران حداقل 5 تاپیک از محتوای تولید شده توسط یک شرکت را مطالعه می کنند.

برخلاف این تصور اشتباه که بازاریابی محتوا تنها در ابتدای فرآیند فروش تاثیر گذار است، باید گفت بازاریابی محتوا در مراحل فرآیند فروش در افزایش نرخ فروش موثر است.

طبق آمار منتشر شده در وبسایت HubSpot، 68 درصد از مصرف کنندگان، بعد از خواندن محتوای تولیدی یک برند احساس بهتری نسبت به آن پیدا کرده اند.

توجه داشته باشید که بسیاری از مشتریان بعد از مطالعه محتوای تولیدی شما ممکن است از شما خرید نکنند و برعکس به سراغ رقیبان شما بروند. بنابراین اگر می خواهید فرآیند فروش خود را از مرحله ای به مرحله دیگر ارتقا دهید، ضروری است تا در هر مرحله محتوایی مرتبط و جذاب تولید نمایید.

در ادامه با استراتژی های تولید محتوا اثر بخش  که به شما کمک می کنند آشنا می شید

بر روی عواملی تمرکز کنید که نزد مشتریان از اهمیت ویژه ای برخوردارند

برای مثال می توانید با مراجعه به بخش نظرسنجی وب سایت خود، مشاهده کنید که بیشترین سوالات مطرح شده از مشتریان در خصوص چه مسائلی هستند؛ می توان گفت موضوعات مطرح شده اکثرا پیرامون قیمت، گزارش مشکلات یا خرابی محصول و .. می باشند.

محتوایی تولید کنید که نشان دهنده رفتار درون سازمانی شما باشد

در استراتژی های تولید محتوا اثربخش در نظر داشته باشید زمانی که مشتریان با شما تماس می گیرند، انتظار دارند تا رفتار شما مطابق با محتوای سایتتان باشد.

اگر چنین نباشد آنها احساس می کنند که فریب خورده اند و تقاضای خود را به جای دیگری می برند.

محتوای تولید شده اگر دربرگیرنده فضای واقعی حاکم بر شرکت نباشد، موفقیت چندانی به بار نمی آورد. مشتریان زمانی به شما وفادار می مانند که تصویری که از خود در ذهن آنان ایجاد کرده اید با رفتار درون سازمانی شما منطبق باشد.

بازاریابی محتوا را در اولویت قرار دهید

استراتژی های تولید محتوا اثربخش موضوعی است که باید در اولویت کارها قرار گیرد. شرکت ها بایستی خلاقیت در ایجاد محتوا را در اولویت امور خود قرار دهند.

بهانه هایی از قبیل نداشتن زمان کافی را کنار بگذارید بسیاری از شرکت ها زمان زیادی را صرف ارسال ایمیل می کنند، اما تعدا کمی از آنها همین زمان را صرف ایجاد محتوا در شبکه های اجتماعی و … می کنند.

محتوای اثرگذار و متنوع تولید نمایید

استراتژی های تولید محتوا اثربخش می تواند در انواع مختلفی صورت گیرد که شامل ویدئو، اسلاید شو، اینفو گرافی، انیمیشن، پادکست و … می باشد.

اگر محتوای تولیدی شامل تعدادیاز موارد ذکر شده باشد، می تواند مخاطبین آنلاین زیادی را جذب نماید. البته بازخورد هر کدام از این موارد از طرف مشتریان می تواند متفاوت باشد.

اولین قدم این است که هزینه های مالی و زمان مصرفی جهت تولید هر کدام را محاسبه کنید.

بعد از آن، اقدامات صورت گرفته رقیبانتان را در این زمینه مدنظر قرار دهید و بازخورد محتوای تولیدی آنان را از نظر معیارهای مختلفی مانند ترافیک تولید شده، میزان اشتراک گذاری ها، نظرات و لینک های قرار داده شده بررسی نمایید.

در استراتژی های تولید محتوا اثربخش کیفیت محتوا را افزایش دهید نه تعداد آن را

بسیاری از تولید کنندگان محتوا مرتکب این اشتباه می شوند و نتایج بدست آمده از محتوای تولیدی خود را ارزیابی نمی کنند. که این امر سبب هدر دادن زمان و هزینه می شود.

اگر محتوای تولیدی شما کیفیت پایینی داشته باشد تکرار در پست گذاری کمک چندانی نخواهد کرد چه بسا تاثیری کاملا برعکس نیز می تواند داشته باشد.

تقلید و کپی کردن در این زمینه یکی دیگر از اشتباهات رایج است که بر سئو نیز تاثیر گذار است. در بازاریابی محتوا بر کیفیت تمرکز کنید نه بر افزایش تعداد آن.

تولید محتوا مزیت های فراوانی برای شما و کسب و کارتان خواهد داشت. بازاریابی محتوا در صورتی برای شرکت یا سازمان شما اثربخش است که این کار را بصورت مداوم و اصولی انجام دهید؛ یعنی داشتن یک استراتژی قوی برای تولید محتوای جذاب و اثر بخش در طول زمان.

یکی از اهداف والای آکادمی بازار گسترش علم به روز فروش و بازاریابی و همچنین راهکارهای مدیریت صحیح یک کسب و کار موفق در بین افراد علاقمند می باشد.

به همین خاطر این شرکت علاوه بر انتشار روزانه مقالاتی مفید در سایت خود در خصوص کسب و کار و برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی، سمیناری به نام «موفقیت» برگزار می نماید. در این سمینار استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه فروش و بازاریابی  مطالبی بسیار کاربردی و مفید در رابطه با توسعه و مدیریت یک کسب و کار موفق را به شما خواهند آموخت. می توانید برای ثبت نام در این سمینار و آشنایی با محتوای آموزشی آن بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

 

 

مطالب مرتبط

بازاریابی مکان محور یا ژئو مارکتینگ چیست؟
بازاریابی ترکیبی و فاکتور های مهم آن را بشناسید
بازاریابی رابطه ای و استراتژی های آن را بشناسید
شناخت بازاریابی خدمات و تکنیک های آن
اصول مکالمات در فروش ، 7 جمله ای که فروشندگان نباید در مقابل مشتری ها به کار ببرند
برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن