همانند «گرگ وال استریت» بهترین‌ها را شناسایی کن و به کار بگیر

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۸ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

فیلم سینمایی «گرگ وال استریت» محصول سال ۲۰۱۳ ایالات متحده آمریکاست. داستان فیلم در مورد دلالی است که در بحبوحه بازار سعی می‌کند با سخت‌کوشی و جذب افراد مناسب سهم خوبی از بازار را به دست بیاورد و ثروتمند شود. در این راه شغل خود را از دست می‌دهد اما به عنوان تامین کننده مجددا وارد بازار کار می‌شود. کارگردانی این فیلم را مارتین اسکورسیزی  انجام داده است و لئوناردو دی کاپریو  در آن به ایفای نقش پرداخته است.

اگر شما به عنوان مدیر یا سرپرست به دنبال روند رو به رشد شرکت هستید و می‌خواهید در بازار رقابتی دوام بیاورید و علاوه بر آن جایگاه خوبی را در بازار برای خود پیدا کنید باید به فکر استخدام افراد مناسب برای هر پست در شرکت خود باشید. وقتی افراد با قابلیت مناسب و تجربه کاری مرتبط مسئولیتی را بر عهده می‌گیرند قطعا از پس انجام کار به بهترین شیوه ممکن بر می‌آیند. البته علاوه بر آن فرد باید دارای خصوصیات شخصی بارزی چون حس مسئولیت‌پذیری، سخت کوشی و داشتن تعصب کاری مثبت باشد.

چند راز ساده برای استخدام افراد مناسب

هنگام استخدام، فلسفه جالبی را پیشنهاد می‌کنم: «افراد خوب، افراد خوبی را می شناسند.» افراد موفق و حرفه‌ای مشاغل در این زمینه می‌گویند:« وقتی فرصت کافی داریم، ابتدا به سراغ اعضای تیم خود می‌رویم و می‌پرسیم که آیا آنها از افرادی که علاقه‌مند به کار برای ما باشند آگاهی دارند یا خیر. این روشی برای رشد و تأیید استعدادی است که در حال حاضر داریم.»

۱. کشف آنچه که واقعاً استعداد بزرگ به نظر می‌رسد

برای ایجاد شفافیت در روند استخدام خود، ارزش یک استراتژی استعدادی را در نظر بگیرید. یک استراتژی استعدادی داشته باشید تا از هر نقشی که در شرکت خود دارید، از کارمندان رده پایین تا مدیران، چه چیزی به راستی برای شما ارزش محسوب می‌شود؟ چه استعدادی برایتان اهمیت دارد؟

ایجاد تصویری جامع از آنچه شما می‌خواهید و از همه اعضای تیم انتظار دارید، ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما به شما کمک می‌کند افرادی را استخدام کنید که برای فرهنگ شرکت و برای آن موقعیت مناسب باشند. اینطور شما از بیراهه‌ها دور خواهید شد و در عوض افراد خوبی پیدا خواهید کرد که باعث می‌شود این شرکت عملکرد مناسب، شکوفا و موفقیت خود را انجام دهد.

۲. کارمندان خود را در روند استخدام بیشتر درگیر کنید

استراتژی دیگری که تجربه نشان داده موثر است مشارکت کارمندان فعلی است که بسیار درگیر روند استخدام می‌شوند. شخصی که در این کار موفق است می‌گوید: ما همیشه می‌خواهیم کارمندانی را که قصد همکاری با شخصی را دارند که خیلی زود در آن استخدام می‌شوند، درگیر کنیم. ما زمان بیشتری را برای رسیدن به افراد مناسب در جبهه می‌گذرانیم و بسیاری از کارمندان خود را در این کار درگیر می‌کنیم.

به عنوان مثال ، اگرفردی قصد دارد یک استراتژیست بازاریابی را استخدام کند، آنها یک تیم کوچک را جمع می‌کنند که شامل یک عضو ارشد تیم از این بخش، یک مقام مربیگری از اداره و یک کارمند همکار می‌باشد که همکار جدیدی برای استخدام باشد. پس از مصاحبه‌های یک به یک با اعضای آن تیم، فرد همچنین با کارمندانی که مستقیماً با آنها کار می‌کنند ملاقات می‌کند.

استخدام افراد مناسب
استخدام

۳. برای هر تصمیمی عجله نکنید

یکی از رئیس‌های شرکتی با افراد خوب موافق است که بهترین تصمیم گیری در مورد استخدام، تصمیماتی است که در آن عجله نمی‌شود. او توضیح می‌دهد: « اجازه دادن به روند آهسته کارها بسیار مهم است زیرا ما می‌خواهیم ببینیم که این شخص چه تاثیری در تیم ما خواهد داشت، خوب یا بد.»

داوطلبان می‌توانند روی کاغذ عالی به نظر برسند یا مهارت‌های لازم برای موقعیت را داشته باشن ، اما خصوصیاتی ندارند که با ارزش‌های مطابقت داشته باشند. به همین دلیل است که ابتدا باید به شخصیت کاندیداها نگاه کرد تا ببینید آیا اینها یک ویژگی فرهنگی هستند. اومی گوید: «ما ابتدا شخصیت آنها را با پرسیدن سؤالاتی در مورد هفت ویژگی مهم شخصیتی که هر یک از اعضای تیم بالقوه باید برای انتقال به قسمت بعدی مراحل مصاحبه انجام دهد، آزمایش می‌کنیم.»

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
7 ابزار طلایی برای موفقیت

۴. کیفیت مهم است نه کمیت

تنها به خاطر رزومه سنگین یک شخص او را با حقوق بالا استخدام نکنید. شاید او تنها رزومه خوبی دارد و در عمل به درد شما نخورد. سعی کنید مهارت و تخصص افراد را بشناسید و با توجه به شایستگی‌شان به آنها جایگاه دهید، این هم به نفع شرکت شماست هم به نفع خود او. عملکرد او در آن جایگاه قطعا بهترین خواهد بود.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی