از تغییرات مثبت و موثر در کار و زندگی شخصی استقبال کنید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۱ بهمن, ۱۳۹۶
آخرین بروزرسانی: ۶ مرداد, ۱۴۰۰

ایجاد نگرش و تغییرات مثبت باعث تحول کامل زندگی و در نتیجه موفقیت روزافزون می‌شود. باید عادت‌های همیشگی‌مان را رها کنیم و پذیرای تغییرات مفید باشیم.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

ایجاد تغییرات مثبت

من خسته‌ام؛ خیلی خسته. اما در عین حال بسیار خوشحالم؛ خودم هم از این شادمانی تعجب کرده ام! اگر به من حسادت می‌کنید و فکر می‌کنید می‌خواهم داستانی از موفقیت فوق‌العاده و تغییرات مثبت هیجان انگیزم را برای‌تان تعریف کنم و حوصله‌تان را سر ببرم، باید به شما بگویم نه این طور نیست؛ نگران نباشید.

این خوشحالی و حس خوب در نتیجه ایجاد تغییرات مثبت اما سخت و دردناک در چند سال گذشته در زندگی‌ام است. برای تغییر زندگی‌ام، نگرش خود را تغییر دادم.

هیچ جادو و معجزه‌ای هم در کار نیست. با همه سختی‌هایش، طعم شیرین رضایت باعث شده است که من در پی ایجاد تغییرات مثبت بیشتر هم باشم.

استاد احمد محمدی
اگر تغییر از خود را بپذیری و شروع کنی، بخش اعظم راه موفقیت را پیموده‌ای.
استاد احمد محمدی

شجاع و قاطع باشید

صبر کنید؛ من هم مثل شما هستم؛ من هم از سختی کشیدن و تقلا کردن لذت نمی‌برم؛ مقصر اصلی مشکلات زندگی ما چه کسی است؟ دست و پا زدن برای من هم مثل شما سخت و دردناک است. اما در عوض، من بابت تغییرات مثبت که در زندگی‌ام ایجاد کرده‌ام به خودم می‌بالم و افتخار می‌کنم و با داشتن اعتماد به نفس آینده‌‌ام را درخشان می‌کنم. برخی از این تغییرات عبارت‌اند از پایان بخشیدن به یک رابطه ناسالم و خرید خانه‌ام.

ضمنا، از اینکه می‌بینم چقدر خوب توانسته‌ام خودم را با شرایط جدید، با تغییرات مثبت که واقعا انتظار وقوعشان را نداشتم یا به نوعی هیچ کنترلی روی آن‌ها نداشتم، تطبیق دهم لذت می‌برم و صد البته، تعجب می‌کنم. انگار خودم هم چنین انتظاری از خودم نداشتم؛ مواردی مثل از دست دادن عزیزان، از دست دادن شغلم و شروع دوره میان‌سالی‌ام.

و باید بگویم از اتفاقات خوب و غیر منتظره‌ای که زندگی با آن‌ها مرا سورپرایز کرده است هم سپاسگزارم؛ مواردی مثل پیدا کردن دوستان صمیمی و خردمند و یافتن یک کارفرمای جدید با اندیشه‌ای پیشرو و حمایتگر.

در حقیقت، تصمیم به ایجاد تغییرات مثبت و اصرار بر انجام آن واقعا دشواری‌های خاص خودش را به همراه داشته و نیاز به بروز شجاعت و قاطعیت زیادی هم داشته است؛ ضمن اینکه وحشت و در عین حال، هیجان زیادی هم در من ایجاد کرده است  به طوری که در طی این مدت آدرنالین و کورتیزول در سرتاسر رگ‌ها و شریان‌های بدنم جریان داشته است.

در خود نگرش مثبت ایجاد کنید

اما درسی که من از این تغییرات و رویداد‌ها آموخته‌ام این است که زندگی کردن با تمام وجود و بهره بردن از تمامی لحظات آن یعنی تجربه کردن، استقبال کردن و در آغوش کشیدن تغییر. بگذارید خیال‌تان را راحت کنم: نمی‌توانید از این حقیقت فرار کنید و راه میانبری هم وجود ندارد.

حال ممکن است این تغییر، در عمل، تطبیق یا ایجاد تغییرات مثبت جزیی و روزانه در برنامه‌ها و اهداف، خلق عادات و مهارت‌های جدید گاه‌به‌گاه یا دگرگونی‌های شدید تاریخی و سرنوشت‌سازی که فقط یک بار در زندگی با آن‌ها مواجه می ‌شویم، باشد.

چسبیدن به عادات

نکته ساده‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که با چسبیدن به عادات و رفتارهای آشنا و همیشگی‌مان، حال چه خوب و چه بد، فقط درد و رنج بیشتری در زندگی‌مان ایجاد می‌کنیم.

در عوض، من فهمیدم که باید نگرش مثبت جدیدی در خود ایجاد کنم؛ نگرش جدیدی نسبت به باز بودن و پذیرش تغییر، کنجکاوی و اقدام در خودم بسازم و آن را جایگزین دید و نگرشم نسبت به لجاجت، بی علاقگی یا ترس کنم. تغییر نگرش راحت تر از تغییر شرایط و وضعیت بیرونی است.

به علاوه، دریافتم که باید به لحاظ جسمانی و فیزیکی، ذهنی و احساسی هم از خودم مراقبت کنم و میزان انعطاف پذیری ذهنی‌ در برخورد با عقاید و باورهای متفاوت را هم قدرت و قوت بخشم.

هم‌چنین، من متوجه شدم سازمان‌ها و تیم‌ها هم ممکن است در مواجه با تغییر و اعمال آن، با چنین شوک‌ها، خستگی و چالش‌هایی مواجه شوند. اما خبر خوب این است که آن‌ها هم می‌توانند به همین ترتیبی که در بالا گفتم، خودشان را برای مواجهه با شرایط جدید آماده کنند. تنها فرقی که وجود دارد این است که ممکن است تعداد افراد بیشتر، مدیریت شرایط و روند را اندکی پیچیده‌تر سازد.

دست از مقاومت بردارید

در این میان، در میان تمامی تلاش‌های‌تان در مسیر پیشرفت و بهبود، گاهی دست از کار بکشید و ببینید تا به اکنون، به چه چیزهایی دست یافته‌اید، چقدر رشد کرده‌اید و چه درس‌هایی آموخته‌اید. یادتان باشد که تغییر همیشه در زندگی‌مان وجود داشته است و وجود خواهد داشت اما ما باید نگرشی مثبت به آن داشته باشیم تا بتوانیم در مسیر درست باقی بمانیم.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
به دنبال خبرهای مثبت باش

تاثیر نگرش مثبت و نگاه خوب در زندگی را دست کم نگیرید. به محض اینکه دست از مقاومت بردارید، خواهید دید که اوضاع و شرایط به طرز سلیس‌تر و بی‌دغدغه‌تری پیش خواهند رفت.

در مقاله فوق به این موضوع اشاره گردیده است که از تغییرات نترسیم و با نگرش مثبت و شجاعانه به استقبال آن ها برویم! در واقع منظور این است که با تغییر شرایط اطراف‌مان، ما هم باید متناسب با آن خود را تغییر دهیم و انعطاف پذیر باشیم، در این حالت است که موفقیت ما محتمل می‌گردد.

تغییر در رفتار و عادات و به طور کلی انعطاف پذیری، با تغییر در افکار و ذهن ما حاصل می‌گردد، بنابراین نخست باید روی طرز تفکر و نگرش خود کار کنیم تا از توانایی‌های بالقوه ذهن خود به نحو احسنت بهره ببریم.

آکادمی بازار در راه موفقیت همراه شما است. با استفاده از بسته آموزشی «موفقیت دست یافتنی است» راه تحقق خواسته‌ها و آرزوهای‌تان را در کمترین زمان ممکن طی کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی