اجاره بها موفقیت چقدر است؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳۱ اردیبهشت, ۱۳۹۹
آخرین بروزرسانی: ۲۱ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

اجاره بها موفقیت

در این دنیا هر چیزی بهایی دارد. چه دارایی‌های مادی و چه دارایی‌های معنوی دارای ارزش و بهایی هستند. مثلا شخصی که می‌خواهد اعتبار شغلی پزشک را از آن خود کند و به عنوان پزشک به همنوعان خود خدمت کند، بهای آن سخت کوشی و تلاش بیش از حد است.

کسی که می‌خواد به صورت آبرومندی زندگی کند و دستش به پول حرام آلوده نشود، دهانش به دروغ باز نشود و زندگی‌ سالمی داشته باشد، باید به خیلی از وسوسه‌ها نه بگوید و مراقب باشد که اعتبار و آبروی خودش را به باد ندهد. به شما توصیه می‌کنم مقاله‌ی شش عاملی که باعث می‌شود هنگام تلاش برای رسیدن به اهدافتان، پشتکار داشته باشید، را حتما بخوانید.

در واقع برای داشتن ارزش‌های مادی و معنوی باید هزینه کرد و برای داشتن آنها باید بهایی پرداخت شود. ببینید به دنبال چه چیز‌هایی هستید و بهای داشتن آنها چیست؟

اگر خانواده‌ی خوب و سالم می‌خواهید باید بهای آن را بپردازید. اگر خواهان موقعیت اجتماعی و شغل خوبی هستید، نیز باید بهای آن را متناسب با خواسته‌ی خودتان بپردازید.

بهای موفقیت چقدر است؟

اگر خواهان موفقیت هستید و واقعا دوست دارید در حوزه‌های مختلف، موفقیت‌های خوبی را از آن خود کنید، باید بهای آن را بپردازید. سوال مهم این است که بهای موفقیت چقدر است؟ برای موفق بودن و حرکت در مسیر موفقیت چه بهایی باید بپردازیم؟

چگونه این بها را باید پرداخت کنیم؟ آیا می‌شود به روشی عمل کرد که برای همیشه موفقیت از آن ما شود؟ آیا می‌شود یک بار برای موفق بودن هزینه کنیم و بعد برای همیشه در ملک و سرزمین پادشاهی موفقیت تا ابد زندگی کنیم؟

آیا افراد موفق نیز برای رسیدن به چنین نقطه‌ای هزینه‌ای را پرداخت کرد‌ه‌اند؟ وقتی به موفقیت رسیدیم، آیا باز هم برای موفقیت بیشتر باید هزینه کنیم؟

گفته می‌شود موفقیت از برخی جهات ملک اجاره‌ای است و باید بهای آن را هر سال، هر ماه و هر روز پرداخت کرد. شاید بپرسید، موفقیت در برخی حوزه‌ها، ملک اجاره‌ای است به چه معنا است؟

اجاره بهای موفقیت را بپردازید

تقریبا اکثر افراد تمایل دارند موفق باشند. اما بهای موفقیت چقدر است؟ آیا یک بار باید پرداخته شود یا هر روز باید هزینه‌ی موفق بودن را پرداخت کنیم؟ با مثالی موضوع را بیشتر توضیح می‌دهم.

تصور کنید شما تازه از دبیرستان فارغ‌التحصیل شده‌اید و می‌خواهید وارد دانشگاه و بازار کار شوید. در چنین شرایطی باید بهای موفقیت را بپردازید و روی توانمندسازی خودتان کار کنید. می‌توانید مقاله‌ی تکنیک ها، ابزارها و توصیه های موفقیت در تصمیم گیری را مطالعه کنید.

این سن بهترین زمان برای مهارت آموزی و توسعه‌ مهارت‌های فردی است. می‌توانید توانمندی‌های جدیدی بیاموزید که برای همیشه برایتان مفید خواهد بود و ملک و سرزمین موفقیت را ازاین زاویه ازآن خود کرده و سند آن را به نام خود بزنید.

ولی برخی حوزه‌ها در زمینه‌ی موفقیت هست که باید همیشه و همیشه برای آن تلاش کنید. مثلا فوتبالیستی که می‌خواهد در این حوزه به مسابقات جهانی راه پیدا کند. باید پله به پله مسیر موفقیت را طی کرده و هر روز، هر ماه و هر سال برای حرکت در مسیر موفقیت تلاش کند.

استاد احمد محمدی
مراقب باش! به زندگی بی‌هدف عادت نکن.
استاد احمد محمدی

در واقع تبدیل شدن به یک فوتبالیست و قهرمان جهان، یک نقطه‌ نیست که وقتی به آنجا رسیدیم، به نقطه‌ی اول و روز اول برگردیم و دست از تلاش بکشیم. هیچ قهرمان ورزشی بعد از طی روزهای سخت، میدان را خالی نمی‌کند. چون موفقیت ملک خریدنی نیست که بهای آن را یک بار بپردازیم و برای همیشه مالک آن باشیم.

موفقیت از این زاویه ملک اجاره‌ای است که باید اجاره بهای آن پرداخته شود. در نتیجه، همیشه و در هر لحظه برای آن که موفق باشیم باید بهای این موفقیت را بپردازیم.

موفقیت یک شبه به دست نمی‌آید

برخی هم تصور می‌کنند که یک شبه و با فشردن یک دکمه می‌توانند به موفقیت برسند. چنین افرادی عموما به دنبال مسیرهای معجزه آسا هستند. مثلا تصور می‌کنند، برای موفقیت شغلی می‌توانند یک شب تصمیم بگیرند و قرص آن را بخورند و فردا به موفقیت دست پیدا کنند.

در صورتی که هر موفقیتی در هر حوزه‌ای، بهایی متناسب دارد که باید پرداخته شود. برخی حوزه‌ها هم هست که باید همیشه در حال پرداخت بهای موفقیت در آن‌ها باشیم.

مثلا اگر فردی می‌خواهد با آبرو و احترام زندگی کند، باید هر لحظه بهای آن را پرداخت کند.

موفقیت در هیچ حوزه‌ای یک شبه رخ نمی‌دهد، مگر مسیحا نفسی وجود داشته باشد و بتواند معجزه کند. در نتیجه در حالت عادی و شرایط روی زمین، پله‌های ترقی را باید یک به یک طی کرد و نمی‌توان با یک گام و یک قدم، از پایین نردبان موفقیت به بالاترین پله آن رسید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
زمان رسیدن به موفقیت

برای همیشه خود را خوشبخت کنید

ما می‌توانیم مسیری را در زندگی انتخاب کنیم که بتوانیم برای همیشه طعم خوشبختی و شادی را به همراه داشته باشیم. چطور می‌توان برای همیشه خوشبخت بود؟ چطور می‌توان همیشه از آرامش و امنیت زندگی لذت برد؟ آیا اصلا چنین چیزی ممکن است؟ آیا در این دنیا کسی وجود دارد که در درون به آرامش و امنیت واقعی رسیده باشد؟ آیا اصلا روی زمین می‌توان طعم واقعی خوشبختی را چشید؟

پاسخ این سوالات اصلا ساده نیستند و از فردی به فرد دیگر می‌تواند متفاوت باشد. ولی آنچه در بین همه‌ی این سوال‌ها مشترک است، وجود خود‌ِ خود خودمان است.

این خود ما هستیم که تعیین کننده داستان و تعیین کننده وضعیت زندگی خودمان هستیم. خودمان تعیین می‌کنیم که چقدر می‌خواهیم خوشبخت باشیم؟ تا چه زمانی می‌خواهیم آرامش داشته باشیم؟ تا چه زمانی می‌خواهیم در مسیر موفقیت گام برداریم؟

پس خودتان تعیین کنید که تا چه زمانی می‌خواهید خوشبخت باشید. خودتان می‌توانید تعیین کنید که برای همیشه خوشبختی و آرامش را لمس کنید.

خود را ارزان نفروشید

موضوع مهم دیگری هم باید در این حوزه مورد توجه قرار گیرد. ما نباید به هیچ وجه خودمان را ارزان بفروشیم. هر یک از ما توانمندی‌های بالقوه بسیاری در وجودمان داریم. دانه‌هایی از استعداد و توانمندی در وجود ما قرار دارد که اگر این پتانسیل‌های بالقوه به پتانسیل‌های بالفعل تبدیل شوند، می‌توانند زندگی ما را دگرگون کنند.

اما نکته‌ی مهم این است که بسیاری از ما چون از وجود این دانه‌ها و استعدادهای بالقوه‌ی خودمان بی‌خبر هستیم، خود را به بهایی ناچیز می‌فروشیم و ارزشی برای خودمان قایل نیستیم.

باید قدر و ارزش خودمان را بیشتر بدانیم. در وجود ما پتانسیل‌های بالقوه بسیاری نهفته است که می‌تواند زندگی ما را دستخوش تغیرات مثبت و خوبی کند. می‌توانیم روی خودمان و ارتقا توانمندی‌هایمان سرمایه‌گذاری کنیم.

وقتی خودمان را به هایی ناچیز می‌فروشیم در واقع از کمترین و بی‌ارزش‌ترین توانمندی‌های خودمان در زندگی بهره می‌بریم. مثلا تصور کنید که فردی آنقدر دارای توانمندی‌ها و دانه‌های قدرتمندی در وجودش خودش هست که لیاقت دارد در قصر پادشاهی زندگی کند. ولی به دلیل اینکه از این پتانسیل‌ها استفاده نمی‌کند و آنها را به جریان نمی‌اندازد، در خانه‌ای محقر و در وضعیتی بسیار ناراحت کننده زندگی می‌کند.

زمان خود را صرف کارهای بی‌ارزش نکنید

همه‌ی ما در یک شبانه روز زمان مشابه و مساوی داریم. حال آنکه بسیاری هستند که ساعات شبانه روز را صرف کارهای بیهوده و بی‌محصول می‌کنند. سعی کنید به مدت یک هفته، یک ماه و حتی برای همیشه، کارهایی را که در یک روز انجام می‌دهید دقیقا یادداشت کنید.

بعد از چند روز متوجه می‌شوید که زمان‌ شما صرف چه کارهایی می‌شود. با این کار می‌توانید متوجه شوید، عمر و انرژی شما صرف چه موصوعات و کارهایی می‌شود. اگر عمر خود را بی حاصل و بی‌دلیل به هدر بدهید، محصولی نیز نخواهید داشت.

استاد احمد محمدی

زمان در زندگی به میزان بزرگی اهداف، عمق پیدا می‌کند.

دکتر احمد محمدی

اگر می‌خواهید در مسیر موفقیت گام بردارید باید برای همه‌ی دقایق و لحظه‌های زندگی‌تان برنامه ریزی داشته باشید. زمانی که در این دنیا دراختیار داریم، سرمایه‌ی ما است که برخی آن را بیهوده به هدر می‌دهیم.

اگر زمان خود را صرف کارهای بیهوده و بی ارزش می‌کنید، نباید منتظر محصولات ایده‌آلی در زندگی‌تان باشید. برای زمان خود ارزش قایل شوید. شما لایق بهترین‌ها هستید و اگر می‌خواهید در مسیر موفقیت گام بردارید باید روی زمانی که در این دنیا دراختیار دارید و سرمایه‌ی شما در این زندگی است، خوب و درست با دوره برنامه ریزی کنید.

 انرژی خود را صرف کارهای بی‌ارزش نکنید

علاوه بر اینکه برخی افراد زمان خود را در این دنیا صرف کارهای بیهوده می‌کنند، انرژی ذهنی خود را نیز به هدر می‌دهند. افکار منفی می‌توانند انرژی ذهنی و جسمی ما را نابود کرده و از بین ببرند.

انرژی خود را صرف کارهای بیهوده نکنید و آن را هدر ندهید. هر روز صبح با سطحی از انرژی از خواب بیدار می‌شویم و تا شب باید بتوانیم از این انرژی که داریم برای انجام کارهای مختلف استفاده کنیم. برخی افراد هستند که انرژی خود را صرف هیچ و پوچ می‌کنند.

فردی را می‌شناختم که بسیار توانمند بود و اگر در حوزه‌ی توانمندی خودش مشغول به کار می‌شد، می‌توانست کارهای بزرگی انجام دهد. ولی به جای آنکه انرژی خود را صرف کارهای مهم کند، با افکار منفی هر روز خود را خسته می‌کرد و کاری از پیش نمی‌برد.

هر روز می‌گذشت و وی کار خاصی نکرده بود. بلکه از صبح تا شب در حال فکر کردن به موضوعات منفی و صحبت درباره موضوعات منفی بود. هدر دادن انرژی به همین سادگی رخ می‌دهد. انرژی که قرار است صرف حرکت ما در مسیر موفقیت شود، به هدر می‌رود و ما نمی‌توانیم به موفقیت برسیم.

خیره به رویای بزرگ زندگی‌تان پیش بروید

اگر واقعا می‌خواهید زندگی را با کیفیت بالاتری تجربه کنید، چاره‌ای ندارید جز آنکه خیره به رویای بزرگ خود پیش بروید. اهداف بزرگی را برای خود تعیین کنید. رویای بزرگی که از درون به سمت آن به صورت واقعی کشش دارید.

و بعد با تمام انرژی و قدرت به سمت آن رویای بزرگ حرکت کنید. تمام کارهایی که انرژی شما را هدر می‌دهند یا باعث می‌شوند توان و انرژی لازم برای رسیدن به رویای بزرگ خودتان را نداشته باشید، کنار بگذارید.

کاغذی بردارید و روی آن هر کار، هر فکر و هر موضوعی که باعث می‌شود، انرژی شما به هدر برود و از جاده‌ی موفقیت دور شوید را یادداشت کنید.

کارهایی که باعث می‌شوند در رسیدن شما به رویای بزرگ‌تان وقفه بیفتد، مشخص کنید و یکی یکی خود را از شر آنها خلاص کنید. خیره همچون عقاب برای رسیدن به رویای بزرگ خود برنامه ریزی کنید. اگر تمام توان خود را جمع کنید، قطعا موفق خواهید شد. از شکست نترسید و به پیش بروید.

کارگردان واقعی داستان زندگی‌تان باشید

شما اولین و مهم‌ترین فرد زندگی خودتان هستید. باید بتوانید بهترین، متناسب‌ترین و زیباترین سناریو لازم را نوشته و کارگردانی کنید. باید بتوانید بهترین بازیگر، طراح صحنه، بهترین نویسنده و بهترینِ بهترین‌های خودتان باشید.

در این صورت محصول زندگی شما زیباترین محصول خواهد شد. به زندگی خودتان نیم نگاهی بیندازید. آیا از شرایط فعلی رضایت خاطر دارید؟ آیا این شرایط همان چیزی است که خواهان آن هستید؟ آیا این شرایط همان شرایطی است که در رویاهای خود بدان فکر می‌کردید؟

اگر این طور نیست باید دست به کار شده و برای خودتان داستان جدیدی بنویسید و آن را پیش ببرید. از چیزی نترسید، افراد بسیاری قبل از شما نیز همین کار را کرده‌اند و همین مسیر را طی کرده‌اند. پس شما تنها نیستید و شما نیز می‌توانید همچون افراد بسیار دیگری در این دنیا مسیر موفقیت را طی کنید.

برای پرداخت اجاره بهای موفقیت آماده باشید

در بین همه مواردی که مطرح شد، باید نکته‌ی مهمی را مورد توجه قرار دهیم. باید مراقب باشیم در پرداخت اجاره بهای موفقیت تاخیر نداشته باشیم. باید اجاره بهای سرزمین و ملک موفقیت را به موقع پرداخت کنیم تا مشمول جریمه نشویم.

برای روشن مطلب مثالی می‌زنم. در دوران جوانی، به راحتی می‌توانیم آموزش ببینیم و سرعت یادگیری بالاتری داریم. اگر زمانی که جوان هستیم، قدر جوانی را ندانیم و از این فرصت استفاده نکنیم و مهارت‌ها و آموزش‌های لازم را نبینیم، وقتی سن و سالمان بالاتر رفت، مجبور هستیم، بیشتر هزینه کنیم.

مثلا وقتی جوان‌تر هستیم می‌توانیم روی رشد توانمندی‌های مربوط به توسعه فردی خودمان سرمایه‌گذاری کنیم. حال آنکه وقتی این یادگیری را به تعویق می‌‌اندازیم، در سنین بالاتر مجبور می‌شویم، زمان بیشتری صرف یادگیری کنیم و تغییراتی در سرعت یادگیری ما رخ می‌دهد.

برخی حوزه‌ها هم هستند که زمان دارند. مثلا برای قهرمان فوتبال جهان شدن، زمان عنصر مهمی است که باید در نظر گرفته شود. مراقب باشیم که زمام پرداخت اجاره بهای موفقیت از دست نرود.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی