آیا می دانید در هم ریختگی و بی نظمی تا چه حد بر بازدهی تان تاثیر منفی می گذارد؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۶ خرداد, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۳ آبان, ۱۴۰۱
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

قبول کنید در هم ریختگی در همه جا و البته برای شما هم پیش می آید. شما نمی توانید در مقابل جمع کردن برخی چیز ها مقاومت کنید. حال چه این موارد ارزش معنوی برای شما داشته باشند و یا اینکه قیمت بالایی داشته باشند و شما نتوانید آنها را دور بیندازید؛ در هر صورت، شما با چیزهایی که شاید ماه ها و حتی سال ها از آنها استفاده نکنید، دور و بر خودتان را شلوع کرده اید. در واقعیت، شما به همه آن وسایل احتیاجی ندارید: شما قبلا آن کتاب را خوانده اید و می دانید که دیگر سراغ آن جفت کفشتان نخواهید رفت.

اخیرا، مقوله افزایش بازدهی و راندمان، توجه زیادی را به خود جلب کرده است و راه های زیادی برای آن معرفی شده است. در این مقاله ما سعی داریم به یکی از ابتدایی ترین راه ها جهت بهبود بازدهی و راندمان اشاره کنیم.

شلوغ کردن اطرافتان تاثیر منفی بر زندگی تان می گذارد

درست است؛ بسیاری از محققان تاثیر منفی شلوغی منزل یا محیط کار بر بازدهی را ثابت کرده اند. یک میز یا دفتر شلوغ و نامنظم بر روحیه، استقامت و توانایی شما در انجام سازنده کارها تاثیر معکوس گذاشته و بی نظمی، ایجاد استرس می کند که  خود می تواند حال و روحیه ما را خراب کند. این مساله در مورد منازل هم صادق است.

توانایی شما در تمرکز در محیط های شلوغ و درهم ریخته، همچون توانایی مغزتان در پردازش اطلاعات و داده ها محدود می شود. نامنظمی محیط حواس شما را پرت کرده و نمی گذارد شما به صورت سازنده اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنید. به عبارت ساده تر، شلوغی و درهم ریختگی رقیب توجه و تمرکز شماست و جنگ و مقاومت مداوم با آنها در تمامی اوقات می تواند بسیار خسته کننده بوده و در نهایت حاصلی جز اضطراب و خستگی برای شما نداشته باشد.  خب؛ چه چیزی بد تر از یک کارمند خسته و مضطرب..

در صورت عدم رفع در هم ریختگی و شلوغی، همگام با افت عزت نفس شما، ممکن است مشکلاتی همچون نارضایتی احساسی و ذهنی روی دهند. در این صورت به نظر می رسد تلاش بیش از اندازه ای برای رفع این نامنظمی نیاز است اما شما هر بار از مواجه و حل این مساله سر باز می زنید؛ حتی این احتمال را می دهید که شما بر وخامت اوضاع بیفزایید. هرچه که بیشتر می گذرد، شما با استرس بیشتری مواجه خواهید بود و احساس مداوم بی ثمر بودن یکی از نیازهای اصلی روانی شما را نفی می کند: شایستگی، یک فاکتور مهم در عزت نفس.

 
استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - تمرکز

شکستن چرخه بی پایان

  • درباره محیط کاری تان بیندیشید. چه چیزهایی را روی میزتان و دور و برتان جمع کرده اید؟ همه آنها باعث می شوند ذهن شما به انرژی بیشتری برای تمرکز نیاز داشته باشد. تا زمانی که میز نامرتبی داشته باشید، نباید انتظار بازدهی بالایی را داشته باشید. باید کمی وقت برای خود آزاد کنید، می توانید چند ناهار را در محل کارتان باقی بمانید تا میزتان را مرتب کنید.
  • شلوغی و درهم ریختگی الزاما حالت فیزیکی ندارد؛ بلکه امروزه به صورت دیجیتال هم می توان آن را یافت. سراغ کامپیوتر، موبایل و تبلتتان بروید. فایل ها و نوتیفیکیشن ها و هر آنچه که با ظهور در مانیتورهایتان، توجه آنی شما را طلب می کند، توجه شما را به هم می ریزد و رقیب تمرکزتان است.
  • حال نوبت ذهن تان است. شما باید از شر اطلاعات مازادی که در ذهنتان انبار کرده اید و به آنها نیاز ندارید خلاص شوید. برای این کار، هر روز صبح فهرستی از کارهای روزانه تان آماده کنید و انها را اولویت بندی کنید.
  • در نهایت، به خانه تان می رسیم. یک خانه منظم و مرتب، بهترین شروع برای پاکسازی ذهن و بهبود سلامت ذهنی تان است. البته ممکن است در ابتدا، این ارتباط آن قدر ها برایتان واضح و روشن نباشد اما واقعیت دارد. سعی کنید وسائل اضافی را بفروشید یا اینکه آنها را به دیگران اهدا کنید. بعد ها شاید بتوانید با پولی که به دست آورده اید، به یک سفر تفریحی بروید.

مثمر ثمر و سازنده بودن یکی از اولویت های اصلی جامعه ماست. بی نظمی و شلوغی، چه به صورت فیزیکی و چه به صورت دیجیتال، مساله ایست که شما همیشه با آن رو به رو هستید اما خوشبختانه،‌می توان آن را کنترل کرد.  تنها با صرف چند دقیقه و مرتب ساختن امور می توانیم بر بازدهی و کارایی مان بیفزاییم.

حال که اثرات منفی در هم ریختگی و بی انضباطی را آموختید و تصمیم دارید که فردی منظم گردید، باید در این کار جدی باشید و وقت و نیروی خود را صرف آن نمایید. همچنین باید به منظم کردن میزکار، ابزارهای دیجیتال، ذهن و خانه خود بپردازید و این منظم سازی را به مرور به یک عادت تبدیل کنید. بنابراین اگر منظم نیستید نگران نباشید با کمی آموزش می‌توانید در آن پیشرفت نمایید. شما می‌توانید بیاموزید که به قولتان عمل نمایید، مصمم باشید و هرکاری را که آغاز نموده اید به سرانجام برسانید. می‌توانید بیاموزید که پشتکار و استقامت داشته باشید و در زندگی‌تان منظم‌تر گردید.

اکثر انسان های موفقی که در اطراف خود می شناسیم منظم می باشند و همواره در تمام کارهای خود نظم را رعایت می نمایند. ولی دیگر چه ویژگی هایی داشته اند که سبب موفقیت آنان شده است؟ می توانید برای یافتن پاسخ این سؤال در سمینار موفقیت حضور یابید، تا از استاد احمد محمدی ویژگی های منحصر به فرد و مشترک بین افراد موفق را یاد بگیرید. کافی است بر روی لینک زیر کلیک کنید تا با نحوه ی ثبت نام در این سمینار و محتوای آموزشی آن  آشنا شوید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی