آیا می خواهید یک کارفرما باشید یا برای همیشه یک کارمند بمانید؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۹ مهر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۷ مرداد, ۱۴۰۰
کارفرما - کارمند
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

شاید از خودتان بپرسید که می‌خواهید کارفرما باشید یا کارمند؟ وقتی که کارمند باشید برای دیگران کار می‌کنید و معمولاً یک مقدار معینی از حقوق و پول به صورت ساعتی یا ماهانه دریافت می‌کنید. وقتی که کارفرما باشید برای خودتان کار می‌کنید و دیگران را برای کار استخدام می‌کنید. این شغل فرصتی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا شرایط مالی‌تان را بهتر کنید و نسبت به یک کارمند پول بیشتری هم به دست آورید.

از آنجایی‌که شما مالک کسب و کار خودتان هستید، سخت‌تر کار می‌کنید، پول بیشتری به دست می‌آورید و در قبال آن احساس مسئولیت بیشتری دارید. برای برخی فکر اینکه خودشان رئیس باشند ترسناک است و ترجیح می‌دهند که برای دیگران کار کنند زیرا در این حالت برای کسب و کار شان نگرانی ندارند و احساس امنیت می‌کنند.

به عنوان یک کارمند می‌توانید پیشرفت داشته باشید، به محل کارتان وابسته باشید، به موقعیت بالایی برسید و به عنوان یک کارفرما مدام باید دنبال شیوه‌هایی برای جذب مشتری باشید، سفارشات خود را بالا ببرید و کسب و کارتان را بهتر کنید. اما اگر شما در کسب و کارتان پیشرفت داشته باشید پول کلانی را نیز به دست خواهید آورد.

آیا شما ترجیح می‌دهید برای دیگران کار کنید یا اینکه دوست دارید برای خودتان کار کنید و رئیس باشید؟

کارمندی برای برخی افراد بهتر است و برخی نیز توانایی زیادی برای کارفرما شدن دارند. اکثر افراد با کارمندی شروع می‌کنند و تمام عمرشان را به همین شغل اکتفا می‌کنند اما درصد کمی از آنها  به فکر کنار گذاشتنان شغلشان و شروع برای ایجاد یک کسب و کار هستند.  آنها به فکر رئیس شدن هستند. تصمیم‌گیری برای باقی ماندن در شغل کارمندی یا رها کردن شغلتان و ایجاد کسب و کار برای خود به تفکر عمیق و در نظر گرفتن بسیاری از مسائل نیاز دارد. زندگی یک کارمند با زندگی یک کارفرما کاملاً متفاوت است.

  • آیا شما مهارت‌های لازم برای کارفرما شدن را دارا هستید؟
  • آیا برای کارفرما شدن به اندازه کافی جسور هستید؟
  • آیا دارای مهارت‌های لازم برای کسب و کاری که دوست دارید، هستید؟
  • آیا به اندازه کافی صبور و ثابت قدم هستید که حتی هنگام ورشکست شدن هم به کار خود ادامه دهید؟
  • آیا پول و ابزار لازم جهت شروع کسب و کار جدید را دارید؟
  • چه مهارت‌هایی باید داشته باشید؟
  • آیا به اندازه کافی مثبت‌اندیش  هستید و خودتان و برنامه‌هایتان را باور دارید؟ آیا می‌توانید با وجود دلسردی، شکست یا مسخره شدن به کار خود ادامه ‌دهید؟

اگر انتخابی می‌کنید، انتخابی عاقلانه داشته باشید. تمام جوانب تصمیم خود را بسنجید. ببینید آیا واقعاً می‌خواهید و توانایی کارفرما شدن را دارید یا اینکه شاید صلاح در این است که همان کارمند باقی بمانید. گزینه‌ی دیگری هم هست اینکه کسب و کار برای خودتان باشد بدون اینکه کارگر یا کارمندی داشته باشید. این کسب و کار خودتان است و کارمند و کارفرمایش هم خودتان هستید. شغل‌های بسیاری بدین شکل وجود دارند. با توضیحات ارائه شده حالا فکر کنید که دلتان می‌خواهد کارمند باشید یا کارفرما؟ اگر می‌خواهید رئیس یا کارفرما باشید، چه کار باید بکنید؟ آیا از جزئیات برنامه‌تان خبر دارید؟

نقل‌قول‌هایی درمورد کارفرما و کارمند

” وفاداری کارمند با وفاداری کارفرما شروع می‌شود. کارکنان شما باید بدانند که اگرنسبت به کاری که برایش استخدام شده‌اند، با کفایت باشند و به نحو احسن انجام دهند، شما آنها را حمایت خواهید کرد.”   « هاروی مک کی»

” پنج مرحله در آموزش مهارت‌های جدید کارکنان آماده‌سازی، توضیح، نشان دادن، مشاهده و نظارت است.”«بروس بارتون»

” ما باید همگی یاد بگیریم نه تنها از تغییر ترسی نداشته باشیم، بلکه با اشتیاق آن را بپذیریم و شاید حتی مهم‌تر با دلگرمی آن را تحویل بگیریم.”  «تونی هسیه»

“خودتان را محدود نکنید. بسیاری افراد با آنچه که تصور می‌کنند توان انجامش را دارند، خود را محدود می‌کنند. شما می‌توانید به هر اندازه‌ای که ذهنتان اجازه می‌دهد به دوردست‌ها بروید. آنچه که باور دارید، به خاطر بسپارید شما حتماً به آن خواهید رسید.  ”  « مری کی اش»

” همیشه با کارکنانتان به گونه‌ای رفتار کنید که شما دوست دارید آنها با مشتریانتان رفتار کنند.” «اِستیون کاوی»

” وقتی کارکنان احترام یکدیگر را دارند و با یکدیگر سازش می‌کنند به طرز شفگت‌انگیزی بهره‌وری افزایش می‌یابد، اخلاق رواج پیدا می‌کند و کارکنان با مشتریان مؤدب‌تر رفتار می‌کنند.”«مورین وایلد»

برای رسیدن به هدفتان باید تمرکز، انضباط و پشتکار داشته باشید و از مهارت تصویرسازی استفاده کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
چگونه به رضایت شغلی برسیم؟

آیا آمادگی این را دارید که رئیس خودتان باشید؟ واقعیت این است که در هر نقطه ای از جهان که باشید استقلال مالی خارج از مقیاس کارمندی و میزان درآمد آن باعث می شود تا حق انتخاب بیشتری در زندگی داشته باشید و این مستقیما بر کیفیت زندگی شما تاثیر خواهد داشت. ما در آکادمی بازار به شما یاد می دهیم که چگونه زندگی یکنواخت کارمندی را کنار گذاشته و رئیس خودتان باشید.

در سمینار دکتر احمد محمدی می توانید با فاکتورهای مورد نیاز برای پیشرفت شغلی و یادگیری،  نحوه برنامه ریزی و هدف گذاری، افزایش سطح درآمد طبق بروزترین متد دنیا آشنا شوید. به یاد داشته باشید که در شرایط کنونی جهان که روز به روز شاهد تغییرات سریع و بیشماری هستیم ماندن در منطقه امن سود چندانی برایتان نخواد داشت چه بسا منجر به ضرر بیشتری نیز باشد. برای شرکت در سمینار کافی است بر روی لینک زیر کلیک کنید:

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی