آیا برای انجام مدیتیشن به راهنما و معلم نیاز دارید؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۷ آذر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۹ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

آیا برای انجام مدیتیشن به راهنما نیاز دارید یا اینکه خودتان از پسِ‌ آن بر می‌آیید؟ داشتن یک راهنما نه تنها درمورد مدیتیشن بلکه در هر زمینه‌ای از زندگی مفید است. شما از فردی که می‌داند، یاد می‌گیرید. این روزها با جستجو کردن در اینترنت یا فضای مجازی می‌توانید به آسانی یک معلم مدیتیشن را پیدا کنید. یک معلم مدیتیشن می‌تواند شیوۀ مناسبی از مدیتیشن را ارائه دهد، به سئوالات پاسخ دهد، بر کارهای شما نظارت کند و اشتباهاتتان را به شما یادآوری کند.

اما گاهی پیدا کردن یک معلم برای خودتان سخت است یا دوست دارید که با تکیه بر توانایی‌های خود یاد بگیرید. اگر اینگونه باشد می‌توانید از طریق کتاب‌ها، دروه‌های آموزشی یا پیروی کردن از مشاورۀ یک معلم شایسته در اینترنت یاد بگیرید. بر ای برخی این راه‌حل مفید است اما عده‌ای نیاز به معلم دارند تا آنها را مستقیماً راهنمایی کند. اگر نمی‌توانید معلم پیدا کنید یا نمی‌خواهید خودتان یاد بگیرید، فرصت یادگیری مدیتیشن را از خود نگیرید. معلم و راهنما حتماً نباید یک فرد واقعی باشد. بلکه می‌تواند یک کتاب یا یک وبسایت خوب باشد که همه چیز را به طور واضح توضیح بدهد. اگرچه اکثر افراد احساس می‌کنند که به معلم یا گروه یادگیری نیاز دارند، برخی ترجیح می‌دهند به خودشان تکیه داشته باشند بدون اینکه از دیگران کمکی بخواهند. این شیوه امکان دارد منجر به خطا و اشتباه و اتلاف وقت شود. اما اگر در کار خود جدی باشند، تلاش‌هایشان بی‌ثمر نخواهد ماند و سرانجام پیشرفت می‌کنند.

جستجو کنید

اگر به دنبال یک معلم واقعی باشید، باید جستجو کنید. اگر یکی را پیدا کنید، اما از آن راضی نیستید، شاید او معلم مناسبی برای شما نباشد. اگر اینطور باشد، باید جستجوی خود را ادامه دهید. شاید فردی را پیدا کنید که به شما به عنوان فرد مبتدی کمک کند، اما وقتی پیشرفت کردید، امکان دارد که به معلمی ماهرتر نیاز داشته باشید. شاید هم فردی را پیدا کنید که از مراحل مبتدی تا پیشرفته شما را راهنمایی کند. برای فرد مبتدی یک معلم با دانش و تجربۀ اندک کافی است. اما وقتی از حد یک مبتدی بالاتر رفتید، می‌توانید خودتان به مدیتیشن ادامه دهید یا به دنبال یک معلم متخصص و متبحر در زمینۀ مدیتیشن باشید.

آیا واقعا به استاد نیاز دارید؟

اجازه دهید برگردیم به این سئوال که آیا برای انجام مدیتیشن به معلم و راهنما نیاز هست؟ اکثر افراد نظرشان این است که به معلم نیاز دارند. پیشنهاد من این است که همیشه از عقل سلیم و شهود خود بهره ببرید و هرگز از هیچ کسی کورکورانه و بدون پرسش پیروی نکنید.

جلسات خصوصی با یک معلم داشته باشید یا از یک گروه بیاموزید

مدیتیشن تمرینی مداوم است و چیزی نیست که چند روز و چند هفته انجام دهید و سپس آن را کنار بگذارید. مدیتیشن شیوه‌ای از زندگی است. به نظر من این خود دلیلی است بر اینکه شرکت در کارگاه مدیتیشن کافی نیست. شما به چیزی بیش از این نیاز دارید. اگر مدیتیشن را به طور منظم همیشه انجام دهید بسیار کمک‌کننده خواهد بود. اکثر مردم ترجیح می‌دهند که یک معلم داشته باشند اما به دنبال آن باید راهکارهایی در کتاب‌ها و اینترنت پیدا کنند.

برخی افراد ترجیح می‌دهند که تنهایی یاد بگیرند. اگر شما جزء این دسته از افراد هستید، همانطور که قبلاً گفته شد باید از عقل و شهود خود بهره ببرید. بیش از یک جواب را برای سئوالتان بیابید و مراقب باشید که در چیزی افراط نکنید. برای یک مبتدی ۱۰ دقیقه وقت گذاشتن کافی است. نیازی نیست که همه چیز را عوض کنید. هر تغییری باید تدریجی باشد نه سریع و یکمرتبه.

حقیقت این است که نیازی نیست که شما هر تغییر بیرونی را در زندگی‌تان به وجود آورید. هرچه هر روز مدیتیشن را ادامه ‌دهید، به فردی آرام‌تر و صبورتر تبدیل می‌شوید. سرانجام مدیتیشن به تجربۀ معنوی و آگاهی فراتر از زندگی معمول ختم می‌شود. اما افراد به منظور دیگری چون از بین بردن نگرانی، خلاص شدن از استرس،‌ آرامش جسم و بهبود سلامت به مدیتیشن می‌پردازند.

انتخاب معلم مدیتیشن

هنگام انتخاب معلم برای  مدیتیشن به این فکر کنید که چرا به مدیتیشن نیاز دارید و به چه منظوری آن را انجام می‌دهید. برخی از معلمان شاید بر تکنیک‌هایی تمرکز داشته باشند که شما را از تنش و استرس رها کند و برخی دیگر ممکن است که در بهبود تمرکزتان کمک کند. معلم‌هایی هم هستند که هدفشان کمک به یافتن آرامش درونی است و برخی می‌خواهند واقعیت شما یا خود درونی‌تان را بیابید.

۱-‌ بخوانید و ببینید رزومۀ معلمانی که می‌خواهید انتخاب می‌کنید، چیست؟

۲-‌ ببینید آیا در کنار معلم احساس آرامش دارید؟

۳- آیا فکر می‌کنید که معلم به شما کمک می‌کند؟

۴– آیا شما به فردی ‌آرام‌تر یا مضطرب‌تر تبدیل می‌شوید؟

۵- معلمان واقعی از شما نمی‌خواهند که کارهای غیرمنطقی یا احمقانه انجام دهید و باور کورکورانه به آنها داشته باشید. بلکه برعکس از شما می‌خواهند که ذهنیتی باز داشته باشید، آگاهی‌تان را گسترش دهید و مسئول رفتار خود باشید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
افراد مثبت

اینها تنها تعدادی دلایل بودند برای اینکه بگویند مدیتیشن استرس را کاهش و آرامش را افزایش می‌دهد و باید به دنبال آموختن آن ها بود. زمانی که بتوانیم آرامش خود را حفظ نماییم، تمام تصمیم گیری ها و فعالیت های ما تحت تأثیر مثبت آرامش ما قرار می گیرد. استرس مشکلی است که همه ی ما با آن مواجه هستیم و همیشه سعی داریم که بر آن غلبه و آرامش خود را حفظ کنیم. در نتیجه باید راه های غلبه بر استرس را بیاموزیم، که یکی از این راه ها مدیتیشن است. 

از این رو در سمینار بزرگ موفقیت، قصد داریم تا همه ابزارهای مورد نیاز برای موفقیت مانند تمرکز بر روی اهداف، راهکارهای از بین بردن استرس و حفظ آرامش و را به شما بیاموزیم. هدفتان هر چه که باشد نیازمند یادگیری چنین مهارت هایی می باشید. می توانید روی لینک زیر کلیک نمایید، تا اولین قدم برای پیروزی و موفقیت های بیشتر در زندگی خود را محکم تر بردارید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی