آشنایی با 10 مزیت برندهای واسطه ای در بازاریابی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۳ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۷ تیر, ۱۴۰۲
آشنایی با 10 مزیت برندهای واسطه ای در بازاریابی

فعالان در حرفه بازاریابی سال‌هاست که در مورد حذف برندهای واسطه ای صحبت می‌کنند و برای دستیابی به روابط مستقیم و کارآمدتر تلاش می‌کنند. اما رقابت بین Hachette و Amazon به ما نشان می‌دهد که هنوز بازیگران قدرتمندی، در واسطه بین مشتری و تولید کننده وجود دارند.

پس به چه دلیل در شرایطی که ارتباط مستقیم، بسیار ساده به نظر می‌رسد و برندها مشتاق به پرورش اجتماعی هستند، برخی از برندهای واسطه ای همچنان به رشد و گسترش خود ادامه می‌دهند؟ و همینطور بقیه کسانی که بین سازنده و خریدار انتهایی قرار دارند چه درس‌هایی از این موفقیت‌ها می‌گیرند؟

با کمال تعجب شاید، جواب‌ها به ارزش افزوده به عنوان یک بخش ارتباط دهنده در عصر دیجیتال به سه عامل بسیار مهم اما ساده که هنوز هم بسیار مشاهده می‌شود، قابل کاهش است: نفوذ یا تاثیر، زمان و روابط. برای آشنایی بیشتر با روش‌های گسترش برندهای واسطه ای در این مقاله از سری مقالات برندینگ با آکادمی بازار همراه باشید.

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

تاثیر نفوذ در گسترش برندهای واسطه ای

در ادامه تاثیر نفوذ در گسترش برندهای واسطه ای را بررسی می‌کنیم. عوامل موثر شامل:

در دنیای برندهای واسطه ای یک بستر باشید

در دنیای برندهای واسطه ای یک بستر باشید

واسطه‌های قدرتمند، ثروت افزا هستند. برندهایی که شما از آن‌ها حمایت می‌کنند، قوی و معتبرتر از آن‌هایی هستند که به تنهایی به کار بازاریابی و فروش می‌پردازند .

این برندهای واسطه ای در اصل با افزایش ارزش هر چیزی که در ارتباط با آن‌هاست به عنوان بستری برای برندهایی که پشتیبانی می‌کنند، کار می‌کنند این در حالی است که واسطه‌های سنتی به عرضه و تقاضا توجه می‌کنند.

این واسطه‌ها با برندهای خود به عنوان دارایی نگاه می‌کنند و در اغراق در ارزش درک شده آن‌ها، ثروت خود را نیز افزون می‌کنند.

برای انجام این کار، آن‌ها یک حلقه ارزش مدار تاسیس می‌کنند که در آن برندها برای شرکت‌شان بسیار قدرتمند هستند و این شرکت‌ها به علت پیشنهاد دسترسی (دسترسی انحصاری) به این برندهاست که مشهور می‌شوند.

پادکست - 8 گام کلیدی استراتژی بازاریابی

به قدرت برندهای واسطه ای توجه کنید

این واسطه‌ها اکثرا در قسمت‌های شلوغ و پر رقابت حضور دارند. آن‌ها ما را به طبیعت انسانی‌مان نزدیک و نزدیک‌تر می‌کنند تا اطمینان پیدا کنیم که در حال گرفتن بهترین تصمیم هستیم.

احکام آن‌ها – که معمولا منبعی غنی است – تصمیم می‌گیرند که چه کسانی با آن‌ها همراه و همسو شوند. از مثال‌های بارز، سایت‌هایی مرور کالا و خدماتی مانند TripAdvisor هستند که کسی را که برای سفری آماده می‌شود، مشاوره می‌دهند.

همچنین، این برندهای واسطه ای به قدرت انباشته خود و البته آسان بودن در داشتن عقاید مختلف، وابسته‌اند.

تاثیر زمان بر گسترش برندهای واسطه ای

زمان یکی از عوامل تاثیر گذار در زمینه برندهای واسطه ای است. در ادامه تاثیر زمان بر گسترش برندهای واسطه ای را بررسی می‌کنیم.

صفحه فرود یا همان لندینگ پیج شوید

صفحه فرود یا همان لندینگ پیج شوید

 صفحه فرود یا Landing Page، صفحه‌ای ساده و مجزا در وبسایت شماست که به هدف جذب کاربر یا یک تبدیل (Conversion) ساده ایجاد شده است. این برندهای واسطه ای مانند مقصدهای صرفه جویی کار می‌کنند. آوردن مردم به جایی که در آن آن‌ها می‌توانند معاملاتی داشته باشند و می‌توانند به شکل جداگانه جستجو کنند، اما زمان بیشتری می‌برد.

آمازون، آیتونز، نمونه‌های قوی از این کانال‌های میانبر می‌باشند. در یک سطح، این واسطه‌ها از راه محل مورد نظر، ارزش را می‌افزایند. آن‌ها “هزینه جستجو” را با داشتن صفحه فرود برای بخش خودشان کم می‌کنند.

همچنین مثال‌های آف لاین نیز وجود دارند. خریداران به علت اعتمادی که آن‌ها به آن برند دارند و برای جدیدترین و طبیعی‌ترین تولیدی که از سمت آن‌ها ارائه می‌شود، به Wholefoods هجوم می‌آورند.

تاثیر ارتباط بر برندهای واسطه ای

همانطور که در مقاله ?What Are the Examples of Intermediary Business از وبسایت smallbusiness.chron.com بیان شده، ارتباط برای صاحبان کسب و کار یک امر حیاتی به حساب می‌آید. در ادامه به بررسی تاثیر ارتباط بر برندهای واسطه ای می‌پردازیم.

چیزی که تصمیم گرفته شده را تصمیم بگیرید

از راه الگوریتم‌های آن‌ها، این کانال‌ها پارامترهایی که در آن تعداد زیادی از مردم در رابطه و تصمیم گیری با هم هستند، ارائه می‌دهند.

گوگل، فیس بوک، سایت‌های دوست‌یابی و دیگر سایت‌ها از طریق غربال کردن کل اطلاعات موجود در پایگاه‌های داده، ابعاد مختلف زندگی مردم را مدیریت می‌کنند.

این واسطه‌ها ازدیدی از دنیا به ما می‌دهند که راحت‌تر می‌توان انتخاب کرد. برای افرادی که به نظر فنی تمایل به دانستن جزئیات بیشتر دارند.

با کمک برندهای واسطه ای هزینه جدیدی را راهبری کنید

با کمک برندهای واسطه ای هزینه جدیدی را راهبری کنید

برندهای واسطه ای مانند Uber و Airbnb اینکه مصرف کنندگان دقیقا چطور با هم کار می‌کنند و چارچوب‌های گذشته را به چالش می‌کشند را تغییر می‌دهند.

نقش آن‌ها عملکردی و عاطفی است. کسی که شرکت کنندگان نوین را دورهم می‌آورد و به صورت یک نشست مهم عمل می‌کند. این واسطه‌ها، نقطه‌ای قابل اتکا و الهام بخش برای راه‌های نوین برای حل مسائل گذشته و خسته کننده هستند.

استاد احمد محمدی
قانون موفقیت در فروش: درخواست کردن از دیگران و نترسیدن از شنیدن پاسخ منفی.
استاد احمد محمدی

برندها در اقتصاد مشارکتی هر دو شکل این نقش‌ها را اجرا می‌کنند. آن‌ها به گردآوری امتیاز برای مردم و اقدامات نو می‌پردازند و در انجام این کار، یک جامعیت انطباق پذیر اولیه که دارای ارزش تجاری است را تشکیل می‌دهند.

این مطالب برای برندهای واسطه ای بزرگ کار می کنند، اما برای بازیگران کوچکتر چه باید کرد؟

به نظر شما برای کسب و کارهای کوچک در زمینه استفاده از برندهای واسطه ای چه باید کرد؟

در زمینه خودتان تبدیل به یک قدرت شوید

برندهای واسطه ای کوچک باید مانند نخبگان از آن اعتبار بهره ببرند تا آنچه سهم شما را با ارزش‌تر می‌کند به یک بازار خاص و پرشور وصل شود.

علاقه یا روش زندگی ویژه‌ای را عرضه کنید. نشانه‌ای در فروشگاه‌تان قرار دهید که عبارت “ساخته شده” را داشته باشد. تنها یک مقصد نباشید بلکه یک وضعیت باشید.

کاپیتان باشید

در آب‌های متلاطم راهنمای خریداران باشید. برندهای واسطه ای موفق باید گزینه‌هایی ارائه دهند.

محتاطانه مرزهای مورد اعتماد خود را توسعه دهید

اگر شما هم اکنون با یک زمینه خاصی آشنا شده‌اید و در آن مورد اعتماد قرار گرفته‌اید، مشتریان خود را به یک بخش قابل تنظیم دعوت کنید که مثل یک رشد طبیعی برای آن‌ها احساس شود.

باید در اینجا برای دیدن روند قابل پیش بینی قدیمی تعادلی ایجاد شود، به صورتی که پیشنهاد جدید شما کم و بیش مثل دیگران نباشد، اما در همان وقت به شکلی نباشد که مصرف کنندگان را نگران کند و به اشتباه بیاندازد.

گرفتن این حق به نظم و انضباط واقعی نیازمند است، اما فرصت‌های جالبی را برای بازسازی رابطه خود، به روز کردن ارزش‌ها و ارزیابی خود توسط دیگران، ارائه می‌دهد.

مکالمه را در مسیرهای جدید رهبری کنید

در حالی که آنلاین بودن توسط بعضی‌ها به عنوان یک تهدید برای برندهای واسطه ای تبدیل شده، همچنین این فرصت را که بخشی از شرکت‌ها با آنچه که می‌گویند تاثیر می‌گذارند، مورد شک قرار می‌دهد.

بیشترین سرخوردگی که مصرف کنندگان یا فروشندگان با آن رو به رو می‌شوند چیست؟ چگونه می‌توان با وجود اختلاف‌های آن‌ها، خود را تطبیق دهید؟ آیا پولی را به طرفداری از یک سمت می‌توانید اختصاص دهید؟ تضمینی برای اینکه همه چیز در همه جا باشد وجود ندارد، اما آیا می‌توانید تبدیل به همه چیز برای یک نفر شوید؟

نقطه میانه را تغییر دهید

نقطه میانه را تغییر دهید

جایی که در حال حاضر حضور دارید را دوست ندارید؟ حرکت کنید. بنابراین خیلی از برندهای واسطه ای به اندازه کافی به فکر این نیستند که خود را بین بخش‌های دیگر قرار دهند و فقط بین خودشان قرار نگیرند.

این یک فرصت وب است: راهی برای خودتان پیدا کنید که بین قسمت‌هایی باشید که نمی‌توانید به هم اعتماد کنید و شفافیت بسیار کمی وجود دارد.

در این وضعیت، خریدار و فروشنده به طور مساوی و از راه نوعی کسب و کار، یک بستر قابل اعتماد، پاسخگو، کارآمد، بی طرف و نوین را ارزش گزاری خواهند کرد.

استفاده از راهنمایی های آکادمی بازار برای موفقیت در بازاریابی و کسب و کار

بازاریابان سال‌هاست که در مورد حذف واسطه گری حرف می‌زنند و برای دستیابی به روابط مستقیم و کارآمدتر تلاش می‌کنند. اما رقابت بین Hachette و Amazon به ما نشان می‌دهد که هنوز بازیگران قدرتمندی، در واسطه بین مشتری و تولید کننده وجود دارند. بنابراین باید با مزایای برندهای واسطه ای آشنا بود.

استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه کسب و کار، در سمینار بزرگ موفقیت روش‌های کلیدی و راهبردی را در اختیارتان قرار می‌دهد که شما با استفاده از آن مطمئنا می‌توانید گامی اساسی و مهم در کسب و کار خود بردارید که منتهی به رشد و پیشرفت شما می‌شود.

5/5 - (9 امتیاز)
درسنامه برندینگ

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

5 پاسخ

  1. من برای کسب و کارم به دنبال مشاور هستم، استارتاپی رو میخوام راه اندازی کنم چطور میتونم وقت مشاوره بگیرم؟

    1. سلام دوست عزیز برای آگاهی از سمینارها، دوره های آموزشی و هر گونه سوال با کارشناسان ما تماس بگیرید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی