ذهن قدرتمندمقالات

آشنایی با سه شیوه طلایی شاد زیستن

همه‌ی مشکل از اینجا شروع میشود که ظاهراً ناراحت و خشمگین بودن، دلیل و توجیه و توضیح نمی‌خواهد. ولی خوشحال و شاد شدن، دلیل می‌خواهد. تازه معمولاً روش حرفه‌ ای شاد شدن هم این است که یاد بدبختی‌های آینده‌ی خودمون یا بدبختی‌های الان بقیه‌ بیفتیم. برای اینکه بدانیم چگونه می‌توانیم شادی واقعی را در زندگی تجربه کنیم و در زندگی شاد شد اول باید بررسی کنیم و ببینم چگونه فکر می‌کنیم. بیشتر افراد به سه شیوه به جهان اطراف واکنش نشان می‌دهند. با آکادمی بازار همراه باشید تا شما را با این سه شیوه بیشتر آشنا کنیم.

شیوه اول

در شیوه‌ اول افراد زمانی شاد می‌شوند که چیزی را به دست بیاورند یا به هدف خاصی دست یابند. اما هر کدام از این داشته‌ها و دستاوردها برای مدت کوتاهی آنها را خوشحال و شاد نگه می‌دارد. این افراد بعد از مدت اندکی دوباره به دنبال بهانه‌ ای دیگر برای به دست آوردن و شاد شدن می‌گردند.

شاد شدن

شیوه دوم

شیوه دومی که بیشتر افراد از طریق آن به جهان واکنش نشان می‌دهند رد کردن و نپذیرفتن است. این افراد از لحظه‌ای که بیدار می‌شوند ذهنشان به صورت خودکار دنبال رد کردن چیزهای اطرافشان است. در ابتدا شروع به رد کردن و ایراد گرفتن از موقعیتی که در آن قرار دارند می‌گیرند: «چقدر هوا سرده»، «چقدر خسته‌ام، دوست ندارم برم سر کار» و… سپس شروع به رد کردن اطرافیان می‌کنند: «چرا صندوق‌دار کارش را درست انجام نمی‌دهد؟»، «چقدر فلانی حرف می‌زنه؟» و… کار به جایی می‌رسد که این افراد درنهایت شروع به رد کردن و ایراد گرفتن از خودشان می‌کنند: «چقدر من بی‌ریختم؟»، «چرا همیشه بازنده می‌شم؟»

شاد شدن

شیوه سوم

شیوه‌ سومی که به دنیای اطرافمان واکنش نشان می‌دهیم از دست دادن آگاهی یا تمرکز است. وقتی با مسائل تکراری و خسته‌کننده مثل رفت و آمد به سر کار یا منتظر ماندن در مطب دکتر مواجه می‌شویم سریعا تمرکزمان از بین می‌رود و ذهن‌مان آشفته می‌شود. با این اوصاف واقعا فکر می‌کنید چگونه می‌توان خوشحال بود؟ پاسخ این سوال بسیار آسان است. برای شاد بودن باید به شیوه دیگری عمل کنیم؛ شیوه چهارمی که افراد به ندرت به آن شیوه به جهان اطرافشان پاسخ می‌دهند. این شیوه «ذهن‌آگاه» نامیده می‌شود. این سه شیوه بیشتر از 99 درصد راهی را تشکیل می دهند که بیشتر افراد زندگی روزانه خود را بر این اساس طی می کنند. تعجبی هم دارد که غمگین باشند، پس چطور می توان خوشحال بود. در واقع یک شیوه واکنش چهارمی هم وجود دارد که به ندرت آن را تجربه می کنیم. جایی که شادی واقعی وجود دارد.

شاد شدن

شیوه چهارم

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که شادی واقعی چیست؟ در واقع شادی واقعی همان واکنشی است که برای اولین بار وقتی که گرند کالیون را دیدید اتفاق افتاد یا همان حسی که فضانوردان وقتی که برای اولین بار زمین را از فضا می دیدند تجربه کردند یا همان حسی که جوانتر بودید داشتید که می توانستید ساعت ها به دیدن حشرات بگذرانید. این شیوه ذهن آگاه نامیده می شود و می شود آن را در برابر شیوه از دست دادن آگاهی و تمرکز گذاشت. داشتن آگاهی فوق العاده از هرچیزی که در مقابل شما قرار دارد. شیوه ای که آن چیز را احساس می کنید، مدلی که حرکت می کند، بو، طعم آن و همه ی ویژگی های آن و نه چیز دیگری. این یعنی راهی برای خواستن و رد کردن وجود ندارد و مطمئنا سریع آگاهی و تمرکزتان را از دست نمی دهید. تمام تمرکز شما روی چیزی است که روبه رویتان قرار دارد و اتفاقی که جلوی شما در حال وقوع است.

 

دیگر از قبل قضاوت نمی کنید، فقط آن لحظه را با تمام وجود حس می کنید. وقتی با ذهن آگاه به مسائل اطراف خود واکنش نشان می دهید، شادی هم به دنبال آن می آید و برای همیشه پیش شما می ماند. وقتی خیلی راحت یاد گرفتید بر چیزی تمرکز کنید که دارید و پیش رویتان است شادی را وارد زندگیتان می کنید و تنها راهی که بتوانید هرروز به این شیوه به اطرافتان واکنش نشان دهید، این است که مدیتیشن را تمرین کنید. خیلی از افراد ممکن است نسبت به مدیتیشن تصور خوبی نداشته باشند ولی صدها پژوهش این ادعا را اثبات کردند و این موضوع ثابت شده و شواهد علمی ثابت شده ای در مورد تفکر و تعمق وجود دارد. پس اگر شما در این فکر هستید که چطور می توان شاد بود به دنبال جواب آن نگردید چون به طور حتم جواب آن در تامل و تعمق وجود دارد.

شاد بودن، انتخاب شماست، تصمیم‌ بگیرید که از همین امروز از زندگی خود لذت ببرید، تا بتوانید پر برکت، همراه با کامیابی و موفقیت زندگی کنید. شاید شما درگیر مشکلاتی باشید یا شرایطتانسخت باشد، اما اجازه ندهید که آن تغییر، تصمیمتان را تییر دهد؛ آن را در راستای دستیابی به شادی و خوشبختی هدف‌گذاری کنید. در این زمینه  پیشنهاد آکادمی بازار محصول ذهن قدرتمند است که می توانید با استفاده از راهکار های مطمئن و کاربردی آن در جهت رشد و توسعه فردی خود و دستیابی به موفقیت و اهدافتان قدم بردارید. درصورت علاقه مند بودن به آشنایی بیشتر با این محصول بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دوره آموزشی غیرحضوری”معجزه ذهن قدرتمند”

مطالب مرتبط

خلاصه کتاب «خوشحالی واقعی» نوشته ی مارتین سلیگمن
برچسب ها

ندا تفضلی

کارشناس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران هستم. علاقه زیادی به یادگیری اصول موفقیت در زمینه های مختلف دارم و مایل هستم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا
Open

دوره آموزشی معجزه ذهن قدرتمند

Close
بستن