بازاریابی و فروشمقالات

آشنایی با انواع روش های تبلیغات رسانه ای

در این مقاله به بررسی طیف وسیعی از شیوه های مختلف تبلیغات رسانه ای  می پردازیم.

امروزه رسانه ها طیف گسترده ای از روش ها را برای دسترسی برندها به کاربران معرفی می کنند. اینترنت به تنهایی روش های گوناگونی برای تبلیغات رسانه ای مانند ویدئوها، بنرها، وبسایت ها، چت روم های برندها، و مثل اینها معرفی کرده است.

مفهوم رسانه تبلیغاتی را می توان اینگونه معنا کرد; به هر ابزاری که پیام و شعار تبلیغاتی یا پیام فروش و بازاریابی را به مخاطبان هدف منتقل کند و آنها را به عکس العمل وادارد، رسانه تبلیغاتی گفته می شود و حال اینکه چه رسانه هایی برای انتقال پیامها باید برگزید مورد تحلیل قرار خواهد گرفت.

با آکادمی بازار برای آشنایی با ابعاد مختلف تبلیغات رسانه ای همراه باشید.

تبلیغات دیجیتال یکی از روش های تبلیغات رسانه ای

هر تبلیغی را که روی اینترنت مشاهده می کنید تبلیغ دیجیتال است. یک روشی دیگر از تبلیغات آنلاین تبلیغات بومی است. محتواهای حمایت شده نیز روش دیگری از تبلیغات هستند.

از تبلیغات روی فیس بوک و اسنپ چت و تلگرام گرفته تا رددیت، راه هایی برای دسترسی به میلیونها کاربر است.

تبلیغات موبایلی

نوع دیگری از تبلیغات رسانه ای  که به نوعی جدید محسوب می شود تبلیغات موبایلی است.تبلیغات روی هر دستگاهی که قابلیت حمل کردن داشته باشد که به نوعی به اینترنت متصل است.

گرایشات نوین در تبلیغات موبایلی، شامل استفاده ی از رسانه های اجتماعی مثل توئیتر، اینستاگرام، اسنپ چت و فیس بوک است. این نوع جدید از تبلیغات می تواند برای کاربران اشتیاق بسیار زیادی را به وجودآورد.

یک موضوع مهم در تبلیغات، بومی شدن تبلیغ برای محیط موبایل است که احتیاج به بررسی دقیقی دارد تا جذاب شود.

تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی امروزه به عنوان یک شیوه قابل اعتماد در برابر بازاریابان به عنوان شیوه از تبلیغات رسانه ای قرار دارد.

اگر بخواهیم یک نکته حتمی در مورد تبلیغات بگوئیم این است که متفاوت بودن کلید موفقیت است. اگر کاربران از تبلیغات آنلاین خسته شوند مطمئنا تبلیغات چاپی به عنوان یک گزینه خوب رو به روی آن ها قرار می گیرد.

تبلیغ
تبلیغات رسانه ای

می توان تبلیغات چاپی را به سه دسته ی کلی تقسیم کرد :

تبلیغات متناوب

می توان از این نوع به تبلیغات مجلات و روزنامه ها اشاره کرد. برای مدتی طولانی تبلیغات این مدل استاندارد اصلی برای نمونه برای تبلیغات دیگر بود. در این شیوه قبلا اگر تبلیغ اصلی را روی صفحه ی اصلی یا صفحه ی پشت می گرفتید میلیون ها بازدیدکننده به همراه داشت.

بروشور، جزوات، آگهی ها، نقاط فروش

هرچند بعضی از این تبلیغات رسانه ای را می توان در میان روزنامه قرار داد، اما باید آنها را به عنوان یک واحد جدا محسوب کرد. چرا که شانس دیده شدن آنها بسیار کمتر است.

همچنین وقتی اینها در جایی برای مطالعه قرار می گیرند طول مدت ماندگاری آنها برای دیده شدن بیشتر خواهد بود. از اینها زمانی استفاده می کنیم که می خواهیم اطلاعات بیشتری به مخاطب از یک آگهی معمولی بدهیم.

تبلیغات نامه دهی مستقیم

می توان هر کدام از تبلیغات رسانه ای بالا را به مشتری به صورت یک نامه فرستاد. البته این مدل تبلیغات به وسیله برخی آژانس های تبلیغاتی به عنوان نامه بیش از حد استفاده شده و به نوعی می توان گفت مورد سو استفاده قرار گرفته است.

اما اگر این مدل به شکل هوشمندانه ای استفاده و اجرایی شود می تواند به عنوان یک شیوه موثر استفاده شود.

روش های تبلیغاتی
تبلیغات

تبلیغات چریکی

به عنوان یک شیوه از تبلیغات محیطی نیز شناخته شده است و تبلیغات چریکی در این 20 سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

به نوعی هر تبلیغات غیرعادی ای را چریکی می نامند و معمولا از مشتریان می خواهد به نوعی با تبلیغ کننده تعامل کنند. زمان و مکان در این شیوه تبلیغ خیلی مهم است.

مساله ی مهمی که در تبلیغات چریکی مطرح می شود ایده خلاقانه است و بودجه نقش کمتری دارد. در این روش از تبلیغات رسانه ای تمرکز بیشتر روی شبکه های اجتماعی و تبلیغات دهانی است.

تبلیغات پخشی

امروزه از تبلیغات مثل تلویزیون و رادیو که به تعداد زیادی از مخاطبان دسترسی دارند به عنوان تبلیغات پخشی یاد می شود. این مدل تبلیغات یک زمان مهم ترین و پرهزینه ترین نوع تبلیغات رسانه ای بود.

اما امروزه با ظهور تکنولوژی های نوین جای خود را به تکنولوژی های جدید داده است.اما هنوز هم به عنوان یک ابزار مهم موردنظر است که به مخاطبان میلیونی دسترسی دارد.

تبلیغات خارج منزل

این مدل تبلیغات یعنی به مخاطبی دسترسی دارد که بیرون از منزل است. می توان برای مثال از این نوع تبلیغات بیلبوردها و پوسترها و یا حتی صفحات بزرگ دیجیتالی داخل میادین را نام برد.

تبلیغات خدمات عمومی

برعکس تبلیغات سنتی، تبلیغات خدمات عمومی معمولا برای آموزش و آگاه ساختن عموم به جای تبلیغ برای فروش استفاده می شوند.تبلیغات خدمات عمومی به شکل سنتی در تلویزیون و رادیو هستند، اما این روزه به صورت وسیع در تبلیغات آنلاین هم آمده اند.

همانطور که گفنه شد رسانه تبلیغاتی را می توان اینگونه معنا کرد; به هر ابزاری که پیام و شعار تبلیغاتی یا پیام فروش و بازاریابی را به مخاطبان هدف منتقل کند و آنها را به عکس العمل وادارد، رسانه تبلیغاتی گفته می شود.

صاحبان کسب و کار باید با انواع این رسانه های تبلیغاتی آشنایی داشته باشند.

در سمینار بزرگ موفقیت، استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه بازایابی و فروش شما را با انواع مختلف روش های بازاریابی و تبلیغاتی سود آور آشنا می کند.

شما با استفاده از آموزه های استاد و استفاده از مقالات آموزشی آکادمی بازار می توانید بسیاری از موانع بر سر راه تجارت خود را هموار کنید و گامی بزرگ در جهت پیشرفت کسب و کار خود بردارید. برای شرکت در کلاس ها و بهره گیری از مطالب مورد بحث بر روی لینک زیر کلیک کنید.

سمینار بزرگ موفقیت_استاد احمد محمدی

مطالب مرتبط

بازاریابی و فروش در عصر نوین با کتاب‌ صوتی «پرش از دره» آکادمی بازار
دوره آموزشی «تکنیک‌های ویزیتوری و فروش حرفه‌ای» شهر اهواز با حضور دکتر احمد محمدی
استراتژی‌ هایی برای توسعه بازاریابی و فروش
سمینار «مربیگری فروش» با حضور دکتر احمد محمدی برگزار شد
آشنایی با جملاتی که به ما در مدیریت ارتباط با مشتری کمک می کند
برچسب ها

ندا تفضلی

کارشناس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران هستم. علاقه زیادی به یادگیری اصول موفقیت در زمینه های مختلف دارم و مایل هستم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن