آشنایی با انواع روش های تبلیغات رسانه ای

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۲ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۱ اسفند, ۱۴۰۱
روش های تبلیغات رسانه ای

حتی اگر بهترین محصولات و خدمات هم ارائه دهید تا زمانی که تبلیغات مناسبی نداشته باشید، مشتری هم نخواهید داشت. برند شما زمانی شناخته و معروف خواهد شد که تبلیغ کنید. نمی‌توان انتظار داشت که بدون هیچ معرفی، فروش داشته باشید. اگر تا به‌حال دقت کرده باشید تمام برندهای موفق و معروف همیشه به نوعی در حال تبلیغ کردن هستند. حتی با وجود اینکه تا الان شناخته شده‌اند و شاید به نظرتان دیگر به تبلیغات نیاز ندارند.

در قدیم راه‌های زیادی برای تبلیغ وجود نداشت و تبلیغات محدود به تلویزیون و مجلات می‌شدند اما امروزه با پیشرفت جوامع و وجود شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ کردن راه‌های مختلفی وجود دارد. راه‌های جدید نسبت به راه‌های قدیم سودآورتر نیز هستند. با وجود مشغله زیاد کمتر کسی وقتی برای تلویزیون دیدن دارد اما غیر ممکن است که حداقل یکبار در روز پلتفرم‌های اجتماعی را چک نکنید.

در این مقاله ابزار بازاریابی و تبلیغات را معرفی می‌کنیم و با بررسی جنبه‌های مثبت و منفی هر نوع تبلیغ می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام روش برای خدماتی که ارائه می‌کنید کارآمدتر است.

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

انواع تبلیغات رسانه ای

در این مقاله به بررسی طیف وسیعی از شیوه‌های مختلف تبلیغات رسانه ای می‌پردازیم. امروزه رسانه‌ها طیف گسترده‌ای از روش‌ها را برای دسترسی برندها به کاربران معرفی می‌کنند. اینترنت به تنهایی روش‌های گوناگونی برای تبلیغات رسانه ای مانند ویدئوها، بنرها، وبسایت‌ها، چت روم‌های برندها و مثل این‌ها معرفی کرده است.

مفهوم رسانه تبلیغاتی را می‌توان اینگونه معنا کرد؛ به هر ابزاری که پیام و شعار تبلیغاتی یا پیام فروش و بازاریابی را به مخاطبان هدف منتقل کند و آن‌ها را به عکس العمل وادارد، رسانه تبلیغاتی گفته می‌شود و حال اینکه چه رسانه‌هایی برای انتقال پیام‌ها باید برگزید مورد تحلیل قرار خواهد گرفت. با آکادمی بازار برای آشنایی با ابعاد مختلف تبلیغات رسانه ای همراه باشید.

بیشتر بخوانید: چطور تبلیغات کنیم؟

تبلیغات دیجیتال یکی از روش‌های تبلیغات رسانه ای

تبلیغات دیجیتال یکی از روش‌های تبلیغات رسانه ای

هر تبلیغی را که روی اینترنت مشاهده می‌کنید تبلیغ دیجیتال است. یک روشی دیگر از تبلیغات آنلاین تبلیغات بومی است. محتواهای حمایت شده نیز روش دیگری از تبلیغات هستند. از تبلیغات روی فیس بوک و اسنپ چت و تلگرام گرفته تا رددیت، راه‌هایی برای دسترسی به میلیون‌ها کاربر است.

تبلیغات موبایلی

نوع دیگری از تبلیغات بازاریابی رسانه ای که به نوعی جدید محسوب می‌شود تبلیغات موبایلی است.تبلیغات روی هر دستگاهی که قابلیت حمل کردن داشته باشد که به نوعی به اینترنت متصل است.

گرایشات نوین در تبلیغات موبایلی، شامل استفاده از رسانه‌های اجتماعی مثل توئیتر، اینستاگرام، اسنپ چت و فیس بوک است. این نوع جدید از تبلیغات می‌تواند برای کاربران اشتیاق بسیار زیادی را به وجود آورد. یک موضوع مهم در تبلیغات، بومی شدن تبلیغ برای محیط موبایل است که احتیاج به بررسی دقیقی دارد تا جذاب شود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با 7 تکنیک طلائی برای تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات چاپی از روش‌های تبلیغات رسانه ای

تبلیغات چاپی از روش‌های تبلیغات رسانه ای

تبلیغات چاپی امروزه به عنوان یک شیوه قابل اعتماد در برابر بازاریابان به عنوان شیوه از تبلیغات رسانه ای قرار دارد.

اگر بخواهیم یک نکته حتمی در مورد تبلیغات بگوئیم این است که متفاوت بودن کلید موفقیت است.

بیشتر بخوانید: یک متن تبلیغاتی برای جذب مشتری باید چگونه باشد

اگر کاربران از تبلیغات آنلاین خسته شوند مطمئنا تبلیغات چاپی به عنوان یک گزینه خوب رو به روی آن‌ها قرار می‌گیرد. می‌توان تبلیغات چاپی را به سه دسته کلی تقسیم کرد:

تبلیغات متناوب

می‌توان از این نوع به تبلیغات مجلات و روزنامه‌ها اشاره کرد. برای مدتی طولانی تبلیغات این مدل استاندارد اصلی برای نمونه برای تبلیغات دیگر بود. در این شیوه قبلا اگر تبلیغ اصلی را روی صفحه اصلی یا صفحه پشت می‌گرفتید میلیون‌ها بازدیدکننده به همراه داشت.

بروشور، جزوات، آگهی‌ها، نقاط فروش

هرچند بعضی از این تبلیغات رسانه ای را می‌توان در میان روزنامه قرار داد، اما باید آن‌ها را به عنوان یک واحد جدا محسوب کرد. چرا که شانس دیده شدن آن‌ها بسیار کمتر است.

استاد احمد محمدی
قانون موفقیت در فروش: درخواست کردن از دیگران و نترسیدن از شنیدن پاسخ منفی.
استاد احمد محمدی

همچنین وقتی این‌ها در جایی برای مطالعه قرار می‌گیرند طول مدت ماندگاری آن‌ها برای دیده شدن بیشتر خواهد بود. از این‌ها زمانی استفاده می‌کنیم که می‌خواهیم اطلاعات بیشتری به مخاطب از یک آگهی معمولی بدهیم.

تبلیغات نامه دهی مستقیم

می‌توان هر کدام از تبلیغات رسانه ای بالا را به مشتری به صورت یک نامه فرستاد. البته این مدل تبلیغات به وسیله برخی آژانس‌های تبلیغاتی به عنوان نامه بیش از حد استفاده شده و به نوعی می‌توان گفت مورد سو استفاده قرار گرفته است. اما اگر این مدل به شکل هوشمندانه‌ای استفاده و اجرایی شود می‌تواند به عنوان یک شیوه موثر استفاده شود.

تبلیغات چریکی

به عنوان یک شیوه از تبلیغات محیطی نیز شناخته شده است و بازاریابی چریکی در این 20 سال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

به نوعی هر تبلیغات غیرعادی را چریکی می‌نامند و معمولا از مشتریان می‌خواهد به نوعی با تبلیغ کننده تعامل کنند. زمان و مکان در این شیوه تبلیغ خیلی مهم است.

مسئله مهمی که در تبلیغات چریکی مطرح می‌شود ایده خلاقانه است و بودجه نقش کمتری دارد. در این روش از تبلیغات رسانه ای تمرکز بیشتر روی شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات دهانی است.

تبلیغات پخشی

تبلیغات پخشی

امروزه از تبلیغات مثل تلویزیون و رادیو که به تعداد زیادی از مخاطبان دسترسی دارند به عنوان تبلیغات پخشی یاد می‌شود. این مدل تبلیغات یک زمان مهم‌ترین و پرهزینه‌ترین نوع تبلیغات رسانه ای بود.

اما امروزه با ظهور تکنولوژی‌های نوین جای خود را به تکنولوژی‌های جدید داده است اما هنوز هم به عنوان یک ابزار مهم موردنظر است که به مخاطبان میلیونی دسترسی دارد.

تبلیغات خارج منزل

این مدل تبلیغات یعنی به مخاطبی دسترسی دارد که بیرون از منزل است. می‌توان برای مثال از این نوع تبلیغات بیلبوردها و پوسترها یا حتی صفحات بزرگ دیجیتالی داخل میادین را نام برد.

تبلیغات خدمات عمومی

برعکس تبلیغات سنتی، تبلیغات خدمات عمومی معمولا برای آموزش و آگاه ساختن عموم به جای تبلیغ برای فروش استفاده می‌شوند. تبلیغات خدمات عمومی به شکل سنتی در تلویزیون و رادیو هستند، اما این روزه به صورت وسیع در تبلیغات آنلاین هم آمده‌اند.

پادکست - پروموشن و نحوه اجرای آن

همانطور که گفنه شد رسانه تبلیغاتی را می‌توان اینگونه معنا کرد؛ به هر ابزاری که پیام و شعار تبلیغاتی یا پیام فروش و بازاریابی را به مخاطبان هدف منتقل کند و آن‌ها را به عکس العمل وادارد، رسانه تبلیغاتی گفته می‌شود. صاحبان کسب و کار باید با انواع این رسانه‌های تبلیغاتی آشنایی داشته باشند.

دوره های آکادمی بازار برای ارتقای کسب و کار شما

آکادمی توسعه کسب و کار آکادمی بازار با بهره گیری از دانش به روز و تجربیات منحصر به فرد استاد محمدی و با ارائه مشاوره تخصصی در حوزه کسب و کار، توانسته موجب شکوفایی و بالندگی دهها سازمان و کسب و کار گوناگون شود. همچنین بیش از هزاران نفر با بهره گیری از دوره های جامع بازاریابی و فروش، دوره مشتری مداری، دوره اصول و فنون مذاکره، دوره آموزشی حرفه ای بازاریابی و فروش تلفنی و مشاوره فروش، توانسته اند موانع موجود در مسیر شغلی خود را برطرف کنند و به سوی آینده شغلی روشن خود گام بردارند.

5/5 - (32 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

15 پاسخ

    1. سلام شایسته عزیز
      برای اطلاع از آخرین سمینار و دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

    1. سلام دوست عزیز برای اطلاع از آخرین سمینار و دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

    1. آقا میلاد تجربه من ثابت کرده که تبلیغات دهانی از همه موثرتره، اینکه تعریف کارات رو بقیه برات انجام بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی