مبنای ثروت آفرینی در اقتصاد امروز، دانش و مهارت است. آینده از انقلابی خبر می‌دهد که نیروی محرکه شرکتها از اندیشه‌های کارکنان سرچشمه می‌گیرد. در فضای پرشتاب و سرشار از تحول و رقابت دنیای امروز، آنچه که منجر به کسب مزیت رقابتی می‌گردد، نیروی انسانی آموزش دیده ، با کیفیت و پویاست. طبق آمار رسمی در سال 1982 سازمانهای برتر دنیا مالک 62 % دارایی مشهود و 38 % دارایی نامشهود بودند. اما در سال 2000 این نسبت 15 % دارایی مشهود و 85% دارایی نامشهود شده است ! شرکتهایی که میلیاردها تومان خرج سرمایه گذاری در ساختمانها ، انبارها و دارایی ثابت می کنند ولی تیم فروش و فروشندگان آنها  آموزش کمی دیده اند ، غافل از  اینکه  بیشترین آسیبها از همین رهگذر به شرکتها خواهد خورد. فروشندگان چنین شرکتهایی از محل عدم آگاهی از دانش روز بازاریابی ، فرصت بی شمار کسب درآمد را از دست می دهند. شرکتهای هوشمند 3% از سودشان را  صرف ارتقای دانش ، مهارت و شایستگی حرفه ای کارکنانشان می کنند .

فروش و بازاریابی

تکنیک های فروش موثر

بسیاری از فروشندگان بطور سنتی در حال فروش هستند، ولی ممکن است از مهارت های لازم جهت انجام حرفه ای این کار برخوردار نباشند . آموزش باید موجب افزایش مهارت های کلیدی شود، مهارت هایی چون گوش سپردن به مخاطب ، از این که مشتری واقعاً چه چیز می خواهد ، همچنین هنر پرسیدن سؤالات مناسب ، روش ارائه محصول به مشتری، تکنیک های مختلف فروش ، نحوه بیان ، پاسخ به ابهامات و روش های اتمام فروش .

برنامه ریزی فروش

ازآنجایی‌که موفقیت در فروش از انجام اعمال یک‌باره و بدون برنامه‌ریزی به دست نمی‌آید، فرایند برنامه‌ریزی فروش برای موفقیت یک کسب و کار و فروشنده  از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است   .دوره برنامه ریزی فروش ، یک دوره انگیزشی و علمی است ، کمک می کند به تعیین چشم انداز فروش یک کسب و کار و فروشنده ، نقشه راه مشخص  می کند ، نظام باورها در فروش را می سازد و بلند پروازی را به فروشنده آموزش می دهد .

 مدیریت بازاریابی

قلب کسب و کار شما در سینه بازاریابی آن می‌تپد. بیشتر ابعاد کسب و کار شما به اصول بازاریابی موفق وابسته هستند. چتر گسترده بازاریابی روی تبلیغات، روابط عمومی، ترویج و فروش سایه می‌اندازد. رقابت شدید و سرعت تغییرات در بازارها و روندهای پیش بینی نشده اقتصادی باعث شده تا اهمیت توجه به بازاریابی و فروش نسبت به چند سال گذشته دو چندان گردد. رعایت اصول بازاریابی و فروش از عوامل حیاتی رشد کسب و کارها می باشد.

مشتری مداری

در هر کسب و کار و هر شغلی، مشتری است که می تواند شما را به عرش رسانده و یا از عرش به پایین بکشاند. در واقع هر مشتری می تواند سرآغازگر یک موفقیت و یا سرآغازگر راه ورشکستی و سقوط باشد. پس باید به مشتری یابی و مشتری مداری توجه ویژه ای داشت و آن را در صدر امور قرار داد. بسیاری از کسب و کارها با وجود زیرساخت های مناسب، سرمایه گذاری های کلان و کیفیت و قیمت مناسب، موفق به فروش دلخواهشان نیستند!

اصول مدیریت و سرپرستی فروش

یک سرپرست فروش، نظارت بر پیشرفت فروش چه در قالب فردی و چه تیمی دارد و بررسی عملکرد فروشندگان  ، تدوین استراتژی‌ فروش یا بهبود برنامه‌های موجود از مهم ترین وظایف اوست. کمک به فروشندگانی که در کار خود با مشکل روبرو هستند ، همچنین  مسئولیت جذب نیروهای فروش توانمند و آموزش آنها  با وی می باشد. او باید اطمینان حاصل کند که بالاترین عملکرد در تیم فروش در حال انجام است .

پرورش ویزیتور حرفه ای

برای موفقیت شرکت ، تیم ویزیتوری حرفه ای بسیار مهم است . آنها اگر بتوانند یک محصول را به خوبی معرفی کنند و آنرا در بازار جا بیاندازند می توانند تاثیر فوق العاده بر فروش و موفقیت داشته باشند . ویزیتورها باید افرادی آموزش دیده باشند تا بتوانند خیلی راحت تر، سریع و بیشتر محصولات را بفروشند. امروزه دیگر ویزیتوری سنتی جواب نمی دهد و آنها می بایست برای موفقیت اصول علمی را در کار خود به کار گیرند .

بازاریابی تلفنی

با توجه به تعدد وتنوع شرکتها و پهنه جغرافیایی کشور ، فروش تلفنی یکی روش عالی در جهت ترغیب مشتریان به خرید کالا یا خدمت ، افزایش فروش و موفقیت کسب و کار می باشد ، متاسفانه بسیاری از فروشندگان تلفنی بصورت سنتی و بدون آموزش اینکار را انجام می دهند که عموما بهره وری خوبی ندارد و باعث سرخوردگی آنها می گردد ، در حالیکه فروش تلفنی یک علم است و تکنیکها و روشهای متعددی در هنگام فروش و بازاریابی تلفنی باید رعایت گردد.

نخبگان فروش

دوره نخبگان فروش شامل توسعه مهارت های شخصی ، ارتباطی و مذاکراتی ، تکنیک ها و روش های ایجاد فرصت های فروش و همچنین انجام فروش برای محصول و یا خدمت می باشد. یک فروش خوب نیاز به این دارد که محصول را به خوبی درک کنیدو به نیاز مشتری احترام بگذارید. اما فراتر از آن، راز یک فروشنده خوب شدن ، فارغ از روش ها ، منش های این شغل می باشد .در واقع فروش یک پندار، گفتار و رفتار  حرفه ای می باشد.

ارتباط موثر

فن بیان و ارتباط موفق

همه ما خواهان این هستیم که با تسلط بر بیان و کلام خود بر دیگران تاثیر گذاشته و آنها را با عقاید و نظرات خود همراه کرده و به اهدافمان برسیم. ارزش خوب حرف زدن و قدرت اعجاز آن در برقراری ارتباط موثر هم بر کسی پوشیده نیست. دراین دوره کارگاهی به افراد آموزش داده می شود تا بر کلام خود تسلط داشته و از قدرت بیان خود برای تاثیر پذیری بر افراد استفاده نمایند و همواره در هر موقعیت اجتماعی بتوانند موفق شوند.

اصول و فنون مذاکره موفق

اهمیت اصول و فنون مذاکره بر کسی پوشیده نیست، 75% زمان روزانه ما صرف مذاکره می شود ، اگرمی‌خواهیم هر مذاکره ایی را به یک مذاکره موفق تبدیل کنیم باید با اصول و تکنیک‌های آن آشنا شویم؛ بیشتر افراد حرفه ای به اهمیت مذاکره در زندگی کاملا واقفند، زیرا بخش اعظم موفقیتشان از رهگذر ارتباط و مذاکره خوب آنها با سایرین بوده است. موفقیت در شغل ، درآمد مالی و ارتباطات عالی متأثر از توانایی افراد در مذاکره است.

زبان بدن و آداب معاشرت

همه افراد در هنگام صحبت با شما مجموعه ای از احساسات و تمایلات را با خود به همراه دارند که با کمی دقت در حالات چشم ، دست و یا پاها ، نحوه نشستن و یا ایستادن و یا … می توان به این احساسات پی برد ، این رفتار غالبا به صورت ناخود آگاه در افراد به وجود می آید و شخص از وجود آنها مطلع نیست ، شما می توانید به سادگی از حالت احساسی آن لحظه فرد مقابلتان با خبر شوید و موثرتر نعامل برقرار نمایید .

افرادی که پرتلاش هستند یا بهتر از دیگران کار می‌کنند، همواره موفق تر نیستند و توجه‌ بقیه افراد را به خود جلب نمی‌کنند. مهم‌ترین موضوع این است که چگونه افکار و ایده‌هایتان را به دیگران ارائه کنید و آنها را متقاعد کنید؟ مهارت‌های ارتباطی به شما کمک می کند تا تاثیرگذاری قدرتمندی داشته باشید و با افراد بیشتری در جامعه ارتباطات بگیرید. این مهارت بیشتر از یادگیری یک تخصص ،یک زبان خارجی یا هر مهارت کاری دیگر است. یک شخص با ارتباطات موثرتردر جایگاه و فرصتهای شغلی بهتری نسبت به هم رده‌های خود قرار می‌گیرد.
ارتباط موثر با سایرین از مهم‌ترین مهارت‌های زندگی است؛ چراکه بهبود آن در تمامی حوزه های شغلی، خانوادگی و اجتماعی کمک خواهد کرد. با این حساب شاهد حال خوب و پیشرفت در زندگی خواهید بود. ارتباط موثر ترکیبی از مهارت‌های مختلف از جمله ارتباط غیرکلامی (زبان بدن) ، فن بیان ، فنون مذاکره و آداب معاشرت است.

دوره های آموزشی آکادمی بازار

جهت مشاهده اطلاعات تمام دوره های آموزشی بر روی لینک زیر کلیک نمائید تا تقویم آموزشی آکادمی بازار را دانلود و مشاهده فرمائید

دانلود تقویم آموزشی دوره های آکادمی بازار