بازاريابي حسي

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

بررسی ها نشان داده است که مشتریان تنها 5% تحت تاثیر منطق و عوامل شناختی و 95% بر مبنای احساسات و عوامل هیجانی تصمیم به انتخاب و خرید محصول می¬گیرند. این مطلب برندهای معتبر را در چند دهه ی اخیر بر آن داشته تا توجه ویژه¬ای به نقش محرک¬های حسی داشته و علاوه بر ایجاد ارتباط دیداری و شنیداری که به شکل سنتی انجام می‌شده، محرک¬های بویایی، چشایی و لمسی را نیز در تولید، معرفی و فروش محصولات خود به کار گیرند؛ تاکتیکی که از آن به «بازاریابی حسی» تعبیر می¬شود. تجارب استفاده از تکنیک‌های بازاریابی حسی در خرده¬فروشی¬ها، هتل¬ها، رستوران¬ها نشان داده که مشتریان به صرف زمان بیشتر در آن‌ها تمایل پیدا کرده و یا به مراجعات بعدی به این اماکن ترغیب شده‌اند که در هر دو صورت با افزایش آمار فروش همراه بوده است.

خواندن 1247 دفعه آخرین ویرایش در سه شنبه, 14 ارديبهشت 1395 ساعت 11:27