مدیریت در فیلم گرگ وال استریت The Wolf of Wall Street

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۱ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۸ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

در فیلم گرگ وال استریت میفهمیم که مدیریت و میلیاردر شدن چیزی است که به راحتی ما در فیلم ها می بینیم. اینکه چگونه این فرد این ماشین گران قیمت را سوار می شود و یا چگونه انقدر خوشبخت است را نشان نمی دهند.

جدا از این ها زمین خوردن برای هر فرد در بازار کار اتفاق خواهد افتاد و این را به راحتی آب خوردن نشان می دهند. در واقعیت طعم این وقایع متفاوت است.

فیلم گرگ وال استریت

فیلم گرگ وال استریت ( The Wolf of Wall Street ) با ۵ اسکار و برنده شدن ۳۸ جایزه و ۱۳۸ نامزدی و درآمد ۴۰۰ میلیون دلاری از بهترین فیلم های ساخته شده در موضوع تجارت و بورس است. در سال ۱۹۸۷ ، جردن بلورف (لئوناردو دی کاپریو) کار خود را در یک شرکت کارگزاری وال استریت انجام می داد. اوایل دهه ۱۹۹۰، در حالی که هنوز در ۲۰ سالگی خود است، بلورف با مدیریت خود شرکت خود، Stratton Oakmont را تاسیس کرد.

بلورف، همراه با ستوان مورد اعتمادش (یوناه هیل) و یک گروه کارگزاران، دوره ثروت بزرگی را از میلیونها سرمایه گذار ثروتمند به دست می آورد.  با این حال، در حالی که بلورف و همتایانش در گرداب رابطه جنسی، مواد مخدر هستند FBI در نزدیکی، آن ها را زیر نظر خود  دارد.

جردن در مدیریت رتبه خوبی دارد اما چیزی که بیشتر در او ارزش دارد قدرت رهبری او است. او در شروع مانند همه است. به گذارندن دوره آموزشی می رود و کار را شروع می کند اما او حتی شروع کار خود را با شکست آغاز می کند. در لحظه ای که او استخدام می شود و وارد شرکت می شود، شرکتی به آن بزرگی با مدیریت قوی به گونه ای غیر قابل پیش بینی ورشکسته می شود.

او بدون اینکه بداند ستاره است به دنبال کار معمولی در یک شرکت عادی می گردد گر چه او کار خود را در یک شرکت بسیار  سطح پایین شروع می کند. او ترفند هایی در فروش به کار می برد که تا آن روز به ذهن کسی نمی رسید. بعد از مدتی همسر او وی را قانع می کند که اگر ترفندی باید اجرا شود آن را برای قشر ثروتمند به کار ببرد تا زیان زیادی به افراد نرسد.

راه ثروتمند شدن در فیلم گرگ وال استریت

این واقعیت وجود دارد که فردی که ثروتمند است قطعا باهوش است و پول خود را به راحتی به دست نیاورده است پس به راحتی هم از دست نمی دهد. از طرفی قشر متوسط و فقیر همیشه به دنبال این هستند که راه ۱۰۰۰ روزه را در یک شب طی کنند. این نشان می دهد که تمرکز کردن بر روی قشر ثروتمند یک ریسک بزرگی است که یا جردن شکست می خورد یا پیروز و ثروتمند می شود.

جردن با مدیریت هوشمندانه از پس این چالش به خوبی بر می آید و این باعث می شود که او سریع ثروتمند و مشهور شود. نکته ای وجود دارد که در فیلم دیدیم، دشمنان جردن و مجلات منتقتد سعی بر بد نام کردن وی داشتند اما حتی خبر ها و مقالات بد هم که منتشر می شد  باعث می شد وی معروف تر شود.

در شرکتی که او با جرات تاسیس کرد مدیریت درخشانی داشت. استراتژی های مدیریت بر پایه ی کسب انرژی و انگیزه برای کارمندان و تدابیری که برای رفع استرس می اندیشید بی نظیر بود. قطعا مدیریت با سبک نظامی ربات هایی را در شرکت پرورش می داد که این خلاقیت را نداشتند و باعث پیشرفت شرکت نمی شدند.

حکایتی در آمریکا وجود دارد که می گوید :” کاری که کاملا قانونی باشد تو را پول دار نمیکند “. ترفند هایی که جردن برای فروش سهام به کار گرفت مانند خرید ۸۵ درصد  سهام کفش فروشی استیو مدم و استفاده از IPO و ترفند هایی برای پول شویی و …. بسیار زیرکانه و بی مانند بود اما هیچوقت بار کچ به منزل نخواهد رسید.

نقش زن در فیلم The Wolf of Wall Street

ما در این زندگی نامه هم دیدیم که یک زن به عنوان همسر در کنار یک فرد موفق بود. جردن زمانی که هیچ نداشت همسر او پشتش بود و او را رها نکرد. دوش به دوش او ماند و او را پشتیبانی و راهنمایی می کرد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
مدیریت زمان

جردن زمانی که به امنیت مالی رسید در گرداب پول و مواد غرق بود به همسر خود خیانت کرد و او را رها کرد. اما همسر دوم او در هنگامی که جردن در مشکلات مالی و دادگاهی گرفتار بود او را رها کرد. جردن بلورف سهامدار بانک لانگ آیلند است که ۲۲ ماه در زندان به دلیل کلاهبرداری سرمایه گذاران در  جعل اوراق بهادار دهه 1990 که شامل فساد گسترده در وال استریت و دنیای بانکی شرکت های بزرگ، از جمله طراح کفش استیو ماددن، بوده است.

شما در صورت تمایل به آشنایی با سایر افراد موفق می توانید به صفحه زندگینامه افراد موفق مراجعه کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی