مشاوره انگیزشی آکادمی بازار

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۴ مرداد, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۳ آبان, ۱۴۰۱
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

یکی از خدماتی که آکادمی بازار به مخاطبین خود ارائه می دهد، مشاوره انگیزشی است. اما مشاوره انگیزشی چیست؟ چه کاربردی دارد؟ و چرا می تواند به ما در شادی و موفقیت بیشتر کمک کند؟

در این بخش می خواهیم به معرفی این موضوع بپردازیم و دریابیم که مشاوره انگیزشی چه کارایی ای برای زندگی شخصی و حرفه ای ما می تواند داشته باشد.
در ادامه به اهمیت و ضرورت مشاوره انگیزشی آکادمی بازار اشاره می شود.

مثالی برای درک ماهیت مشاوره انگیزشی

برای درک بهتر مفهوم مشاوره انگیزشی توجه شما را به یک مثال جلب می کنیم. حتما تاکنون به تماشای مسابقات ورزشی نشسته اید. بازیکن بین دو نیمه و یا بین هر راند نزد مربی اش باز می گردد.

مربی به او روحیه می دهد. برای تعیین استراتژی بازیکن برای ادامه بازی او را راهنمایی می کند. و دیگر نیازهای او را در زمان کوتاه برآورده می کند.

می توانید یک بازی بوکس را در نظر بگیرید. بوکسور بعد از هر راند به گوشه رینگ می آید. مربی با او صحبت می کند، نقاط قوتش را به او می گوید تا آنها را بیشتر به کار گیرد.

همچنین نقاط ضعف رقیبش را یادآوری می کند تا او را در شکست رقیبش یاری دهد و در صورتی که بازیکن روحیه اش را از دست داده باشد به او روحیه می دهد. مشاوره انگیزشی تا حد زیادی کاری شبیه این را انجام می دهد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - امید

مشاوره انگیزشی در حکم شارژر باتری روح

مشاوره انگیزشی در واقع در حکم شارژ کردن باتری روح و ذهن برای ادامه دادن مسیر و رسیدن به موفقیت است. ما گاهی حال خوب و گاهی حال بد داریم.
همیشه در بهترین شرایط روحی و روانی خود نیستیم. بعضی اوقات مسائلی ساده انرژی ما را می گیرند و حال خوبمان را خراب می کنند.
خیلی وقتها هم چند راند در زمین مغلوب می شویم و پشت سر هم اتفاقات بد برایمان می افتد، در این زمانها برگشتن به حال عادی و گرفتن انرژی برای ادامه پر قدرت مسیر کار خیلی ساده ای نیست.

در این شرایط کمک گرفتن از مشاوره انگیزشی می تواند به ما کمک کند باتری رو به خاموشی روحمان را شارژ کنیم. و برنامه ریزی هایمان را با قدرت ادامه دهیم.

آکادمی بازار

بیدار کردن غول خفته درون

هریک از ما علی رغم تفاوت هایمان استعدادهای منحصربفردی داریم. گاه در زندگی شرایطی را تجربه می کنیم که این قابلیت ها را از یاد می بریم.
ما در کودکی معمولا به این موضوع باور داشته ایم. اغلب کودکان به درستی خود را موجوداتی خاص می پندارند و به خود باور دارند. ولی با گذشت زمان و روبه رو شدن با دشواری ها و ناکامی های زندگی این باور در ما کمرنگ می شود.

رفته رفته گمان می کنیم که زندگی همین است و باید آرزوهای خود را فراموش کنیم. کم کم آن شادابی و روحیه و اعتمادبنفس را از دست می دهیم.

اما جایی درون ما هنوز آن قابلیت ها و استعدادهای منحصربفرد وجود دارند. شادی ما تا حد زیادی در گروی بروز استعدادهایمان است.
مشاوره انگیزشی به ما کمک می کند استعدادهای خود را شناسایی کنیم. و اعتمادبنفس از دست رفته خود را بازگردانیم و دوباره پا به رینگ مسابقه نهیم.

همچنین می توانید بخوانید:

توسعه کسب و کار با آکادمی بازار در شرایط پر چالش اقتصادی

مشاوره انگیزشی در حکم راهنمای سفر

هنگامی که به مقصدی جدید و ناشناس سفر می کنیم، ممکن است به سادگی راه خود را گم کنیم و نتوانیم از سفر خود لذت کافی را ببریم و به مقاصد و اهداف خود از آن سفر برسیم.

ولی هنگامی که یک راهنما همراه ماست که آن مسیر را می شناسد و با مقاصد سفر آشناست، ما را به خوبی راهنمایی می کند و به بهترین شکل از اوقات خود استفاده می کنیم و در کمترین زمان به بهینه ترین نتایج دست پیدا می کنیم.

مشاوره انگیزشی به نوعی به چنین راهنمایی شباهت دارد. او می تواند به ما در ایجاد انگیزه، تعیین اهداف و دوره برنامه ریزی کمک کند و ما را سریع تر به مقصد برساند.

آکادمی بازار

مشاوره انگیزشی در چه زمینه هایی کاربرد بیشتری دارد؟

مشاوره انگیزشی در زمینه های زیادی در حیطه تحصیلی، کاری و زندگی شخصی کاربرد دارد. در حالت کلی این گونه از مشاوره در تمام زمینه هایی که فرد نیازمند مشاوره باشد قابل انجام است.

ولی تفاوت مشاوره انگیزشی با دیگر انواع مشاوره در این موضوع است که در این نوع از مشاوره تمرکز مشاور بر روی تقویت اراده فرد، انگیزش و ارتقای روحیه او می باشد.

علاوه بر این زمینه های عمومی، مشاوره انگیزشی در زمینه هایی مثل مشاوره تحصیلی و مشاوره کنکور، مشاوره شغلی و مشاوره ترک اعتیاد و عادات نامطلوب، و همچنین مشاوره هنگام رژیم های غذایی و ورزشی کاربرد بیشتری دارد.

ولی به طور کلی این نوع مشاوره برای هر کسی که تمایل به تقویت انگیزه و اراده خود دارد، و علاقمند به تمرکز بر روی اهداف مشخص و به نتیجه رساندن آنهاست، بیشتر توصیه می شود.

خدمات مشاوره انگیزشی آکادمی بازار

آکادمی بازار با تیم زبده و متخصص انواع خدمات مشاوره، فردی، حرفه ای و تحصیلی را ارائه می دهد. یکی از خدماتی که این مجموعه به صورت تخصصی ارائه می دهد، خدمات مشاوره انگیزشی است.

مشاورین مجرب آکادمی بازار با تمرکز بر صورت مساله مخاطب و کسب اطلاعات در زمینه موضوع، به تجزیه و تحلیل مساله پرداخته و فرد را در زمینه مورد نظرش یاری می دهند.

مشاوره انگیزشی آکادمی بازار می تواند به شما کمک کند تا بهتر با مساله خود کنار بیایید و انرژی خود را در جهت حل آن مساله به کار بیاندازید.
این نوع از مشاوره می تواند به شما کمک کند تا با تمرکز دقیق بر روی اهدافتان با انرژی بیشتری در مسیر رسیدن به آنها حرکت کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی