توسعه کسب و کار با آکادمی بازار در شرایط پر چالش اقتصادی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۶ مرداد, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۷ دی, ۱۴۰۱
توسعه کسب و کار با آکادمی بازار در شرایط پر چالش اقتصادی

زمانی که کسب و کار خود را شروع کردید و بعد از مدتی رونق گرفت، آن زمان نیاز به توسعه کسب و کارتان دارید. توسعه کسب و کار به معنی است که ارزشی بلند مدت برای کسب و کارمان ایجاد می‌کنیم. این هدف می‌تواند در بخش‌های مختلف سازمان یا از طریق مشتریان، بازار و ارتباطات فردی باشد.

برای توسعه کسب و کار باید فرآیندها و روش‌های مختلفی برای پیاده سازی فرصت رشد را اجرا کنیم. شما باید ایده‌ها، فعالیت‌ها و ابتکار جدید را برای بهتر شدن شرایط کسب و کارتان پیاده سازی کنید. باید سعی کنید تا به کسب و کارتان شاخ و برگ دهید و جوانه کسب و کارتان به درختی بزرگ و پربار تبدیل شود.

آکادمی بازار می‌تواند به عنوان یک توسعه گر کسب و کار به شما کمک کند. توسعه دهنده کسب و کار باید ویژگی‌ها و تجربیات خاصی داشته باشد. توسعه کسب و کار با آکادمی بازار بهترین راه برای داشتن کسب و کاری موفق است. در‌ این مقاله روش توسعه کسب و کار با کمک آکادمی بازار را برایتان شرح داده‌ایم.

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

شرایط سخت اقتصادی و توسعه کسب و کار با آکادمی بازار

حتما شما هم پای درد و دل‌های برخی از دوستان و آشنایانتان نشسته‌اید، هنگامی که از شرایط سخت کاری خود می‌گویند یا خودتان آن کسی بوده‌اید که در حال گلایه از اوضاع کسب و کارتان بوده‌اید. این روزها این را از خیلی‌ها می‌شنویم که شرایط اقتصادی سخت شده است و تعداد قابل توجهی از مشاغل با مشکل روبرو شده‌اند. در این مطلب می‌خواهیم راجع به توسعه کسب و کار با آکادمی بازار صحبت کنیم و درباره راه حل کنار آمدن با معضلات کسب و کار و افزایش بهره وری مشاوره کسب و کار آکادمی بازار گفتگو کنیم.

چالش های کارآفرینی و کسب و کارهای آزاد

چالش های کارآفرینی و کسب و کارهای آزاد

وقتی پای حرف خیلی از روسای شرکت‌ها، کارآفرین‌ها و صاحبین کسب و کارهای آزاد می‌نشینیم، داستان‌های زیادی درباره انواع مشکلات موجود در بازار کار به گوشمان می‌خورد.

از دشواری رقابت در این شرایط اقتصادی می‌گویند. از دشواری شرایط تحریم و مشکلات ناشی از آن که فضای کار را با تنش روبرو کرده است و از مسائل مختلفی که کسب و کار آن‌ها را با چالش روبرو کرده و توسعه کسب و کارشان را با مشکل مواجه نموده است. تعداد زیادی از کارفرمایان در حیطه‌های کاری مختلف نسبت به دغدغه‌هایی از این دست نگرانی دارند.

مشکلات و دغدغه های شاغلین و کارمندان و کمک توسعه کسب و کار با آکادمی بازار

از طرفی وقتی پای صحبت کارمندان، کارگران، کارکنان و افراد شاغل در شرکت‌ها و صنایع مختلف می‌نشینیم نیز دغدغه‌های زیادی را بروز می‌دهند. خیلی از شاغلین با زیاد شدن تنش‌های اقتصادی نگران تعدیل نیرو و از دست دادن کار خود هستند.

برخی نیز از پایین آمدن حقوق و دستمزد خود در این شرایط تورمی که همه اقلام چند برابر شده‌اند، گله دارند و برخی نیز از عقب افتادن مکرر واریز حقوقشان گله دارند.

در نتیجه برخی راه اضافه کاری‌های زیاد و فرسایشی و یافتن شغل دوم را در پیش گرفته‌اند و برخی دیگر صرفا با استرس و نگرانی نظاره گر این شرایط هستند و به امید گشایش هر چه زودتر این وضعیت مانده‌اند.

رویای داشتن یک کسب و کار مستقل

رویای داشتن یک کسب و کار مستقل

خیلی وقت‌ها ما در فکر خود رویای شرایط بهتری را داریم و در نهان آرزوی استقلال مالی و استقلال شغلی را داریم و بعضی از ما در تخیلمان به روزی فکر می‌کنیم که رئیس خودمان هستیم و کسب و کار خودمان را می‌گردانیم و با کمک توسعه کسب و کار با آکادمی بازار به آزادی مالی رسیده‌ایم.

اما در دنیای واقعی از گام نهادن در این راه هراس داریم، به مشکلات پیرامون کارآفرینی و توسعه کسب و کار فکر می‌کنیم و دشواری کار مانعمان می‌شود، فکر هزینه‌های زیاد، ریسک مالی و مشغله و مسئولیت‌های زیاد و دانش و مهارت‌هایی که نیاموخته‌ایم و می‌‌توانند مشکل ساز باشند، ما را می‌ترسانند.

چالش های کارآفرینی و کسب و کار

همانطور که در مقاله ?What, Exactly, Is Business Development از وبسایت forbes.com بیان شده، کارآفرینان و مدیران کسب و کار نیز همچنان که با مشکلات پیرامون کسب و کارشان دست و پنجه نرم می‌کنند در نهان آرزو دارند که کاش مهارت‌های بیشتری داشتند و می‌توانستند کسب و کار خود را توسعه دهند.

استاد احمد محمدی
«پایان سندروم سطل‌های عرق»، به جای بیشتر کار کردن، هوشمندانه کار کن.
استاد احمد محمدی

آن‌ها به کسب و کارهای رقیب می‌اندیشند و اینکه چطور می‌توانند مزیت‌های بیشتری نسبت به آن‌ها کسب کنند و کسب و کار خود را ارتقا دهند، این مدیران به بهینه سازی کسب و کار و رشد درآمد مجموعه خود می‌اندیشند، اما معمولا مشغله زیاد مانع از این می‌شود که گامی در این جهت بردارند و به وضعیت موجود کسب و کارشان راضی می‌شوند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - مشتری مداری

این رویا با کمک توسعه کسب و کار با آکادمی بازار قابل برآورده شدن است

بنابراین مسئله خلق و توسعه کسب و کار دغدغه نهانی بسیاری از ما را تشکیل می‌دهد، اما معمولا برنامه یا مهارتی برای رفع این نیاز نداریم، یا ممکن است اعتماد به نفس لازم برای برداشتن قدمی در این زمینه را در خود حس نکنیم.

در صورتی که این مسائل هیچ گاه به آن پیچیدگی که در ذهن ما به نظر می‌رسند نیستند و با اندکی برنامه ریزی و صرف مقداری زمان می‌توان به دستاوردهای زیادی در این خصوص دست یافت.

با کسب مهارت‌ها و اطلاعات لازم می توان این طرح‌های ذهنی را واقعیت بخشید. به این ترتیب می‌توان مسیر لازم برای خلق چنین رویایی را درک کرد و متوجه قدم‌های لازم برای تکمیل این راه شد.

تحقق یک ایده

تحقق یک ایده

بسیاری از ما که با دشواری‌های روزمره مشاغلمان سر و کله می‌زنیم می‌توانیم به آسانی برخی از ایده‌های کوچکمان را در دنیای واقعی محقق کنیم و آن را به یک کسب و کار کوچک بدل نموده و به آرزوی خود صورت حقیقت بخشیم.

همینطور خیلی از مدیران کسب و کارها و کارآفرینان نوپا می‌توانند به سادگی به مهارت‌های مورد نیاز خود جهت توسعه کسب و کارشان دست یابند و از بار مشکلات خود بکاهند و از طریق راهکارهای مدون و عملیاتی کسب و کار خود را توسعه بخشند و مهارت‌های مدیریتی و ارتباطی خود را تقویت کنند.

توسعه کسب و کار با آکادمی بازار و آموزش های مخصوص

آکادمی بازار با ارائه آموزش‌های مرتبط با توسعه کسب و کار و تقویت مهارت‌های مدیریت و توسعه فردی، بسته‌های آموزشی و مشاوره‌ای خود را در اختیار شما می‌گذارد و شما را در توسعه کسب و کارتان و آموزش دانش و مهارت‌های مورد نیازتان یاری می‌دهد.

بدین ترتیب توی این هوایی که ناجوانمردانه سرد است و شرایط رقابتی بازار با استفاده از این آموزش‌ها و خدمات می‌توانید خود را برای برای این شرایط آماده‌تر سازید و با دست پر به مقابله با این چالش‌ها بروید.

با بهره گیری از آموزش‌های توسعه کسب و کار چه کارآفرینی نوپا باشید و قصد راه اندازی کسب و کار خود را داشته باشید و چه مدیری باشید که تصمیم به بهبود کسب و کار خود گرفته باشید، می‌توانید با دست پر نسبت به آغاز این کارها و عملی نمودن طرح‌ها و ایده‌های خود گام بردارید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی