مقالاتموفقیت / انگیزشی

8 روش برای اینکه منفی گرایی را کنار بگذارید

حتی زمانی‌که همه چیز نابسامان است می‌توان بر منفی‌ گرایی غلبه کرد. شاید سرپرست کارتان به خاطر پروژۀ اخیرتان انتقاد تندی به شما بکند یا شاید خانواده‌ به علت مشکلات مالی دچار استرس و تنش باشند. هرچند محرک‌هایی با تأثیرات منفی وجود دارند، مهم این است که متوجه باشید که یک انتخاب بیشتر ندارید. می‌توانید تصمیم بگیرید که مثبت باشید یا برعکس به منفی گرایی روی آورید.

به طور کلی برای سلامتی بهتر است که همیشه مثبت‌گرایی را انتخاب کنید. قطعاً آن کمک می‌کند که جنبۀ روشنی از زندگی را ببینید. اگر چنین کنید شما به فواید سلامت جسم و روان شامل کاهش استرس، کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی، مکانیسم‌های مقابله‌ای قوی‌تر و بیشتر دست می‌یابید. در ادامه ۸ راهکار برای داشتن زندگی روشن‌تر ارائه شده است:

۱.  به خود بگویید که خوب است شاد باشید

بعضی از افراد در درون خود احساس سرخوردگی دارند و فکر می‌کنند که آنها لایق داشتن زندگی فوق‌العاده نیستند. برای برخی از آنها این حالت برآمده از پرورش در خانواده‌ای است که منفی‌ گرایی یک عامل ثابتی بوده است. برای برخی هم این شیوه‌ای است که وقت اضافۀ خود را با آن پر کنند. اگر شما هم حس می‌کنید که نباید یک روز خوب داشته باشید، بدون شک این پیشگویی شما درست از آب درمی‌آید. به جای این طرز تفکر از جای خود برخیزید و به خود یادآوری کنید که خوب است بخندید و از ۲۴ ساعت شبانه‌روز لذت ببرید.

۲. به دیگران کمک کنید

کمک کردن به دیگران هرچند به اندازه کم شیوۀ خوبی برای افزایش مثبت‌اندیشی شماست. وقتی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنیم از ذهن خود دور می‌شویم. وقتی حواستان به نیازهای دیگران باشد احتمال کمتری وجود دارد که در کل روز غرق در دلسوزی به حال خود باشید. حتی ارسال ناگهانی یک ایمیل یا کارت‌پستال الهام‌بخش به یک دوست می‌تواند تأثیرگذار باشد.

9 راهکار ساده برای اینکه مدیتیشن بهتری داشته باشید
بخوانید

۳. از افراد منفی‌گرا فاصله بگیرید

احتمالاً افرادی در دور و بر شما، در خانواده، حلقۀ دوستان یا در محل کار هستند که شادی را از شما می‌گیرند. شما می‌توانید یک حائلی برای خود ایجاد کنید تا از رفتارها و سخنانی که حال شما را بد می‌کند فاصله بگیرید. این افراد در شایعه‌پراکنی و وراجی کردن خبره هستند. وسوسه نشوید که مثل آنها پَکر و افسرده شوید.

۴. تلاش کنید که کار مثبت انجام دهید

هر روز وظیفۀ خود را در این بدانید که در زندگی کار مثبتی انجام دهید. حتی اگر آن کار نهایتاً نظافت انباری باشد که کاری مفید است.  هرگام کوچک مثبت قدمی به سوی مسیر درست است.

8 ways to get rid of negativity

۵. از خودگویی‌های منفی خودداری کنید

انگار در ذهنتان ضبط صوتی دارید که مدام از چیزهای وحشتناک درمورد شما سخن می‌گوید؟ دکمۀ پِلِی این ضبط صوت را بزنید. اگر این کار برایتان سخت است باید به یک درمانگر یا یک فرد مجرب در حوزۀ سلامت روان مراجعه کنید تا به شما کمک کند. اغلب ما بزرگترین سرزنش‌گر هستیم و این مثبت‌گرایی ما را از بین می‌برد.

۶. استفاده از فضای مجازی را کم کنید

فضای مجازی شاید بسیار خوب باشد در عین حال کسل‌کننده هم است. نه تنها فضای مجازی وقت زیادی از شما می‌گیرد بلکه به شیوه‌ای ناخوشایند نمایش کلی زندگی‌‌تان را افزایش می‌دهد. اگر می‌بینید که ذهنتان به طور اساسی درگیر لایک کردن پست‌ها در رسانه‌های اجتماعی شده است وقت آن رسیده که ارتباطتان را با فضای مجازی کمتر کنید. این به این معنا نیست که اکانت‌های خود را حذف کنید بلکه منظور این است که باید حضور خود را در دنیای مجازی کاهش دهید. به خودتان یادآوری کنید که این یک دنیای واقعی نیست؛ آن صرفاً یک کانالی برای ارتباط برقرار کردن با دیگران است.

بهره مندی از قانون جذب با استفاده از جملات تاکیدی
بخوانید

۷. مسئولیت کارهایتان را برعهده بگیرید

آیا تصور می‌کنید که کنترل زندگی‌تان از دستتان خارج شده است؟ این حالت ممکن است که به شما احساس قربانی شدن بدهد و باعث گسترش منفی گرایی شما شود. به خودتان بگویید که شما مسئول کارهایتان هستید و باید پاسخگو باشید. درواقع در این حالت احساس می‌کنید که خودتان سرنوشتتان را رقم می‌زنید و این شرایط بسیار مهمی است.

۸. بخندید

حتی علم هم اثبات کرده که خنده بر هر درد بی‌درمان دواست. در صورت امکان زمانی را برای خندیدن بگذارید حتی اگر نیاز باشد فیلم کمدی مورد علاقۀ خود را دانلود کنید و آن را تماشا کنید. مثبت بودن یک انتخاب است. تصمیم بگیرید که امروز را فوق‌العاده سازید و پاداش بگیرید.

نگرش مثبت و اجتناب از منفی گرایی یکی از مهمترین مهارت هایی است که برای رسیدن به موفقیت باید داشته باشید. زیرا نحوه جهت گیری ذهن شما بر عملکرد بیرونی شما تاثیر بسیاری دارد. اگر ذهن خود را به مثبت اندیشی عادت دهید آنطور که بتواند در شرایط سخت نیمه پر لیوان را ببیند، به طور قطع نحوه واکنش شما به مشکل به وجود آمده نیز تغییر می کند و شما بیشتر درصدد آن بر می آیید که مشکل را حل کنید نه اینکه اعتماد به نفس خود را از دست داده و مشکل را چند برابر کنید. مثبت اندیشی مهارتی است که همه ابعاد زندگی شمارا تحت تاثیر قرار می دهد. در سمینار موفقیت، استاد احمد محمدی به شما خواهند آموخت که چگونه مثبت بیاندیشید و همچنین چگونه مانع از ورود افکار منفی به ذهن خود شوید. پیشنهاد می کنم این فرصت استثنایی را از دست ندهید و با مراجعه به آدرس اینترنتی زیر در این سمینار شرکت نمایید. 

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن