7 راه کار عملی برای افزایش ریسک پذیری و خارج شدن از منطقه امن

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۹ مرداد, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۱ مهر, ۱۴۰۰
7 راه کار عملی برای افزایش ریسک پذیری و خارج شدن از منطقه امن

ترس از تغییر و ریسک مانعی بزرگ برای رسیدن به موفقیت است با ترس‌های زندگی چه باید کرد؟ به خاطر داشته باشید، مبنای ترس، اهمیت دادن یا قائل شدن ارزش بسیار برای چیزی است. وقتی چیزی برای شما مهم است، ترس از دست دادن یا نرسیدن به آن را دارید.

اجازه بدهید از شغل‌تان شروع کنیم. اگر شغل‌تان برایتان مهم باشد احتمالا ترس از دست دادن آن را دارید. بنابراین ریسک از دست دادن آن را نمی‌پذیرید. اگر کسی برایتان ارزشمند باشد، ترس دارید که او شما را ترک کند. بنابراین شما به نحو خاصی رفتار می‌کنید.

مثلا حسادت می‌کنید و تظاهر به نیازمندی به او می‌کنید. اگر ترس نهایی شما، ترس از مرگ به عنوان نتیجه زندگی باشد، بسیار اهمیت دارد. چرا که زندگی شما مهم است و شما برای زندگی‌تان نگرانید. ما به این جهان آمده‌ایم تا واقعیت را بیازماییم و قدردان زندگی باشیم و به موفقیت برسیم.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

افزایش ریسک پذیری

ماندن در منطقه امن، هیچ مزیتی به همراه ندارد و بهترین راه برای خودپیش‌بری، ترک آن است. با خروج از منطقه امن، تجربیات هیجان‌انگیز جدیدی را تجربه خواهید کرد و با گذر از زندگی کسالت‌بار داخل این محدوده، با حس آزادی روبرو می‌شوید. این مقاله، هفت روش عملی برای خروج از منطقه امن در اختیار شما قرار می‌دهد. برخی از این روش‌ها آشنا هستند و فقط چیزهایی که می‌دانید را یادآور می‌شوند.

1. تحصیلات

تحصیلات

آموزش و تحصیلات، نقش مهمی در شکل دادن به تفکر و رفتار شما دارد. شما بدون گسترش ذهن، نمی‌توانید از منطقه امن خود خارج شوید. از خصوصیات منطقه امن این است که از شخص در برابر خطرات خیالی محافظت می‌کند؛ علم به شما کمک خواهد کرد تا وجود یا عدم وجود آن خطرات را دربیابید. انجام تحقیق و مطالعه مفید است، زیرا ممکن است چیزها آن طور که به‌نظر می‌آیند، ترسناک و پیچیده نباشند.

علاوه بر این، بهتر است قبل از تحلیل اساسی وضعیت، نتیجه‌ای نگیرید. می‌توانید چند کتاب یا وبلاگ بخوانید و از تجربیات دیگران در شرایط مشابه استفاده کنید. مطالعه و علم آموزی، برای هر کسی که بخواهد منطقه امن خود را ترک کند، حیاتی است.

2. طریقه مواجهه با ترس هایتان را بیاموزید

هر فردی در زندگی، ترس‌ها و نگرانی‌هایی دارد که باید با آن‌ها مواجه شود. برخی از افراد تمایل دارند تا از ترس‌های زندگی فرار کنند، اما فرار نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه تنها مانع از پیشرفت می‌شود.

با این حال، شما نباید ترس‌های خود را نادیده بگیرید. بهترین راه برای چیره شدن بر آن‌ها این است که قدم به قدم جلو بروید. باید بدانید که ترس‌های هرکسی، او را در منطقه امنش زندانی می‌کند. زمانی که با آن‌ها مقابله کردید، درمی‌یابید که هیچ دلیلی برای تحمل این نگرانی‌ها وجود نداشته و ندارد.

از بین رفتن قدم‌ به‌ قدم و تدریجی ترس‌ها، به افراد اجازه می‌دهد پیوسته منطقه امن خود را گسترش دهند و روند کلی را راحت‌تر بگذرانند و این پروسه برایشان آنقدر ترسناک نباشد. در خارج از منطقه امن، باید فعالیت‌های حساب شده‌تری‌ انجام دهید. به عنوان مثال، یک فرد عصبی نمی‌تواند بلافاصله با یک دوست قرار بگذارد. ممکن است از طرد شدن و پس‌زده شدن یا اینکه در صورت عدم پذیرش، دوستانش چه فکری کنند هراس داشته باشد.

علاوه بر این، شما می‌توانید با مراحل ساده مانند سلام کردن شروع کنید. توصیه می‌شود قبل از اینکه وارد بحث‌های پیچیده‌تری شوید، از بحث‌های ساده شروع کنید. قبل از رسیدن به شرایط واقعی، به مرور شجاعت مقابله با آن را بنا می‌کنید و هنگامی که پیشنهاد می‌دهید، متوجه خواهید شد که هیچ دلیلی برای ترس وجود ندارد. باید قبل از اقدامات محاسبه شده، نگرانی‌های اصلی خود را شناسایی کنید.

3. یک دوست را همراهی کنید

یک دوست را همراهی کنید

اگر مایل به خارج شدن از منطقه امن خود هستید، رفت و آمد کردن تنها توصیه نمی‌شود. از مزایای معاشرت با دوستان این است که به شما کمک می‌کنند تا جهان را از یک منظر جدید ببینید. همیشه در هنگام رفتن به باشگاه، مهمانی، سینما و انجام سایر فعالیت‌های تفریحی، کسی را همراهی کنید.

استاد احمد محمدی
ترس می‌تواند بزرگ‌ترین منبع انرژی زندگی ما شود، هر روز از خواب بلندشو تا کاری انجام دهی که تو را می‌ترساند.
استاد احمد محمدی

معاشرت نداشتن و صحبت نکردن با دیگران، شما را در منطقه امنتان زندانی خواهد کرد. رفت‌و‌آمد با یک دوست به شما کمک می‌کند تا دامنه دسترسی و پیشرفت‌تان را گسترش دهید. به جای تنها رفت و آمد کردن، با دوستان خود هماهنگ باشید؛ نه تنها بر ایجاد یک تجربه خوب گردش تمرکز دارید، بلکه به افرادی که در اطراف شما هستند نیز توجه بیشتری می‌کنید.

4. یک چیز عجیب را امتحان کنید

این رویکرد ممکن است عجیب و غریب باشد اما نتایج خوبی دارد. شما می‌توانید با امتحان کردن چیزهای جدید، به راحتی منطقه امن خود را گسترش دهید. حتی فکر کردن به یک چیز عجیب از آن هم جالب‌تر است.

با این‌حال، آن چیز جدید نباید با شخصیت شما سازگار باشد، تا مانع محدود کردن تجربیات شما نشود و باید چیزی را که به شخصیت‌تان هم‌خوانی ندارد انتخاب کنید. در کاری که با حیطه‌ کاری و سرگرمی‌های معمول‌تان تفاوت دارد مشارکت کنید.

انجام کاری که اطرافیانتان را متعجب می‌کند، به شما کمک خواهد کرد تا ایده‌های جدیدی بیاموزید، حتی ممکن است چیزهایی در مورد خودتان کشف کنید که تابه‌حال نمی‌دانستید. افراد، بعد از امتحان چیزهای عجیبی که در محدوده امنشان نیست، از آن خارج می‌شوند.

5. آشنایی با افراد جدید

 آشنایی با افراد جدید

آشنایی با یک فرد جدید، دید شما را به منافع، عقاید و تجربیات جدید باز می‌کند. برخی افراد به دلیل صرف رفت‌و‌آمد با دوستان قدیمی‌شان که ایده‌های مشابه دارند، راکد هستند و درجا می‌زنند.

اگر شما مایل به تحقق بخشیدن به خودپروری باشید، نیاز به یک منبع نور جدید دارید. این فقط در مورد ملاقات‌های معمولی صدق نمی‌کند. شما می‌توانید زندگی نامه شخصی را که نمی‌شناسید، یا یک کتاب از نویسنده‌ای که هرگز از او چیزی نخوانده‌اید بخوانید. چنین رویکردی، به باز شدن ذهن شما کمک خواهد کرد.

6. ذهنتان را با خاطرات مثبت تغذیه کنید

یکی از چیزهایی که باعث می‌شود افراد در منطقه‌ امن خود بمانند، ترس از ناشناخته‌هاست. شما توجه زیادی به ریسک‌ها و خطرات می‌کنید و مزایای خارج شدن از منطقه امن را نادیده می‌گیرید. شاید متوجه شده‌ باشید که مزایای آن از خطراتش مهم‌ترند، اما آنقدر به آن بها نمی‌دهید. وقت آن است که به زندگی مثبت نگاه کنید و بدبینی را کنار بگذارید.

اگر می‌خواهید از دایره راحتی خود ساخته‌تان بیرون بیایید، باید ذهن خود را با خاطرات مثبت تغذیه کرده و از تفکر منفی اجتناب کنید. در محیط شاد و مثبت سمینار موفقیت از استاد احمد محمدی تفکر مثبت را یاد خواهید گرفت.

7. استفاده از تکنیک های دیگر برای انرژی دادن به خود

استفاده از تکنیک های دیگر برای انرژی دادن به خود

 به غیر از خاطرات مثبت، می‌توانید از چندین تکنیک برای رسیدن به حالت عاطفی موقت استفاده کنید. بعضی از این تکنیک‌ها شامل تنفس مناسب، استفاده از مدیتیشن هدایت‌شده، استفاده از تخیل، استفاده از بدن و موسیقی است. شما می‌توانید تعریف دقیق هر یک از این روش‌ها و نحوه کار آن‌ها را جستجو کنید و متوجه خواهید شد که اگر بخواهید از منطقه راحتی خود بیرون بیایید، این رویکرد بسیار عملی است. با این حال، بهره‌وری هر رویکرد در اشخاص مختلف، متفاوت است.

باگذر از این هفت گام عملی برای خارج شدن از منطقه امن، من معتقدم که تمام چیزهایی که برای حرکت نیاز دارید، در اختیارتان است. می‌توانید ترفندهای دیگر را با تجربه یا از طریق مطالعه گسترده کشف کنید.

Lara.J مدیر ارشد لایف کوچینگ OK است. علایق او چاپ و نشر، وبلاگ نویسی و سفر را شامل می‌شود. هدف فعلی او ایجاد مقالات با کیفیت برای هدایت کمک به میلیون‌ها نفر از مردم برای زندگی بهتر است.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
مناطق امن

خارج شدن از منطقه امن

منطقه امن فضای ذهنی است که خودمان برای خود ایجاد کرده‌ایم، بنابراین خروج از آن هم با استفاده از روش‌های فوق، توسط خود ما امکان پذیر است! در حقیقت خروج از منطقه امن ذهنی، راه عملی برای رسیدن به شخصیت قوی و محکم می‌باشد.

زمانی که چنین شخصیتی داشته باشیم می‌توانیم با شجاعت و بدون ترس موانع و سختی‌های سر راه دستیابی به اهداف را با موفقیت پشت سر بگذاریم. فقط کافی است تکنیک‌‌های ذکر شده در مقاله فوق را به کار بندیم و تلاش نماییم هر روز اندکی از روز قبل بهتر گردیم. به این روش‌ها بعد از مدتی می‌بینیم که به شخصیت و اهداف دلخواه خود دست یافته‌ایم و منطقه امن بسیار بزرگتری برای خود ساخته‌ایم!

یکی از رسالت‌های مهم آکادمی بازار انگیزه بخشی به همگان و آموزش ابزارها و مهارت‌های مورد نیاز موفقیت می‌باشد. به همین خاطر سمیناری به نام «سمینار موفقیت» را برگزار می‌نماید، که در آن استاد احمد محمدی مدرس، مشاور و سخنران انگیزشی مهارت‌های مورد نیاز برای تحقق بخشیدن به رویاهایتان از جمله خروج از منطقه امن و همچنین ویژگی‌های منحصر به فرد انسان‌های موفق مانند شجاعت را به شما آموزش خواهند داد.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی