7 گام طلایی برای رسیدن به اهداف بزرگ در سال 1402

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۷ فروردین, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۴ بهمن, ۱۴۰۱
رسیدن به اهداف

بدون شک همه افراد برای رسیدن به اهداف بزرگ در زندگی باید از یکسری اصول و روش‌هایی کمک گیرند که بتوانند شرایط و موقعیت زندگی خود را مطابق با آنچه که خواسته قلبی‌شان است، شکل دهند.

چرا که مهم‌ترین عاملی که باعث ایجاد انگیزه و حرکت در زندگی می‌شود وجود اهداف و برنامه‌هاییست که هر شخصی در طول زندگی برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کند.

اما در این راه آنچه که تاثیر گذار است و نقش بسزایی در تداوم به ثمر نشستن اهداف شما دارد، روش‌ها و اصولی است که می‌توان از آن‌ها بهره گرفت. برای یادگیری این روش‌ها همراه ما باشید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

7 گام طلایی برای رسیدن به اهداف بزرگ

اهداف بزرگ یکی از عمده دلایل امید به زندگی در افراد، داشتن یک هدف است. هدفی که بر مبنای آن در زندگی و برای زندگی برنامه ریزی می‌کنید و البته برای رسیدن به آن تلاش می‌کنید و امیدوارید تا نتیجه تلاش شما دیده بشود حداقل برای خودتان نتیجه این تلاش قابل لمس باشد.

اما فراموش نکنید لازمه رسیدن به این هدف، در قدم‌هایی نهفته است که توسط خود ما برداشته می‌شود.

درواقع در کنار شرایط و موقعیت‌هایی که در زندگی پیش می‌آید این افراد هستند که به عنوان یک عامل موثر در این زمینه نقش بسزایی دارند.

برنامه ریزی و اختصاص دادن وقت و زمان مناسب به هدف مورد نظر

برنامه ریزی و اختصاص دادن وقت و زمان مناسب به هدف مورد نظر

هرگز فراموش نکنید؛ اولین چیزی که به شما در رسیدن به اهداف مورد نظرتان کمک می‌کند و به عنوان یک گام موثر در این زمینه نقش دارد، برنامه ریزی و اختصاص زمانی مناسب برای آن است.

حتما تاکنون این جمله را شنیده‌اید که می‌گویند:«ره صد ساله را یک شبه نمی‌توان رفت». به هر حال شما نمی‌توانید به محض تصمیم گیری به نتیجه دلخواه برسید.

آنچه مسلم است اختصاص دادن وقت و زمان تعیین شده است تا در طول این مسیر دچار سردرگمی نشده و برای تداوم راه تمرکز لازمه را داشته باشید.

خودتان را باور داشته و به توانایی‌هایتان ایمان داشته باشید

هرگز خودتان را دست کم نگیرید و به توانایی‌هایتان ایمان داشته باشید. هیچ می‌دانید با گفتن این جمله که «من می‌توانم» چقدر در افزایش اعتماد به نفس به خودتان کمک کرده‌اید.

حتی اگر مشکلی در حین این مسیر دیدید، دلسرد نشوید و با تکرار «من می‌توانم» به راهتان ادامه بدهید و بدانید قرار نیست شکی نسبت به توانایی‌های خودتان داشته باشید.

اگر اولین کاری که صبح انجام می‌دهید، قورت دادن قورباغه باشد، بقیه روزتان را می‌توانید به طرز فوق‌العاده‌ای به پایان ببرید.

مارک تواین

وقتی من این جمله را خواندم، نتوانستم آن را از ذهنم پاک کنم.

زندگی من مملو از قورباغه است. قورباغه‌هایی در ابعاد بزرگ، کوچک و متوسط که هر روز باید آن‌ها را بخورم، آن هم نه به این دلیل که کسی به من گفته است این کار را انجام دهم، بلکه به خاطر اینکه من می‌دانم که باید آن را انجام دهم.

اگر هنوز هم در حال خواندن نوشته‌های من هستید و من توانسته‌ام توجه شما را جلب کنم، احتمالا شما هم قورباغه خور هستید.

اجازه بدهید چند قورباغه که خوردن آن‌ها برای من در زندگی‌ام حیاتی می‌باشند را به شما معرفی کنم.

چند مثال از اهداف بزرگ

چند مثال از اهداف بزرگ
  • خوش اندام بودن و حفظ سلامتی
  • شبکه سازی حرفه‌ای
  • رشد و کسب تجربه در حرفه شخصی
  • تعمیق و بهبود سطح روابط اجتماعی
  • به روز ماندن در زمینه تکنولوژی
  • حفظ سلامتی مالی و متعهد ماندن به برنامه‌های دوران بازنشستگی‌ام
  • یادگیری سیاست و مهارت‌های مذاکره در تمامی ابعاد زندگی
  • تامین خانواده و کسب رضایت و سعادت خانوادگی
  • و هزاران قورباغه دیگر …

زندگی می‌تواند گاهی مواقع بیش از حد پیچیده و گیج کننده شود؛ اما با این حال ما انسان‌ها باید بتوانیم با حفظ یک سری اصول، اوضاع را به نفع خودمان تغییر دهیم.

ضمن این که باید یادتان بماند که اگر شما این قورباغه‌ها را نخورید، دیر یا زود آن‌ها شما را خواهند خورد.

بله؛ همه این‌ها قورباغه‌اند؛ زشتند، اندازه‌های مختلفی دارند و من نسبت به دیگران، با آسانی بیشتری آن‌ها را می‌خورم و می‌خواهم راه و روش مخصوص خودم را در خوردن این قورباغه‌ها با شما شریک شوم؛ من می‌خواهم بهترین و آسان‌ترین روش ممکن را به شما آموزش دهم.

مراحل رسیدن به اهداف بزرگ

  1. در ابتدا، کوچک‌ترین قورباغه‌ها را شناسایی کنید و در یک چشم به هم زدن، آن‌ها را بخورید. بدون هیچ نگرانی و فکر و خیالی.
  2. مرحله اول را مجددا تکرار کنید.
  3. شما در این مرحله باید با بخش‌های مشکل و بزرگ ماجرا روبه‌رو باشید.
  4. من هم با مارک تواین در این زمینه هم عقیده‌ام؛ قورباغه‌ها در هر زمانی، چندش آورند و چه بهتر که در صورت امکان، بتوانید آن‌ها را در اول روزتان قورت دهید.
  5. حال، به بقیه قسمت‌های بزرگ پیش رویتان نگاه کنید؛ آن‌هایی که تنها برخی اوقات روز و گاهی در بدترین شرایط ممکن، موجود هستند.
  6. اگر می‌توانید، آن‌ها را بخورید و در غیر این صورت، اگر نمی‌توانید، با توجه به این که در طی روز در حال قورباغه خوردن بوده‌اید، می‌توانید دیگر بی خیال شوید.

متوجه خواهید شد که در طی زمان، قورباغه‌ها کوچک‌تر شده و خوردن آن‌ها هم آسان‌تر می‌شود. قورباغه‌ها به شما کمک خواهند کرد که از جایی در زندگی‌تان به مکانی دیگر بروید.

تسلیم نشوید

تسلیم نشوید

اجازه دهید یک نکته را به شما یادآوری کنم. شما با روزها و مواقعی مواجه خواهید شد که احساس می‌کنید قورباغه‌ها به روی شما می‌پرند و شما را می‌خورند.

در چنین شرایطی، ادامه راه و مسیر بسیار سخت خواهد شد و قورباغه‌ها هم در نظرتان بسیار بزرگ خواهند آمد.

اما درست در همین نقطه است که شما می‌دانید که باید تصمیم بگیرید به مسیرتان ادامه دهید و با آن قورباغه‌ها بجنگید.

شما مریض بوده‌اید و در طی هفته نتوانسته‌اید به باشگاه بروید؛ تا این جای کار مشکلی نیست؛ سراغ قورباغه‌های دیگرتان بروید، کتابی که مدتی است تصمیم گرفته‌اید آن را بخوانید، شروع کنید.

استاد احمد محمدی
افراد بی‌هدف، ابزار موفقیت انسان‌های هدف‌دار هستند.
استاد احمد محمدی

نکته مهم این است که تسلیم نشوید و خودتان را گول نزنید. بی‌کار نمانید و سعی کنید در هر لحظه، مشغول خنثی کردن قورباغه‌های زندگی‌تان باشید.

البته مسیر نسبتا دشواری در پیش دارید و شاید مجبور شوید از دیگران کمک بگیرید. هر از چند گاهی هم به خودتان جایزه دهید و پیشرفت‌های کوچکتان را به خودتان یادآوری کنید تا انگیزه کافی برای ادامه راه را داشته باشید.

نتیجه گیری 7 گام طلایی اهداف بزرگ

نتیجه گیری 7 گام طلایی اهداف بزرگ

اصول بالا عنوان گام‌هایی تلقی می‌شوند که فرد در طول مسیر با کمک از آن‌ها شرایط را به گونه‌ای مهیا می‌کند که خودش انتظار دارد.

برنامه ریزی و ایمان داشتن به توانایی‌های خود از جمله این اصول هستند که با ایجاد افکار مثبت و تمرکز و دقت بیشتر، فرد را در رسیدن به اهداف بزرگ کمک می‌کند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
هدفگذاری و تعیین هدف در زندگی

البته حتما باید به این نکته توجه داشت که کسب تجربه و بهبود روابط اجتماعی تاثیر بسیار زیادی در این زمینه دارد. هرچند مشکلات پیش رو را نباید نادیده گرفت و لازم است تا در ابتدا به رفع مشکلات و موانع کوچکتر پرداخت و سپس مشکلات بزرگتر را رفع و رجوع نمود.

ناگفته نماند بعضا لازم است تا اهداف بزرگتر را به اهداف کوچک تقسیم کرد که راه رسیدن به آن‌ها سهل‌تر شود. اما هرگز فراموش نکنید که در این راه با هر مانعی که روبه‌رو شدید دلسرد نشوید و انگیزه خود را از دست ندهید و دست از تلاش برندارید.

چرا که برای رسیدن به هر هدف بزرگی، قطعا با موانع و شکست‌هایی روبه‌رو خواهیم شد که با ناامیدی و تسلیم شدن امکان دسترسی به آن میسر نیست. چرا که با هر شکست و افتادنی تجربه‌ای تازه می‌توان کسب کرد و با آگاهی بیشتر مسیر مورد نظر را طی کرد.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی