7 شیوه ساده برای تقویت و افزایش قدرت ذهنی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۷ تیر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

نوشته رِمِز ساسون

قدرت ذهنی چیست؟

قبل از پرداختن به شیوه‌ های افزایش قدرت ذهن باید بدانیم که قدرت ذهنی چیست؟ قدرت ذهنی یعنی:

  • توانایی تصمیم‌ گیری، انتخاب و دنبال کردن آن ها
  • توانایی تمرکز کردن بر عملکرد و اهدافتان
  • آگاهی از زمان سختی دادن به خود، خارج شدن از منطقه امن و کنار گذاشتن تنبلی و طفره رفتن
  • آشنایی و آگاهی از نقاط قوت و ضعف، مهارت‌ ها و بی‌عُرضگی‌ های خود
  • جسارت داشتن و ترس به خود راه ندادن برای جستجوی علم و دانش و اطلاعات و کمک گرفتن از آنها هنگام نیاز

 قدرت ذهنی در قالب نظم و انضباط و نیروی درونی و توانایی بر نگهداری و پایبندی به نظرات خود ظاهر می‌شود حتی اگر سایر افراد با شما هم‌ عقیده نباشند.

از استاد احمد محمدی خواهید آموخت که چگونه قدرت ذهنی بالایی داشته باشید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

اگر احساس می‌کنید که از نظر ذهنی قوی نیستید، می‌توانید یاد بگیرید که چگونه قدرت ذهنی پیدا کنید و آن را افزایش دهید. این مقاله می‌تواند به شما کمک کند که قدم‌های اولیه در یافتن قدرت ذهنی را بردارید. ساختن قدرت ذهنی و استقامت ذهنی در دسترس شماست. با گام‌های کوچک و اقدامات ساده به تدریج می‌توان قدرت ذهنی را به دست آورد و آن را تقویت کرد. فقط صبور باشید و مراحل لازم را دنبال کنید.

چگونه قدرت ذهنی داشته باشیم؟

1. به خود و توانایی‌های خود باور داشته باشید تا قدرت ذهنی پیدا کنید

شک و تردید و دو دلی همانند ترمزی هستند که به شما اجازه حرکت رو به جلو را نمی‌دهند. شما باید از شک و تردید و دو دلی خود دست بردارید همانطور که اگر پا روی ترمز بردارید رو به جلو حرکت می‌کنید. به خود ایمان داشته باشید حتی اگر در گذشته ناکام شده‌اید. اگر شک و تردید به سراغتان آید به آن گوش ندهید و آن را با افکار مثبت جایگزین کنید. یک راه عالی برای جایگزینی شک و تردید و افکار منفی با افکار مثبت «تکرار جملات تأییدی مثبت» است. هر موقع که شک، دودلی و افکار منفی در ذهن دارید این کار را انجام دهید.

2. بیش از حد فکر نکنید

زمانی‌که شما نیاز به تصمیم‌ گیری و انتخاب بررسی موضوعی را دارید، از عقل سلیم خود استفاده کنید و به شهود و بصیرت گوش بسپارید. در عین حال از زیاد فکر کردن بپرهیزید و وقت زیادی را صرف فکر کردن به آنچه که تصمیم گرفته‌اید و انتخاب می‌ کنید، نکنید. بسیاری از تصمیماتی که در طول روز می‌گیرید درمورد موضوعات ساده‌اند و بسیار مهم نیستند و بنابراین نباید زمان زیادی را برای آنها بگذارید. البته اگر قرار است که تصمیم یا انتخاب مهمی داشته باشید که تأثیر شگرفی در زندگی‌تان دارد باید بیشتر از تصمیمات کوچک روزانه برای آن وقت بگذارید.

3. از سختی نهراسید

گاهی برای رسیدن به موفقیت باید سختی کشید. اگر سختی نکشید و همیشه مسیر بدون زحمت و تلاش را انتخاب کنید ممکن است که به آن دست نیابید. زمانی‌که مطالعه می‌کنید، وزن کم می‌کنید، مهارت جدیدی را شروع می‌کنید، در شغل خود پیشرفت می‌کنید یا پول زیادی به دست ‌‌می‌آورید لازم است که اندکی زحمت و سختی بکشید، تلاش کنید وکارهایی انجام دهید که زیاد دوست ندارید. اگر خواهان دستیابی به موفقیت هستید باید بهای آن را بپردازید. بهای آن خروج از منطقه امن و آسوده، انجام کارهایی است که معمولاً از آنها ممانعت می‌کنید و این کار مستلزم تلاش، زمان، نظم و انضباط و جسارت است. هرچه بیشتر این سختی‌ها را متحمل شوید و از آن اجتناب نکنید، شما قوی‌تر و دارای اعتماد به نفس بیشتری خواهید شد.

4. بر اهداف و آرمان خود متمرکز شوید

تمرکز کنید بر آنچه که می‌خواهید به دست آورید. ممکن است هدفتان کوچک یا بزرگ باشد. زمانی‌که بر هدف خود تمرکز دارید، قدرت ذهنی خود را می‌سازید. فردی که مدام اهداف و آرمان‌های خود را تغییر می‌دهد، قدرت و استقامت ذهنی‌اش کم می‌شود و رسیدن به هرچیزی دشوار می‌شود.

5. با اهداف کوچک و کوتاه مدت تمرین کنید

اهداف ساده، واقع‌بینانه و کوتاه مدت خود را که دست یافتن به آنها دشوار نیست، مشخص سازید. دستیابی به آنها اعتماد به نفس و باور به خود و حتی قدرت ذهنی را افزایش خواهد داد. با اثبات به اینکه به اهداف کوچک می‌توانید برسید به آسانی به اهداف بزرگتر هم دست خواهید یافت.

6. قدرت اراده و خود انضباطی را حداقل روزی یکبار تمرین کنید

هرکسی با موقعیت‌هایی مواجه می‌شود که مستلزم عزم راسخ و نظم و انضباط است. شما تصمیم می‌گیرید که برای نداشتن این مهارت‌ها تسلیم شوید و شاید تلاش می‌کنید که آنها را بیابید. هرچه اراده و نظم و انضباط بیشتری داشته باشید، از نظر ذهنی قوی‌تر خواهید بود. اگر از منطقه امن خود خارج شوید و از زحمت و تلاش دست نکشید، قوی‌تر خواهید شد و به چیزهای بیشتری دست می‌یابید. لااقل یکمرتبه در روز کاری را انجام دهید که نیاز به اراده و خود انضباطی دارد. فرصت‌های بسیاری را برای تمرین این مهارت‌ها پیدا می‌کنید.

7. از تغییر کردن نترسید

دو ویژگی قدرت ذهنی اعتماد به نفس و نترسیدن است تا زندگی‌تان را تغییر دهید. معمولاً مردم از تغییر می‌ترسند. اما برای پیشرفت در هر بُعد از زندگی به تغییر نیاز است. درمورد آنچه که می‌خواهید تغییر دهید، تصمیم بگیرید، به منفعت‌ها فکر کنید و تصور کنید که اگر تغییرات لازم را لحاظ کنید زندگی‌ تان چگونه خواهد بود. این عمل به شما انگیزه و اعتماد به نفس می‌ دهد. هر تغییر مثبتی که انجام دهید، اعتماد به نفس، عزت نفس و قدرت درونی شما را افزایش می‌دهد و در نتیجه قدرت ذهنی‌تان تقویت می‌شود. زمانی‌که تغییرات را می‌پذیرید و هراسی از آن ندارید، قدرت ذهنی شما بهتر می‌ شود.همانطور که دیدید شما می‌توانید قدرت ذهنی خود را افزایش دهید و این کار بسیار سختی نیست. همانطور که قدرت ذهنی را تقویت می‌کنید تحمل، تمرکز و قدرت درونی خود را  افزایش می‌دهید.

چند نقل‌ قول در مورد قدرت ذهنی

” راهکار برای افزایش اعتماد به نفس این است که کاری را انجام دهید که از آن می‌ترسید و تجارب موفقیت‌آمیز خود را ثبت کنید.”         «ویلیام جِنینز بِریَن»

” اطمینان از جسم، ذهن و روانمان است که ما را به دنبال ماجراجویی‌های جدید می‌برد.”

« اُپِرا وینفری»

”  انرژی، استحکام ذهنی و تقویت روحی می‌طلبد تا به طرز موفقیت‌آمیزی از عهده شرایط زندگی بر‌بیایید و به اهداف خود برسید.”

«زیگ زیگلار»

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
نصب محصول در ذهن

باید ذهن خود را هم مانند جسم خود بشناسید. باید همان طور که برای سلامتی و قدرت  دهی به جسم خود ورزش و تمرین می نمایید، برای داشتن ذهنی سالم و قوی هم تمرین نمایید. در مقاله فوق تکنیک هایی آورده شده است که به شما کمک می نماید تا قدرت ذهنی خود را بهبود ببخشید. این تکنیک های بسیار ساده تنها نیازمند کمی همت و تمرین هستند. زمانی که قدرت ذهنی بالایی داشته باشید، قادر به انجام هر کاری خواهید بود. 

 از آنجا که آکادمی بازار تلاش بر آموزش تکنیک های مؤثر بر افزایش قدرت و راه های ساده تر و مطمئن تر موفقیت دارد، به زودی سمیناری به نام «موفقیت» برگزار می نماید، که در آن استاد احمد محمدی، مدرس و سخنران انگیزشی در مورد قدرت های خارق العاده ذهن و تمامی ابزارهای موفقیت و همچنین مهارت ها و ویژگی های افراد موفق همچون قدرت ذهنی بالا، مطالب و نکاتی قابل توجهی را به شما ارائه خواهند داد. برای ثبت نام در این سمینار و آشنایی با محتوای آموزشی آن می توانید روی لینک زیر کلیک نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

5/5 - (1 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

18 پاسخ

    1. سلام کاربر عزیز
      من به شما شرکت در سمینار موفقیت رو پیشنهاد میکنم که قطعا تاثیر گذاره
      برای اطلاع از آخرین سمینار و دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

  1. وقتی تصمیم خودتونو میگیرید دیگه مدام درباره درست یا غلط بودنش فکر نکنید این کار شمارو از مسیر موفقیت دور میکنه

  2. ممنون از اشتراک مقاله های ارزشمند
    من تو تایم های فراغتم مقاله های زیادی از سایت شمارو مطالعه میکنم

  3. منم با این گفته موافقم که باید هدف های کوچیکو اول انتخاب کنیم و موفق شیم تا اعتماد به نفسمون بره بالا و برای دستیابی به هدف های بزرگ اماده شیم

  4. دقیقا موافقم با قسمتی که گفتید از تغییر نترسید . اگر عادات بدی داریم باید اونا رو اصلاح کنیم و به شخصیت بهتری تبدیل بشیم

    1. سلام امید عزیز
      برای اطلاع از آخرین سمینار و دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی