جملات بازاریابی؛ 7 جمله ای که فروشندگان نباید در مقابل مشتری ها به کار ببرند

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۶ آذر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۲
جملات بازاریابی

در این مقاله به جملات بازاریابی پرداختیم و جملاتی که فروشندگان نباید به زبان بیاوردند زیرا ممکن است باعث برداشت اشتباه از جانب مشتری شود.
موضوعی که در این مقاله به آن پرداخته می شود در این رابطه است که دلیل اعتماد نکردن مشتری ها به برخی فروشندگان چیست؟اگر در روند اعتمادسازی یک پله را هر چند کوچک به خوبی نگذرانیم این ممکن است باعث شود که فروش ما با شکست مواجه شود.
اگر شما آرام، با دانش بالا و با اعتماد به نفس باشید مسلما موفقیت خیلی خوبی خواهید داشت اما اگر استرس و اعتماد به نفس پایینی داشته باشید اعتماد کردن به شما خیلی سخت می شود.
آکادمی بازار در اینجا بهترین و ساده ترین آنها را بیان می کند.

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

نمونه جملات بازاریابی

فروشنده موفق به دنبال کلمات و جملات بازاریابی می باشد تا بتواند مشتریان را به خوبی جذب نماید و فروش خود را افزایش دهد.در ادامه با 7 جمله ای که نباید در برابر مشتری بکار برده شود و روابط ما را با مشتری ضعیف می کند معرفی می کنیم.

بیشتر بخوانید: ترفندهای افزایش فروش؛ با تلاش کمتر بفروشید

1.اگر با من تماس بگیرید ممنون میشم

استفاده از این جملات بازاریابی شما را پایینتر از مشتری نشان می دهد. خریدار احساس می کند که بالاتر از شماست و این ممکن است تصمیم گیری او را تحت تاثیر قرار دهد.

شما باید خود را هم تراز خریدار بدانید که دارید خدماتی را به او ارائه می دهید. البته به خاطر داشته باشید که شما در تمام مراحل فروش خود را با بهترین لحن و با این فکر که دارید به خریدار کمک میکنید انجام دهید ولی نباید خود را پایین تر ببینید.

زیرا واکنش مشتری به احتمال زیاد تماس نگرفتن است و به جای اینکه شما محترم به نظر برسید اعتماد به نفس پایین شما را نشان می دهد.

2.آیا امکانش هست این کار را برای من انجام بدهید

سعی کنید از به کار بردن این جملات بازاریابی در فروش خودداری کنید حتی اگر این پاسخ به پیشنهاد شماست. در واقع شما پیشنهاد انجام کاری را نمی دهید بلکه چیزی که شما درخواست می کنید این است که آیا او تمایل به انجام کاری دارد یا خیر این در حالی است که اگر خریدار کاری را نخواهد انجام دهد به شما خواهد گفت  پس در حقیقت پرسیدن این سوال غیر ضروری است.

می توانید به جای آن بپرسید تا چند روز آینده به پیشنهاد من فکر کنید و من را در جریان بگذارید که در مورد آن چه نظری دارید؟

3.از شما ممنونم به خاطر اینکه با من (دیروز، هفته پیش و …) صحبت کردید

درست است که نیت شما از بکار بردن این جمله برای بازاریابی بسیار خوب است ولی این جمله توازن قدرت را در مذاکره فروش از بین خواهد برد. تکرار تشکر زیاد از مشتری به خاطر اینکه با شما صحبت کرده خوب نیست.

به جای استفاده از جمله بالا می توانید برای بهبود مکالمات در فروش از این جملات استفاده کنید: صحبت مفید و خوبی در روز… داشتیم، ما در این مورد صحبت کردیم که….، مسلما این سبک صحبت کردن با خریدار شما را به فروش نزدیک تر می کند.

بیشتر بخوانید: جملات تاکیدی برای جذب مشتری

4.از بدترین جملات بازاریابی این است که بگویید متوجه شدید

از بدترین جملات بازاریابی این است که بگویید متوجه شدید

وقتی مکالمات در فروش تخصصی یا جزئی می شود، فروشندگان این سوال را می پرسند: “متوجه شدید”

متاسفانه این جمله سه معنای منفی را به همراه دارد:

  1. فروشنده مسائل را به خوبی و صریح توضیح نمی دهد
  2. فروشنده به ضریب هوشی مشتری خود شک دارد
  3. فروشنده به صحت ودرستی صحبت های خود اطمینان ندارد

این جمله علاوه بر اینکه به اعتبار فروشنده لطمه می زند، به بهبود مکالمات در فروش هم کمکی نمی کند. به جای آن می توانید از این جمله استفاده کنید: شما درمورد…. چه فکری می کنید؟ که در این صورت خریدار اگر قسمتی از صحبت های شمارا متوجه نشده باشد بیان می کند.

5.می دونم سرتون شلوغه..

باید بدانید بکار بردن این جمله برای بازاریابی واقعا اشتباه است. در واقع این منظور در جمله نهان شده است است که اگر مشتری مشغول نبود، آیا فروشنده خوشحال است که وقت خریدار را میگیرد و همچنین این احساس را در مشتری به وجود می آورد که او برتری دارد و می تواند قدرت را در دست بگیرد.

پس باید در نظر داشته باشید که باهر کسی، مختصر و مفید صحبت کنید و از تعارف کردن خود داری کنید.

6.آیا الان زمان مناسبی هست؟

هیچ دلیلی ندارد که فروشنده این پرسش را مطرح کند. اگر شما از قبل با فرد مورد نظر قراری گذاشته اید پس نیازی نیست این پرسش را مطرح کنید چون فرد زمانش را برای این قرار تنظیم کرده است.

وقتی چندین بار زمان و تاریخ را چک کنید، باعث می شود به خریدار احساس نا امنی دست دهد. اگر زمانی این سوال را با کسی که وقت قبلی با او هماهنگ نکرده اید بپرسید.

این سوال سه مورد به همراه دارد:

  1. بهانه ی خوبی برای صحبت نکردن به او می دهید.
  2. شما را مانند فروشنده هایی که قبلا آزارش داده اند متصور می شود.
  3. ذهنیت بدی نسبت به شما در او شکل میگیرد و شما را فردی بی برنامه می پندارد.
  4. بهتر است سوالی در این رابطه نپرسید و مستقیم سر اصل مطلب بروید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان برای فروش و بازاریابی تلفنی

7.بنده کارشناس نیستم ولی…..

گاهی اوقات وقتی خریدار سوالی مطرح می کند، این پاسخ داده می شود: من کارشناس نیستم، ولی مشتری های قبلی که استفاده کرده اند راضی بوده اند.

در واقع باید بدانید که شما یک کارشناس فروش هستید زیرا شما روزانه با افراد زیادی سرو کار دارید و این شما هستید که اهداف، آرزوها و درد های مشتری را می دانید و همچنین این شما هستید که محصول خود و صنعتی که در آن فعالیت می کنید را به خوبی می شناسید.

شما باید خودتان را کارشناس بدانید و دانش و تجربه کاریتان را در این زمینه  بالا ببرید.

در مقاله ای از سایتwordstream به 120 مورد از بهترین کلمات و عبارات برای بازاریابی اشاره کرده که روی احساسات مشتریان تاثیر بسیاری دارد.

پادکست - 7 جمله ممنوعه فروشندگان در مقابل مشتری ها

نکات طلایی بازاریابی از دوره آموزش کارشناس فروش

دوره های برگذار شد در آکادمی بازار بسیار کاربردی و مفید هستند. نمونه آن دوره آموزش کارشناس فروش است که بسیار مفید و کاربردی است.

یکی از سرفصل های این دوره مکالمه با مشتری است که به برخی موارد مورد نیاز کارشناسان فروش پرداخته ایم:

کارشناس فروش عزیز، با مشتری صادق باشید

مشتریان بالقوه به سمت برندی که به نظرشان قابل اعتماد است، متمایل می شوند. اگر فروشندگان در مورد محصولات خود یا محصولات رقبا دروغ بگویند، با انتشار این صحبت ها و شکاف بزرگی بین برند و پایگاه مشتریان آن ایجاد می شود.

برای فروش بیشتر رقبا را پایین نیاورید

فروشندگان حرفه ای ها محصولات خود را منحصر به فرد و بهتر از سایرین جلوه می دهند، اما برای این کار برندهای رقیب را تخریب نمی کنند. این شیوه مقابله افراد ضعیف است و روش مناسبی برای رشد و برقراری ارتباط در دنیای تجارت نیست.

در کنار تقویت صحبت کردن، گوش دادن را هم یاد بگیرید

فروشندگان حرفه ای با نیازها و خواسته های مشتریان هماهنگ می شوند. توجه به تمایلات شخصی خریداران می تواند آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کند.

در پست کارشناس فروش به تماس های تلفنی تکیه نکنید

تماس های تلفنی مطمئنا برای حفظ ارتباط با مشتریان از راه دور مفید هستند، اما ارتباط رو در رو صمیمیت و ارتباط مستحکم تری با مشتریان شکل می دهد که در سایر اشکال مکالمه به دست نمی آید.

  • تا حد امکان آماده باشید. شناخت کامل و درک مشتریان بهترین راه برای فروش محصول است. نیازهای آنها را مشخص کنید و محصول یا خدمات را به گونه ای ارائه دهید که نشان دهد شرکت شما برای ایجاد یک رابطه قوی با آنها سرمایه گذاری کرده است.
  • احساسات ناامیدی یا عصبانیت را نشان ندهید. بروز این احساسات می تواند باعث ناراحتی افراد دیگر شود. فوربس می گوید اجازه ندهید در هنگام ملاقات با مشتری بالقوه این احساسات منفی به سراغ شما بیایند.

در فضای کسب و کار امروزی، آشنایی با آداب فروش وجملات بازاریابی اهمیت بسیاری دارد! مشتریان دوست دارند از فروشندگان حرفه ای و قابل اعتماد خرید کنند. چگونه می توانید روابط واقعی و قابل اعتماد با مشتریان ایجاد کنید؟ با آگاهی از آداب فروش! در دوره آموزش کارشناس فروش، تمامی اصول، آداب و ریزه کاری های لازم برای داشتن فروشی موفق را با شما درمیان خواهیم گذاشت.

4.8/5 - (147 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی