۶ دلیلی که نشان می‌دهد صبر شما را به انسانی مفیدتر تبدیل ‌می‌کند

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۹ شهریور, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۳ مرداد, ۱۴۰۰

صبر کردن در زندگی از علل موفقیت افراد است. اگر شما کارهای‌تان را با شتاب‌زندگی انجام ندهید و صبور باشید یقینا به اهداف‌تان خواهید رسید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

صبر در زندگی

با عجله رفتن دنبال کارها، نیازهای مایحتاج روزانه را تامین کردن و سعی و تلاش برای کار بیشتر در بازه زمانی کوتاه و نداشتن صبر شیوه زندگی امروز ما شده است. همان‌طور که ما پا به سن می‌گذاریم و مشغله‎‌های‌مان بیشتر می‌شود، کم‌حوصله‌تر می‌شویم.

غر می‌زنیم که چرا تلاش‌های‎مان به نتیجه نمی‌رسد. نمی‌دانیم که علت اصلی نرسیدن به نتایج دلخواه‌مان، نداشتن صبر و حوصله است. بی‌صبری بر کیفیت کارمان در زندگی تاثیر می‌گذارد. صبور بودن به ما فرصت می‌دهد تا ذهن‌مان را آرام کنیم و شفاف‌تر بیندیشیم.

تمرین سلامتی، قدرت و آرام‌سازی جسم و ذهن از طریق ورزش است. در نتیجه‌ تمام کارهای‌مان بهتر پیش می‌رود و نتایج برای‌مان رضایت‌بخش خواهند بود. هنوز قانع نشده‌اید؟ خب مطالبی را که در ادامه مقاله هست، بخوانید تا بدانید که چگونه صبر باعث می‌شود شما فردی مفیدتر باشید.

مدیریت بهتر زمان

شاید باور نکنید که با صبر می‌توانید کارها را سریع‌تر پیش ببرید. صبر به شما یاد می‌دهد که با ذهنیتی آگاهانه‌تر امور را سازماندهی کنید اما وقتی عجله دارید وقت خود را صرف کارهای بی‌اهمیت می‌کنید.

عجله کردن و کلنجار رفتن با زمان تنها روند کار را طولانی‌تر می‌کند. در عوض وقت بگذارید و با صبر و حوصله به کار خود بپردازید. با عادت‌ به تعویق انداختن کارها برای همیشه خداحافظی کنید.

تنها چاره کار این است که با استقامت باشید، آنچه را که لازم است انجام دهید، انتظارات‌تان را از خودتان بررسی کنید و آنگاه برای آن‌ها وقت بگذارید.

کاهش میزان استرس

چیز عجیبی نیست که وقتی کم‌حوصله‌اید و با شتاب کارها را انجام می‌دهید، دچار استرس شدیدی شوید. مدیتیشن علاج استرس و نگرانی‌های همیشگی است.

بدون هیچ استرسی از فرصت استفاده کنید تا با ذهنی شفاف‌تر فکر کنید. صبور بودن به شما آرامش می‌بخشد و باعث می‌شود که بر مسائل روزمره بهتر تمرکز داشته باشید. صبر ذهن‌تان را آرام و بدون تنش می‌سازد و کارتان بهتر پیش می‌رود.

عدم ایجاد تنش ذهنی

تصور ما این است که می‌توانیم کارهای زیادی را همزمان انجام دهیم بدون این‌که تمرکز زیادی هم بر آن‌ها داشته باشیم. افزایش قدرت تمرکز شاه کلید موفقیت‌های بزرگ است.

انجام چند کار در آن واحد تنها شما را گیج و ناامید می‌سازد و باعث می‌شود کارهای زیادی را که شروع کرده‌اید تا انجام دهید، همه نصفه باقی بماند و تمام نشود. به خاطر داشته باشید که کم‌حوصله بودن می‌تواند منجر به آشفتگی شود.

افزایش خلاقیت در کار

آیا تا به حال توجه کرده‌اید که وقتی برای انجام کاری وقت می‌گذارید، همان‌طور که دلخواه‌تان است انجام می‌شود؟ این به خاطر این است که به ذهن‌تان فرصت می‌دهید به بهترین نحو کارها را پیش ببرد. با صبور بودن، ایده‌های خلاقانه‌‌تری مطرح می‌کنید.

استاد احمد محمدی
موفقت = زمان+ اشتیاق به هدف ( هرچه اشتیاق به هدف بیشتر باشد، زمان رسیدن کمتر است.)
استاد احمد محمدی

اتمام کارها انگیزه شما را برای انجام کارهای بعدی افزایش می‌دهد. وقتی ذهن در استراحت است بهترین ایده‌ها را ارائه می‌دهد. کار کردن با عجله به ذهن اجازه پردازش را نمی‎‌دهد و نمی‌گذارد که شما تمام تلاش خود را به کار گیرید. صبر به شما یاد می‌دهد که بدون هیچ عجله‌ای تا انتهای کار درمورد آنچه که انجام می‌دهید، تفکر کنید.

مدیریت کارها

صبر در زندگی - مدیریت کارها

درست است که برای انجام کارها سرعت عامل مهمی است اما نتیجه انجام کارها با صبر، ارائه راه‌حل‌های بهتر است. وقتی صبور هستید، بالاخره کاری را که باید انجام بدهید، به سرانجام می‌رسانید.

اما اگر صبر نباشد کار را ناتمام رها می‌کنید، حتی کوچک‌ترین مانع شما را گیج و آشفته می‌سازد و شما به ناچار به دنبال کار دیگری می روید. برنامه‌ریزی شغلی و زندگی از شما فرد دیگری می‌سازد.

با صبر تلاش می‌کنید که جواب‌ها را بیابید، آن کاری را که شروع کرده بودید، تمام ‌کنید و هیچ کاری را ناتمام نگذارید. وقتی به سرعت از این کار به آن کار نمی‌روید باعث می‌شود که متفکرتر باشید و صبورانه منتظر می‌مانید تا کار فعلی را سامان دهید.

بالا بردن تمرکز

صبور بودن و صبر کردن مهارت گمشده‌ ماست و این یکی از دلایل اصلی است که مردم دچار استرس شدید می‌شوند. صبر که داشته باشید مسیرتان را به سوی هدف پیدا می‌کنید، کارها را بهتر عملی می‌سازید و نتایج کار برای‌تان رضایت‌بخش‌تر هستند.

صبر این فرصت را به ذهن می‌دهد که زمان کافی را صرف انجام کار کند، در عین حال ،تمرکز را بالا می‌برد بدون آنکه راه خود را برای انجام کار گم کند. راز موفقیت در زندگی در عدم تمرکز بر لحظات و جلوگیری از حفظ اتفاقات گذشته است.

صبور بودن حتی می‌تواند در فعالیت‌تان نیز موثر باشد. نداشتن صبر می‌تواند روی هم رفته تجربه تلخی را در هر کاری ایجاد کند زیرا اجازه نمی‌دهد که شما در زمان حال زندگی کنید. درحالی‌ که برای انجام کار شتاب و استرس دارید، از چیزهای خوبی که در انتظارتان است، غافل می‌شوید.

عجله و شتاب

عجله و شتاب کردن زیاد به شما احساس سردرگمی و بی‌کارآمد بودن می‌دهد. صبور بودن نه تنها در کاری که انجام می‌دهید، شما را کارآمدتر می‌کند، بلکه زندگی را آسان‌تر می‌سازد. اگر تنها ذره‌ای بتوانیم آرامش خود را حفظ کنیم و به کارهای خود فکر کنیم، اکثر ما انسان‌های مفیدتری خواهیم بود. مزیت‌های سکوت و آرامش ذهنی را در روند زندگی دست کم نگیرید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
چگونه صبور باشیم؟

تمامی انسان‌های مفید و موفق صبر زیادی برای رسیدن به هدف‌های خود به خرج می‌دهند و از این رو با حوصله و بدون استرس تصمیم‌گیری های خود را انجام می‌دهند و هم‌چنین به هنگام آرامش می‌توانند فرصت‌های خوب را به خوبی تشخیص دهند و استفاده نمایند.

بسته آموزشی «زندگی افراد موفق» به شما خواهد آموخت که چگونه به هنگام پیشروی به سوی اهداف و رویاهای‌تان، همواره صبر و انگیزه خود را حفظ نمایید تا ساده‌تر و با آرامش بیشتری به آنان دست یابید. برای این‌که این ویژگی‌ها و مهارت‌های منحصر به فرد انسان‌های موفق را بیاموزید، کافی است از این بسته استفاده نمایید.

4/5 - (1 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی