پنج کاری که افراد موفق هر شب قبل خواب انجام می‌دهند

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳۰ بهمن, ۱۳۹۶
آخرین بروزرسانی: ۶ مرداد, ۱۴۰۰

انجام مراحلی قبل از خواب، بر کیفیت خواب در شب تاثیر زیادی دارد. با نظم، مطالعه، مراقبه، مراقبت از بدن و خاموش کردن وسایل الکتریکی میتوانید از خوابی خوب بهره‌مند شوید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

کیفیت خواب

با اینکه اغلب فکر می‌کنیم یک خواب شبانه خوب با خاموش کردن چراغ‌ها شروع می‌شود، آماده کردن خود برای یک خواب آرام و مفید به مدت ۷ تا ۸ ساعت، بسیار پیشتر از مرحله بستن چشمان‌تان آغاز می‌شود. کاری که باید در پایان روز و پیش از خواب انجام دهید بسیار اهمیت دارد.

این مراحل، در مقایسه با موارد دیگری که ممکن است در طی شب روی دهد، می‌توانند تاثیر قابل توجهی بر کیفیت خواب داشته باشند.

شما می‌توانید با در پیش گرفتن پنج راهکار پیشنهادی ما از این زمان با ارزش بهترین استفاده را ببرید و احتمال با انرژی بیدار شدن و شروع صبح خود با انرژی و نشاط  پس از استراحت کافی را بالا ببرید.

منظم باشید

شما می‌دانید که فردا برنامه شلوغی دارید و از همین الان دارید راجع به موارد متعدد مربوط به آن فکر می‌کنید؛ اصلا مگر می‌شود فکر نکرد؟

روانشناسان بالینی و متخصصان معتقدند به جای اینکه اجازه دهید کارها و برنامه‌های روز بعد تمام فکر و ذهن‌تان را به خود اختصاص دهند، شب در فاصله بین شام و خواب، زمان اندکی را در نظر بگیرید و اولویت‌ها و ترتیب کارهای فردا را تعیین کنید.

از قبل، لباس‌های روز بعدتان را مشخص و آماده کنید؛ اگر سعی می‌کنید همیشه غذاهای سالم و مقوی بخورید، از قبل ناهارتان را آماده و بسته بندی کنید تا مجبور نشوید از غذاهای رستوران یا بوفه شرکت سفارش دهید و عذاب وجدان بگیرید.

وسایل الکتریکی را خاموش کنید

البته ممکن است با توجه به تعداد زیاد وسایل الکتریکی اطراف‌مان و تاثیر به ظاهر حیاتی آن‌ها در زندگی‌مان، انجام این کار اندکی برای‌مان دشوار باشد.

با این حال، ما دریافته‌ایم که نور آبی که از سطوح تلفن، تلویزیون و تبلت ساطع می‌شود، روند طبیعی تولید ملاتونین در بدن را پیش از خواب مختل می‌سازند و باعث می‌شوند ساعت درونی بدن به هم بریزد.

طبق بررسی‌های بنیاد ملی خواب در کشور، خاموش کردن دستگاه‌های الکترونیکی که در نزدیکی محل خواب‌ قرار دارند این تاثیر را از بین می‌برد. اگر حتما باید قبل از خواب از وسیله‌ای استفاده کنید، تنظیمات آن را روی کاربرد مخصوص شب قرار دهید. از نتیجه مثبت این کار متعجب خواهید شد.

از بدن‌تان مراقبت کنید

می‌دانم که همه شما هم دوست دارید قبل از خواب یک ماساژ حسابی دریافت کنید؛ اما خب، این‌کار همیشه هم امکان‌پذیر نیست. در عوض، یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای مراقبت از خودتان، می‌تواند استفاده از تشک‌های با کیفیت باشد.

استاد احمد محمدی
قدر نعمت‌ها و منابع زندگیت (مانند :سلامتی، جوانی ، خانواده و ...) را بدان، بسیاری از آن‌ها برای دیگران آرزوست.
استاد احمد محمدی

زمانی صرف کنید و راجع به انواع تشک‌ها تحقیق کنید. تاثیر مثبتی که آنها بر سلامتی و کیفیت مطلوب خواب در دراز مدت بر جای می‌گذارند، انکار نشدنی است. افراد به طور متوسط ۲۳۰۰۰ ساعت در ۸ سال عمرشان را روی تشک می‌گذارنند؛ حالا متوجه علت تاکید ما می‌شوید؟

 

مطالعه کنید

متاسفانه در دنیای دیجیتال امروزی، و با حضور تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی، مطالعه که مزیت اعجاب انگیز دارد دیگر جایگاه خود را برای بسیاری از ما از دست داده است. اما محققان اثبات کرده‌اند که تاثیر مطالعه کردن در رفع استرس، در مقایسه با سایر عادات و رفتارهای مدرن، کماکان بیشتر است.

به عنوان مثال، دکتر دیوید لوییس، عصب روانشناس شناختی، به این نتیجه رسید که مطالعه کردن به میزان ۶۸٪ از استرس می‌کاهد که به مراتب بیشتر از گوش دادن به موسیقی، پیاده‌روی، یا نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه است. سعی کنید چند صفحه مطالعه را در برنامه هر شب‌ مثلا هنگامی که مشغول صرف چای (البته منظورمان چای بدون کافئین است) هستید، جای دهید.

مراقبه کنید

مقالات بسیاری راجع به تاثیرات مطلوب مراقبه بر جسم و روان نوشته شده است. شما می‌توانید در صورت لزوم با استفاده از یک اپلیکیشن یا برنامه ضبط شده مراقبه را آغاز کنید و کم‌کم آن را جزئی جدا نشدنی از برنامه شب خود کنید. همچنین، مراقبه، تاثیر بسیار مثبتی بر فعالیت‌های جسمانی و حتی تناسب اندام‌تان می‌گذارد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
صبح های شاد

در همین ارتباط، پریناز صمیمی، مشاور سلامت، می‌گوید:

مراقبه به من کمک کرد که از سرعت زندگی‌ام بکاهم و در مورد تجارب و افراد جدید و نیز خودم، زود قضاوت نکنم.

حال که این نکات را آموخته‌اید، سعی کنید آن‌ها را به صورت مرتب اجرا کنید تا بخشی از روال عادی زندگی‌تان شوند. متوجه تغییراتی که شاهد آن‌ها خواهید بود باشید و از یک خواب خوب و باکیفیت بهره‌مند شوید و روز بعدتان را با انرژی آغاز کنید.

علاوه بر انجام کارهای افراد موفق قبل از خواب می‌توانید با بسته آموزشی «زندگی افراد موفق» از انسان‌های موفق الگوبرداری و سریع‌تر به آرزوهای خود دست پیدا کنید‌.

4.1/5 - (22 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی