اعتماد سازی در فروش با 5 ایده برای داشتن مشتری همیشگی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۸ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۱
اعتماد سازی در فروش

اعتماد سازی در فروش برای فروشندگان حرفه ای اهمیت زیادی دارد و از نتیجه آن آگاه هستند و پیوسته به آن توجه می کنند.
برخی از شرکت ها و یا فروشنده ها برنامه فروش خود را به صورتی طراحی کرده اند که بدون انجام تبلیغات فروش بسیار بالایی داشته باشند ، آنها با هوشیاری خود روش های حرفه ای را برای فروش به مشتری برگزیده اند که تعداد زیادی از فروشندگان و صاحبان کسب وکار از آن اطلاعی ندارند .

در این مقاله در آکادمی بازار با شیوه های اعتمادسازی در فروش برای داشتن مشتری همیشگی، بخوانید و از همین روش ها برای بهبود وضعیت کسب و کار خود بهره ببرید.

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

اعتماد سازی در فروش حرف اول را می‌زند. ماهیت کسب و کار شما به مشتری گره خورده است و ماهیت فروش موفق در توانایی فروشنده در ایجاد اعتماد در روابط با مشتری است.

اما اگر شما هم کنجکاو هستید و می خواهید بدانید:

  • راز فروش بسیار زیاد بعضی از فروشنده ها و شرکت ها  چیست ؟
  • چگونه رفتار کنید تا بتوانید تنها انتخاب مشتری شوید ؟
  • روش های تسخیر بازار چیست و چگونه آن را یاد بگیرید؟
  • آیا می دانید همیشه برای فروش بیشتر نیاز به تبلیغات بیشتر نیست؟

اعتماد سازی در فروش با 5 ایده برای داشتن مشتری همیشگی

برای اعتماد سازی در فروش سعی کنید فقط فروشنده نباشید

اگر در حال اداره کسب و کاری هستید و یا تصمیم به کارآفرینی دارید و قصد دارید کسب وکاری را راه اندازی کنید ، برای بخش فروش باید با استراتژی عمل کنید و بدانید فروش و قوانین آن چیست تا موفق شوید به دلیل اینکه فروش قسمت جدایی ناپذیر کسب و کار شما خواهد بود.
تلاش کنید برای جلب اعتماد مشتری بیشتر از یک فروشنده باشید و تبدیل به یک فروشنده قابل اعتماد بشید به این صورت که اطلاعات زیادی از مشتری خود داشته باشید تا بتوانید بر مبنای اطلاعاتی و آگاهی هایی که دارید با توجه به شرایط مشتری او را هدایت کنید ، هر چه قدر اطلاعات شما از مشتری قوی تر و بیشتر باشد احتمال فروش شما بالاتر خواهد رفت .

شما می توانید با تحقیق کردن از مشتری هایتان اطلاعاتی درمورد اینکه ، در چه صنعتی فعالیت می کند ، کسب و کارش چیست ، دلیل نیاز او به این محصول چیست و اینکه چرا باید محصول شما را خریداری کند؟

برگ برنده فروشنده موفق، بیشتر بدانید بیشتر یاد بگیرید

فروشنده قابل اعتماد و حرفه ای می دانند در بازار چه رقیبانی دارند و اینکه محصولات یا کالای آنها چگونه عمل می کند و چه ارزش ها و اهمیتی برای مشتری دارد ، از قیمت محصولات رقبا خود اطلاع دارند و از مزایا و معایب محصولات رقبا در مقایسه با محصولات  خودشان آگاهی دارند.
آنها کاملا می دانند که محصولشان برای مشتریان چه کارهایی انجام میدهد ، پس تلاش کنید همیشه اطلاعات زیادی از محصولتان, محصولات مشابه و نیازهایی که محصول شما و محصولات مشابه میتوانند برآورده کنند تهیه کنید.

برای اعتماد سازی در فروش همیشه به فکر فروش نباشید

برای اعتماد سازی در فروش همیشه به فکر فروش نباشید

سعی کنید برای اعتماد سازی در فروش فقط به فکر فروش به مشتری نباشید و ارتباط خود را با مشتری تنها معطوف به فروش و مالی نکنید ، تلاش کنید به آنها کمک کنید و جلب رضایت مشتری برایتان اهمیت داشته باشد اگر فهمیدید که محصول شما مناسب آنها نیست همکاران دیگری را به آنها معرفی کنید ، حتی می توانید برای آنها مشتری بفرستید. با این کار مشتری بیشتر به شما و کسب و کارتان اعتماد خواهد کرد.

می توانید گزینه های دیگری به مشتری بدهید

به مشتری تان این امکان و اطمینان را بدهید که به غیر از خرید کالا یا خدمات شما راه حل های دیگری هم وجود دارد که می تواند مورد استفاده قرار دهد، اینکه مشتری را تحت فشار قرار دهید تا شما تنها گزینه برای انتخاب او باشید حس بدی را به او منتقل می کند و از اعتماد او به شما کم می کند. پس به مشتری اجازه دهید انتخاب کند و گزینه هایی که مناسب اوست و می تواند انتخاب کند را با توضیح هر کدام از مزایا و معایب آن در اختیارش قرار دهید.

عضوی از شرکت مشتریانتان شوید

زمانی که تمام کارهای گفته شده را به صورت حرفه ای و دقیق انجام داده باشید ، متوجه خواهید شد که شما برای مشتری هایتان دیگر یک غریبه نیستید و به یک فروشنده قابل اعتماد تبدیل شده اید و آن ها شما را نه تنها به عنوان یک فروشنده ، بلکه بیشتر از شما به عنوان یک دوست ، مشاور استفاده خواهند کرد و در حقیقت اینجاست که شما تنها گزینه ی مورد انتخاب مشتری خواهید بود و بدون تبلیغات بیشتر فروش بیشتری را تجربه خواهید کرد.

در این مقاله از سایت richardson به موارد دیگری که برای اعتماد سازی در فروش به آن نیاز دارید اشاره شده که می توانید از آن استفاده کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - مشتری مداری

سخن آخر

فروشنده موفق با هوشیاری خود روش های حرفه ای را برای فروش به مشتری انتخاب می کند که تعداد زیادی از فروشندگان و صاحبان کسب وکار از آن اطلاعی ندارند با دوره مشتری مداری می توانید اطلاعات زیادی برای اعتماد سازی در فروش کسب کنید و آشنایی با اصول مشتری مداری و مدیریت حرفه ای ارتباط با مشتریان می تواند کمک زیادی به افزایش فروش شما کند.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

5 پاسخ

    1. سلام کاربر عزیز
      بله، سمینارها و دوره های آموزشی دکتر احمد محمدی در شهر های مختلف ایران هم برگزار میشه. شما میتونید برای اطلاع از سمینارها با شماره ۸۸۹۹۳۲۸۸-۰۲۱ تماس بگیرید.

  1. اکثر فروشنده ها اگر یاد بگیرند که صداقت داشته باشن مشتری رو به سمت خودشون جلب می کنن، اما متاسفانه همه فکر اینن که جنس رو قالب کنن به طرف!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی