با رعایت این 4 نکته ساده می توانید یک خانواده شاد داشته باشید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۷ دی, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۰ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

یک خانواده شاد شاید یکی از سمبل های واقعی موفقیت در هر فرهنگی باشد. اعضای  یک خانواده شاد از خوشحالی، عشق و آرامش در زندگی برخوردار هستند. یک خانواده شاد از طرف دوستان، اقوام و همکاران خود؛ احترام دریافت می کند. خانواده شاد اصولاً خودش به صورت خودکار در جامعه شادابی و سلامتی تولید می نماید. فرزندانی که در خانواده شاد پرورش پیدا می کنند؛ دوست خوبی برای دوستان خود، دانش آموز خوبی در مدرسه و نیروی کار خوبی در بازار کار و به طورکلی فرد مفیدی برای جامعه می شوند.

هدف مقاله:

با آشنایی با روش ها و نکات ایجاد یک خانواده شاد در خانواده خود و عمل به آن ها و تشویق فرزندان به پیگیری این شیوه ها، خانواده خود را در جهت رسیدن به خانواده ای که سرشار از شادی است، حرکت می دهید. روش های ذیل با داشتن اصول اخلاقی لازم برای تداوم زندگی مشترک زمینه رسیدن به یک خانواده شاد و خوشحال را برای شما فراهم می نماید.

1-خانواده شاد لزوماً با پول شکل نمی گیرد

بسیاری از مردم به اشتباه تصور می کنند که شکل گیری یک خانواده شاد تنها با داشتن اوضاع مالی خوب ممکن است و در واقع شادی را مثل یک کالا می دانند که خانواده با خریدن آن به یک خانواده شاد تبدیل می شود. باید بدانید که این تصور صحیح نیست. اگر چه با پول می توانید وضعیت زندگی را آسان تر کنید اما هیچ گاه نمی توانید با آن حتماً خانواده شادی داشته باشید. پول نمی تواند با معجزه خانواده شاد را بوجود بیاورد. باید بدانید که شکل گیری خانواده شاد به فاکتورهای دیگری مانند کیفیت زمان و انرژی که برای رابطه خود و همسرتان، فرزندان و یا سایر اعضای خانواده صرف می کنید؛ بستگی دارد.

2-برای داشتن خانواده شاد، مثبت حرف بزنید

اگر دوست دارید که خانواده شادی را داشته باشید؛ سعی کنید با اعضای آن به طور مثبت صحبت کنید و از حرف های منفی و ناامید کننده دوری کنید. صحبت محترمانه با یکدیگر در خانواده می تواند زمینه شکل گیری خانواده شاد را برای شما فراهم آورد. به این ترتیب فرزندانتان هم از شما یاد می گیرند و با اطرافیان خود نیز با احترام سخن می گویند. بهتر است با خانواده هایی که اغلب نگرش منفی به زندگی دارند، زیاد ارتباط نداشته باشید و اگر هم با این گونه خانواده ها ارتباط دارید تلاش کنید تا روحیات آن ها با حرف های مثبت تغییر دهید و آن ها را به یک خانواده شاد تبدیل کنید.

3-امکان داشتن خانواده شاد با تمرین بخشش

بهتر است با ایجاد حس بخشش در اعضای خانواده خود نسبت به یکدیگر، گامی در جهت شکل گیری خانواده شاد خود بردارید. همه ما انسان هستیم و طبیعتاً گاهی اوقات مرتکب اشتباهاتی می شویم که ممکن است باعث ناراحتی اعضای خانواده شود. اگر سعی کنید که در خانواده خود روحیه بخشش را نسبت به هم تقویت نمائید؛ می توانید در نهایت سریعاً حالت خانواده خود را به سمت شادی تغییر دهید. برای این کار لازم است تا ابتدا با ایجاد حس اعتماد بین اعضای خانواده و بخشیدن اشتباهات جزئی یکدیگر که آسیبی به بنیان خانواده نمی زند بین اعضای خانواده، مفهوم بخشش را جای بیاندازید. به این صورت به سمت داشتن خانواده شاد حرکت می کنید.

 4-امکان داشتن خانواده شاد با همکاری بین اعضا

باید در خانواده شما تقسیم کار صورت بگیرد و البته هر یک از اعضای خانواده به دیگری کمک کند تا کارها سریع تر انجام شود تا شما وقت کافی برای لذت بردن از باهم بودن را داشته باشید. هنگامی که همکاری بین شما و همسرتان در امور مختلف خانه اتفاق می افتد؛ به تدریج فرزندان هم با مفهوم همکاری آشنا می شوند و آن را به عنوان عنصری که سبب ایجاد خانواده شاد و راضی می شود؛ درک می کنند. همچنین فرزندان به طور خودکار در بزرگسالی و در زندگی مشترک خود نیز با یکدیگر همکاری می نمایند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
شادی و نقش آن در زندگی ما

نتیجه گیری: 

داشتن یک خانواده شاد با تلاش همه اعضای آن به تدریج ممکن می شود و شما می توانید با تقویت ویژگی های مثبتی در بین اعضای خانواده خود مانند: بخشش، دادن انرژی های مثبت به یکدیگر، همکاری و غیره به آن دست یابید. هیچ گاه فکر نکنید که داشتن اوضاع مالی خوب تنها راه داشتن یک خانواده شاد است. موارد مختلف دیگری در ایجاد این شادی تأثیر دارند و پول تنها کمی وضعیت را ساده تر می کند. زوجین جوان برای شروع یک زندگی موفق و داشتن یک خانواده شاد باید از همان ابتدا این ویژگی ها را در خود تقویت نمایند. همه ما از خانواده آغاز می کنیم و در آن پرورش می یابیم و سپس در جهان به دنبال جایگاه خود می رویم. زندگی در یک خانواده شاد راه های رسیدن ما به اهداف زندگی را هموارتر می نماید.

  • آیا به نظر خود در خانواده شادی زندگی می کنید؟
  • به نظر شما یک خانواده شاد دیگر چه ویژگی های می تواند داشته باشد؟

[fusion_button link=”” text_transform=”” title=”” target=”_self” link_attributes=”” alignment=”center” modal=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” color=”default” button_gradient_top_color=”” button_gradient_bottom_color=”” button_gradient_top_color_hover=”” button_gradient_bottom_color_hover=”” accent_color=”” accent_hover_color=”” type=”” bevel_color=”” border_width=”” size=”” stretch=”default” shape=”pill” icon=”fa-grin-alt far” icon_position=”left” icon_divider=”yes” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]لطفاً نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و سایر علاقمندان در میان بگذارید[/fusion_button]

داشتن یک خانواده شاد چندان کار سختی نیست، تنها مهم است که تمام اعضای خانواده بخواهند و در این راه با کسب اطلاعات مفیدی و دانستن نکاتی همچون موارد فوق، قدم های مثبتی بردارند. به ویژه پدر و مادر خانواده در دستیابی به این هدف نقش بسیار کلیدی و مهمی دارند. زیرا کودکان و فرزندان از پدر و مادر خود الگوبرداری می نمایند؛ بنابراین زمانی که شما شاد و مثبت اندیش باشید، فرزندان شما نیز مثبت اندیشی را از شما می آموزند. برای اینکه ذهن و نگرشی مثبت نسبت به زندگی و مسائل و چالش های آن داشته باشید، نیازمند کنترل ذهن و افکار خود هستید. به این معنا که به ذهن خود اجازه تولید افکار منفی را ندهید و اینکه به همه چیز تنها با ذهنی مثبت بنگرید.

زمانی که بتوانید ذهن خود را کنترل نمایید، قادر خواهید گشت تحولات اساسی و مثبتی در زندگی خود ایجاد نمایید. برای یادگیری مهارت ها و نکات لازم جهت مثبت اندیشی و کنترل ذهن و افکار خود می توانید در دوره غیر حضوری «معجزه قدرت ذهن» شرکت نمایید، و با یادگیری و به کار بستن آموزه های این دوره، جهت ایجاد یک زندگی شاد و رویایی برای خود و خانواده خود قدم های مطمئن و هوشمندانه ای بردارید. 

دوره آموزشی غیر حضوری «معجزه قدرت ذهن»

 

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی