۴ تمرین شگفت انگیز برای افزایش انگیزه در مسیر اهداف

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۸ آبان, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱ آبان, ۱۴۰۰
۴ تمرین شگفت انگیز برای افزایش انگیزه در مسیر اهداف

چگونه باید انگیزه خود را در تمام مسیر حرکت به سوی اهداف حفظ کرد؟ چگونه در نیمه راه انگیزه خود را از دست نداده و به راه خود ادامه دهیم؟ انگیزه چه تاثیری در موفقیت ما دارد؟ چیزی که در مسیر رسیدن به موفقیت و اهداف ما اهمیت دارد، تداوم در حرکت است.

اگر شما بتوانید در تمام مسیر به درستی حرکت کنید و خسته نشوید و جا نزنید مطمئنا موفق خواهید شد. راز داشتن تداوم در این مسیر، انگیزه است. اگر بتوانید انگیزه خود را افزایش دهید، دیگر بقیه مشکلات به چشم نخواهد آمد و می‌توانید به راحتی به هرچیزی که برای خود به عنوان هدف تعیین کرده‌اید برسید.

برای افزایش انگیزه راه‌ها و تمرین‌های مختلفی وجود دارد. اما در این مقاله سعی کرده‌ایم با تحقیق در بین افراد موفق، بهترین راه‌های انگیزه را برای شما پیدا کنیم تا هم به شکل تضمین شده انگیزه کافی را پیدا کنید و هم در وقت خود برای پیدا کردن این راه‌ها صرفه‌جویی کنید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

حفظ انگیزه برای رسیدن به اهداف

چه کسی هست که دوست نداشته باشد با ا‌نگیزه به آنچه که دلش می‎‌خواهد برسد؟ اگر شما اهداف خود را مشخص کرده و انگیزه کافی داشته باشید پس تبریک می‌گویم شما سفرتان برای موفقیت را آغاز کرده‌اید.

اما اگر در مسیر پیشرفت در زندگی‌تان و دست یافتن به موفقیت‌های مورد انتظارتان سختی‌ها و پیچ و خم‌های غیر منتظره برایتان رخ داده این امر عادی است و هیچ چیز غیرطبیعی وجود ندارد.

تقریبا هر کسی این پیچ‌ و خم‌های سرپایینی همانند این را تجربه کرده است که در این مسیر ظاهرا رویاها غیر ممکن‌ و دست‌نیافتنی‌اند. اما همیشه راه عبور از موانع وجود دارد. حفظ انگیزه در همه شرایط با شش استراتژی طلائی امکان‌پذیر است.

در ادامه ۴ تمرین شگفت‌انگیز برای افزایش انگیزه که برآیند تحقیقات علمی است، آمده است. این‌ها به شما کمک می‌کنند تا مصمم باشید، انرژی خود را ذخیره کنید و سفر به سوی موفقیت را به اندازه رسیدن به اهداف لذت‌بخش سازید.

۱. برای انگیزه با دیگران نشست و برخاست داشته باشید

 برای انگیزه با دیگران نشست و برخاست داشته باشید

سال‌ها دیده شده است که قدرت سیستم حمایتی اجتماعی یکی از شیوه‌های مهم برای موفقیت، انعطاف‌پذیری و افزایش انگیزه است. بالا بردن سطح ارتباطات اجتماعی بسیار کمک کننده است.

وقتی تعدادی انسان مورد اعتماد در اطراف خودمان داریم که اهداف مورد نظرمان را یادآوری می‌کنند آنگاه این قدرت زیادی به ما می‌دهد که به کارمان دلگرم شویم و انگیزه پیدا کنیم.

اگر شما حتی فقط یک روز را صرف خرید کنید یا یک بعد از ظهر با خانواده‌تان یا دوست صمیمی‌تان درد و دل کنید، برای شما شگفت‌انگیز خواهد بود. هنگام خرید در خرج کردن صرفه‌جویی کنید که مطمئنا برای شما حس خشنودی را باقی می‌گذارد.

۲. به خود اعتماد داشته باشید

اگر درگیر انواع مقایسه‌های اجتماعی شوید، رسیدن به رویاهایتان سراب به نظر می‌رسد. درحالی‌ که ترس از شکست را در ذهن‌تان بزرگ جلوه می‌دهید، انگیزه شما از ‌بین می‌‌رود. شکست در زندگی یعنی تلاش برای شروع دوباره. اما در حالی که دنبال کردن تکامل جامعه ویژگی ذاتی بشر است، آن چیزی است من و شما نمی‌توانیم از آن دور باشیم.

استاد احمد محمدی
میزان اعتماد دیگران به تو، به میزان اعتماد به نفست بستگی دارد.
استاد احمد محمدی

بنابراین در چنین موقعیتی شما باید با خودتان مهربان باشید که در مواجه با تمام ترس‌هایی که می‌تواند واقعی و تصور شده باشد، به شما قدرت ‌دهد. بنابراین هر وقت احساس کردید که درمورد اهداف خود در زندگی کم آورده‌اید، دستان خود را بر سینه خود قرار دهید و با چند عبارت انگیزشی به خود انگیزه دهید.

۳. نگران موانع نباشید

تمایل و گرایش انسان بدین صورت است که امور منفی را نسبت به واقعیت‌های مثبت در اولویت قرار می‌دهد. وقتی که مسیر زندگی سخت می‌شود ما به توانایی‌های خود شک می‌کنیم و موانع باعث اذیت و آزار ما می‌شوند. اما می‌توان از آن گریخت درحالی که به روش توضیحی درمورد موانع دوباره تفکر کرد.

مارتین سلیگمن پدر روانشناسی مثبت این روش توضیحی را با ۳ دسته p تقسیم کرده است. اگر شما مشکل‌تان را توضیح می‌دهید درحالی که خودتان را به عنوان مسئله در نظر دارید (Personal)، هیچ چیز به طور سازنده نتیجه نمی‌دهد (Pervasive) و تخریب طرز فکرتان همین را برجای می‌گذارد (Permanent).

بنابراین او می‌گوید که باید وقت بگذارید تا دوباره فکر کنید و بار دیگر گام‌های بعدی را به سوی اهداف‌تان بردارید. تکنیک‌های شگفت انگیز که انگیزه شما را چند برابر می‌کند را به کار گیرید.

۴. با صدای بلند بخندید

 با صدای بلند بخندید

خندیدن با صدای بلند هورمون‌های استرس را از بدن‌مان خارج می‌کنند و در حالت‌های روحی و فیزیولوژی ما تعادل ایجاد می‌کنند.

این باعث می‌شود که درمورد چیزهای بسیاری بی‌اهمیت شوید و بنابراین ترس از شکست را که موجب بی‌تحرکی شما می‌شود، کنار بگذارید. شجاعت داشتن در زندگی تمام ترس‌هایتان را محو می‌کند.

اگر شما رویا دارید بنابراین برای رسیدن به آن دست به کار شوید هرچند ممکن است که انجام این کار بسیار طول بکشید. هرگز ناامید نشوید و راهکارهای ارائه شده در بالا را دنبال کنید تا همیشه برای دستیابی به بزرگ‌ترین اهداف خود در زندگی به خود انگیزه دهید.

رابطه موفقیت و انگیزه

هیچ وقت نمی‌شود در مورد موفقیت صحبت کنیم اما سخنی از انگیزه به میان نیاید. انگیزه، نیرویی است که همیشه ما را به جلو می‌راند.

عاملی که در شرایط سخت، زمانی که دیگر امیدی برایمان باقی نمانده یا هنگامی که شکست، تمام قوای ما را گرفته وارد صحنه می‌شود و ما را به تلاش دوباره وا می‌دارد. تلاش همیشه به موفقیت می‌رسد اگر از آن خسته نشوید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
تمرکز روی هدف یا تمرکز روی افراد؟

در واقع انگیزه، مانند سوخت یک خودرو است. بدون سوخت، ماشین هیچ حرکتی به سوی مقصد نمی‌کند. انگیزه مهم‌ترین نقش را برای رسیدن به موفقیت ایفا می‌کند و آن ایجاد حرکت است. تا زمانی که شما حرکت داشته باشید، امکان موفقیت برای شما وجود دارد.

آکادمی بازار راهکارهای متعدد و مطمئنی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید با انجام آن‌ها، خود را چند قدم به موفقیت نزدیک‌تر کنید. بسته آموزشی: «موفقیت دست یافتنی است» می‌تواند شما را به موفقیتی‌ که سال‌ها انتظارش را می‌کشیدید برساند. برای حفظ انگیزه خود در راه رسیدن اهداف نیز می‌توانید از صفحه اینستاگرام دکتر احمد محمدی کمک بگیرید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی