۴ برهان علمی که وجود قانون جذب را اثبات می‌کند

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۱ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۱ تیر, ۱۴۰۱
قانون جذب

چه چیزی در مورد قانون جذب می‌دانید؟ تا چه حد از صحت این قانون مطمئن هستید؟ چه اثبات و پایه علمی برای این قانون وجود دارد؟ برخی از افراد بر این باورند که قانون جذب واقعی نیست و مانند جادو از ذهن انسان به وجود آمده است.

حتی ممکن است کسی که به این قانون باور قلبی دارد و توانسته زندگی خود را تغییر دهد را مورد تمسخر قرار دهد. بعضی نیز این قانون را دروغ عصر جدید می‌دانند. باید بگوئیم که این افراد سخت در اشتباه هستند و فقط خودشان را گول می‌زنند.

این حرف را بدون هیچ تفکر و دلیل علمی نمی‌زنیم؛ بلکه برای آن اثبات و برهان علمی داریم. تمام افراد بزرگ و موفق در زمینه موفقیت به این قانون باور قلبی دارند اما اگر این برای شما کافی نیست ما در این مقاله چهار برهان علمی آورده‌ایم که ثابت می‌کند قانون جذب واقعی است. اگر کمترین شکی نسبت به این قانون دارید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

قانون جذب

همه ما در مورد قانون جذب نحوه استفاده از آن و تاثیر آن در رسیدن به اهداف و خواسته مطالبی شنیده و خوانده‌ایم. شاید نیز از آن استفاده کرده‌ایم. ممکن است آن را باور داشته باشید ‌‌یا نداشته باشیم.

اما نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که قوانین علمی توانسته‌اند این قانون را اثبات کنند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با ۴ دلیل برهان علمی آشنا کنیم که قانون جذب را اثبات می‌کنند.

۱. قانون جذب و علم ژنتیک نشان می‌دهد باور‌های محدود کننده به ارث می‌رسند

 قانون جذب و علم ژنتیک نشان می‌دهد باور‌های محدود کننده به ارث می‌رسند

افکار و باورهای محدود کننده از آن دسته افکاری هستند که با ایجاد یک موج منفی روحیه شما و انگیزه‌تان را می‌ربایند. جملاتی مثل “من به اندازه کافی برای این کار خوب نیستم” و “من هیچوقت موفق نمی‌شوم” روزانه در ذهن ما شناور هستند و یا بر زبان‌مان جاری‌اند. این افکار شما را از ادامه دادن مسیر منصرف می‌کنند.

آزمایشی انجام شد که در آن چند موش را پیش از آنکه با شوک الکتریکی بکشند در مکانی قرار دادند که بوی شکوفه‌های گیلاس در آن پیچیده بود. این موش‌ها آنقدر به بوی شکوفه‌های گیلاس حساس شده بودند که ترس خود را از طریق کد‌های ژنتیکی به فرزندان‌شان انتقال دادند. زین پس این موش‌های فرزند نیز هر زمانی بوی شکوفه گیلاس به مشام‌شان می‌رسید دچار ترس و استرس می‌شدند.

دانشمندان اعتقاد دارند که افکار محدود کننده نیز به همین صورت به نسل‌های بعد منتقل می‌شوند. در واقع می‌توان گفت شما مقصر کامل باو‌رهای محدود کننده خودتان نیستید بلکه آن‌ها را به ارث برده‌اید.

این دستاورد نشان می‌دهد که شما نباید به خاطر این باور‌های محدود کننده که تدوام و تلاش را از شما گرفته خودتان سرزنش کنید در عوض با استفاده از قانون جذب و تلاش درصدد از بین بردن آن‌ها درآیید.

۲. نظریه‌های روان شناسی تاثیر جملات تاکیدی و قانون جذب را تایید می‌کنند

ممکن است شما با جملات تاکیدی آشنا باشید. جملات تاکیدی یکی از روش‌های اصلی استفاده از قانون جذب است. این جملات بسیار کاربردی هستند و می‌توانند همه ابعاد زندگی و جنبه‌های مختلف آن را تحت تاثیر قرار دهند. تحقیقات نشان داده است افرادی که به خودشان ایمان دارند که در زمینه‌ای حتما موفق می‌شوند، شانس بیشتری در رسیدن به خواسته‌شان دارند.

۳. وجود نورون‌های آینه‌ای قضیه گسترش ارتعاش‌های مثبت را تایید می‌کند

از مهم‌ترین بخش‌های قانون جذب این است که شما همیشه باید مثبت بیاندیشید. ایجاد انرژی مثبت و پخش آن، جذب انرژی مثبت را برای شما به همراه دارد. اگر شما در برخورد با دیگران مهربانی نشان دهید شخص مقابل هم با دریافت پیام‌های مثبت شما شروع به جواب دادن با انرژی مثبت می‌کند.

استاد احمد محمدی
فیلمنامه زندگی‌ات را دوباره بازنویسی کن، نقش اول را به خودت بده، قهرمان زندگی‌ات شو.
استاد احمد محمدی

در سطح تخصصی‌تر هنگامی‌که مغز شما شروع به فرستادن امواج مثبت در هوا می‌کند، شخص مقابل این امواج را انعکاس می‌دهد و در جهت شما می‌فرستد. وجود نورون‌های آینه‌ای یکی از مهم‌ترین اصول قانون جذب را به بهترین نحو ممکن اثبات می‌کند.

۴. تصویرسازی ذهنی بهترین آینده را به ارمغان می‌آورد

 تصویرسازی ذهنی بهترین آینده را به ارمغان می‌آورد

تحقیقات دانشمندان نشان داده است که افرادی که تصویرسازی واضح‌تر و عمیق‌تری از آینده در ذهن‌شان دارند، شانس بیشتری در تبدیل رویاهای آینده به واقعیت دارند. یکی از ارکان قانون جذب این است که آن چه را که می‌خواهید بسیار دقیق تصور کنید.

زیرا با اینکار شانس به وقوع پیوستن آن افزایش می‌یابد. تصویر سازی ذهنی از خواسته‌ها کاری است که باید بادقت کافی و ظرافت خاصی انجام شود به طوری تمام ابعاد آن هدف‌تان را چه فیزیکی و چه غیر مادی در بر بگیرد.

نقد قانون جذب

امروزه تحقیقات بسیار گسترده‌تری روی قانون جذ‌ب در حال انجام است. بسیاری از این تحقیقات برای نفی این قانون و بسیاری برای تصدیق آن است. تعدادی از تحقیقات نیز از مضررات این قانون سخن می‌گویند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - قانون جذب

چیزی که در اینجا باید در نظر گرفت این است که علم امروزی مدام در حال پیشرفت است پس نمی‌شود از روی احساسات یا تعصبات وجود چیزی را نفی کرد. این کار باید با استدلال‌ها و دلایل علمی و موجه انجام شوند. هرچه به سمت جلو حرکت کنیم ابعاد وسیع‌تری از هر چیزی برای شما آشکار خواهد شد.

استفاده از قانون جذب نیازمند فن بیان مناسب است تا بتوانید آنچه را که واقعا می‌خواهید جذب کنید. از این رو آکادمی بازار دوره فن بیان را فراهم آورده است. این دوره غیر حضوری برای تمام افراد مناسب و کارآمد است.

4.6/5 - (14 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

37 پاسخ

  1. قانون جذب از نظر علمی چیزی نیست که بشه ثابتش کرد و طبق حرفایی که از عده ای دانشمند و پژوهشگر شنفتم، این قانون خودش رومی خواد در قالب علم نشون بده؛ ولی زیرمجموعه شله علم هستش که به نظرم این حرف کاملا منطقی هستش.
    متاسفانه افرادی هستن که موفقیتشون رو به این قانون نسبت می دن، ولی به نظر بنده ربطی نداره به این حرفا و صدالبته عده ای همهستن که با اطلاق نام استاد به خودشون می یان کلی حرفای انگیزشی درباره این قانون( البته نمیشه بهش گفت قانون!!) میگن وخودشون پولدار میشن و خب عده ای هم نتیجه می گیرن و به نظرم این نتیجه گرفتنه ربطی به قانون جذب نداره و اینم بگم که خیلی ها هم هستن که نتیجه ای عایدشون نمیشه یا حتی بدتر از هدفشون دور میشن

    1. درکل مفهوم “قانون جذب” در علم معتبر نیست و در مفاهیم علمی قرار ندارد. این اصطلاح اغلب در زمینه‌های روانشناسی موفقیت و توسعه فردی به کار می‌رود و تفسیرهای غیرعلمی دارد.

      در علم و فیزیک، عبارت “قانون جذب” معمولاً به مفهوم جاذبه در ارتباط با جسم‌ها و نیروی گرانشی اشاره دارد، اما در زمینه‌هایی مانند قانون جذب موفقیت یا جذب خوبی، مفاهیم مشخص و علمی ترتیب داده نشده و بیشتر به عنوان اصطلاحات تبلیغاتی یا مفاهیم روانشناختی به کار می‌رند .

  2. سلام ، من درباره قانون جذب فقط یسری چیزهای پراکنده و کوتاه شنیدم
    چیزی ازش نمیدونم که قبول یا ردش کنم
    فقط در زندگی خودم هروقت همزمان هم چیزیو میخواستم و هم بهش بی میل شدم وارد زندگیم شده
    نمیدونم این جزوه قانون حساب میشه یا نه
    اما میدونم این حسی که گفتم خیلی سخته و منم اکثر مواقع ناخودآگاه بهش رسیدم

    فکر کنم حرفم مفهوم نبود ، ولی نمیدونم چطوری باید بهتر بیانش کنم

  3. سلام استاد گرامی، من به باور ها و اعتقادات شما احترام دارم و شما را دوست دارم.
    اما به قانون جذب باور ندارم.
    البته وقت های بود که من به قانون جذب باور داشتم 😁 هی تمرین های داشتم، شب و روز سخنان کسانی را گوش میدادم که از قانون جذب حرف میزد.
    مثلا باب فراکتور که به تازگی فوت کرد.
    ایستر و جری هیکس.
    کیون تروفو
    و شخصیت های که در فلم های راز و از غیب چه می‌دانیم بحث های داشتند.
    بلاخره به این نتیجه رسیدم که احتمال وجود همچون قانون خیلی خیلی کم است.

    چسبیدن به قانون جذب برای من هزینه های هم داشتند.
    مثلا باور های دینی و مذهبی بسیار صدمه می‌بیند.
    انسانهای جامعه تنبل میشود.
    در حالیکه حقیقت ندارد.
    اکثرا طرفداران قانون جذب از کتاب کلاسیک ناپلئون هیل (بیندیشید و ثروتمند شوید) الهام گرفتند. در حالیکه ناپلئون هیل خودش به ادعای بعضی ها یک کلاه بردار بودند، وبعضی ادعاهایش دروغ بودند.
    من کتاب بیندیشد و ثروتمند شوید را چند بار خواندم هم انگلیسی و هم فارسی. کتاب خوبی است، البته خیلی هم خوب نه کتاب جادویی که بعضی ها فکر میکند.
    در ایران تقریبا ۲۰ مترجم تا هنوز این کتاب را ترجمه کردند. هر کدام با یک دیگر فرق میکند.
    کتاب انگلیسی هم با یک دیگر فرق میکند.
    مثلا من ترجمه خانم مهین خالصی که بهترین ترجمه همین بود از انتشارات نسل نو اندیش بررسی کردم. بسیار جالب بود😁 اصلا مطابقت نداشت.
    در کتاب انگلیسی چند صفحه درباره بیل گیتس، باتری ۲۰۰۷ و در باره ورزشکار موفق نوشتند در حالیکه این کتاب در سال ۱۹۳۷ نوشته شدند.
    مطالب زادی برای گفتن دارم نمیشه همه را اینجا نوشت.
    من می‌خواهم بگویم برای موفقیت راه های زیادی وجود دارد.
    مثلا تلاش کردن ، سخت و هوشیارانه کار کردن، تسلیم نشدن، انگیزه داشتن، گوش دادن به حرف های انسانهای موفق واقعی مثل دونالد ترامپ، بیل گیتس، ایلان ماسک، جک ما، جیپ بیزنس وغیره.

    1. سلام روح الله عزیز
      بنده هم با اصول کلی حرفهای شما موافقم و اعتقاد دارم در زندگی مجموعه ای از کارها منجر به موفقیت می شود از جمله : داشتن رویا، هدفگذاری و برنامه ریزی، نظم، داشتن عادتهای خوب، استمرار در کارها و …
      موضوع قانون جذب در بحث پندارها و داشتن باورهای مثبت می تواند به ما کمک کند، چرا که باعث مثبت اندیشی و ناامید نشدن در رسیدن به اهداف می شود و به ما کمک می کند و قطعا به تنهایی تاثیری نخواهد داشت.

      1. سلام دوست عزیز
        قانون جدب چون در ان روح و ذهن(از نظر من غیر مادیست) دخیل هستند و در حقیقت قسمت عمده ان دلیست و نمیشود با زبان علم بیان کرد، بنده کتاب راز را ۲۰ سال پیش نصفشو خوندم چیزی عایدم نشد و مانند شما روی بدست اوردن پول و ماشین هم فکر میکردم و حتی بانکهایی حساب قرض‌الحسنه داشتم میگفتم این ماشین برنده میشوم یعنی روش و زمان بدست اوردن مشخص میکردم قرعه کشی شد برنده نشدم در حالی در کنارش کلی فکر منفی داشتم، اما یک اتفاق بسیار سخت چند روز قبل عید برایم افتاد و چون دوازده سال پیش با ان‌ای (معتادان گمنام)اشنا شده بودم درک بهتری از خدا و کائنات پیدا کرده بودم و چون واقعا برای حل اتفاق دست و پام کاملا بسته بود در اینستا گشتم قسمت جستجو رفتم شاید کسی فالی داشته باشه الکی بخونم خوشحال بشم تا کمی از فشار بسیار ویران کننده برای چند دقیقه ارام شوم چشمم به یک پست خورد که بدین مضمون نوشته بود نگران نباش خداوند و کاینات مشکلت را حل میکنند و این اتفاق موجب نزدیکی بخدا میشود. انگار جمله به من بود و وارد پیج جذب انژی ان پیج شدم و به یقین رسیدم حل میشو باید سه اتفاق معجزوار می‌افتاد تا اتفاق حل میشد تا مرحله کار میرسیدم، از تمام جملات تاکیدی و مثبت استفاده و با اهلش مشورت میکردم اما بعضی ربطی به کار من و مشورت نداشت در مدت ۱۷ روز فرض کن از مرگ حتمی به نجات صددرصد رسیدیم اما علاوه برا افکار و نشتن انچه برای دعاها و به حال نوشتن در زمانهای الفا قبل و بعد خواب یا خودم الفا را یجاد میکردم یعنی ۱۲ساعت یا بیشتر در شبانه روز مینوشتم و دعا میکردم و به باور واقعی رسیده بودم، و در کنارش ان کارهای لازم برای رفع مشکل انجام میدادم. حتی در دوسال هم فکر نمیکردم درست بشه، و الان شاید درصد کمی منفی یا اشکال منفی که قبلا در درون من لانه کردن به ذهنم می ایند و میدانم این افکار منفی پاکسازی لجنهای سابق است که در ماه اول علاوه بر بار این افکار خروجی خیلی ازار دهنده بود، پس بعد لیست سال و باتوجه به اتفاقات در انجمن معتادان یک حادثه مرا به درک قانون جذب رسوند در حالی پسرم این اتفاقات دید حتی روزهای اول که معجزه اول اتفاق افتاد ازش خواستم بار و دعا کنه گفت حالا ببینم از تو نتیجه میده خیلی علم علم میکنه و جالبه مشکل حل شد به باور نرسید بهش گفتم این ازمون کانون عالی میش بهتر در سه سال ازمون شد گفت ربطی به خواسته تو و قانون جدب نداره حالا ازمون بعد گفتم بد میشی و از درس شیمی که همه عالی میزد خدا گواه است بعد از سه سال درصدی زد غیرقابل بار ، ولی هنوز قبول نداره، پس تا دل رها نشه نمیشه حتی اگر مرده زنده کنی، چند اصل باید توجه کرد قانون جذب تلاش زیاد لازمه که پاکسازی شوی دوم یقین صدرصد، سوم بخوا باور کن اما به زمانش و چگونگی ان فکر نکن چهارم به هر روشی نخواه یعنی ماشین میخوای به شکلی عالی مناسب و راهی درست و مفید بخواه زیرا ممکنه زودتر از دوسال بلای جانت بشه یا پول ماشین با تصادف اعضای خانواده و از طریقه بیمه دریافت کنی، پس فقط افکار مثبت بنویس جملات تاکیدی دعا در زمان الفا و فکر زمان نباش و چطوری فقط عالی مناسب درست و مفید. تا برات شروع بشه بعد پاکسازی، پاکسازی کن گذشته را، شروع شد ولکن نیست همه اتفاق خوب ریلکس،
        در ازمایش عبور فتون هر بار دیدن نتیجه انحراف فرق میکنه چون یک نفر در همه زمانه نمیتونه مثل هم فکر کنه

  4. ادله ای که ذکر کردید صرفا نشان می دهد که آنچه انسان به ان فکر می کند تا حدودی می تواند در سرنوشتش موثر باشد اما قطعا عوامل بیرونی هم تاثیرگذارند و نمی توان گفت صد در صد تنها انگیزه و هدف من سرنوشتم را تعیین می کنه و هیچ دلیل علمی چنین چیزی را ثابت نکرده

  5. قانون جذب به نظر من واقعیه و من توش کوچکترین شکی ندارم
    من همه کتاب هایی که در این مورد بوده چه اثباتش از نظر علمی چه کتاب هایی که خود این قانون رو معرفی میکردن خوندم و به نظر من ارتعاشات میتونن خواسته های ما رو به سمت ما جذب کنن و این قانون کاملا حقیقیه

    پیشنهاد من برای شما خوندن تمام کتاب های راندا برن هست
    چون کتاب های ایشون میتونه هم قانون جذب رو به شما معرفی کنه هم به شما آموزش بده چطور استفاده کنید

    ممنون از این سایت که اثبات های علمی مناسبی ارائه داد 🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی