3 گام موثر برای رهایی از منطقه امن ذهنی و افزایش قدرت ریسک پذیری

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۷ اسفند, ۱۳۹۶
آخرین بروزرسانی: ۱۲ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

موفقیت را تنها می توانید خارج از منطقه امن خود بیابید. با اینکه از این موضوع مطلع هستیم اما انجام آن را بسیار دشوار می دانیم. بله؛ این کار اصلا ساده و راحت نیست؛ ما می خواهیم قبل از هر چیزی آمادگی لازم را پیدا کنیم و این مساله کمی متناقض است؛ می دانید چرا؟

این کار درست مانند این است که بخواهید ورزش کنید اما در عین حال، ورزش کردن را تا زمانی که ماهیچه های ورزیده ای پیدا کنید به تعویق بیندازید؛ در حالی که شما می باید ابتدا ورزش کردن را شروع کنید تااینکه کم کم ماهیچه هایتان قوی شوند.

در ارتباط با فراتر رفتن از منطقه امن هم دقیقا همین مسئله صادق است: ما می خواهیم ابتدا استقامت و توانایی لازم برای انجام اقدامات ضروری را به دست آوریم در حالی که انجام کارها و برداشتن قدم هاست که این توانایی و قدرت را برایمان ایجاد می کند.

در عین حال، ما می خواهیم تا این فرآیند را با کاهش اضطراب و پذیرفتن ریسک های کوچک و حساب شده تا حد امکان آسان و بدون درد کنیم. در این مقاله، ما سه اقدام ساده را با شما در میان می گذاریم تا بتوانید با موفقیت از منطقه امنتان خارج شوید.

1. انگیزه تان را مجددا بیابید

انگیزه تان را مجددا بیابید

ما تصویری از آن فردی که در آینده می خواهیم بدان تبدیل شویم و آنچه که می خواهیم به دست آوریم در ذهن خود می پرورانیم. این همان رویاییست که ما را به جلو می راند، شجاعت لازم برای پذیرش ریسک را به ما می دهد و در اوقات دشوار و سخت، به ما قدرت می بخشد.

انگیزه ای که ما از رویایمان به دست می آوریم ما را به نقطه فعلی رسانده است اما مقداری از قدرت آن در مسیر از بین رفته است.

ما کم کم در مسیر احساس راحتی کردیم و به جای اینکه به سمت بزرگی به حرکتمان ادامه دهیم، به یک رضایت نسبی بسنده کردیم.

ما باید مجددا رویا و ویژن خود را پیدا کنیم. پس یک بار دیگر به رویاهایتان بیندیشید، ببینید در نهان چه آرزویی دارید، به خاطر بیاورید که چه کسی می خواهید بشوید و چه کارهایی می خواهید انجام دهید، با چه کسانی می خواهید معاشرت کنید.

شما با مرور و بررسی مجدد رویاهایتان می توانید شوق و هیجان لازم برای برداشتن اولین قدم جهت خروج از منطقه امنتان را در خود ایجاد کنید.

2. ریسک های مسیر را مدیریت کنید

ما همیشه در مقابل فراتر رفتن از منطقه امنمان مقاومت می کنیم چرا که می دانیم در این صورت با ریسک هایی مواجه هستیم. ممکن است اوضاع آن طوری که پیش بینی کردیم پیش نرود و حتی در این مسیر، مرتکب اشتباهاتی هم بشویم؛ ضمن اینکه نگران ای کاش ها و اگر ها هم هستیم.

برای اینکه بر این ترس غلبه کنیم و مشکلات بالقوه را به حداقل برسانیم، باید این ریسک ها را شناسایی و مدیریت کنیم.

برای موفقیت دشمنی چون فقر، بی هدفی، بیکاری، بیماری و... پیدا کن و بعد همانند یک قهرمان با آن مبارزه کن.
استاد احمد محمدی

قبل از هر چیز باید ریسک های واقعی را شناسایی کرد. بدترین اتفاقاتی که ممکن است با برداشتن یک قدم کوچک در این مسیر برایتان بیفتد چیست؟

وقتی که بدترین اتفاق ممکن را برای خودتان شناسایی کردید، به راه هایی فکر کنید که می توانید احتمال وقوع آن ها را به حداقل برسانید. در بسیاری از مواقع ما می توانیم با انجام اقدامات پیشگیرنده از میزان ریسک بکاهیم.

در انتها، یک برنامه جهت آمادگی وقوع شرایط غیر مترقبه برای خود طر ح ریزی کنید. در این صورت می دانید که اگر اتفاقات خارج از انتظار یا برنامه پیش بیاید، شما از آمادگی جهت مواجه با شرایط برخوردارید.

3. با قدم های کوچک شروع کنید و در طول مسیر اصلاحات لازم را انجام دهید

با قدم های کوچک شروع کنید و در طول مسیر اصلاحات لازم را انجام دهید

اگر بخواهیم تا زمانی که همه شرایط مهیا شود و ما آمادگی کامل را پیدا کنیم، انجام و برداشتن قدم ها را به تعویق بیندازیم شاید مجبور شویم که تا ابد صبر کنیم.

نیازی نیست که تمام جزییات را از پیش دانید. اولین قدم را بردارید، اشتباهات را اصلاح کنید و به حرکتتان ادامه دهید. با برداشتن هر قدم، قدم بعدی برایتان آسان تر و ساده تر می شود؛ نگران نباشید؛ ما ریسک های مسیر را هم که از قبل شناسایی کرده ایم؛ به سوی بزرگی حرکت کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
از ذهنت درست استفاده کن

 منطقه امن فضای ذهنی است که خودمان برای خود ایجاد نموده ایم، بنابراین خروج از آن هم با استفاده از روش های فوق، توسط خود ما امکان پذیر است! در واقع خروج از منطقه امن ذهنی، راه عملی برای رسیدن به شخصیت قوی و محکم است. زمانی که چنین شخصیتی داشته باشیم می توانیم با شجاعت و بدون ترس موانع و سختی های سر راه دستیابی به اهداف را با موفقیت پشت سر بگذاریم. فقط کافیست هر روز اندکی از روز قبل بهتر شویم و برای ایجاد این عادت، کافیست که روزانه، اقدامات کوچکی را به انجام برسانیم تا بتوانیم با موفقیت از منطقه امن خود خارج شویم. 

یکی از رسالت های مهم آکادمی بازار انگیزه بخشی به همه ی افراد جامعه و آموزش ابزارها و مهارت های مورد نیاز برای داشتن زندگی شاد و موفق به آنان است. از این رو سمیناری به نام «موفقیت» را برگزار می کند که در آن استاد احمد محمدی، مدرس، مشاور و سخنران انگیزشی  مهارت های مورد نیاز برای تحقق بخشیدن به رویاهایتان از جمله خروج از منطقه امن و همچنین ویژگی های منحصر به فرد انسان های موفق  مانند شجاعت را به شما تدریس خواهند نمود.

5/5 - (1 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی