3 کاری که قبل از ترک کار فعلی‌تان برای کارآفرین شدن باید انجام دهید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱ مرداد, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۱۰ آبان, ۱۴۰۱

آیا می‌دانستید کارآفرین شدن کار دشواری نیست اگر که بدانید؛ برای کارآفرین شدن چه کارهایی را باید انجام دهید و چه کارهایی را نباید انجام دهید؟

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون
کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق

تبدیل شدن به یک کارآفرین و کارفرما موفق و راه‌اندازی تجارت شخصی‌تان کار دشواری است. اگر می‌خواهید که کار فعلی‌تان را کنار بگذارید و یک کارآفرین شوید باید ۳ قدم را از همین امروز در کار فعلی‌تان بردارید تا بعد بتوانید بر کارآفرینی متمرکز شوید.

قبل از اینکه حرفه‌تان را ترک کنید و خودتان را از خدمات دوره آموزش بیمه و آب‌باریکه‌ آخر ماه محروم کنید، سعی کنید با قدم‌های کوچک شروع کنید و به صورت پاره‌وقت، روی فعالیتی که قصد راه‌اندازی آن را دارید کار کنید.

سعی کنید شرایطی را فراهم کنید و راهی بیابید تا بتوانید قبل از ترک کار، حرفه مدنظرتان را به صورت آزمایشی انجام دهید.

شاید این کار، نیازمند این باشد که اوقات آزاد و فراغت‌تان را به این کار اختصاص دهید اما در این صورت وقتی که واقعا آماده ترک کارتان باشید می‌بینید که چند مرحله جلو افتاده‌اید.

مواردی که برای کارآفرین شدن قبل از ترک کار باید به آن‌ها توجه کنید

1. یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید تا ایده‌تان را در آن محک بزنید و ببینید که چه بازخوردی از آن می‌گیرید آیا می‌توانید مشتری‌های مختص خودتان را پیدا کنید.

2. آخر هفته‌ها و عصرها بعد از کارتان را صرف آماده‌سازی برنامه کسب ‌و کارتان کنید و آن را با دوستان نزدیک و اساتیدتان در میان بگذارید و نظرات و پیشنهاد‌ آن‌ها را جویا شوید.

3. در رویدادهای شبکه‌سازی مربوط به ایده‌تان شرکت کنید گروه مشتریان و حمایت گران بالقوه خودتان را بسازید.

در اختیار داشتن فرصت راه‌اندازی کسب و کار شخصی‌تان یک فرصت وسوسه‌کننده است سعی کنید از آرامش و ثبات حاصل از کار فعلی‌تان بیشترین استفاده را ببرید جوانب مختلف را ارزیابی کنید و قبل از اینکه ریسکی بپذیرید که برای آن آمادگی ندارید خودتان را کاملا آماده کرده باشید.

کار فعلی‌تان را ارزیابی کنید

قبل از اینکه کارتان را ترک کنید از خودتان این سوال را بپرسید: آیا من می‌توانم ایده‌ها و علاقه‌ام را در کار یا شرکت فعلی‌ام پیاده کنم؟ در صورتی که بتوانید با حفظ شغل فعلی‌تان و در همین پست ایده‌های جدیدتان را عملیاتی کنید که فوق العاده است.

در این صورت شما به عنوان کارآفرین با متحمل شدن ریسک کمتری قادر خواهید بود تا ایده‌ها و محصولات جدیدتان را خلق کنید و کماکان از منابع شرکت‌تان هم در این راستا بهره‌مند بمانید.

نیازهای‌تان را شناسایی و ارزیابی کنید

قبل از هر چیزی مطمئن شوید که واقعا می‌خواهید کارآفرین شوید.

آیا به تغییر نیاز دارید؟ آیا از آمادگی و هیجان و شور کافی برای پیش بردن ایده‌تان به سمت باروری برخوردارید؟ این‌ها همگی دلایل فوق‌العاده‌ای برای تبدیل‌شدن به یک کارآفرین می‌باشند

اما شما باید خودتان را برای کنار آمدن و پذیرفتن شکست، جواب رد شنیدن و پروسه طولانی اخذ مجوز و بروکراسی اداری آماده کنید.

استاد احمد محمدی
به همان میزان که از دیگران «نه» می‌شنوی، به پاسخ «بله» نزدیک خواهی شد.
استاد احمد محمدی

زمانی را صرف اندیشیدن به این بکنید که چطور می‌توانید شور و هیجان‌تان را در کار حفظ کنید با اساتیدی که می‌شناسید صحبت کنید و انگیزه‌های درونی‌تان از راه‌اندازی کار را شناسایی کنید و ببینید که چطور می‌توانید به اهداف‌تان و کارآفرین و کارفرما شدن نزدیک و نزدیک‌تر شوید.

ضمنا شما باید ببینید که برای موفقیت به چه چیزهایی نیاز دارید. به عنوان مثال آیا متاهل هستید و در پایان ماه باید هزینه‌های ثابتی را پرداخت کنید؟ آیا به صورت تیمی بهتر کار می‌کنید؟

با دقت به سمت جلو حرکت کنید

اگر این ۳ قدم را بردارید، می‌توانید سطح آمادگی‌تان را قبل از ترک کار بالا ببرید و خودتان را از فشار و استرس زیادی برهانید.

البته ممکن است با خودتان فکر کنید که برداشتن این سه قدم باعث می‌شود که فرآیند ترک کارتان به تاخیر بیفتد اما در عوض، خیال‌تان راحت است که خودتان را به ابزار کافی جهت مدیریت شرایط مجهز کرده‌اید.

در واقع شما به عنوان کارآفرین موفق یا کارفرما با برداشتن این سه قدم مطمئن می‌شوید که انتخاب‌تان شما را خوشحال‌تر می‌سازد و منجر به موفقیت‌تان می‌شود و مانند بسیاری از افراد دیگر در آینده از اینکه عواقب و شرایط مربوط به تصمیم و انتخاب‌تان را از همه لحاظ بررسی نکرده‌اید افسوس نخواهید خورد.

ریسک‌پذیری هوشمندانه

یکی از برتری‌های انسان‌های موفق و کارآفرین یا کارفرما نسبت به سایر انسان‌ها ریسک‌پذیری هوشمندانه‌ آن‌هاست

بنابراین شجاع و ریسک‌پذیر بودن خوب است ولی با در نظر گرفتن یک سری شرایط این ریسک زمانی سخت‌تر می‌شود که بخواهید شغل خوب خود را ترک کنید تا با کارآفرین شدن به موقعیت شغلی و درآمدی بهتری دست‌یابید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - استعداد

در این مورد باید مراحل فوق را با دقت بررسی و طی نمایید یکی از موضوعات مهمی که در آکادمی بازار به صورت کاملا جدی دنبال می‌شود، آموزش مهارت‌های عمومی کسب و کار و مدیریتی است.

آکادمی بازار با انتشار روزانه مطالب آموزشی و برگزاری کلاس‌ها، کارگاه‌ها و سمینارهای مختلفی در این حوزه نقش عمده‌ای در گسترش دانش روز در مورد کسب و کار دارد. برای نمونه بسته آموزشی «چگونه یک کار آفرین شویم؟» را فراهم آورده است.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی