3 راهکار ساده برای یافتن هدف غایی تان در زندگی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۶ مهر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۳ آبان, ۱۴۰۱
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

میشل پرینس نویسنده‌ی کتاب پر فروش “همین حالا در زندگی پیروز باشید. چطور می‌توانید خوشبخت‌تر باشید” (“Winning in Life Now… How to Break Through to a Happier You!). او در کنار نویسندگی، او یک سخن‌ران انگیزشی و مربی مستقل نیز هست.

“اگر شما ندانید که به کجا می خواهید بروید، فرقی ندارد که کدام مسیر را برای پیمودن انتخاب کنید”

چند نفر از ما در جاده‌ای حرکت می‌کنیم که راه به جایی ندارد؟ چند نفر از ما احساس می‌کنیم که زندگی‌مان می‌تواند پربارتر و با شکوه‌تر باشد و خوشبخت ‌تر باشیم، اما شرایط کنونی جلودار پیشرفت ماست و موفقیت را غیر ممکن می‌سازد؟ من فکر می‌کنم بسیاری از ما آنقدر زندگی پر مشغله‌ای داریم، که وقتی برای درنگ و فکر کردن به لزوم تمام این کارها و فعالیت‌ها باقی نمی‌ماند. ما از خواب بر می‌خیزیم، سر کار می‌رویم، قبض ها و صورتحساب‌ها را پرداخت می‌کنیم، و همان کارها را هر روز و هر روز انجام می‌دهیم چون فکر می‌کنیم زندگی‌مان باید به همین شکل باشد و این کارهایی است که باید انجام دهیم.

بیشتر ما حتی به خودمان زحمت نمی‌دهیم برای زندگی بهتری که می‌توانیم داشته باشیم و چیزهایی که در زندگی می‌خواهیم، رویایی بسازیم، زیرا در چرخه‌ای گیر افتاده‌ایم که فکر می‌کنیم به این کار، به این رابطه، به این زندگی نیاز داریم؛ با آن احساس راحتی می‌کنیم و خوب، تغییر ترسناک است. در سمینار موفقیت انگیزه و دلایل کافی برای ایجاد تغییر در خود را خواهید یافت.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

آیا شما در چرخه‌ی عادات گیر افتاده‌اید؟ آیا از تغییرات می‌ترسید؟ اگر وضعیت شما در توضیحات “گیر افتادن در چرخه بی نهایت” می‌گنجد، به شما اطمینان می‌دهم که برای شما و تمام کسانی که به شرایط مشابه گرفتارند و فکر می‌کنند زندگی‌شان کامل نیست، چیزهای بهتری وجود دارد. شما می‌توانید در زندگی، چیزهای خیلی بیشتری داشته باشید، مثل:

  • خوشبختی
  • آرامش
  • شادی
  • موفقیت
  • خود رضایتمندی
  • و…

تمام این‌ها با دنبال کردن این سه مرحله‌ی بسیار ساده برای تعیین خواسته‌هایتان شروع می شود، و بعد از آن، می‌توانید هدفمند زندگی کنید و لذت ببرید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - هدف

قدم اول: اهداف خود را مشخص کنید

بیشتر مردم، یک هدف، مسیر یا حتی انگیزه ای برای حرکت به سوی چیزی که می‌خواهند ندارند، زیرا آنها هنوز “چیستی” آن را به طور دقیق مشخص نکرده‌اند. در واقع آنها هدفی ندارند. چندبار کلمه‌ی “نمی‌دانم” را در جواب سوال “در زندگی چه می‌خواهید؟ ” یا “خودتان را در پنج سال آینده چطور می‌بینید؟” شنیده‌اید؟ اگر شما همین سؤال را از پیش دبستانی‌ها بپرسید، آنها لیست بلند بالایی از چیزهایی  که می‌خواهند ، کارهایی که قصد دارند انجام بدهند یا فردی که می‌خواهند در آینده به آن تبدیل شوند، برای شما نام می‌برند. آنها دقیقا می‌دانند که چه می‌خواهند. هیچ کس رویاهایشان را نابود نکرده و امیدشان هنوز پابرجاست.

“بزرگسالان عاقل” سرشان را به نشانه‌ی افسوس تکان می‌دهند، لبخند تلخی می‌زنند و فکر می‌کنند: “صبر کن تا بزرگ شوی و چهره‌ی واقعی دنیا را ببینی”.غم انگیز است، اما واقعیت این است که بسیاری از بزرگسالان، رویاهای خود را تسلیم واقعیت هزینه‌های زندگی، وام‌های مسکن، مشکلات خانواده و دیگر فشارهای بزرگسالی می ‌کنند و به مرور، آنها را از دست می‌دهند. شرط می‌بندم که اگر شما هم به درون عمیقترین پیچ و خم‌های ذهنتان رجوع کنید، هنوز هم همان رویاها را می‌یابید که روی هم انبار شده‌اند، و منتظرند تا آنها را بیرون بکشید و گردشان را بزدایید.

Three Simple Steps to Finding Passion in your Life

اینها همه با تصمیم گیری آغاز می‌شود:

  • آنچه می‌خواهید
  • جایی که می‌خواهید برسید
  • چیزی که می‌خواهید داشته باشید
  • و اینکه چگونه می‌خواهید زندگی کنید

به عبارت دیگر، این با تصمیم گیری در مورد هدف زندگی شروع می شود.

قدم دوم: علاقه‌تان را بیابید

می‌خواهید چه کار کنید، به کجا برسید و چه چیزی داشته باشید؟ استاد من، زیگ زیگلار (Zig Ziglar) می‌گوید:

“برای به دست آوردن هر چیزی، باید قبل از اقدام، آموزش ببینید؛ و قبل از  به دست آوردن،باید اقدام کنید.” به عبارت دیگر، به دست آوردن آنچه که می‌خواهید، به یک چشم برهم زدن میسر‌نمی شود.”

ابتدا باید این کار را انجام دهید (به عنوان مثال، یاد بگیرید چگونه ساکسیفون بنوازید یا آموزش و مهارتهای لازم برای تبدیل شدن به یک پرستار / خواننده / وکیل / آتش نشان / استاد و غیره را به دست آورید)  ما با تبدیل کارهایمان به دستاوردها، “بودن” را به  “شدن” تبدیل می‌کنیم. هر روز از خودتان سوال کنید:

  • امروز برای تبدیل شدن به فردی که آرزویش را داری، چه کار می‌کنی ؟
  • آیا اقداماتی که الان انجام می‌دهی، در راستای پیشبرد هدفت هست یا خیر؟
  • چه میزان از وقتت را به جای مطالعه درباره افراد موفق، صرف تماشای تلویزیون می‌کنی؟

اینکه شما در حال خواندن این مقاله هستید، نشانگر این است که چیزهای بیشتری را در زندگی میخواهید و مایل هستید و برای رسیدن به هدفتان، حاضرید اقدامات لازم را انجام دهید.

مرحله 3 – به دنبال اهدافتان بروید!

این را برای خودتان ساده بگیرید.

  • یک بعد از ظهر را به دور از مسائل کاری و یا خانوادگی، برای خودتان زمان صرف کنید و در تنهایی، واقعا و عمیقا به زندگی‌تان فکر کنید.
  • به این فکر کنید که زندگی‌تان در حال حاضر در چه وضعیتی است و شما می‌خواهید در آینده چه وضعیتی پیدا کند؟
  • رویاهایتان را بدون اینکه به امکان برآورده شدنشان فکر کنید، برای خودتان روی کاغذ بنویسید.

دوست من تینا داونی (Tina Downey)، مبتکر  MySuccessBox، یادداشت کردن صد آرزو برای زندگی را توصیه می‌کند. در اینجا به شما می گویم که چطور این کار را انجام دهید:

1. فقط به چیزی که می‌خواهید فکر کنید، و اینکه چگونه باید به آن برسید را در نظر نگیرید.

2. خواسته‌ها و رویاهایتان را دسته بندی کنید و در صورت امکان، آنها را به یک رویای واحد تبدیل کنید.

3. تنها بر روی مراحلی که در جهت پیشبرد اهدافتان هستند تمرکز کنید.

کولسیان 3: 2 در کتاب مقدس می گوید:

«ذهن خود را با اهداف والا انس دهید». اگر ذهن خود را با خواسته‌هایتان در زندگی وفق بدهید، به مرور زمان به سمت آنها حرکت خواهید کرد.”

اگر شما بر آنچه که در زندگی نمی‌خواهید تمرکز کنید، این دقیقا همان چیزی است که به آن خواهید رسید. باید تصمیم بگیرید که در زندگی دقیقا چه می‌خواهید، و سپس آن را هدف قرار دهید و در راستای آن پیش بروید و زندگی کنید. حتما این اصطلاح به گوشتان خورده که وقتی شخصی خیلی سریع راه می‌رود، از او می‌پرسند که آیا به دنبال چیز خاصی می‌رود؟ شما باید اینطور باشید. جوری زندگی کنید که مشخص باشد نیتتان رسیدن به هدف خاصی است. طوری زندگی کنید که بدانید به کجا می‌روید، و به چه منظور و هدفی پا به این دنیا گذاشته‌اید. همین امروز این موارد را شروع کنید:

  • نوشتن چیزهایی که در زندگی می‌خواهید
  • تصمیم‌گیری برای اینکه هرکدام از آن چیزها را در چه زمانی و به چه ترتیبی می‌خواهید به دست آورید
  • باور داشته باشید که به تمام موارد موجود در لیست، دست پیدا خواهید کرد
  • زمانی که باور داشته باشید، اتفاقات شگفت انگیزی می‌افتد

زمانی زندگی ارزش دارد که هدفمند باشد و به طور کلی هدف گذاری یکی از ارکان مهم برای شروع مسیر موفقیت می باشد. برای تعیین هدف زندگی خود می توانید از سه مرحله ی ساده ی فوق استفاده نمایید. ولی:

  • این هدف ها چگونه باید تعیین شوند تا انجام پذیر باشند؟
  • چرا برخی از مردم موفق هستند، برخی شکست خورده؟
  • آیا تنها هدف گذاری برای موفق گشتن کافی است؟
  • یا اینکه مراحل دیگری هم باید طی شود تا در نهایت به مقصد خود دست یافت؟

و کلی پرسش دیگر که ذهن همگان را در مورد راه های دستیابی به هدف ها و موفقیت های شخصی و شغلی به خود مشغول کرده است. یافتن جواب این پرسش ها کار مشکلی نیست، می توانید با شرکت در سمینار موفقیت و با بهره مندی از آموزه های عالی دکتر احمد محمدی در مورد هدف گذاری، به ذهن مشغولی های خود پایان دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی زیر نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی