تغییر در سبک زندگی + اقدامات لازم برای تغییر زندگی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۷ دی, ۱۳۹۶
آخرین بروزرسانی: ۳۰ بهمن, ۱۴۰۲

تغییر در سبک زندگی یکی از مسائل پراهمیت است که تاثیر زیادی بر زندگی تمام افراد دارد. با پیشرفت تکنولوژی و تغییرات اجتماعی امروزه افراد به دنبال تغییر سبک زندگی خود به روش‌های مختلف هستند. این تغییرات سبک زندگی می‌تواند به عنوان فرصت‌های رشد شخصی و ارتقا کیفیت زندگی در نظر گرفته شود.

در این مقاله از آکادمی بازار، در مورد نشانه‌های لازم برای تغییر سبک زندگی و اقدامات لازم صحبت شده است، با ما همراه باشید.

پخش ویدیو
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

چند نشانه ساده برای تغییر در سبک زندگی

تغییر در سبک زندگی چه زمانی نیاز است؟ آیا شما هم نیاز به تغییر در زندگی خود را  احساس کرده‌اید؟ یا تغییر در سبک زندگی را پوچ و بی فایده می‌دانید؟ آیا تاکنون به توسعه‌ فردی خود فکر کرده‌اید؟ انسان‌ها به یکباره دچار افسردگی نمی‌شوند. افسردگی با روندی آهسته و نامحسوس وارد زندگی‌تان می‌شود.

افسردگی کم کم تمام جنبه‌های زندگی را فرا می‌گیرد. شما در ابتدا متوجه آن نمی‌شوید. دقیقا زمانی به خود می‌آیید که تمام وجود شما را فرا گرفته است. در این حالت با خود می‌گویید چگونه می‌توانم با فردا رو به رو شوم؟ آیا این واقعا من هستم؟

دکتر احمد محمدی
انتخاب با توست: لذت‌های آنی = افسوس دائمی و رنج‌های مفید = لذت دائمی
دکتر احمد محمدی

سه نشانه زیر به شما می‌گویند که آیا به تغییر در سبک زندگی نیاز دارید یا خیر؟

احساس می‌کنید دلتان می‌خواهد در هر موقعیت دیگری باشید به غیر از موقعیت فعلیتان

اگر در روابط‌تان با مشکل رو‌به‎رو شده‌‌اید، به تغییر در سبک زندگی نیاز دارید. اگر از شغل خود ناراضی هستید، دچار یک حس فرسایشی شده‌اید. اگر فکر می‌کنید در هر موقعیت دیگری به غیر موقعیت فعلی‌تان احساس رضایت بیشتری می‌کنید، یعنی باید تغییر در زندگی ایجاد شود.

اگر موقعیت فعلیتان با رویاهای شما مغایرت دارد، به تغییر در سبک زندگی نیاز است

اگر رویایی دارید آن را دنبال کنید. اکثر مردم از این مسئله که نمی‌دانند واقعا چه می‌خواهند ناامید و ناراضی هستند. آن‌ها فقط می‌دانند که چه چیزی را نمی‌خواهند. انسانه‌ای ناامید و ناراضی ترجیح می‌دهند در هر موقعیت دیگری باشند غیر از موقعیت فعلی خود.

اما زمانی که موضوع به مرحله عمل می‌رسد نمی‌دانند باید چکار کنند. افراد نا امید رویایی در سر ندارند. اگر تصویر واضحی از آنچه خواهان آن هستید دارید، زمان آن فرا رسیده که دست بجنبانید. هرچه زودتر به تغییر در سبک زندگی خود بپردازید.

تعداد زیادی دوست نما اطرافتان را فرا گرفته‌اند

تعداد زیادی دوست نما اطراف‌تان را فرا گرفته‌اند

برت اوچینو پزشک روانشناس است. این پزشک اعتقاد دارد که تعداد زیاد دوست نماها در اطراف‌تان نشانه خوبی نیست.

این دوست نماها احتمال ابتلا به افسردگی، استرس و تمامی احساسات ناشی از نارضایتی از زندگی را در شما افزایش می‌دهند. پس هرچه سریع‌تر تغییر در سبک زندگی خود ایجاد کنید. افراد اضافه و مضر را از زندگی خود حذف کنید.

راهکارهای تغییر در سبک زندگی

اگر هر کدام از موارد بالا را در خود احساس می‌کنید زمان آن فرا رسیده است که تغییر در زندگی و حتی خودتان ایجاد کنید. این را درک می‌کنیم که تغییر کردن مسئله ترسناکی است.

اما تنها فاکتور مهم و حیاتی در زندگی هر فردی، شادی است. بنابراین حتی اگر دل‌تان می‌خواهد زندگی ابدی داشته باشید، فایده آن چیست وقتی افسرده و نا امید هستید.

زمانی متوجه خواهید شد که آنچه واقعا اهمیت دارد موفقیت و ثروت نیست بلکه این است که شما چه احساسی در این لحظه یا در زندگی خود دارید. پس باید هرچه سریع‌تر این احساس ترس را در خود ریشه‌کن کنید و در زندگی خود تغییر ایجاد کنید. به چند راهکار متفاوت زیر توجه کنید.

این راهکارها به شما در افزایش رضایت کمک می‌کنند:

حقوق شش ماهتان را پس انداز کنید

زمانی که پولی برابر با شش ماه کارکرد خود را در بانک دارید، احساس حق انتخاب بیشتری می‌کنید و توانایی ریسک در شما بالاتر می‌رود.

در نتیجه احساس آرامش بیشتری می‌کنید و ذهن‌تان به فراخور این موضوع برای انجام فعالیت‌های جدید گسترده‌تر می‌شود.

یک هدف والا و خاص را برای خود معین کنید

این موضوعی است که متاسفانه اکثر افراد از آن غافل‌اند. آن‌ها نمی‌دانند که چه می‌خواهند. آنها در زندگی هدفی برای دنبال کردن ندارند. باید روی این نکته بسیار کار کرده و وقت بگذارید.

اگر در ابتدا نمی‌دانید که چه می‌خواهید، با طرح این سوال شروع کنید که چه کسی زندگی ایده‌آلی که شما در سر می‌پرورانید را دارد. سپس ببینید که برای رسیدن به موقعیت آن فرد باید چه کاری انجام دهید.

هر چه زودتر دست به کار شوید

هر چه زودتر دست به کار شوید

شما می‌توانید تمام طول روز گوشه‌ای بنشینید و به موضوعات مختلف فکر کنید. ولی این موضوع چیزی را تغییر نمی‌دهد. باید از خودتان بخواهید که کاری انجام دهید. به جای تمرکز بر روی رفتارهای خود بر روی هویت خود تمرکز کنید. به خودتان یادآور شوید که شما تصمیم گرفته‌اید که فردی باشید که نپذیرفته است که یک زندگی سرتاسر غمناک و بی‌هدف داشته باشد.

یادگیری مهارت

سعی کنید در زندگی خود به دنبال یادگیری مهارت‌های مختلف بوده تا بتوانید در زمینه‌های متفاوت فعالیت داشته باشید. همچنین با داشتن اطلاعات مختلف می‌توانید تصمیمات آگاهانه بگیرید و راهبردهای بهتری را پیاده‌سازی کنید 

ارزیابی دوره‌ای 

شما می‌توانید پیشرفت خود را به صورت دوره‌ای بررسی و ارزیابی کنید تا نقاط قوت و ضعف خود را بیابید. این ارزیابی به شما مسیر درست را نشان می‌دهد تا بتوانید تصمیمات بهتری در هر زمینه بگیرید. 

برنامه‌ریزی زمان

برنامه‌ریزی زمان برای اقدامات خیلی مهم است تا بتوانید هر فعالیتی را در زمان مشخص خود انجام دهید. همچنین اختصاص دادن وقت کافی به فعالیت‌های مفید و جدید به شما در تغییر سبک زندگی کمک می‌کند. 

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
تغییر باورهای ذهنی و در دست گرفتن سرنوشت خودمان

سخن پایانی

تنها با ایجاد تغییرات ساده می توان زندگی را از یکنواختی درآورد و به یک ماجراجویی هیجان انگیز تبدیل کرد. فقط باید ترس را از خود دور نمایید و کمی شجاعت به خرج دهید.

سعی کنید چیزها و چالش‌های جدید را امتحان کنید. نتیجه‌ آن بازیابی روحیه‌تان و شادی بیشتر در زندگی است. بنابراین باید برای دستیابی به اهداف و محقق ساختن رویاهایتان این واقعیت را بپذیرید که نیازمند ایجاد تغییراتی در افکار و زندگی خود و همچنین ایجاد عادت‌های جدید و مثبت و به طور کلی خروج از منطقه‌ی امن خود هستید.

آکادمی بازار در کنار شما است. با تهیه‌ی دوره ثروت می‌توانید به خواسته‌ها و آرزوهای خودتان قدم به قدم نزدیک‌تر شوید. هم چنین می‌توانید صفحه اینستاگرام دکتر احمد محمدی را دنبال کنید.

5/5 - (13 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی