ذهن قدرتمندمقالات

3 راه غلبه بر بی انگیزگی در میان مسیر

غلبه بر بی انگیزگی مشکل خیلی از افراد است. چطور می شود بعد از شروع به قدم برداشتن و مدت ها از حرکت گذشتن کاهلی و سستی ای که سراغ ما می آید را تار و مار کنیم و از بین ببریم و دوباره انگیزه خودمان را شارژ کنیم؟ آن انحرافات ذهنی که باعث میشود در میانه مسیر همه چیز را بد ببینیم و به بی انگیزگی دچار شویم دید روشن قبلی ما را سیاه و تار میکند را از بین ببریم. واقعیت این است که وقتی ما انسان ها شروع می کنیم که به سمت اهدافمان قدم برداریم، گاهی مسائل هیجان انگیزی پیش می آید که ذهن ما را منحرف می کند و یا گاهی انحرافات ذهنی ما را از کارهای اصلی خودمان قافل می کند و یا گاهی صرفا خسته می شویم و انرژی خود را از دست می دهیم. با آکادمی بازار همراه باشید تا شما را با سه راه مهار بی انگیزگی آشنا کنیم:

نکته اول: عادت  تصویر سازی ذهنی را برای خودتان به طور منظم ایجاد کنید

اولین راه حل کنترل این احساسات این است که عادت تصویر سازی ذهنی رو به طور منظم برای خود پر رنگ کنیم، میپرسید یعنی چی ؟یعنی اینکه بعد از تعیین هدف و برنامه ریزی و قدم برداشتن به سمت آن هدف، یک تصویری در ذهن شما ایجاد می شود که خود شامل 3 بخش است:

  • تصویر سازی اقداماتی که باید انجام دهید. مثلا زمانی که شما می خواهید وزن خود را کم کنید تصویر سازی ذهنی شما این است که باید مواد غذایی مناسبی خریداری کنید، ورزش کنید و یا باید غذاهای کم کالری درست کنید، و یا مثلا اگر شما درمورد بیزینس خود تصویر سازی می کنید به مسائلی مانند ساخت شبکه های اجتماعی، بازاریابی و مکالمات فروش فکر می کنید و آن ها را در ذهن خود مجسم می کنید.
  • تصویر سازی ذهنی مشکلات احتمالی. تصویر سازی این مسئله که چه مشکلاتی ممکن است پیش بیاید و ما با چه استراتژی با این مشکلات برخورد می کنیم.
  • تصویرسازی ذهنی لحظه رسیدن به هدف. یعنی تصویر سازی لحظه ای که رویای شما عملی می شود و به آن هدفی که در ذهن داشته اید رسیده اید.

بی انگیزگی

تصویرسازی ذهنی هر چقدر با جزئیات بیشتری انجام شود، ما آماده تر می شویم برای اینکه به موفقیت دست پیدا کنیم و قدم های خود را محکم تر برمی داریم. نکته مهم این است که سعی کنید این تصویرسازی را به صورت یک عادت منظم در برنامه روزانه خود بیاورید و حداقل روزی دو تا سه بار این کار را انجام دهید.

نکته دوم: در فواصل منظم پیشرفت خود را ارزیابی کنید.

بهتر است شما حداقل هفته ای یکبار با خود خلوت کنید و پیشرفت خود را در هفته ی گذشته ارزیابی کنید. ببینید که اقدامات انجام شده چقدر شما را در راستای رسیدن به اهداف پیش برده است. گاهی اوقات می بینید که شاید در هفته ی گذشته کم کاری کرده اید و یا کارهای خیلی مهمی انجام نداده اید که شما را جلو برده باشد و یا برعکس گاهی اوقات می بینید که خیلی خوب پیش رفته اید و فعالیت هایی که صورت گرفته برای موفقیت شغلی و شخصی شما بسیار تاثیر گذار بوده است.

بی انگیزگی

نکته سوم: گروه حمایتی داشته باشید.

یک گروه حمایتی از افرادی که شما را دلگرم و تشویق می کنند و یا به سمت جلو هول می دهند در اطراف خود تشکیل دهید. کسانی که افراد مثبت و خوش بینی در اطراف خود دارند و آنها را برای رسیدن به اهداف یاری می رسانند و فضا را برای پیشرفت آن ها فراهم می کنند بسیار جلو تر از بقیه کسانی هستند که از این موهبت محروم می باشند. البته کسانی هم که در اطراف خود افراد تشویق کننده و انگیزه دهنده ندارند می توانند گروهی را بیابند که هم فکر و یا هم نظر با آنها باشند تا به شما برای دستیابی به اهدافتان انرژی لازم را بدهند. در صورتی که چنین گروهی را پیدا نمی کنید سعی کنید که خودتان همچین گروهی را تشکیل بدهید و پیش ببرید.

در نهایت باید گفت عادت تصویر سازی روزانه، ارزیابی منظم پیشرفت و داشتن گروه حمایتی می تواند عوامل بسیار تعیین کننده ای باشد که به شما کمک می کند با اطمینان و استحکام قدم بردارید و بر بی انگیزگی میان مسیر غلبه کنید. علاوه بر موارد فوق آکادمی بازار به شما پیشنهاد می کند تا با استفاده از محصولات بسیار کاربردی ذهن قدرتمند مهارت های توسعه فردی خود را در دیگر زمینه ها نیز تقویت کرده و گام های بلند تری به سوی پیشرفت و اهداف خود بردارید. در صورت تمایل به استفاده از این محصولات بر روی آدرس اینترنتی زیر کلیک کنید:

دوره آموزشی غیرحضوری”معجزه ذهن قدرتمند”

مطالب مرتبط

برچسب ها

ندا تفضلی

کارشناس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران هستم. علاقه زیادی به یادگیری اصول موفقیت در زمینه های مختلف دارم و مایل هستم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن