درآمد در خانه با 20 ایده خلاقانه

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱ شهریور, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۱ اسفند, ۱۴۰۱
درآمد در خانه

داشتن درآمد در خانه امروزه بسیار رواج پیدا کرده است چرا که یک منبع درآمد برای خانواده کافی نیست. بسیاری از افراد خانه دار علاوه بر کارهای روزمره خود، کسب و کاری نیز در خانه برای خود دست و پا کرده‌اند و با درآمدشان کمک بزرگی به خود و خانواده‌شان می‌کنند.

خیلی از افراد شاغل نیز به این نوع کسب و کار روی آورده‌اند و در اوقات فراغت خود یا بعد از کار اصلی به این نوع کسب درآمد می‌پردازند. کسب و کار خانگی باعث می‌شود تا درآمد تا حدود چشمگیری بیشتر شود و هرچقدر که نوآوری بیشتری داشته باشید و برای آن بیشتر تلاش کنید، کسب و کارتان گسترده‌تر می‌شود.

البته درآمدتان نیز به شکل چشمگیری افزایش می‌یابد. اگر نمی‌دانید که برای شروع درآمد از خانه چه خدماتی را ارائه دهید تا سودآور باشد، نگران نباشید.

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

درآمد در خانه

در این مقاله قصد داریم که شما را با چند روش ایجاد درآمد در خانه در خانه آشنا کنیم. ممکن است شما خانم خانه داری باشید که چند وقتی است فکر داشتن یک کسب درآمد در خانه را در سر داشته باشید اما ندانید که از کجا شروع کنید.

در این صورت آکادمی بازار خواندن این مقاله را برای شما بسیار کاربردی می‌داند و شما را با ایده‌های درآمد در خانه آشنا می‌کند.

1.برای درآمد در خانه دست سازه های نمدی درست کنید

 دست سازه های نمدی یکی از ایده های افزایش درآمد در خانه

نمد یکی از قدیمی‌ترین نوع پارچه‌هایی است که در ایران از دیرباز تا کنون به خصوص در میان عشایر مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در حال حاضر نیز انواع پارچه‌های نمدی در رنگ‌های متفاوت در بازار موجود هستند.

اگر کمی خلاقیت به خرج دهید می‌توانید وسایل تزئینی و کاربردی زیبایی با آن‌ها بسازید. این کار نیاز به آموزش خاص و صرف هزینه‌‌های زیاد برای کلاس و کارگاه آموزشی ندارد.

با یک سرچ ساده در اینترنت یا سر زدن به یوتیوب می‌توانید آن را فراگرفته و کار خود را شروع کنید. برای فروش محصولات خود نیز می‌توانید در تلگرام یا اینستاگرام فعالیت کنید.

بیشتر بخوانید : 7 تکنیک کلیدی برای فروش بهتر در اینستاگرام

2. چرم دوزی برای کسب درآمد در خانه

هنر دوخت و دوز یکی از راه‌های درآمد در خانه است و از آن دسته مشاغلی است که نیازمند دقت و حوصله زیادی است همانند نمددوزی.

چرم دوزی را می‌توانید به عنوان شغل دوم خود انجام دهید اما لازم به ذکر است که ظرافت و تمیز کار کردن در هنر چرم دوزی از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل این کار از نمددوزی سخت‌تر است.

بنابراین برای اینکه محصولات خود را به مرحله فروش برسانید باید آموزش‌های لازم را ببینید تا بتوانید محصولات با کیفیتی تولید کنید. بسیاری از مراکز فنی حرفه‌ای یا آموزشگاه‌های آزاد کلاس‌هایی برای آموزش چرم دوزی دارند که می‌توانید در آن‌ها ثبت نام کنید.

3. بسته بندی خشکبار

بسته بندی خشکبار

حبوبات یکی از مواد اصلی برای آشپزی ایرانی است. به همین دلیل مصرف بالایی در میان مردم دارد. شما می‌توانید این محصولات را در بسته بندی‌های زیبا طبق سلیقه خودتان آماده کرده و به فروش برسانید و به افزایش درآمد در خانه به خودتان کمک کنید.

اما قبل از این کار باید مجوزهای لازم را از اداره بهداشت و جهاد کشاورزی بگیرید. این کار را می‌توانید با صرف هزینه کمتر از ده میلیون تومان در منزل انجام دهید.

به دلیل تنوع بالای این محصولات و همچنین تعداد زیاد مشتری این ایده می‌تواند یکی از پول سازترین ایده‌های کار آفرینی در منزل باشد.

4. ساخت و فروش تراریوم

همیشه وسایل تزئینی طرفداران خودشان را دارند بنابراین می‌تواند ایده خوبی برای درآمد در خانه باشد. افراد دارای سلیقه‌های متفاوت در مناسبت‌های مختلف برای هدیه به عزیزانشان موارد مختلفی را انتخاب می‌کنند.

یکی از این موارد می‌تواند آکواریوم گیاهی یا همان تراریوم باشد. این کار برای کسانی که علاقمند به پرورش و نگه داری از گل و گیاه هستند بسیار مفید و حتی سرگرم کننده است. برای ساخت تراریوم نیز نیاز به آموزش خاصی ندارید و با جستجو در اینترنت می‌توانید طرح‌های خلاقانه‌ای برای ساخت آن بیابید.

5. درآمد در خانه با طراحی لباس

طراحی لباس

در دنیایی زندگی می‌کنیم که در آن صنعت مد و پوشاک به سرعت در حال رشد و توسعه است. در عین حال افرادی که در این عرصه فعالیت می‌کنند تنها با صرف کمی خلاقیت و پشتکار به افزایش درآمد می‌رسند.

چنانچه به این شغل علاقمندید باید از خود تلاش و پشتکار زیادی نشان دهید و همچنین علم خود را در زمینه برندسازی ارتقا دهید.

6. هنر ویترای

اگر در منزلتان مقدار زیادی ظروف شیشه‌ای بلااستفاده دارید آن‌ها را دور نریزید زیرا می‌توانید از طریق آن‌ها به افزایش درآمد برسید. آن‌ها را نقاشی کنید و بفروشید!

سالیان زیادی است که رنگ‌های مخصوص نقاشی روی شیشه به بازار آمده که قابل شستشو نیز هستند. اگر نقاش خوبی هم نیستید می‌توانید طرح‌ها را روی شیشه کپی کرده و سپس با استفاده از ویترای آن‌ها را رنگ کنید.

وسایلی که برای نقاشی روی شیشه نیاز دارید شامل:

  1. رنگ ویترای
  2. خمیر دورگیر ویترای
  3. قلم مو یا اسفنج
  4. ظروف شیشه‌ای
  5. رقیق کننده

7. کسب درآمد در خانه با گل سازی

 گل سازی در منزل

گلسازی با پارچه فوم یا خمیر چینی و … از دیرباز تاکنون یکی از مواردی است که تقریبا اکثر خانم‌ها آن را یاد گرفته‌اند که می‌توانند جهت کسب درآمد در خانه از آن استفاده کنند و حتی به عنوان سرگرمی نیز انجام می‌دهند.

با استفاده از ایده‌های خلاقانه و کمی نوآوری و سلیقه می‌توانید محصولات متفاوت‌تری با این وسایل تولید کنید و مشتریان زیادی جذب کنید.

8. عروسک های بافتنی در منزل

بیشتر دخترها در کودکی عروسکی داشته‌اند که به عنوان بهترین دوست و همراه همیشگی‌شان بوده است. عروسک‌های بافتنی مدت بسیار زیادی است که در کشور رواج دارد و حتی تا امروز نیز مردم علاقه زیادی به آن‌ها نشان می‌دهند.

استاد احمد محمدی
موفقیت‌ها در ذهن آغاز و با تلاش به‌ثمر می‌رسند.
استاد احمد محمدی

بافتن چنین عروسک‌هایی آنقدرها هم سخت نیست با جستجو در اینترنت حتما می‌توانید فیلم‌های آموزشی بافت این عروسک‌ها را پیدا کنید از آن برای افزایش درآمد درخانه استفاده کنید.

9. ساخت دکمه در منزل

ایده ساخت دکمه از آن دسته مشاغلی است که نسبتا سود زیادی دارد و به افزایش درآمد شما در خانه کمک زیادی می‌کند. از خمیرهای سیلیکونی گرفته تا چوب‌های مخصوص همه و همه در این کار می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

در مورد میزان سود این کسب و کار می‌توان گفت که هزینه تمام شده به ازای هر صد هزار تومان حداقل پانصد هزار تومان سود دارد. بهترین محل برای فروش محصولات می‌تواند تولیدی‌های لباس باشد.

10. گل دوزی در منزل برای افزایش درآمد در خانه

 گل دوزی در منزل برای افزایش درآمد در خانه

هنر گلدوزی از آن دسته هنرهایی است که بیشتر خانم‌ها برای کارآفرینی و افزایش درآمد در خانه به آن جذب می‌شوند. در این کار برای تزیین پارچه توسط نخ‌های مخصوص مانند نخ‌های ابریشمی، گلابتون یا نخ‌های معمولی روی پارچه طرح‌های گل دوخته می‌شود.در این مقاله از سایت sewguide.com ایده هایی برای گلدوزی داده شده.

این حرفه در آغاز بیشتر شکل گل‌های مختلف را در برمی‌گرفت اما کم کم با اختراع دستگاه کارگاه (hoop) شکل‌های هندسی دایره، بیضی و مربع و مستطیل نیز به آن اضافه شد. از این هنر می‌توان برای تزیین پارچه لباس شب، مانتوها، لباس عروس و پیراهن‌های مجلسی استفاده کرد.

11. دوخت ست آشپزخانه برای درآمد در خانه

دوخت ست آشپزخانه برای درآمد در خانه

آشپزخانه یکی از مکان‌های مهم در خانه است که حفظ تمیزی و آراستگی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. از طرفی می‌تواند شما را به افزایش درآمد به رساند.

به همین خاطر می‌توان کارهای زیادی برای زیباتر کردن آن انجام داد. برای مثال اگر خیاط خوبی هستید می‌توانید با پارچه‌های متنوع و زیبا ست‌های زیبایی برای آشپزخانه تولید کنید. از پیشبند آشپزخانه گرفته تا دستکش فر، دم کنی، دستگیره آشپزی و … همه و همه را می‌توانید طبق سلیقه خودتان تولید و به فروش برسانید.

پادکست - 30 ایده پولساز کسب و کار بدون سرمایه

12. بسته بندی سبزیجات

پاک کردن سبزی یکی از کارهای سخت در خانه داری است که وقت و انرژی زیادی نیز می‌برد. به همین دلیل بسیاری از خانم‌های کارمند و خانه دار فرصت آن را ندارند.

همیشه برای راه اندازی یک کسب و کار موفق باید به دنبال نیازها باشید نیازهایی که خود افراد از پس حل آن برنمی‌آیند.

بنابراین این ایده می‌تواند شما را به کسب درآمد در خانه برساند. برای این کار می‌توانید سبزی‌ها را به صورت عمده یا فله‌ای و به صورت مستقیم از کشاورز بخرید تا هزینه کمتری برایتان داشته باشد.

13.برای داشتن درآمد در خانه شیرینی و دسر بپزید

اگر دستپخت خوبی دارید و علاقه به پخت شیرینی و درست کردن دسر دارید می‌توانید پیج شیرینی پزی در اینستاگرام درست کرده و عکس آن‌ها را در داخل پیجتان بگذارید حتی می‌توانید با تبلیغات آن‌ها را به کافی شاپ‌ها یا قنادی‌ها نیز بفروشید

بیشتر بخوانید : فروش در اینستاگرام | 9 نکته کلیدی و کاربردی برای افزایش فروش

14. قلاب بافی برا کسب درآمد در خانه

قلاب بافی نیز یکی دیگر از ایده‌های کسب و کار خانگی است که اغلب خانم‌ها با آن آشنایی دارند. امروزه قلاب بافی تنها به بافت رومیزی‌های قدیمی خلاصه نمی‌شود.

از هنر قلاب بافی برای ساخت عروسک، رویه‌های زیبا برای لباس، تکه دوزی روی لباس و حتی ساعت و زیورآلات نیز استفاده می‌شود.

15. ترجمه

اگر به زبان دیگری غیر از زبان مادری‌تان مسلط هستید می‌توانید از آن برای کسب درآمد در خانه استفاده کنید. می‌توانید به اقوام و دوستانتان بسپارید که شما را به افراد دیگر برای کار ترجمه معرفی کنند. همچنین می‌توانید برای گرفتن پروژه‌های دانشجویی سری به دانشگاه‌ها زده و برای کار خود تبلیغ کنید.

16. تولید و پرورش کاکتوس

تولید و پرورش کاکتوس

زندگی آپارتمان نشینی باعث شده تا اغلب افراد از طبیعت دور شده و از آن بهره کافی نبرند. به همین خاطر بسیاری از افراد برای ایجاد طراوت و شادابی در منزلشان از گیاهان مختلف استفاده می‌کنند.

یکی از این گیاهان کاکتوس‌ها هستند که به دلیل زیبایی خاص و همچنین مقاومت بالایی که دارند گزینه خوبی برای نگهداری در آپارتمان محسوب می‌شوند.

اما برای آنکه بتوانید این گیاه را پرورش داده و به فروش برسانید ابتدا بهتر است کمی در مورد نحوه تکثیر و پرورش آن مطالعه کرده و اطلاعات کافی به دست آورید.

17. درآمد در خانه با خوشنویسی

اگر خط خوبی دارید و به هنر خوشنویسی نیز مسلط هستید می‌توانید نگارش‌های خود را در تابلوهای فاخر قرار داده و آن‌ها را به فروش برسانید و یک کسب و کار خانگی آسان داشته باشید.

18. طراحی روی سفال و سرامیک

یکی از هنرهای زیبا و لذت بخش طراحی روی سفال است مانند اینکه به سفال روح می‌بخشید آموزش‌های زیادی در سایت‌ها مختلف و آموزشگاه‌ها وجود دارد اما در کل کار سختی نیست

مواد لازم برای طراحی روی سفال عبارتند از:

  • ظرف سفالی
  • سنباده
  • رنگ اکریلیک (سفید، ‌سیاه، سبز، زرد، قرمز، قهوه‌ای)
  • کاغذ پوستی
  • کاربن
  • قلم مو در سایزهای مختلف
  • اسپری کیلر
  • طرح مورد نظر
  • مداد
  • پالت

19. ساخت جعبه کادویی

ساخت جعبه کادویی برای درآمد در خانه

به راحتی می‌توانید باکس‌های هدیه تولید کنید البته کمی خلاقیت و سلیقه هم نیاز است بازار فروش این محصولات فروشگاه‌های کادویی، سوپر مارکت‌های بزرگ و گل فروشی‌ها هستند. آموزش ساخت جعبه کادویی در آپارات وجود دارد.

20. تولید ترشیجات خانگی برای درآمد در خانه

بازار ترشیجات خانگی روز به روز رو به افزایش است مردم با ترشیجات خانگی خو گرفته‌اند و کم کم این محصول جای خود را در بازار پیدا کرده است شما‌ می‌توانید با تولید این محصول و قرار دادن آن در بسته بندی‌های متفاوت کار آفرینی در منزل را شروع کنید.

برای کسب درآمد در خانه 95 راه و ایده وجود دارد که در سایت indeed.com گفته شده است.

درآمد در خانه با کسب و کار خانگی

هر کس با توجه به توانایی‌ها و مهارت‌هایی که دارد راه خود را انتخاب می‌کند. پس با شناخت مهارت‌ها و توانایی‌هایتان می‌توانید با دید دقیق‌تری راه افزایش درآمد خود را انتخاب کنید و با یادگیری و آموزش فروش علاوه بر استفاده از مهارت های خود می توانید فروش و درآمد خود را چند برابر کنید.

اینکه شما به دنبال افزایش درآمد هستید نشان می‌دهد که به دنبال پیشرفت و موفقیت هستید.کسب و کار خانگی عاملی است که در این شرایط شاید بتواند به خیلی از افراد کمک بسیار زیادی بکند.

دوره های آکادمی بازار برای ارتقای کسب و کار شما

آکادمی توسعه کسب و کار آکادمی بازار با بهره گیری از دانش به روز و تجربیات منحصر به فرد استاد محمدی و با ارائه مشاوره تخصصی در حوزه کسب و کار، توانسته موجب شکوفایی و بالندگی دهها سازمان و کسب و کار گوناگون شود. همچنین بیش از هزاران نفر با بهره گیری از دوره های جامع بازاریابی و فروش، دوره مشتری مداری، دوره اصول و فنون مذاکره، دوره آموزشی حرفه ای بازاریابی و فروش تلفنی و مشاوره فروش، توانسته اند موانع موجود در مسیر شغلی خود را برطرف کنند و به سوی آینده شغلی روشن خود گام بردارند.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی