۱۲ دلیلی که نشان می‌دهند جسور بودن نقش مهمی در موفقیت افراد دارد

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۰ مهر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۵ مرداد, ۱۴۰۰
۱۲ دلیلی که نشان می‌دهند جسور بودن نقش مهمی در موفقیت افراد دارد

آیا جسارت مانع زندگی شادمانه است؟ جسور بودن چه تاثیری در زندگی دارد؟ آیا جسارت قهرمان بی‌قید و شرط شما است؟ چگونه گستره جسارت خود را افزایش دهیم؟ برای موفق شدن در زندگی باید جسور باشید و از چیزی نترسید.

جسارت به شما این اجازه را می‌دهد تا در برابر مشکلات و موانع ایستادگی کنید. افراد موفق را می‌توان با جسارتشان از سایر افراد متمایز دانست. آن‌ها از چیزی نمی‌ترسند و شجاع هستند. منظور ما این است که حتی اگر در کاری شکست هم بخورند باز هم ادامه خواهند داد و نا امید نمی‌شوند.

اگر افراد موفق جسور نبودند و با شجاعت تمام زندگی نمی‌کردند؛ هیچوقت نمی‌توانستند به جایگاه فعلیشان برسند. دنیا پر است از مشکلات و موانعی که می‌خواهند ما را ناامید کنند و از پای در آورند؛ اما جسارت به آن‌ها این اجازه را نخواهد داد. جسارت مانند دفاعی در برابر حمله است.

اگر شما فردی ترسو هستید و اعتماد به نفس کافی برای جسور بودن ندارید، همین حالا قبل از اینکه دیر شود عجله کنید. این‌ها فقط قسمت کوچکی از مزایای جسارت بود. در ادامه بررسی می‌کنیم که چرا جسارت نقش مهم و اساسی در موفقیت افراد دارد و چگونه می‌توانیم به فردی جسور تبدیل شویم.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

جسور بودن

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد جسارت و جسور بودن بر موفقیت افراد تاثیر مستقیم دارد. ما اینجا به ۱۲ دلیل اشاره کرده‌ایم.

۱. جسور بودن اجازه می‌دهد تا از تمام قدرت برای رسیدن به اهداف استفاده کنیم

محرک من، یک انرژی داخلی است که موجب کامیابی روحم می‌شود و به من شجاعت می‌بخشد. جسارت، پادزهری است برای عقب افتادن‌ها، دردها و کارهای انجام نداده‌ام. من چگونه این پروسه را آغاز کردم؟ من به خودم اجازه‌ بیان فردیتم را دادم! آیا کسی بال‌هایم را چید؟

۲. جسور بودن برای خروج سریع از شرایط بد کمک و حمایت می‌کند

جسور بودن برای خروج سریع از شرایط بد کمک و حمایت می‌کند

جسور بودن به من اجازه می‌دهد از فرصت‌هایی که در طول زندگی یا کار به‌وجود می‌آید و استفاده از آن‌ها شجاعت می‌طلبد، استفاده کنم و بدانم که با داشتن شجاعت بیگانه نیستم.

من همچنین می‌دانم وقتی که بر پای اراده و جسارت خود ایستاده‌ام، ممکن است به ناحق مجازات شوم، اما جسارتم باعث می‌شود که قدرتی درونی، بر ذهنیت قربانی بودن غلبه کرده و آن را کمرنگ کند.

آیا شما با جسارت خود غریبه هستید؟ اقداماتی که من به طور مداوم انجام دادم، باعث ایجاد تعادل در آگاهی جسارتم شد؛ من عاشق جسارتم هستم!

۳. جسارت در شکل دادن به یک زندگی با حداقل پشیمانی، پشتیبان است

جسور بودن اهداف من را تعریف می‌کند. هر قدمی که برمی‌دارم (بزرگ یا کوچک) یک دستاورد است. وقتی که عمرم به پایان برسد، می‌خواهم با تمام وجود احساس کنم: “من از هیچ چیز متاسف و پشیمان نیستم. من به روش خودم زندگی کردم.” آیا عمیقا حس ثابت قدم بودن بر اهداف‌تان را دارید؟ اگر چنین احساسی دارید، از تلاش نایستید!

۴. جسارت باعث می‌شود در تجربیات زندگی، کاملا روی خود حساب کنیم

 باعث می‌شود در تجربیات زندگی، کاملا روی خود حساب کنیم

من به طور آگاهانه، اتفاقات هر لحظه را مدیریت می‌کنم. آگاهی جسارتم در پروسه‌ تلاش برای فائق آمدن بر دودلی و تردیدات خود واقعی‌ام در زندگی، از من حمایت می‌کند.

شما پازل زندگی‌تان را چطور طراحی کرده‌اید؟ زمانی که شجاعت، فروتنی و قدردانی درکنار هم قرار بگیرند، توهمات خودخواهی کم‌کم از بین می‌روند.

۵. هر چه بیشتر پیشرفت کنیم، شجاعت در برابر سختی‌های زندگی بیشتر می‌شود

پیشرفت کردن، من را شجاع‌تر کرد تا آمادگی پیشروی به سمت به مراحل بعدی زندگی را داشته باشم. گام بعدی، ممکن است شروع یک پروژه‌ سخت یا تغییر رنگ موهایم باشد.

آیا گستره‌ جسارت شما، درحال افزایش است؟ من عموما در این شرایط به یاد یک ضرب‌المثل چینی می‌افتم: “کسی که قبل از برداشتن هر قدم تردید می‌کند، تمام زندگی خود را روی یک پا می‌گذراند. زندگی با جسارت، به صرفه‌تر است و از وقوع بسیاری از اشتباهات جلوگیری می‌کند.”

۶. جسور بودن من را منحصر به فرد می‌کند و باعث می‌شود که خودم را بیشتر بشناسم

من اعتقاد دارم که معنادار بودن زندگی، شجاعت فرد را در مقابله با مشکلات بیشتر می‌کند. جسارت، این فرصت را به من می‌دهد که اعمالم را بازنگری کنم. با انجام این کار، من می‌توانم شخصیت و نقاط ضعف و قوت خود را بهتر بشناسم.

خصوصیات شاخص شما چقدر ارزشمند هستند؟ پارادوکس جسارت در اینجا نهفته است: در حال زندگی کنید و بعد، هر کاری که به صلاح‌تان است انجام خواهید داد.

۷. جسارت و شجاعت، مرا به تمرکز بر رسیدن به بهترین نتایج تشویق می‌کند

جسارت و شجاعت، مرا به تمرکز بر رسیدن به بهترین نتایج تشویق می‌کند

جسارت با ترکیب نیت و عمل، من را به سوی موفقیت سوق می‌دهد. جسور بودن مانند یک محرک درونی است که با افزایش اشتیاق من برای کسب بهترین نتیجه کارهای مرا هدفمندتر می‌کند.

آیا شما مایلید برای پیدا کردن جهان درونی خود، از دنیای بیرونی‌تان بگذرید؟ برای طراحی نقشه‌ شخصی‌تان، جسارت مولفه لازمی است.

۸. جسارت دوست و همراه همیشگی در زمان عدم اطمینان یا تحولات دشوار است

لزومی ندارد که من از خودم فرار کنم. جسارت به من این اجازه را می‌دهد که یک انگیزه‌ ذاتی داشته باشم. با جسارت، زندگی من، نشانگر مقصود قلبی من است.

استاد احمد محمدی
وقتی چالش‌های زندگی‌ات را حل می‌کنی، نتایج اهمیت ندارند؛ مهم قدرتی‌ است که به دست آورده‌ای.
استاد احمد محمدی

 شجاعت جوهره “قلب و روح” هر شخص را منعکس می‌کند. آیا زندگی شما قلب، جوهره و جسارت شما را بیان می‌کند؟ با شجاعت، می‌توانید به آنچه که در زندگی شما اتفاق می‌افتد، یک “بله” محکم بگویید.

۹. جسور بودن باعث پیشرفت و موفقیت می‌شود

من موفقیتم را با اعلام نیتم بسط می‌دهم. اعتماد به نفس من، در زمان‌هایی که به آن احتیاج دارم، از من پشتیبانی می‌کند. من می‌دانم که گرفتن تصمیمات سخت همیشه با ایجاد سوالاتی دشوار در ذهن ما همراه هستند. سوالات، الهام بخش اقدامات هستند. من به جای اینکه حوادث را منشا اضطراب ببینم، به چشم فرصت به آن‌ها نگاه می‌کنم.

۱۰. جسارت از من در برابر حوادث ناگوار زندگی محافظت می‌کند

جسارت از من در برابر حوادث ناگوار زندگی محافظت می‌کند

من می‌توانم هر زمان که نیاز باشد، از نو متولد شوم. من می‌دانم که همرنگ جماعت شدن، بزرگ‌ترین قاتل شجاعت است. من بر موفقیت‌هایم تمرکز می‌کنم و حد سختگیرانه‌ای از مسئولیت‌پذیری را حفظ می‌کنم.

انضباط، هر گونه ناهماهنگی را که ممکن است در کار من اختلال ایجاد کند یا باعث درجا زدنم شود، یا که من را در حد متوسط نگه دارد، بی‌نتیجه می‌گذارد.

آیا با این چیزی که هستید مشکل دارید؟ هیچ‌چیز ارزشمند‌تر از درک عمیق شخصیت‌تان نیست. خود اندیشی، کلید خودکامگی و اغنای استعدادهای فردی است.

۱۱. با داشتن جسارت، جایگاه و مقام خود را حفظ می‌کنم

من نیازی به تغییر در موقعیت‌ها ندارم. می‌دانم ممکن است طوفان‌هایی در مسیر زندگی‌ام قرار بگیرند. آن‌ها فرصتی برای ارزیابی درست نقاط ضعفم ارائه می‌دهند. چند بار شاهد این بوده‌اید که کسی گناه و تقصیر خودش را بپذیرد؟

جسور بودن به من کمک می‌کند که در اسکریپت‌های رفتاری خودم را کاوش کنم، دردهای عاطفی را یافته و آن‌ها را بازنویسی کنم. تنها خود من می‌توانم تصمیم بگیرم رنج‌هایی که توسط خودم ایجاد شده را متوقف کنم.

۱۲. شجاعت صدای من است

هنگامی که با حقیقت ناراحت کننده‌ای مواجه می‌شوم، جسور بودن و شجاعت من به کمکم می‌آید و در من انرژی غیر قابل توصیفی را ایجاد می‌کند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - اعتماد به نفس

آیا جسارت، قهرمان بی‌قید و شرط شماست؟ آیا شما مایل به عشق ورزیدن به جسارت خود هستید؟ جسور بودن هدیه‌ای است که روح‌تان را از انرژی مثبت غنی می‌سازد.

تغییر زندگی با جسور بودن

تغییر زندگی با جسور بودن

اگر جسارت نداشته باشید، در زندگی خود درجا خواهید زد و هیچ‌گاه پیشرفتی نمی‌کنید. حال نوبت آن است، که علی رغم تمامی مشکلات و موانعی که در اطراف شما وجود دارد، جسارت به خرج دهید و خود را در جهت مثبت زندگی تغییر دهید.

تغییر می‌تواند از هر نقطه‌ای و در هر مرحله‌ای باشد، مهم این است که ناامید نگردید و راه‌های مفید و صحیح را با جسارت برای تغییر خود انتخاب کنید.

اگر اعتماد به نفس کافی داشته باشید، می‌توانید زندگی خود را تغییر دهید. با کمک معجزه اعتماد به نفس با اعتماد به نفس کافی، به فردی جسور و شجاع تبدیل می‌شوید. جسارت فرصتی برای درخشیدن شما است.

4.9/5 - (21 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی