بازاریابی و فروشمقالات

11 تکنیک پایه ای فروش برای موفقیت در کسب و کار را بیاموزید

همه ی صاحبان کسب و کار می خواهند بدانند که چطور به اهداف خود در زمینه فروش بیشتر برسند و موفق شوند که به شکلی موثر کالا وخدماتشان را به مشتری ارائه کنند. بدون شک علت عملکرد بهتر برخی فروشنده ها نسبت به همکارانشان و گرفتن لقب فروشنده حرفه ای تجربه و مهارت‌های فردی است. این مقاله برای کسانی که می‌خواهند با اصول پایه‌ای و Basic فروش آشنا شوند بسیار مفید است. شما می‌توانید برای یادگیری حرفه‌ای فروش، از این مقاله‌ی پایه‌ای شروع کنید. می‌توانید فعالیت‌های فروش و بازاریابی خود را با معیارهای این مقاله بسنجید و نقاط ضعفتان را پیدا کنید.

1) مردم، خود «کالا» یا «خدمات» را نمی‌خواهند

این واقعیت بدیهی را قبول کنید که مردم، «کالا» یا «خدمات» خریداری نمی کنند. آن چه که مردم می‌خرند، سودی است که از خرید آن کالا یا خدمات به دست می آورند. در حقیقت شما نباید بر روی محصول یا خدمات خود تمرکز کنید؛ بلکه باید بر روی منفعتی که قرار است از این محصول، نصیب مشتری احتمالی شود متمرکز شوید.

2) مشتری خود را بشناسید

مشتری شما چه کسی‌ است؟ چه قشری را در جامعه به عنوان مشتری خود ترجیح می‌دهید؟ بازار هدف شما چه کسانی هستند؟ لیست کاملی از خصوصیت هایشان تهیه کنید. مانند لیست زیر:

  • سن مشتریان؟
  • جنسیت آن‌ها؟
  • تعداد فرزندان‌ آن ها؟
  • مقدار درآمد آن‌ ها؟
  • میزان تحصیلاتشان؟
  • موقعیت مکانی آن‌ها؟
  • حوزه فعالیت آن‌ها؟

3) چه مشکلی را قرار است برای مشتری برطرف کنید

محصولات و خدمات شما چه گره‌ای را از زندگی مشتریانتان باز می‌کند؟ آن را به صورت واضح برای خود مشخص کنید.

4) خصوصیات رقابتی محصولتان را برجسته‌تر کنید

خصوصیات رقابتی، علت ترجیح محصولات و خدمات شما به جای کالا و محصول رقیبان‌ تان است. احساس رضایتی که خرید محصول شما در مشتری به وجود می آورد. این ویژگی ها را تقویت و برجسته کنید.برای به دست آوردن سهم بازار شما باید منحصر به فرد باشید.

کتاب " اهرم های خوشبختی" نوشته آنتونی رابینز(Anthony Robbins)
بخوانید

5) از بازاریابی محتوایی و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید

راه‌های مختلفی برای جلب توجه مخاطبان، با استفاده از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی وجود دارد که خوشبختانه همه ی آن ها رایگان هستند. با مخاطبین و مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، این ارتباط مشتریان شما را حفظ می‌کند. از توییتر، فیسبوک، تلگرام، اینستاگرام و… برای ایجاد این ارتباط بهره ببرید.

برخی از خصوصیات مثبت این روش بازاریابی:

  • ارتباط بیشتر با مخاطبین مرتبط
  • کسب راه‌ های ارتباطی متنوع‌ تر برای فروش
  • کاهش هزینه جذب مشتری و مخاطب

6) تکنیک 100 تماس

اگر از روبه رو شدن با مخاطبان و مشتریان می‌ترسید، تلاش کنید در یک روز یا مدتی مشخص، به 100 مشتری احتمالی ارتباط برقرار کنید و بکوشید تا محصولاتتان را به آن‌ها بفروشید. نتیجه هیچ اهمیتی ندارد؛ شما تنها برای این که ترستان بریزد، باید با 100 نفر صحبت کنید و به اصطلاح، خودتان را Present کنید.

7) قیمت محصول و خدمات‌تان را متعادل کنید

با تحقیقات بازار، از قیمت‌گذاری رقیبان خود مطلع شوید و قیمت‌گذاری خود را هوشمندانه انجام دهید. اگر قیمت شما بیشتر از رقیبتان است:

  • باید خدمات تحویل و پس از فروش بسیار بهتری نسبت به او داشته باشید.
  • یا این که کالای شما در مقابل رقیبتان، برتر و باکیفیت‌تر به نظر برسد.

8) برد – برد صحبت کنید!

مکالمات موفق اغلب مکالماتی هستند که به نفع هر دو طرف مکالمه باشند. مکالماتی که منافع مشترک و سود هر دو طرف را دربر میگیرد و اصطلاحا به آن «برد-برد» می‌گویند. در این نوع مذاکره‌ها:

  • با سوالاتی مناسب، نیازهای طرف مقابل را متوجه می شوید.
  • صبور هستید.
  • اطلاعاتی کامل دارید و برای سوالات و برطرف کردن دغدغه‌های طرف مقابل آماده‌اید.
حتی دشمنانتان هم می توانند درس هایی به شما بیاموزند
بخوانید

9) بر ایجاد مشتریان دائمی متمرکز شوید

این طور نباشد که همه ی فکر و ذهن‌تان این باشد که محصول یا خدمات را بفروشید و… تمام! پس از انجام خرید هم با مشتری ارتباطی قوی و محکم برقرار کنید تا خریدهای بعدی او نیز از شرکت شما باشد.

10) به مشتریان بالقوه خود، پیشنهادات فوق العاده بدهید

بن‌های تخفیف مقطعی، «5 تا بخر، 6 تا ببر»، اشانتیون و… می‌تواند برای مشتریانی که در یک قدمی خرید هستند بسیار موثر می باشد. از آن‌ها استفاده کنید.

11) مخاطب را وارد حلقه اعتماد خود کنید

گاهی اوقات با مشتریان خود بدون هیچ دلیلی و بدون این که آن‌ها خود پیگیر خواسته‌هایشان باشند، تماس بگیرید و از دغدغه‌هایشان (دغدغه‌های کاری) سوال بپرسید. بگذارید در نظرشان شخص مورد اعتماد و صادقی شوید. با اینکار آن‌ها به شما اعتماد می کنند و با خوشحالی و رضایت خاطر، از شما خرید می‌کنند.

همه ی صاحبان کسب و کار می خواهند بدانند که چطور به اهداف خود در زمینه فروش بیشتر دست یابند و موفق شوند که به شکلی موثر کالا وخدماتشان را به مشتری ارائه کنید؛ عرضه ای که به خرید منتهی شود و مشتری بالقوه امکان رد کردن این پیشنهاد را نداشته باشد. برای رسیدن به این هدف شما باید از تکنیک های فروش ثابت شده ای که در موفقیت ارائه کالا موثرند استفاده کنید.بنابراین پیشنهاد آکادمی بازار به شما شرکت در سمینار بزرگ موفقیت و بهره گیری از آموزه های استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه کسب و کار است. برای شرکت در کلاس ها بر روی لینک زیر کلیک کنید:

سمینار بزرگ موفقیت_استاد احمد محمدی

برچسب ها

ندا تفضلی

کارشناس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران هستم. علاقه زیادی به یادگیری اصول موفقیت در زمینه های مختلف دارم و مایل هستم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن