ذهن قدرتمند

هرگز این 10 موضوع را در محل کار خود مطرح نکنید

محل کار، محل دوم زندگی ما می باشد. در محل کار خود با افرادی سر و کار داریم، که هر کدام در دنیای خودشان زندگی می نمایند و سلیقه و افکار متفاوتی دارند. معمولاً کارمندان 44 ساعت از هفته را در محل کار، در کنار سایر همکارانشان سپری می کنند. بنابراین همه تمایل داریم که با همکاران خود روابط صمیمانه ای برقرار کنیم تا از محل کار خود لذت ببریم. اما باید توجه داشته باشیم که مرز میان زندگی حرفه ای و شخصی از بین نرود. به این منظور و حفظ آرامش خود و سایرین و همچنین کسب تجربه کاری خوب باید تعدادی نکته ساده را به هنگام رفتار با همکارانمان در نظر داشته باشیم و رعایت نماییم. در این مقاله موضوعاتی که صحبت در مورد آن ها در محل کار حاشیه ساز است و ممکن است سبب ناراحتی و تنش بین همکاران گردد. با ما همراه باشید تا در محیط کار خود آرامش داشته باشید:

1- مسائل قانونی

فرقی نمی کند که چه سمتی داشته باشید، که حق با شما می باشد یا نه، به طور کلی صحبت در مورد مسائل و مشکلات قانونی که در آن درگیر هستید، کار عاقلانه ای نمی باشد و تحت هر شرایطی بهترین تصمیم، مخفی نگه داشتن این مسائل هست. به خاطر داشته باشید که محل کار اصلاً مکان مناسبی برای صحبت در مورد مسائل قانونی شما نمی باشد. مهم نیست که این مشکلات چقدر ناعادلانه و مصیبت بار هستند، هنگامی که در محل کار در مورد مسائل حقوقی خود حرف بزنید، دو مفهوم را به همکاران خود انتقال می دهید: نخست آن که به راحتی به افراد اطمینان کرده و مسائل شخصی خود را بیان می کنید و دوم شخصیتی دادخواهانه دارید.

2- ارتباط غیر عادی

برای هر فردی پیش آمده که در زمینه روابط خود دچار مشکلاتی گردد، در این گونه مواقع به شدت دوست داریم که مشکل را برای کسی تعریف کنیم و با سایرین در مورد آن صحبت نمایید. به خاطر داشته باشید، کسی که باید با او در این زمینه درد و دل کنید، یکی از همکاران شما نیست. حرف زدن در مورد این مسائل آن هم در محل کار هیچ نتیجه ای ندارد و در بسیاری از موارد نتیجه ی آن  عکس می گردد. مشکلاتی که ما در روابط خود با آنان مواجه می گردیم، قسمتی از زندگی ما می باشند، ولی نباید به زندگی کاری ما نفوذ پیدا کنند و این ما هستیم که باید این اجازه را از آنان بگیریم. روابط عاطفی هم قسمتی از آن ها می باشد. اگر به تازگی از همسر خود جدا شده اید و یا به نوعی مسائل ناراحت کننده عاطفی را پشت سر گذاشته اید، می توانید با نزدیکان مورد اعتماد خود در مورد آن ها حرف بزنید، ولی باید بدانید که این موارد اصلاً موضوعات گفتگوی مناسبی در محل کار نمی باشند.

Work-place-behavior- روابط به همکاران در محل کار

3- مسائل و مشکلات خانوادگی

هر شخصی در زندگی خود مسائل از این قبیل روبرو می گردد و اگه بخواهیم صادق باشیم این مسائل تموم نشدنی هستند! اگر بخواهیم هر روز این نوع مسائل را با خودمان به سر کار بیاوریم آرامشی برای ما باقی نمی ماند و دائماً درگیر مشکلات خانوادگی خود می شویم. بحث در مورد مشکلات خانوادگی به نوعی نشان دهنده ضعف در مدیریت زندگی شخصی  و نشان دهنده ی عدم توانایی شما در تعیین حدود مشخص شده در زندگی شما می باشد، دو فاکتوری که به طور مستقیم روی رفتار حرفه ای و خلاقیت فرد اثر گذار هستند. سر و کار داشتن با فرزندان یا بیماری آن ها، قسمتی از زندگی روزمره هر کسی است، تنها باید توجه داشته باشید که تلاش برای این رفع این مشکلات مربوط به خانه می شود، و نباید خللی در برنامه زندگی حرفه ای شما وارد نماید.

در محل کار بر روی کارتان تمرکز داشته باشید و اگر واقعاً آن قد مشکل شما حاد و پیچیده شده بود که قادر نبودید ذهن خود را آرام نمایید، آن روز را مرخصی بگیرید و از روز بعد با ذهنی باز دوباره به محل کار خود برگردید. به یاد داشته باشید که همیشه بدترین تصمیم این است که اجازه دهید مسائل خانوادگی که به ذهن شما می آید، را به جای اینکه از خود دور کنید، به زبان بیاورید و پخش نمایید.

4- تجربه های مربوط به شغل سابق تان

داستان تعریف نکنید و رازدار بمانید. هیچ علتی وجود ندارد که در محل کار کنونی خود در مورد رئیس بدجنس پیشین یا همکار بی ملاحظه ای که خیلی از او شاکی می شدید، حرف بزنید. این حرف ها دید همکارانتان را به شما تغییر می دهد و ممکن است در مورد شما اشتباه قضاوت نمایند، یا حتی نگران این باشند که همین اتفاق ها در مورد آن ها هم پیش بیاید. در این صورت همیشه از شما ذهنیتی خواهند داشت که به نفع شما نیست!

دکتر احمد محمدی
دکتر احمد محمدی

5- نظرات سیاسی

هر کسی عقاید سیاسی خود را دارد، استراتژی هوشمندانه این است که در طول مدت کار بی طرفی خود را حفظ نمایید. با به اشتراک گذاری دیدگاه های سیاسی خود، به طور مستقیم یا غیر مستقیم سبب اذیت شدن برخی از همکاران خود می شوید و پیشرفت و موفقیت شغلی خود را به خطر می اندازید.

6- باورهای مذهبی

درست همانند سیاست، مذهب هم خطر قرمز افراد می باشد. بسیار پیش می آید که با بیان نظر شخصی، فرصت های شغلی  را به طور منفی تحت تاثیر قرار دهیم. همکاران خود را فارغ از اعتقادات مذهبی آنان فرض نمایید و قضاوتی در این مورد نداشته باشید. از هر گونه صحبت و اقدام که سبب آزرده نمودن خاطر دیگران می شود خودداری نمایید و اعتقادات شخصی خودتان را به محل کار نیاورید.

7- مشکلات سلامتی

واقعیت این است که در هر محل کار ایده آلی بهترین وضعیت روابط به صورتی باشد که همکاران نگران حال همدیگر باشند! ولی واقعیت این است که صحبت در مورد مسائل مربوط به سلامتی شما شاید منجر به یک برنامه ی کاری منعطف تر گردد، ولی در نهایت سبب می شود که سرگروه ها یا رؤسای رده بالا از شما ذهنیتی پیدا نمایند، که نمی توانید به اندازه ی کافی فشار کاری را تحمل نمایید یا به قدر کافی قوی نمی باشید و آمادگی ارتقا به یک رده ی شغلی بالاتر را ندارید. در نتیجه همواره این مسائل را پیش خودتان نگه دارید و تا حد امکان اجازه ندهید روی مسائل کاری شما تأثیر داشته باشد.

Work-place-behavior- روابط به همکاران در محل کار

8- مسائل مالی

در صورتی که با شرایطی مواجه گشته اید که از نظر مالی در تنگنا قرار گرفتید، اجازه ندهید کسی این موضوع را متوجه گردد. این کار هم برای شخصیت شما بهتر است و هم افشای این مسائل سبب می گردد تا دیگران فکر نمایند که شما نمی توانید مسائل مالی را  مدیریت نمایید . همچنین به یاد داشته باشید بروز این مسائل سبب می گردد تا سایر افراد شک نمایند که شما به دنبال یک کار با درآمد بیشتر هستید یا حتی بعد از ساعت کاری به کار دیگه ای می پردازید. در آن صورت به تمامی مسائل شما شک می نمایند و  با هر مسئله ای که پیش می آید فکرشان معطوف به این قضیه خواهد گشت.

9- صحبت از اولویت های زندگی تان

با کمی صحبت در مورد خود و خصوصیات شخصیتی خود، سبب شکل گیری رابطه ای مستحکم میان خود و همکاران خود خواهیم گشت. ولی باید بدانیم که بین بیان خلق و خوها و بحث کردن همیشگی در مورد اولویت های شخصی، مرز مشخصی وجود دارد. تمرکز بیش از حد بر اولویت های فردی، ممکن است این طرز تفکر را در همکاران ایجاد نماید، که شغل شما اهمیت زیادی برای شما ندارد و در اولویت چندم قرار گرفته است!

10- برنامه آینده

هر چند ممکن است برای شما عجیب باشد، ولی این که می خواهید در آینده چه اقدامی انجام دهید و تصمیم شما برای فردا چیست، ممکن است برای همه جذاب نباشد! حرف زدن در مورد تصمیمات شما حتی ممکن است سبب گردد تا افراد بر علیه شما تحریک گردند. فرض نمایید قرار است شرکت شما یک پروژه بسیار بزرگ را تحویل بگیرد. بهتر است در این شرایط تا زمانی که پروژه به فاز اجرایی نرسیده است، کسی را از آن مطلع نکنید. یا برای مثلا اگر تصمیم دارید تا از شرکت فعلی خود خارج گردید، بهتر آن است که سایرین را خیلی زود از اقدام خود مطلع نسازید. زیرا ممکن است اطلاع رسانی زود هنگام شما سبب تحریک دیگران گشته و در نهایت به ضرر شما تمام گردد!

نتیجه گیری:

بسیار شنیده ایم که صمیمی بودن با همکاران در محل کار سبب افزایش راندمان کاری می گردد، ولی حقیقت این است که بعضی از موضوعات به هیچ عنوان نباید در محل کار مطرح گردند. زیرا صحبت در مورد بعضی از موضوعات خاص شامل موارد فوق سبب خراب گشتن روابط کاری و ایجاد مشکلات متعددی می گردد. به بیان دیگر، همکار شما دوست صمیمی شما نیست و نمی توانید روابط خود را با او تا حد روابط خانوادگی خود نزدیک نمایید! البته این به معنا نیست که از گفتگو با همکاران خود به طور کلی اجتناب نمایید، بلکه فقط باید دقت نمایید تا درباره موضوعاتی که ضرورتی ندارد حرفی نزنید.

  • اما دوستان نظر شما چیست؟
  • به نظر شما هم نباید در مورد چنین موضوعاتی با همکارانمان صحبت کنیم؟!
  • به خاطر دارید آخرین باری که در مورد چنین موضوعاتی در محل کارتان صحبت کردید چه عواقبی داشت؟ یا اصلاً عواقبی داشت؟!!!
  • آیا موضوعات دیگری علاوه بر موارد فوق می شناسید که صحبت در مورد آن ها در محل کار ممنوع باشد؟

لطفاً نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و سایر علاقمندان به اشتراک بگذارید

اکثر ما شغلی رویایی در ذهن خود داریم و دوست داریم به آن دست یابیم، و یا اینکه در شغل رویایی خود مشغول به کار هستیم ولی محل کارمان طبق رویایمان نیست و بسیار پرتنش و عذاب آور است! متأسفانه برخی از ما بعد از مدتی دست از رویاهای خود می کشیم، چون صدای مقتدری به ما حکم می کند که این کار را بکنیم. این صدای مقتدر ممکن است شکل های مختلفی داشته باشد… شاید همکاران یا رئیسمان به ما بگویند که ما برای شغل رویایی که در ذهن خود داریم، مناسب نیستیم و ما هم حرف آنان را باور می کنیم. شاید هم یکی از والدین ما باشند که از روی عشق یا ترس یا احتیاط یا دلایل شخصی به ما بگوید که دست از تلاش بردارید. اما چاره چیست؟

از آنجا که راز موفقیت در هر زمینه ای چه تحصیلی، شغلی یا خوانوادگی کنترل افکار و ذهن است، پیشنهاد من و سایر همکارانم در آکادمی بازار به شما این است که با شرکت در دوره غیر حضوری «معجزه قدرت ذهن» راه های کنترل افکار و ذهن خود را بیاموزید. در پایان دوره و با به کارگیری تکنیک ها در زندگی، خودتان با چشمان خودتان شاهد معجزات حاصل از آنان در زندگیتان باشید! کافی است روی لینک زیر کلیک نمایید.

دوره آموزشی غیر حضوری «معجزه قدرت ذهن»

 

مطالب مرتبط:

  • چگونه اجازه ندهیم حواشی، ما را از رسیدن به موفقیت باز دارد؟

مطالب مرتبط

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن