مقالاتموفقیت / انگیزشی

10 شیوه خلاقانه برای بیان تشکر و قدردانی

گفتن «متشکرم» قدردانی کردن از فردی است که چیزی را به شما داده یا کاری برای شما انجام داده است. این عمل باعث می‌شود که دریافت‌کنندۀ تشکر احساس ارزشمندی داشته باشد و شاد شود. تشکر و قدردانی این احساس را به دریافت‌کننده می‌دهد که او کاری کرده که قابل تقدیر است. این نوع رفتار می‌تواند روابط و دوستی‌ها را بهتر کند. تشکر حتی کوتاه منجر به شادی می‌شود و انرژی مثبت را به جریان می‌اندازد. از کسی که به نوعی خدمتی یا کمکی به شما می‌کند با صدای رسا تشکر کنید. هنگامی‌که فروشندۀ‌ مغازه، گارسون در رستوران، مسئول پمپ گاز، همسر،‌ فرزند یا همسایه در کاری به شما کمک می‌کنند، به نوعی از آنها  سپاسگزاری کنید. اغلب فقط تشکر کردن همراه با تکان دادن سر و یا لبخند زدن کافی است. گاهی امکان دارد که کارهای دیگری انجام دهید. می‌توانید خیلی فعال باشید تا در شرایط متفاوت زندگی راه‌های مختلفی را بیابید. در ادامه چند نمونه از قدردانی افراد را می‌بینید. اما من شما را تشویق می‌کنم که به دنبال پیدا کردن نمونه‌های بیشتری باشید. این کار آسان و جذاب است.

روش های قدردانی

1. با بردن همسر خود به رستوران از او تشکر کنید و محبت تان را نشان دهید.

2. هنگامی که راننده‌ای توقف می‌کند تا شما از خیابان عبور کنید، سرتان را تکان دهید و به او لبخند بزنید.

3. به عنوان تشکر برای کسی که در زندگی به نوعی به شما کمک کرده است یک هدیۀ کوچک بخرید. هرچند که او چنین انتظاری از شما هم نداشته باشد. نیازی نیست که این هدیه حتماً چیزی گران باشد. مثلاً این هدیه می‌تواند یک شاخه گل، جعبه شکلات،‌ خودکار یا یک کتاب باشد.

4. آیا مرتب از وبسایتی بازدید می‌کنید که مقالات موجود در آن را دوست دارید؟ چرا به خاطر تعهد و کار نویسنده و مسئول سایت از آنها قدردانی نمی‌کنید؟

5. اگر مالک یک بیزینس هستید،‌ به عنوان تشکر و قدردانی هرچند وقت یکبار به کارکنان تان هدیه‌ای کوچک بدهید. این هدیه چیزی جدای از انعام یا پول است. شاید یک کتاب ، بلیت سینما یا کارت هدیه باشد که با آن می‌توانند خرید کنند.

6. آیا از ماشین والدین تان استفاده می‌کنید؟ چرا چند وقت یکبار آن را نمی‌شویید تا از آنها تشکر کنید؟

7. آیا کسی هست که به نوعی به شما کمک کرده است ولی نزدیک شما نیست؟ با فرستادن نامه یا ایمیل از کاری که برای شما انجام داده است، قدردانی کنید.

8. می‌توانید با ارسال کارت پستال دیجیتال موجود در اینترنت قدردانی خود را نشان دهید.

9. نحوۀ پختن یک کیک را بیاموزید و آن را آماده کنید و به فردی بدهید که دوست دارید از او تشکر کنید.

10. برای تشکر می‌توانید فرد را به صرف ناهار یا شام دعوت کنید؛ می‌توانید او را به یک رستوران ببرید یا اینکه خودتان وعدۀ غذایی برایش آماده کنید.

اینها تنها چند مثال بودند. اگر فکر کنید راه‌های دیگری برای کمک کردن به دیگران و قدردانی از آنها پیدا می‌کنید. برای تشکر و قدردانی کردن از دیگران تنها سر تکان دادن، لبخند زدن، نوع خاصی از ژست گرفتن، خرید یک هدیۀ کوچک یا گفتن چند نوع واژه کافی است. قدردانی کردن فضایی خوب و مثبت ایجاد می‌کند و جهان را برای زندگی کردن به مکانی بهتر و زیباتر تبدیل می‌سازد.

در فرهنگ ما ایرانیان این جمله بسیار مشهور است که ” از هر دستی بدهی از همان دست می گیری” در واقع شما هر چیزی که به جهان اطرافتان ارائه کنید، همان را به شما بر می گرداند. چه مثبت باشد چه منفی. ما با دانستن این قانون می فهمیم که هر انرژی مثبتی که ما در ایجاد آن نقش داشته ایم بالاخره یک روزی به ما برگردانده می شود. همانطور که در متن بالا گفته شد ما با تشکر و قدردانی کردن از افراد حتی برای کار های کوچک می توانیم باعث ایجاد شادی و انرژی مثبت برای آن فرد شویم و در آخر مطمئنا بازتاب مثبت آن شخص به خود ما بر میگردد. تمرین عادات مثبت مانند قدردانی از دیگران یا خوشرو بودن و … باعث افزایش بازخورد های مثبت در زندگی ما می شود که به طور قطع تاثیرات مثبتی را به دنبال خواهند داشت. پس با سعی در کنار گذاشتن عادات منفی و تمرین عادات مثبت می توانید تغییر بزرگی در نحوه زندگی و نوع نگرشتان ایجاد کنید. آکادمی بازار به زودی سمیناری به نام «موفقیت» برگزار می نماید، که در آن استاد احمد محمدی مدرس، مشاور و سخنران انگیزشی، تمام مهارت ها و ابزارهای مورد نیاز برای شروع روند عادت سازی و ایجاد عادات جدید و مثبت، را به شما تدریس خواهند نمود. می توانید با کلیک بر روی لینک زیر در محیط مثبت و پرنشاط این سمینار انگیزشی حضور یابید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

 

 

مطالب مرتبط

برنامه‌ریزی شغلی و زندگی از شما فرد دیگری می‌سازد
ده نکته کلیدی برای مدیران در کارگروهی و تیم سازی
هفت گام موثر برای برنامه‌ریزی شغلی و زندگی به‌صورت موثر و کاربردی
دوره «برنامه‌ریزی شغلی و زندگی» یا «Life Planning» با حضور دکتر احمد محمدی برگزار شد
هفت تکنیک‌ ساده برای افزایش اعتماد به نفس را بیاموزید
قبل از حضور در سمینار موفقیت، این کتاب‌ها را بخوانید
از آخرین دفعه‌ای که در محیطی مثبت حضور داشتید، چقدر می‌گذرد؟
چرا بی‌ انگیزه هستم؟ چطور می‌توانم از بی‌ انگیزگی خلاص شوم؟
برایان تریسی درباره شرکت در سخنرانی و سمینار موفقیت چه می‌گوید؟
با عادت‌ به تعویق انداختن کارها برای همیشه خداحافظی کنید
تفکرات و باورهای محدودکننده ، مانع اصلی موفقیت
تکنیک‌ های طلایی مدیریت زمان که می‌تواند زندگی شما را متحول کند
چگونه از زمان حال لذت ببریم؟
چگونه می توان بدون پشیمانی زندگی کرد؟

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن