10 دلیلی که نشان می دهد مدیتیشن اتلاف وقت نیست

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳ مرداد, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

برخی از مردم تصور می‌کنند که مدیتیشن اتلاف وقت است. آنها منفعتی در مدیتیشن نمی‌بینند. آیا این نظر درست است؟ مدیتیشن اتلاف وقت نیست. برعکس آن استفاده مفید از زمان است. در ظاهر هنگام انجام مدیتیشن کار خاصی نمی‌کنید اما در واقع یک تلاش درونی مفید را انجام می‌دهید.

به دلایل زیر مدیتیشن اتلاف وقت نیست :

1. مدیتیشن به ذهن و جسم‌تان آرامش می‌دهد و استرس و نگرانی را از شما دور می‌کند. این کار مقدار زیادی انرژی را در شما ذخیره می‌کند و سلامتی‌تان را بهبودی می‌بخشد.

2. مدیتیشن ما را به فردی آرام، صبورتر و فکورتر تبدیل می‌کند.

3. مدیتیشن به شما کمک می‌کند که به جای اندوه گذشته و ترس از آینده به لحظه حال متمرکز شوید.

4. مدیتیشن فرد را قادر می‌سازد که در برابر حواس‌پرتی مقاومت کند، رفتارهای شتابزده را کنترل کند و فرد را به فکر کردن قبل از عمل وامی‌دارد.

5. آیا می‌دانید که مدیتیشن باعث می‌شود که زودتر خوابتان ببرد و خواب راحتی داشته باشید؟ بسیار بدیهی است زمانی‌که استرس و افکار مشوش کمتر باشد راحت‌تر به خواب می‌روید و خواب عمیقی هم خواهید داشت.

6. اگر مدیتیشن به شما کمک می‌کند که از صحبت و عقیده دیگران درمورد خودتان دلگیر نشوید و نگرانی‌ها، ترس‌ها و افکار غیرضروری را کنار بگذارید پس این کار هدر دادن وقت نیست.

7. زمانی‌که ذهن آرام است راحت‌تر می‌توان بر کار، تحقیق و هر کار دیگری متمرکز شد.

8. مدیتیشن یک حس خوشبختی، اعتماد به نفس و انگیزه را به انسان می‌دهد.

9. حس آرامش، آزادی، اعتماد به نفس و قدرت درونی که شما کسب می‌کنید باعث می‌شود که بهتر از عهده هر رویدادی در زندگی برآیید. با ذهنی آرام آماده‌تر هستید که هر مشکلی را به نحو احسن حل کنید.

10. همانطور که به تمرین ادامه می‎‌دهید، متوجه خواهید شد که ذهن آرام افراد اطرافتان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و لااقل به طور موقت با شما به آرامی و مهربان‌تر رفتار می‌کنند.

آیا هنوز تصورتان این است که مدیتیشن اتلاف وقت است؟

امکان دارد بگویید که وقت ندارید و همیشه سرتان شلوغ است. اینها بهانه است زیرا با برنامه‌ریزی کردن و اندکی تلاش همیشه می‌توان وقت پیدا کرد. حتی ده دقیقه در روز هم برای مدیتیشن مناسب است بعدها زمانی‌که به نتایج آن پی بردید مایل هستید که برای بیش از ده دقیقه هم برای آن وقت صرف کنید. ممکن است بگویید که شما فرد فعالی هستید و  مدیتیشن برای افراد تنبل  و منفعلی است که هیچ کاری انجام نمی‌دهند. این سخن از حقیقت به دور است. فعال‌ترین و واقع‌بین‌ترین افراد از مدیتیشن بهره زیادی می‌برند و درعین حال که به آنها توانایی عملکرد بهتر در محیط استرس‌زا را می‌دهد، بهتر بر اهدافشان متمرکز می‌شوند و هنگام مواجهه با مشکلات باطمأنینه و بدون نگرانی و با اعتماد به نفس رفتار می‌کنند.

حتی اگر فعال‌ترین فرد هم باشید که نگران مسائل مادی هستید و به معنویت و تزکیه نفس اهمیت ندهید، توصیه می‌کنم حداقل برای چند هفته مدیتیشن را انجام دهید. اگر این عمل را تکرار کردید به احتمال قوی شما آن را ادامه می‌دهید چرا که متوجه مزیت‌های آن می‌شوید. هر زمان از روز برای مدیتیشن مناسب است اما من پی برده‌ام که اول صبح درست پس از برخاستن از خواب زمان خوبی برای مدیتیشن است زیرا کل روز را تحت تأثیر قرار می‌دهد. درمی‌یابید که آرامش و قدرت درونی که در طی مدیتیشن تجربه می‌کنید حتی تا ساعت‌ها بعد در روز از آن را بهره‌مندید. همانطور که به این تمرین ادامه می‌دهید و مدت زمان آن را بیشتر کنید، این تأثیر قوی‌تر خواهد بود.

بسیاری از محققان تأثیرات مدیتیشن را بررسی کرده‌اند که اگر در اینترنت سرچ کنید به آسانی می‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. متوجه می‌شوید که مدیتیشن تأثیرات مفیدی بر مغز، جسم، استرس، فشار خون، فکر و رفتار دارد. مدیتیشن فقط مختص افرادی نیست که در  آشرام‌ [محل عبادت هندوها که آرام و دورافتاده است] خلوت می‌کنند. آن حتی برای تاجران، هنرپیشه‌ها، قهرمانان، سیاستمداران، معلمان، راننده‌ها، کارمندان و کارگران نیز مفید است. نمی‌توان گفت که مدیتیشن برای هرکسی مفید است. برای فردی که بسیار مضطرب و آشفته است یا در شرایط پرتنشی زندگی می‌کند مدیتیشن راه‌حل خوبی نیست چرا که  او نمی‌تواند به خوبی تمرکز داشته باشد. در این شرایط پس از اینکه تا حدی مشکلات کاهش یافت مدیتیشن راحت‌تر انجام می‌شود.

ورزش برای سلامتی شما مفید است اما برای کسی که بیمار است ورزش ضرر دارد. ابتدا باید سلامتی را بهبود داد. درمورد مدیتیشن هم بدینگونه است. فرد باید در سلامتی روانی معقولی باشد تا بتواند بیشترین بهره را از آن ببرد. بهترین حالت برای تمرین مدیتیشن زمانی است که اوضاع جسمانی شما خوب باشد. درست همانگونه که با تعلیم تدریجی در ژیمناستیک سلامتی، قدرت و تحمل شما بیشتر می‌شود. مدیتیشن مقاومت شما را در برابر حواس‌پرتی و استرس بهتر می‌کند و باعث می‌شود شما قوی‌تر و آرام‌تر باشید و موقعیت بهتری را در زندگی اداره کنید. امیدوارم که قانع شده باشید که مدیتیشن اتلاف وقت نیست.

” مدیتیشن شیوه‌ای برای آرامش ذهن نیست بلکه آن ورود به آرامشی است که تاکنون در 50000 افکاری که توسط افراد در طی روز مرور می‌شود، وجود داشته است”

« دیپاک چوپرا»

” قبل از یادگیری مدیتیشن باید این را از ذهن خود بیرون کنید که مدیتیشن چه چیزی می‌تواند باشد.”

«اِدریس شاه»

” زمانی‌که در مدیتیشن متبحر شوید، ذهن همانند شمعی در مکانی بدون باد استوار و محکم است.”

«بهَگوَد گیتا»

” مدیتیشن حکمت را به همراه دارد؛ فقدان مدیتیشن غفلت می‌آورد. بشناسید آنچه که شما را به جلو می‌برد و آنچه که شما را در عقب متوقف می‌کند و برگزینید راهی را که به سوی حکمت می‌رود.”

 «بودا»

” خواب مثل مدیتیشن است. در عین حال که جسم استراحت می‌کند تا حدودی ذهن را نیز آرام می‌کند.”

«آنتونی جاشوا»

” زمانی‌که بچه بودید در چمن دراز می‌کشید و به تماشای ابرهای بالای سر خود مشغول می‌شدید و به معنای واقعی کلمه به چیز دیگری فکر نمی‌کردید. این مدیتیشن است.”

«دیک وَن دایک»

” مدیتیشن در آغاز دشوار است اما در پایان سعادت ابدی و بالاترین لذت را عطا می‌کند.”

«سوامی شیواندا»

” مدیتیشن حالتی از ذهن است که به هرچیزی با توجه کامل نگاه می‌کند و هیچ چیزی نمی‌تواند به شما یاد دهد که چگونه متوجه باشید و اگر سیستمی این را به شما آموزش دهد، حواس شما به آن سیستم است و این توجه نیست.”

«جیدو کریشنا مورتی»

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
ارزش زمان

تمام انسان های موفق صبور و با اعتماد به نفس هستند و کارهای خود را باتمرکز، آرامش و به دور از استرس و نگرانی ها انجام می دهند. در واقع آنان قبل از هر چیزی ذهن خود را آرام می سازند و در خود باورهای درست و در جهت اهدافشان را به وجود می آورند. در مقاله فوق هم می بینید که تمام این ویژگی های خاص افراد موفق را با مدیتیشن می توانید در خود به وجود آورید. بنابراین پی به مزایای شگرف مدیتیشن بردید. 

حال پیشنهاد می کنم اگر می خواهید انسان های موفق را بهتر بشناسید و بدانید که برای موفقیت های خود دیگر چه کارهایی را انجام داده اند، در سمینار موفقیت شرکت نمایید. در این صورت می توانید هم از تدریس عالی استاد احمد محمدی در مورد ویژگی های خاص انسان های موفق  و هم ابزارهای موفقیت استفاده ببرید و هم محیط شاد و انگیزشی این سمینار نیروی محرکه ای گردد جهت حرکت با انگیزه به سوی اهدافتان! برای کسب اطلاعات بیشتر کافی است روی لینک زیر کلیک نمایید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

5/5 - (1 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی