کارآفرینی / کسب و کارمقالات

10 ترفند کلیدی برای افزایش فروش اینترنتی

در فروش اینترنتی که بعد از به وجود آمد اینترنت پا به عرصه وجود گذاشت، فروشنده لیست و مشخصات محصولات و یا خدمات خود را در سایت قرار می‌دهد و مشتری  پس از مراجعه به سایت و دیدن ویژگی محصول، اقدام به خرید می کند. پس از انجام خرید این سفارش ها به صورت پستی یا به وسیله پیک موتوری به خریدار تحویل داده می شود. امروزه فروش اینترنتی در همه جای دنیا رواج پیدا کرده است. شما برای افزایش فروش اینترنتی باید به دنبال بکارگیری راه های مختلفی باشید. در این مقاله ده ترفند جهت افزایش فروش اینترنتی بیان می شود:

1.ارسال رایگان محصول

در فروشگاه اینترنتی مشتری زمانی که قیمت محصول را می بیند آن را قبول می کند، بنابراین باید هزینه ارسال کالا را در قیمت اولیه کالا ذکر کنید.هنگامی که خریدار بعدا متوجه هزینه های ارسال شوند، باعث می شود تا از تکمیل خرید خود منصرف شوند. اگر شما بگویید که ارسال رایگان است، مشتری به شما اعتماد می کند به ویژه زمانی که رقبای شما قیمت بالایی برای ارسال کالا می دهند و احساس می کند شما به نفع آنها کار می کنید.

2.برچسب 99 تومان در آخر محصول خود بگذارید

وقتی  که یک کاربر قیمت 29.99 تومان را به جای 30 تومان  ببیند، یک اختلاف روانی در وی به وجود می آید او راغب می شود که 30 تومان پرداخت نمیکند. با وجود اینکه تنها یک تک تومنی فرق دارد، اما مشتریان فکر میکنند این کالا به صرفه تر است.

3.ارائه محصولات ارتقا داده شده

در پایان فرآیند خرید، کالای ارتقا داده شده را پیشنهاد کنید، زیرا احتمال دارد مصرف کننده شما قصد داشته باشد 100 تومان خرید کند که در طول فرآیند تصمیم گیری و فرآیند پرداخت، او خود را قانع خواهد کرد که خرید خوبی داشته است.مثلا اگر شما کالایی 20 تومانی را ارائه بدهید احتمالا می خرد.زیرا او قبلا از نظر روانشناختی روی قیمت اولیه تنظیم شده است.

داشتن ثبات قدم در راه رسیدن به اهداف اولین درس موفقیت است
بخوانید

4. شما باید غیر مستقیم حس عجله را به خریدار القا کنید

در فروش اینترنتی زمانی که خریداران فکر کنند که زمان محدودی دارند به احتمال زیاد عجله می کنند، وقتی که آنها بدانند که می توانند همان کالا را برای فردا یا هفته بعد با همین قیمت خریداری کنند، به احتمال زیاد خرید کمتری می کنند. شما می توانید با گفتن این جمله که تعداد محدودی از این کالا باقی مانده است یا اینکه قیمت های پایین الان باقی نخواهند ماند، احساس خرید فوری را در مخاطب ایجاد کنید.

5.آدرسی برای رفع نگرانی ها

کسی که به خرید اینترنتی یک محصول در سایت شما فکر میکند، ممکن است نگران باشد و این سوالات برایش پیش بیاید که: آیا این محصول ارزش پولش را دارد؟ آیا کیفیت مناسبی خواهد داشت؟ شما میتوانید در فروش اینترنتی خود برای مشتری ها توضیح دهید که چرا این کالا ارزش پول شما را دارد و ویژگی های خاص آن چیست، انجام اینکار باعث جلوگیری از جستجو های اضافی توسط خریدار و یا جلوگیری از اجتناب خرید می شود.

6.نشان دادن اعتبار به مخاطب

اضافه کردن رضایت و تعریف از جانب مشتری، این کار موجب افزایش فروش اینترنتی می شود؛ این امر به خصوص وقتی بیشترین تاثیر را دارد که شما این اطلاعات را نزدیک دکمه خرید قرار بدهید. در این صورت خریدار متوجه می شود که تنها نیست و با اطمینان بیشتری خرید می کند.

7.دادن حس ارزشمندی به مشتری

مخاطبان از توجه لذت می برند. این  توجه می تواند به صورت یک تخفیف و یا کمک دادن به خواسته های او و یا با  منعطف تر و آسان تر کردن کل عملیات پرداخت باشد. زمانی آنها احساس رضایت می کنند که در طول خرید از آنها حمایت کنید. در این حالت احتمال خرید به شدت افزایش می یابد و فروش اینترنتی شما رونق می گیرد.

8.پس از خرید پیگیری کنید

حفظ خریداران قبلی بسیار مهم است. کاربری که چند بار خرید می کند بسیار با ارزش تر از کاربری است که تنها یکبار خرید می کند. مشتری زمانی که متوجه شود توسط نام تجاری شما از او قدردانی می شود، انگیزه ی بیشری برای خرید دوباره پیدا می کند.

آیا برای انجام مدیتیشن به راهنما و معلم نیاز دارید؟
بخوانید

9.راز موفقیت خود رابیان کنید

مخاطبان دوست دارند داستان افراد موفق را بدانند. شما از طریق سایت می توانید نشان دهید که چگونه کسب و کار خود را آغاز کرده اید، دلیل شروع کارتان چه بوده و چ مشکلاتی را حل کرده اید. این امر باعث می شود که مشتریان عشق و علاقه پشت این کار را درک کنند و ممکن است محصول شمارا تنها برای حمایت خریداری کند.

10.از اثرات میانه استفاده کنید

وقتی که شما سه کالای مشابه دارید، احتمال بیشتری دارد که مشتریان خرید کنند. زمانی که یک گزینه ارزان در کنار یک گزینه گران قرار بگیرد، معمولا گزینه ارزان انتخاب خواهد شد. در واقع قراردادن محصول گران به عنوان یک لنگر عمل می کند و معمولا خریدار گزینه وسطی را به عنوان یک گزینه با ارزش انتخاب می کند.

فروش به صورت آنلاین و با استفاده از اینترنت یکی از روش های مهم  بازاریابی و فروش در دنیای امروز می باشد. فروش اینترنتی را می توان یکی از سود آورترین شیوه های فروش دانست، اگر راه های ارائه و  گسترش آن رابشناسیم. ترفند های متفاوتی وجود دارد که شما با به کارگیری آن میتوانید فروش خود را تضمین کنید.

آکادمی بازار سمینار های بزرگی را جهت آموزش مهارت های فروش و بازاریابی ارائه می دهد. استاد احمد محمدی به عنوان مدرس، مشاور در زمینه فروش، بازاریابی و کسب و کار در این سمینار ها راه های طلایی و ترفند های کلیدی برای موفقیت شما در کسب و کار و همچنین زندگی شخصیتان ارائه می دهد. جهت بهره مندی از آموزه های استاد روی لینک زیر کلیک کنید.

سمینار بزرگ موفقیت_استاد احمد محمدی

برچسب ها

ندا تفضلی

کارشناس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران هستم. علاقه زیادی به یادگیری اصول موفقیت در زمینه های مختلف دارم و مایل هستم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن