بازاریابی و فروشمقالات

10ویژگی که شما را تبدیل به یک فروشنده موفق می کند

اگر با شغل  فروشندگی درگیر شده باشید، به احتمال زیاد می دانید  که مسئله فروش به ویژگی های ظاهریِ فروشنده، آگاهی و شور و اشتیاق او بستگی دارد. فروش یک حرفه‌ی و شغل با سابقه زیاد است اما تفاوتش با گذشته این است که در قدیم با اصرار و حرف زدن انجام می شد اما امروزه با مشاوره دادن و راهنمایی کردن. عده ای می گویند تبدیل شدن به فروشنده موفق باید  در ذات افراد باشد و آموختنی نیست. اما مطالعات نشان می دهد که فروشندگی یک علم است و به راحتی می‌توان آن را یاد گرفت و تبدیل به یک فروشنده موفق شد. در این مقاله به ده ویژگی مهم فروشنده موفق اشاره می شود:

استاد احمد محمدی
برای شنیدن Play کنید

1.وظیفه شناسی

در سال 1993 انجمن روانشناسی آمریکا خبر داد که وظیفه‌ شناسی از ویژگی های فروشندگان بزرگ است. اما اگر شما این ویژگی را در خود پیدا نمی کنید می توانید آن را از طریق آموزش یاد بگیرید. وظیفه شناسی به این معنی است که شما بدون توجه به آنچه که قرار است اتفاق بیافتد به کار خود ادامه دهید و وظیفه خود را انجام دهید.

2. احترام گذاشتن

ما تا وقتی که به مشتریان‌ خود احترام بگذاریم  فروشمان نیز افزایش می یابد. شما باید برای تبدیل شدن به یک فروشنده موفق  با مشتریان خود به خوبی برخورد کنید. یک برنامه زمانی مشخص  برای کارهای خود در نظر بگیرید و باید به این نکته توجه کنید که مردم امروزه مشغله های زیادی دارند و شما باید به زمان آنها بیشتر احترام بگذارید.

مارکتینگ

3. گوش دادن

 از بهترین فروشندگان کسانی هستند که از مشتریان خود این سوال را می پرسند چرا قصد انجام کاری را دارند. هنگامی که شما به حرفهای مشتریان خود گوش کنید، متوجه می شوید که آنها به چه چیزی نیاز دارند و خواسته ی آنها چیست؟ زمانی که شما خواسته ی مشتریان خود را تشخیص دهید به راحتی می توانید نیاز های واقعی آن هارا برطرف کنید.

4. اصرار کردن

همیشه گفته می شود که یک فروشنده موفق باید پوست کلفت باشد. زیرا تقریبا همیشه افکار عمومی در برابر فروش جبهه ‌گیری می‌کند و یک فروشنده اکثر مواقع نا گزیر است کلمه نه را بشنود. بنابراین شما اگر میخواهید به فروشنده ای موفق در فرایند فروش تبدیل شوید باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشید و یا به قول معروف سمج باشید.

5. انرژی مثبت داشتن

داشتن دید مثبت و شاد بودن باعث نزدیک شدن راحت تر به مشتریانتان می شود. و همچنین مشتری بعد از خرید به رفتار شما جذب می شوند. سعی کنید از رفتارهایی مانند  لبخند زدن، بالا و پایین پریدن و… برای دست پیدا کردن به شادی و دید مثبت استفاده کنید.

6.تیز بودن

فروشندگان موفق به آسانی می‌توانند شرایط  را پیش‌بینی کنند و رویکرد خود را عوض کنند. آن‌ها به جای این‌ که جواب نه بگیرند سریعا رویکرد خود را تغییر می دهند و از خلاقیت وقوه تخیل استفاده می کنند. فروشنده باید تلاش کند تا  چهره مخاطب را بخواند و وقتی فهمید که رویکردش مناسب نیست سریعا آن را عوض کند. فروشنده می تواند این کار را در خانه تمرین کنید تا وقتی در شرایط آن قرار گرفت کاملا طبیعی این کار را انجام دهد.

7. علاقه مند بودن

فروشنده در وهله اول باید از کار خودش لذت ببرد، اگر شما کار خودتان را دوست ندارید باید سریعا آن را رها کنید. همچنین شما باید نسبت به محصولات و خدماتی که میخواهید بفروشید علاقه داشته باشید و فروش آن را با اشتیاق انجام دهید. اگرشما پیام خوبی را از یک برند خاص دریافت کردید آن را با شورو شوق به مشتری منتقل کنید.

8.مدیریت کردن زمان

همانطور که می دانید اگر شما زمان بیشتری برای فروش بگذارید قطعا فروش شما افزایش پیدا خواهد کرد. یک فروشنده موفق زمان خود را به خوبی مدیریت می کند و بیشترین بهره را از آن می برد. بهترین و موثرترین روش ها را به کار می برد تا زمان بیشتری بدست بیاورد. اگر فروشنده ببیند که قانع کردن مشتری بیش از حد طول خواهد کشید، از مدیریت زمان استفاده می‌کند و موقعیت بهتری پیدا میکند.

9. با شخصیت بودن

فروشنده موفق هیچ ترسی از همراه شدن با دیگران ندارد. او دوست دارد که افراد جدیدی را ملاقات کند. اکثر فروشندگان مردم را دوست دارند و علاقه خود را به آنها نشان می دهند. آن‌ها از حضور و وجود مردم انرژی مثبت می گیرند.

 10.آگاهی داشتن

فروشنده موفق همیشه آماده است. فروشندگان به هر شرایطی که آن‌ها را به پائین می کشد آگاهی دارند ومسئولیت کارخود را به عهده میگیرند. اگر در فروش خود شکست خوردند تقصیر را به گردن دیگران نمی اندازند. بلکه آن ها میدانند که این عمل خودشان است که نتیجه کار را مشخص می کند. و آن کاری را که ضرورت دارد انجام می دهند. آگاهی و هشیاری امری مهم برای فروشنده موفق است.

یکی از اصل های مهم در افزایش فروش این است که شما ویژگی های یک فروشنده خوب را داشته باشید. شما زمانی می توانید مشتری جذب کنید که بتوانید حس اعتماد را در او به وجود بیاورید، او حس وظیفه شناسی را در شما ببیند، به او انرژی مثبت منتقل کنیدو…

استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه بازاریابی و کسب وکار، در سمینار بزرگ موفقیت ترفند های کلیدی و کاربردی را در اختیار شما قرار می دهد که شما با بهره گیری از آن میتوانید در کسب و کار خود پیشرفت کنید و موفق شوید. برای آگاهی از این ترفند ها و بهره گیری از آموزه های استاد می توانید به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید.

سمینار بزرگ موفقیت_استاد احمد محمدی

خلاصه کتاب " تسلط " نوشته رابرت گرین
بخوانید
برچسب ها

ندا تفضلی

کارشناس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران هستم. علاقه زیادی به یادگیری اصول موفقیت در زمینه های مختلف دارم و مایل هستم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن