خلاصه کتاب « ۲۳ راه غلبه بر تنبلی » نوشته اس جی اسکات

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۷ تیر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۰ شهریور, ۱۴۰۰
خلاصه کتاب « ۲۳ راه غلبه بر تنبلی » نوشته اس جی اسکات

خلاصه کتاب «۲۳ راه غلبه بر تنبلی» نوشته اس جی اسکات را در این مقاله مطالعه کنید. کتاب ۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی توسط اس جی اسکات نوشته شده است. این کتاب یکی از کاربردی‌‌ترین کتاب‌‌ها در زمینه غلبه بر تنبلی و در نتیجه برخورداری از زندگی بهتر با موفقیت‌‌های بیشتر است.

در کتاب ۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی بیان می‌شود که چگونه به تعویق انداختن کارها موجب تلنبار شدن حجم زیادی از کارهای نیمه‌ تمام می‌‌شود و در ادامه به شما یاد می‌دهد که برای جلوگیری از به تعویق انداختن کارهایتان چه کارهایی انجام دهید.

اگر شما نیز تصور می‌‌کنید که بخاطر تنبلی از کارهای روزانه خود عقب افتاده‌‌اید؛ به صورتی که کارهای امروز خود را به فردا موکول می‌‌کنید مطالعه کتاب 23 راه برای غلبه بر تنبلی را از دست ندهید. با آکادمی بازار برای مطالعه خلاصه‌ای از این کتاب همراه باشید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

عادت تنبلی یا به تعویق انداختن کارها و راه برای غلبه بر تنبلی چیست؟

شما می‌توانید ریشه هر موفقیت یا شکستی را در یک عادت ویژه جستجو کنید. آن کاری که شما در طول یک روز انجام می‌‌دهید مانند راه برای غلبه بر تنبلی دستاوردهای آینده زندگیتان را تعیین می‌‌کند. عادت‌‌ها، روزمرگی را شکل می‌دهد و همه ما چه بخواهیم چه نخواهیم به طریقی گرفتار روزمرگی هستیم.

ما هر روز صبح برمی‌خیزیم و چنین الگویی را در پیش می‌‌گیریم: دوش می‌‌گیریم، مسواک می‌‌زنیم، لباس می‌‌پوشیم، صبحانه می‌خوریم، سر کارمان می‌‌رویم، کارمان را انجام می‌‌دهیم و به خانه برمی‌‌گردیم.

برخی از ما برای زندگی‌ خود عادت‌‌های خود بهبودی را انتخاب می‌کنیم، مثلا برای خودمان اهدافی مشخص می‌‌کنیم، کتاب‌‌های الهام‌ بخش مطالعه می‌کنیم، روی پروژه‌‌های مهم کار می‌‌کنیم و از کنار عوامل اخلالگر بی‌ توجه رد می‌‌شویم.

برخی‌‌ها هم از عادت‌‌های خود ویرانگر پیروی می‌‌کنیم، مثل اینکه کمترین کار مفید را انجام می‌‌دهیم، با سرگرمی‌‌های کم کیفیت خلاقیت‌‌های خود را از بین می‌‌بریم، غذاهای ناسالم می‌‌خوریم و شکست‌‌های زندگی‌ خود را به گردن دیگران می‌‌اندازیم. حقیقت آن است که عادت‌‌ها هم خوب هستند و هم بد. آن‌‌ها هویت ما، آنچه انجام می‌‌‌دهیم و آنچه می‌‌توانیم به آن دست پیدا کنیم را مشخص می‌‌کند.

ساختار عادت ها و راه برای غلبه بر تنبلی

ساختار عادت ها و راه برای غلبه بر تنبلی

جالب این است که عادت‌ها ساختار مشابهی دارند، هنگامی که فهمیدید ساختارها چگونه کار می‌کنند، می‌توانید با اطمینان خاطر عادت‌های دیگری را جایگزین آن‌ها کنید و آن‌ها را به طور مداوم دنبال کنید

فرض کنید که می‌خواهید هر روز نیم ساعت از وقتتان را به نوشتن اختصاص دهید. چنین عادتی را می‌توانید با همان ساختاری که دیگران در گذشته از آن استفاده کرده‌اند در خود پرورش دهید:

  1. هر روز مقدار مشخصی از زمان را برای این عادت در نظر بگیرید.
  2. برای دنبال کردن این کار در هر روز در ساعت مقرر برای خود یک یادآور بسازید.
  3. با تعیین اهداف کوچک کار را شروع کنید، مثلا در ابتدای کار تنها 5 دقیقه بنویسید.
  4. پیگیر این عادت باشید تا مطمئن شوید که هر روز آن را انجام می‌دهید.
  5. برای روزهایی که حال و حوصله نوشتن ندارید، برنامه‌ای داشته باشید.
  6. به تدریج زمان کار را بیشتر رو بیشتر کنید تا آن را به روزی نیم ساعت نوشتن برسانید.

عادت های خوب و بد

عادت‌های خوب و بد شما حاصل تکرار مداوم هستند، شما در دوره‌ای از زندگی خود عادت تنبلی را نیز در خود پرورش داده‌اید. زیرا در آن زمان احساس خوب اما کوتاه مدت زندگی در اکنون را به دست آورد‌ه‌اید. اما آنچه موفق به انجام آن نشده‌اید، این بوده است که احساسات رخوتناک خوشایند را مدیریت کنید و با وجود آن به فعالیت بپردازید.

استاد احمد محمدی
هرچه بیشتر تلاش کنی، بیشتر شانس به تو رو می‌کند.
استاد احمد محمدی

یکی از بزرگترین دلایلی که مردم کارهای خود را به تعویق می‌اندازند این است که انجام آن‌ها با عاداتی که از پیش در آن‌ها شکل گرفته در تعارض است. هرگاه شما می‌خواهید کاری را انجام دهید که در برنامه روزمره‌تان نیست، به خصوص اگر چندان خوشایند هم نباشد، باید برای ادامه دادن آن اراده و تلاش بسیار به خرج دهید.

غلبه بر تنبلی

غلبه بر تنبلی

ساده‌ترین راه برای غلبه بر تنبلی جنگیدن با آن نیست. در حقیقت شما باید آن را با برنامه روزمره جدیدی که به سود زندگی شماست جایگزین کنید. وقتی که سخت‌ترین کارها هم برایتان تبدیل به یک عادت شد، کنار گذاشتن آن دشوار می‌شود و در نهایت به جایی می‌رسید که آن کار را بدون آنکه نیازی به فکر کردن داشته باشید، انجام دهید.

همانطور که مثل کارهایی مانند رانندگی، مسواک زدن یا تماشای تلوزیون نیازی به فکر کردن آگاهانه ندارید. شما تنها به ساختاری نیاز دارید که به شما کمک کند، هرکاری را به فرایندی که به صورت روزمره انجام می‌شود تبدیل کنید.

همه ما گاهی گرفتار وسوسه به تعویق انداختن کارهایمان می‌شویم و این واکنش به ویژه در چالش‌های سخت طبیعی است. راز در دست گرفتن امور این است که بدانید چرا آن کار را به تعویق می‌اندازید.

معرفی اس جی اسکات

اس جی اسکات در نیوجرسی به دنیا آمده و بزرگ شده است. او تحصیلات خود را با گرفتن مدرک روانشناسی از کالج به اتمام رساند و بعد مدتی در نیروی هوایی ایالت متحده مشغول به کار شد. چند سالی نیز در یک شرکت فعالیت کرد، بعدها تصمیم گرفت خودش به تنهایی و به صورت مستقل کار کند.

او چندین سال بعد کار نویسندگی و وبلاگ نویسی را شروع کرد. اس جی اسکات تا به امروز چیزی حدود ۳۰ کتاب را به چاپ رسانده و بیشتر کتاب‌‌های او در سبک بهبود نوشته شده است؛ به صورتی که این نویسنده تلاش می‌کند تا در کتاب‌‌های خود با ارائه راهکارها و تاکتیک‌‌های علمی و اثبات شده مخاطبان خود را در جهت بهبود شرایط زندگی‌شان یاری دهد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
راهکارهای مبارزه با تنبلی

آثار اسکات به ۱۲ زبان زنده دنیا ترجمه شده است و همین دلیل موجب سرشناس شدن این نویسنده در سطح جهان شده است.

یکی از دلایل اصلی و بسیار مهم تنبلی، نداشتن اهداف بلند مدت و کوتاه‌ مدت در زندگی است. شما می‌‌توانید بعد از مطالعه این کتاب و با بهره‌مندی از 23 راهکار بیان شده در آن از زمان خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و شاهد تغییر و تحولات قابل‌توجهی در زندگی خود باشید.

همچنین شما می‌توانید از محصولات کتاب صوتی آکادمی بازار به عنوان راهنمایی بسیار مفید و کاربردی برای دستیابی به اهدافتان بهره ببرید.

4.4/5 - (102 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

18 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی