کتاب ” 10 قانون موفقیت” نوشته پائولو کوئیلو

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۰ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۳ آذر, ۱۴۰۱
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

کتاب 10 قانون موفقیت اثر نویسنده مشهور برزیلی پائولو کوئیلو است.او در این کتاب از قوانین اصلی که برای موفقیت به آن‌ها نیاز داریم حرف می زند. اصولی که با رعایت آن‌ها با سهولت بیشتری می‌توانیم مسیر موفق شدن را سپری کنیم. کتاب 10 قانون موفقیت یکی از آثار نویسنده کتاب کیمیاگر است. کتابی که در سراسر دنیا به شهرت و فروش بالایی دست‌ پیدا کرد.

او در این کتاب نیز به ده مورد کلی برای موفقیت اشاره داشته که هر کسی برای هر کاری می‌تواند از آن‌ها استفاده کند و به هدفش برسد. در ادامه با موضوعات  محتوای کتاب 10 قانون موفقیت بیشتر آشنا می شویم

.


10 قانونی که در کتاب به آن اشاره شده است

قوانین بیان شده در این کتاب شامل: 1_ شکست خوردن مهم نیست، 2_ همیشه فعالیت کنید، 3_ به رویایتان عشق و علاقه داشته باشید، 4_ چیزهای خوب به سراغ کسانی می‌رود که صبر و استقامت دارند 5_ اگر نقطه‌ضعفی دارید یاد بگیرید که آن را با توانایی‌تان جبران کنید، 6_ گذشته شما آینده را نمی‌سازد، 7_ به ندای قلبتان گوش فرا دهید، 8_ موفقیت‌های شما پیامد چندگانه دارد، 9_ از متفاوت بودن نهراسید، 10_شما مجبور نیستید که یک شغل سازمانی داشته باشید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - امید

درباره کتاب 10 قانون موفقیت

ازنظر نویسنده شکست خوردن در طول مسیر اهمیت زیادی ندارد و مهم این است که ما انگیزه ادامه را از دست ندهیم و دست از تلاش برنداریم. از نظر او مهم این است که به خودتان و توانایی‌هایتان را باور داشته باشید و بدانید که شکست در هر مرحله‌ ای پایان ماجرا نیست. عزمتان را جزم کنید و دوباره تلاش کنید. اگر زندگی خود او و یا مخترعان و انسان‌های موفق بزرگ را در نظر بگیرید متوجه خواهید شد که آن‌ها بارها و بارها شکست را تجربه کرده‌اند و نه‌ تنها خسته نشده اند بلکه از شکستشان عبرت گرفته و بار دیگر تلاششان را از سر گرفته‌اند. او می‌گوید که نباید هیچوقت دست از تلاش برای یادگیری و مهم‌تر از آن عملی کردن چیزهایی که فراگرفته‌اید بکشید. فعالیت مستمر شما باعث می‌شود که خودتان را به چالش‌های مختلفی دعوت کنید و مهارت‌های عملی‌تان را در هر زمینه‌ای گسترش بدهید. علاقه یکی دیگر از اصولی است که کوئیلو بر روی آن تأکید زیادی دارد. ازنظر او تا وقتی که شما کاملا به فعالیتی که انجام می‌دهید عشق نورزید نمی‌توانید تمام تلاشتان را برای موفقیت در آن به کار ببرید و به اهداف نهایی‌تان دست‌ پیدا کنید. پس همواره تلاش کنید در مسیر علائق و توانایی‌هایتان قدم بردارید. داشتن صبر و پافشاری بر روی خواسته‌تان موجب می‌شود که هم خودتان و هم تمام کائنات دست‌به‌دست هم دهید و تا به آن هدف نرسیده‌اید دست از پا نکشید.

قسمتی از متن کتاب 10 قانون موفقیت

یک‌ وقتی هست که انسان می‌فهمد که وجود خارجی دارد. این ایده را از یک درخت پرتغال گرفتم، که باعث شد متوجه شوم که من زنده‌ام. ببینم شما به خاطر می آورید که چه زمانی متوجه شدید که زنده هستید؟ من کاملا آن روز را به یاد دارم. آن روز نه‌تنها متوجه شدم که زنده‌ام بلکه متوجه شدم که در مرکز جهان هستم. متوجه شدم که من زنده‌ام و اتفاقات زیادی در خارج از دنیای کودکانه من رخ می‌دهد و به خودم گفتم که باید به این ها توجه کنم و متوجه شوم که چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است و به این شکل بود که به زندگی‌ام ادامه دادم.

من فکر می‌کنم که باید همواره ریسک کرد و اگر ریسک نکنیم نمی‌توانیم به جلو حرکت کنیم. ما همیشه تلاش می کنیم که همه‌چیز را برای خودمان نگه‌داریم و یا اینکه میگوییم با این مورد موافق هستیم و یا با آن مخالفیم. ولی کاری که نیاز است انجام شود این است که شخصیتمان را ارتقا دهیم و کارهایی را انجام دهیم تا مطمئن شویم که صدایمان به گوش خیلی‌ها خواهد رسید.

درباره نویسنده

پائولو کوئیلو نویسنده مشهور برزیلی در سال 1947 چشم به جهان گشود. او به علت نوشتن کتاب کیمیاگر در سراسر جهان معروف شد. کوئیلو زندگی جالب توجهی را سپری کرده است. او از همان دوران نوجوانی به نویسندگی علاقه زیادی داشت اما این مسئله برای پدر و مادر آینده‌نگر او قابل‌ قبول نبود. آن‌ها دوست داشتند که پائولو حقوق بخواند. اما این اتفاق هیچوقت نیفتاد.
بعدها او به سفرهای زیادی رفت. کوئیلو قبل از نویسندگی ترانه‌سرا شد و به علت حال و هوای چپ‌گرایانه ترانه هایش دستگیر شد. او کارهای زیادی همچون تئاتر و بازیگری و… را امتحان کرد. کوئیلو یک‌بار پیاده‌روی به طول 500 مایل را تجربه کرد که این مسئله تغییرات زیادی را در شیوه زندگی او به وجود آورد. او بعدها به نویسندگی روی آورد و کتاب‌های زیادی را نوشت. از آثار او می‌توان به کیمیاگر، 10 قانون موفقیت، هستی، مکتوب، خاطرات یک مغ، یازده دقیقه، اعترافات یک سالک، ساحره پورتوبلو، جاسوس، برنده تنهاست،الف و… اشاره داشت. کوئیلو همچنان به فعالیت نویسندگی خود ادامه می‌دهد تا حال بالغ‌ بر 210 میلیون نسخه از کتاب‌های او در سراسر دنیا به فروش رفته است. همچنین او به‌ عنوان سفیر صلح سازمان ملل فعال است. او یک کاتولیک است و همیشه در مراسم های مذهبی حضور می‌یابد. او دارای بنیادهای خیریه است و شخصا به‌ نقاط مختلفی سفرکرده و کمک‌رسانی می‌کند.

همه ی انسان ها در هر سن و جایگاه اجتماعی تعریف متفاوتی از موفقیت دارند. آن‌ها همیشه در طول تاریخ برای دستیابی به موفقیت تلاش کرده و حتی جنگیده‌اند. برخی از آن‌ها هدف بسیار بلندی دارند و حاضرند برای دستیابی به آن دیگران را قربانی کنند و بیشتر انسان‌ها هم اهداف منطقی را دارند که برای رسیدن به آن از خود و توانایی و مهارت‌هایشان مایه می‌گذارند. اگر در این راه از تجربیات و توصیه‌های افراد موفق بهره ببرد مسیر او کوتاه‌تر شده و زمان کمتری را از دست می‌دهد و احتمال رسیدن او به موفقیت پیشرفت چشمگیری خواهد داشت. بنابراین پیشنهاد آکادمی بازار به شما استفاده از محصولات کتاب صوتی که اثر نویسندگان مشهور و موفق جهان است. برای استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید.

کتاب صوتی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی