خلاصه کتاب ” کار عمیق ” نوشته کال نیوپورت

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۹ تیر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۴ دی, ۱۴۰۱
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

 
کتاب کار عمیق نوشته کال نیوپورت، به این مسئله می‌ پردازد که چطور ظهور تکنولوژی، توانایی تمرکز عمیق بر وظایف‌ خود را از ما گرفته است و چگونه می‌ توان بر این معضل فائق آمد. در کتاب کار عمیق، استراتژی‌ های مختلف مطرح شده است که به شما کمک می‌کند خروجی کارتان را بهبود داده و از زمان آزاد در اختیارتان نهایت استفاده را ببرید. با آکادمی بازار برای مطالعه خلاصه ای از کتاب کار عمیق همراه باشد.
 

 

میزان بهره وری هنگام انجام همزمان چندکار

بسیاری از مردم فکر می‌ کنند که انجام دادن همزمان چند کار به معنای استفاده بهینه از زمانشان است، اما این استدلال به شدت غلط است. علت آن هم این است که مولتی‌ تسکینگ یا انجام دادن همزمان چند کار، به معنای بهره‌ وری نیست. سوفی لروی (Sophie Leroy)، استاد رشته کسب‌ و کار در دانشگاه مینسوتا در سال ۲۰۰۹ تحقیقی در این زمینه انجام داده و علت را به ما می‌ گوید.

او نشان داد که در زمان تغییر وظیفه از وظیفه‌ ی الف به ب، توجه ما هنوز به وظیفه‌ی الف معطوف است، به این معنی که فقط نیمی از تمرکز ما روی وظیفه‌ ی دوم متمرکز می‌ شود. او در آزمایش خود از دو گروه بهره برد: گروه الف که روی یک پازل کلمات کار می‌کردند و به یکباره از آنها درخواست کرد که به بررسی رزومه‌ ها و تصمیمات استخدامی بپردازند؛ و گروه ب که از آنها خواست بعد از تمام شدن کار پازل کلمات به سوی بررسی رزومه‌ ها بروند. نتیجه به این صورت بود که گروه الف تمرکز بیشتری بر پازل و در نتیجه تمرکز کمتری بر وظیفه‌ ی خطیر استخدام فرد مناسب داشت.

بهره وری در کار

برخی استراتژی ها

 

1. نخستین راهکار، استفاده از رویکرد راهبانه است. این استراتژی با کسب درک روشنی از منابع ایجاد عدم تمرکز و زمان‌ بندی رسیدگی به آنها، کمک می‌ کند که در طول روز مثل یک تارک دنیا زمان‌ هایی را تنها به انجام کارهای مشخصی اختصاص دهیم.

2. دومین راهکار، رویکرد دو قطبی نامیده می شود. در این رویکرد با تعیین زمان مشخصی برای انزوا از تمام مسائل حاشیه‌ ای به انجام کاری معین پرداخته و باقی وقت را برای پرداختن دیگر کارها، آزاد می‌ گذاریم.

3. سومین راهکار، رویکرد موزون است. این رویکرد به شکل گیری عادت انجام کار عمیق در بازه‌ های زمانی مشخص (مثلا بازه‌ های زمانی ۹۰ دقیقه‌ ای در روز) می‌ پردازد. در این رویکرد با استفاده از یک تقویم، دفعات و میزان تحقق این هدف را باید بررسی کرد.

4. آخرین راهکار، رویکرد روزنامه‌ نگاری برای استفاده از کل زمان‌ های آزاد پیش‌ بینی نشده در روز با هدف انجام کار عمیق است. بدون توجه به اینکه کدام روش را انتخاب می کنید، همواره به خاطر داشته باشید که این روش‌ ها علمی هستند، نه تصادفی!

کار مفید

تفاوت کار مفید و غرق شدن در کار

تفاوت اصلی بین غرق شدن در کار” و “مفید انجام دادن کار همین خصوصیات است. غرق شدن در کاری معمولا تصادفی است و بعد از چندین ساعت پشت گوش انداختن عملی می شود. اما مفید کار کردن، ارادی و هدفمند است.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
معنی زندگیت رو پیدا کردی؟

عوامل حواس‌ پرتی و تمرکز زدایی در دنیای مدرن امروزی همه جا حضور دارند و انجام همزمان چندین کار با هم به صورت پیش‌ فرض‌ های غلط ذهنی ما تبدیل شده است، در حالی که همزمان انجام دادن کارها، بهره‌ وری را از بین خواهد برد. خوشبختانه راهکارهایی وجود دارد که به کمک آنها می‌ توانیم منابع تمرکز زدایی‌ خود را بشناسیم و به مغزمان اجازه دهیم در آن واحد فقط روی یک کار تمرکز کند.

معرفی کال نیوپورت

کال نیوپورت

کال نیوپورت در 23 ژوئن 1982 متولد شد. او استاد دانشگاه علوم رایانه در دانشگاه جورج تاون و نویسنده شش کتاب خودآموزی است. او همچنین در وبلاگ به تاثیر تمرکز بر موفقیت در تحصیل و شغل می پردازد.

کال نیوپورت 6 کتاب تا کنون نوشته است. کتاب های او در نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، نیویورکر، واشنگتن پست و اقتصاد دان برجسته شده است. آثا او به بیست زبان دنیا تا کنون ترجمه شده است.

شما باید تلاش کنید در محیط کار تنها در بازه‌ های زمانی مجاز از اینترنت بهره ببرید و در باقی زمان بر روی کار خود متمرکز شوید که در برنامه‌ ی خود در نظر گرفته‌ اید. اینکار بهره‌ وری شما را افزایش می دهد، به دلیل اینکه می‌ خواهید نهایت استفاده را از زمان مجازی که برای استفاده از اینترنت برای خود در نظر گرفته‌اید، ببرید. برای آگاهی بیشتر از اصول کار کردن مفید و بهره وری مناسب می توانید کتاب کار عمیق را تهیه و مطالعه نمایید.

همچنین آکادمی بازار به شما پیشنهاد می کند از محصولات بسیار مفید و کاربردی کتاب صوتی برای ارتقای کسب و کار و دستیابی به اهدافتان در این زمینه استفاده کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی