خلاصه کتاب ” چطور با دیگران صحبت کنیم ” نوشته لیل لاندز

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۲ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۴ بهمن, ۱۴۰۲

کتاب ” چطور با دیگران صحبت کنیم ” نوشته لیل لاندز است. در این کتاب نکاتی درباره چگونگی برقراری ارتباطی موفق با دیگران بیان شده است. همه ی شما اشخاص موفقی را دیده اید که در جلسات تجاری و در مهمانی های اجتماعی با اطمینان خاطر و اعتماد به نفس بالا حرف می‌ زنند. آنها افرادی هستند که بهترین مشاغل را از آن خود کرده‌ اند، بهترین همسران را دارند، دوستان ناب دارند و حسابهای بانکی‌ شان پر از پول است.

اما با عجله قضاوت نکنید، بسیاری از آنها از شما باهوش‌ تر و با استعدادتر نیستند. از شما بیشتر درس نخوانده‌ اند. حتی جذاب‌ تر از شما هم نیستند. با این حساب موضوع از چه قرار است؟ بعضی ها می‌گویند آنها این ویژگی ها را به ارث برده‌ اند و یا خیلی ساده از بخت و اقبال بلندی دارند. اما در حقیقت علت موفقیت این اشخاص این است که در روابط خود با سایر انسانها از مهارتهای بیشتری برخوردار هستند. اما ترفند و راهکار آنها کدام است؟ در کتاب چطور با دیگران صحبت کنیم شما با انواعی از این راهکارها آشنا می‌ شوید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

نکات کتاب ” چطور با دیگران صحبت کنیم “

در این کتاب شما نکاتی را مطالعه میکنید که می‌توانید با استفاده از آنها به کمال برسید و آنچه را که در زندگی می‌خواهید کسب کنید. شاید حوصله یا وقت کافی برای خواندن یک کتاب چند صد صفحه‌ایی نداشته باشید، مشکلی نیست ما اینجا هستیم و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا این کتاب را برای شما خلاصه کنیم. برای مطالعه خلاصه کتاب چگونه با دیگران صحبت کنیم با ما همراه باشید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - ارتباطات

نکته‌ی اول

وقتی دوستی به شما بگوید که از کسی در مورد شما چیز خوبی شنیده است، این بهترین راه تعریف از شما بوده است. چون به این صورت متوجه می شوید که طرف مقابل چاپلوسی نکرده است و می‌فهمید با هدف اینکه بخواهد کاری برایش انجام دهید، از شما تعریف نکرده است. از شما تعریف کرده است زیرا کاری که شما انجام داده اید به نظر او واقعاً عالی بوده است.

نکته‌ی دوم

نکات کتاب " چطور با دیگران صحبت کنیم "

این نکته نیز به گونه ای ادامه‌ ی نکته‌ ی اول است. اگر کسی به ما خبر بدی بدهد، از دست او عصبانی می‌ شویم. اینجاست که میگویند «قاصد رو نَکُش». چون مصری‌ های باستان واقعاً سر قاصد هایی که حامل خبر بدی بودند را از تنشان جدا می کردند.

ما این قضیه را دقیقاً بر عکس می‌ کنیم و به‌ جای آن اظهار ارادت می‌کنیم. چیزی می‌گوییم که آنها دوست دارند بشنوند. آنها می‌ فهمند که تعریف از شما واقعاً درست بوده و خود به خود از شما خوششان می آید. همینطور، اگه یکی مستقیماً از شما تعریف کرد، به جای اینکه فقط بگین «اوه، مرسی»، شما هم از او تعریف کنید و متواضعانه رفتار کنید. از او تعریف کنید و بگویید «اوه، خیلی ممنون. تو خیلی مهربونی».

نکته سوم

وقتی پای تلفن با کسی صحبت می‌ کنید، سعی کنید که اسم آن ها را بگویید. «سلام جان، سلام سوزی، چه‌ خبر دیوید؟» . چون وقتی اسم کسی را پشت تلفن می‌ برید، مثل این است که در چشم‌ های آنها نگاه کنید و ارتباط غیر کلامی برقرار کنید. این مسئله‌ بسیار با اهمیت است.

نکته چهارم

این را بدانید که نمیشود با کسی معاشرت کنید و همزمان غذا هم بخورید. یکی را  انتخاب کنید. اگر همراه خود مقداری غذا دارید، موقع حرف زدن آن را نخورید. چون وقتی درحال غذا خوردن هستید و همزمان حرف هم می زنید، اصلاً وجهه‌ ی خوبی ندارد. گاهی وقت‌ ها غذا لای دندان های شما می‌ ماند، کلاً حرف زدن با دهان پُر بسیار سخت است، خلاصه اصلاً کار درستی نیست. وقت معاشرت، معاشرت کنید و موقع غذا، غذا بخورید.

نکته پنجم

نکته‌ ی دیگری که باید بدانید این است که مردم جذب اشخاصی میشوند که کف دستشان رو باشد. پس، اگر امکان دارد، بهتر است که کمی دست‌ های خود را باز بگذارید و کف دست را از بقیه پنهان نکنید. با اینکارشما به آنها میگویید که به شما نزدیک بشوند و به این صورت ممکن است که یک گروه کوچیک را مجذوب خود کنید.

نکته ششم

نکته دیگر این است که وقتی کسی تپق زد و در حرف زدن مشکل داشت یا اگر کلمه ای به یادش نیامد، سعی کنید به روی او نیاورید و از آن چشم پوشی کنید. چون وقتی این اتفاق برای کسی بیافتد، حس بدی به آن شخص دست می دهد و اگر شما آن را نادیده بگیرید، آن شخص با خودش می گوید من از این آدم خوشم می آید چون او اشتباه مرا نادیده گرفت.

نکته هفتم

آخرین نکته این است که به طرف مقابل اجازه دهید که حرف خود را بزند. اگر در مورد چیزی صحبت می کند، اجازه دهید صحبت خود را به پایان برساند. خیلی از مردم حرف زدن را دوست دارند و انرژی زیادی برای آن دارند. یعنی اگر بخواهید با آنها صحبت کنید باید وسط حرفشان بپرید، پس در عوض زمانی نقش شنونده را داشته باشید و سعی کنید گوش کنید تا وقتی که خودشان از حرف زدن خسته شوند. اینجاست که شما هم حرف خودتان را می زنید و پیشنهاد می دهید.

درباره لیل لاندز

لیل لاندز

لیل لاندز، متخصص مشهور علوم ارتباطات انسانی است که تمرکزش بر تعاملات ناخود آگاهی است که در همه ی ارتباطات بین فردی اتفاق می افتد. لاندز، صدها سمینار علمی برای شرکت های بزرگ و عموم مردم در شهر های مختلف جهان برگزار کرده است. لیل لاندز، نویسنده ی ده کتاب پرفروش در زمینه ی مهارت های ارتباطی برای کسب و کارها، روابط اجتماعی و عاشقانه است. برخی از کتاب های او به بیش از 25 زبان ترجمه شده اند.

سخن پایانی

برقراری ارتباط موثر به ایجاد ارتباطی می گویند که در آن تلاش می شود با کمال دقت پیام منتقل یا دریافت شود و سعی می شود در این میان حس خوش آیندی به فرد یا افراد مقابل منتقل شود. در این راستا دغدغه بسیاری از افراد  این است که چگونه با دیگران صحبت کنند و چطور سر صحبت را با دیگران باز کنند و از طرفی هم در زمان صحبت کردن چه چیزی را بیان کنند.

پیشنهاد آکادمی بازار به شما تهیه و مطالعه کتاب چطور با دیگران صحبت کنیم است. در این مقاله ما خلاصه کتاب چگونه با دیگران صحبت کنیم را برای شما نوشتیم تا در صورت تمایل نسخه کامل آن را خریدرای کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی