کتاب “چرا ثروتمندان ثروتمند تر می شوند” نوشته رابرت کیوساکی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۷ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۲ آذر, ۱۴۰۱
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

 کتاب چرا ثروتمندان ثروتمندتر می شوند اثر  رابرت کیوساکی است. کتابی که به موضوع قدرت آموزش مالی در کسب ثروت می پردازد.کتاب چرا ثروتمندان ثروتمندتر می شوند به شکلی نسخه کامل‌تر کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول است و اگر شما با مطالب آن کتاب آشنا باشید با ذهنیت بهتری می‌توانید این کتاب را بخوانید.اکثر مفاهیم کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول در کتاب چرا ثروتمندان ثروتمندتر می شوند به صورت خلاصه دوباره بیان شده است و اینگونه نیست که اگر شما آن کتاب را مطالعه نکرده باشید، هیچکدام از مفاهیم این کتاب را متوجه نشوید. اما بهتر است با مفاهیم فکری پدر پولدار نیز آشنا باشید. موضوع کتاب چرا ثروتمندان ثروتمندتر می شوند درمورد آموزش مالی واقعی است نه درباره‌ی قصه‌ی قدیمی: «به مدرسه برو، کاری پیدا کن، سخت کار کن، پس‌انداز کن، خانه بخر، بدهی‌هایت را پرداخت کن و در بازار بورس سرمایه‌گذاری بلندمدت کن.»

رابرت کیوساکی در پیش‌گفتار کتاب چنین می‌نویسد:

این کتاب، نسخه پیشرفته‌ی کتاب پدر پولدار – پدر بی‌پول است. اگر کتاب پدر پولدار – پدر بی‌پول را مطالعه نکرده اید، پیشنهاد می‌کنم که اول آن را بخوانید و سپس سراغ این کتاب بیایید. این کتاب ویژه ی دانشجویان ارشد شرکت پدر پولدار است، همان‌هایی که قبلا با اصول و درس‌های آن کتاب آشنا شده‌اند. دقیقا مانند تمامی کتاب‌های شرکت پدر پولدار، نهایت تلاشم را کرده‌ام تا مطالب را ساده‌تر و آسان تر بیان کنم. این کتاب بسیار آسان است اما کارهایی که ثروتمندان انجام می‌دهند آسان نیست. (چرا ثروتمندان ثروتمندتر می شوند – صفحه ۳۷)

کیوساکی

پشت جلد کتاب نوشته شده است:

رابرت کیوساکی حدود بیست سال پیش، کتاب «پدر پولدار، پدر بی‌پول» برترین کتاب در زمینه مالی را برای همه زمان ها نوشت. آن کتاب، شیوه تفکر و روش زندگی میلیون‌ها نفر را به چالش کشید و دگرگون کرد. رابرت با داشتن چشم‌اندازهای مالی و سرمایه‌گذاری، که اغلب مغایر با عقاید عمومی و عرفی است برای سخنرانی‌های مستقیم، بی‌پرده و الهام بخشش، شهرتی جهانی کسب کرده و تبدیل به چهره‌ای مطرح در زمینه‌ی آموزش مالی شده است.

محتوای کتاب چرا ثروتمندان ثروتمندتر می شوند

حتما شما هم این مسئله را شنیده‌اید که برای کمک به مردم می‌توان به دو شکل رفتار کرد. می‌توان به آن‌ها ماهی داد و یا می‌توان به آن‌ها ماهی‌گیری آموزش داد. این کتاب برای دسته‌ی دوم تالیف شده است. یعنی شما اگر به آموزش ماهی‌گیری به مردم اعتقاد دارید، این کتاب برای شماست و از خواندن آن لذت می‌برید.

در دوره بازاریابی و فروش ” ستارگان فروش ” خود را به یک فروشنده تمام عیار تبدیل کنید.

کیوساکی در این قوانین فروش و کسب وکاررا یاد می‌دهد. یا به عبارت دیگر می‌توان گفت قوانین پول را آموزش می‌دهد. اینکه پول چگونه می‌تواند برای شما کار کند.

این کتاب در چهار فصل نوشته شده است

  • چرا ثروتمندان ثروتمندتر می شوند
  • آموزش مالی چه چیزی نیست
  • آموزش مالی واقعی چیست؟
  • اقتصاد بی‌روح و ناخوشایند

این کتاب و کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول بر این مبنا نوشته شده است که مدرسه و آموزش و پرورش، دانش‌آموزان را جهت زندگی در آینده آماده نمی‌کند. آموزش‌های مدرسه قدیمی است و کسی با استفاده از آن‌ها نمی‌تواند در جهان امروز که در حال تغییر و تحول است، زندگی سطح بالایی داشته باشد. و مهم‌تر از این موضوعات، این کتاب‌ها نشان می دهند که مدرسه هیچ آموزشی در زمینه مالی ندارند. تلاش رابرت کیوساکی رفع این خلا است.

در صفحات آغازین این سوال آمده است:

مدرسه در رابطه با پول چه آموزش‌هایی به شما داده است؟

جواب اکثریت افراد این بود که پس‌انداز کن، خانه بخر، بدهی‌هایت را پردخت کن و در بازار بورس، سرمایه‌گذاری بلندمدت بکن.» شاید این نکات در عصر صنعت، توصیه‌های خوبی بوده باشند ولی در عصر اطلاعات، توصیه‌هایی کهنه و قدیمی هستند. (چرا ثروتمندان ثروتمندتر می شوند – صفحه ۱۴)

قسمت‌هایی از متن کتاب چرا ثروتمندان ثروتمندتر می شوند

هرسکه‌ای سه رو دارد: شیر، خط و لبه‌ی آن.
هوشمندی، ایستادن بر لبه‌ی سکه و توانایی دیدن دو روی سکه است. (چرا ثروتمندان ثروتمندتر می شوند – صفحه ۴۷

بی‌سوادی مالی، مردم را از حرکت بازمی‌دارد. کسانی که سواد مالی ندارند معمولا با ترس زندگی می‌کنند و به حس امنیت غلط چنگ می‌اندازند. ترس، افراد را فقیر نگه می‌دارد. آنهایی که سواد مالی ندارند از حل مشکلات اولیه مالی زندگی‌شان عاجز می‌مانند. (چرا ثروتمندان ثروتمندتر می شوند – صفحه ۱۹۵)

پدر پولدارم تاکیید کرده بود که شغلی را در حوزه فروش پیدا کنم. او می‌گفت: «مهم‌ترین مهارت یک کارآفرین، توانایی‌اش در فروش است.» وی دائما می‌گفت: «فروش یعنی درآمد» و اینکه «اگر می‌خواهی درآمد بیشتری کسب کنی بیشتر بفروش.» (چرا ثروتمندان ثروتمندتر می شوند – صفحه ۲۸۱)

درباره نویسنده

رابرت کیوساکی درهاوایی متولد شد و در همان‌جا بزرگ شد. او چهارمین نسل از یک خانوادهٔ دو رگه ژاپنی_آمریکایی است. خانواده‌اش ترکیبی از مدرسان عالی و برجسته مملکت بودند. پدرش رئیس آموزش و پرورش ایالت هاوایی بود. کیواسکی پس از اتمام دوره دبیرستان، در نیویورک به ادامه تحصیل پرداخت و پس از اتمام دانشگاه، به نیروی تفنگداران آمریکا پیوست و به عنوان افسر و خلبان هلیکوپترهای سنگین نظامی به ویتنام عازم شد. از آثار دیگر او کتاب  پدر بی پول، پدر پولدار است. همچنین کتاب کسب ثروت به روش پدر پولدار نیز که ادامه مباحث کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول می‌باشد، از نوشته های اوست.

 

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - باور

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

2 پاسخ

  1. سلام روزتون بخیر تندرستی
    خواستم اول نظر بزارم خستگیتون بره / خراطین
    واقعا مفید بود برام من اینجارو سیو کردم تا دوباره بیام
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی