خلاصه کتاب «نیروی حال» نوشته اکهارت تول

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۲ تیر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۴ دی, ۱۴۰۱
کتاب «نیروی حال»

کتاب نیروی حال نوشته اکهارت تول، قرار است راهنمایی برای زندگی روزمره باشد و بر اهمیت زندگی در حال حاضر و فراتر از آینده نامعلوم یا گذشته از دست رفته تاکید می‌کند. این کتاب توسط اپرا وینفری، تهیه کننده، بازیگر و مجری آمریکایی توصیه شده است.

پس می‌توان حدس زد که چه کتابی در انتظار ماست و چه تاثیر عمیقی بر ما خواهد گذاشت. هم اکنون کتاب نیروی حال به ۳۳ زبان زنده دنیا از جمله فارسی وجود دارد. نویسنده در این کتاب روایت خود را از شرح حالش ارائه می‌دهد.

آموزه‌های این کتاب به حالت پرسش و پاسخ به سادگی به خواننده منتقل می‌شود. در این مقاله خلاصه‌ای از این کتاب را برایتان آورده‌ایم تا قبل از تهیه این کتاب، پیش زمینه‌ای از آن داشته باشید. همراه ما باشید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

خلاصه کتاب نیروی حال

در این مقاله قصد داریم خلاصه کتاب «نیروی حال» نوشته اکهارت تول را مرور کنیم. کتاب نیروی حال نوشته اکهارت تول است و در آن این مسئله را مطرح می‌‌کند که اگر از روزمرگی‌‌‌های زندگی‌ خود خسته‌ شده‌اید یا اینکه از چیزهایی که در زندگی دارید لذت نمی‌‌‌برید تنها چیزی که شما برای بهتر شدن حالتان به آن نیاز دارید، تغییر نگرش به زندگیتان است.

او در کتاب نیروی حال، به شما یاد می‌دهد تا نگرشتان را نسبت به زندگی خود عوض کنید. کتاب نیروی حال، به بیش از ۳۰ زبان زنده‌ دنیا ترجمه شده و میلیون‌‌‌ها نسخه از آن در سراسر جهان به‌ فروش رفته‌ است. در این معرفی کوتاه از کتاب نیروی حال، با آکادمی بازار همراه باشید.

درباره‌ کتاب نیروی حال

درباره‌ کتاب نیروی حال

اکهارت تول سعی دارد در کل کتاب این موضوع را بیان کند که در زمان حال زندگی کن. حتما بارها در زندگی برایتان پیش آمده‌ است که اسیر افکار خود شده‌‌اید و موفق نشده‌اید از لحظاتی که بر شما گذشته‌ است، لذت ببرید و استفاده کنید. آیا تمایل داشته‌اید که از بار زندگی روزمره‌ خود رها شوید و شیوه نگاهتان را به جهان اطرافتان تغییر دهید؛ پس این کتاب برای شماست.

اکهارت می‌گوید: این کتاب عصاره‌ آموزه‌‌های من را تشکیل می‌دهد. البته من سعی می‌کنم آموزه‌‌هایم را تا جایی که امکان دارد در ظرف کلمات بریزم و با اشخاص و گروه‌‌های کوچک و سالکان راه معنا درمیان بگذارم. این تلاش من در ده سال گذشته بوده است.

استاد احمد محمدی
برای تغییر باورهای ناتوان‌کننده و منفی، در افکار مثبت و توانمند ساز غوطه‌ور شو.
استاد احمد محمدی

می‌‌دانم که کلمات گنجایش همه‌ چیز را ندارند. می‌خواهم با همه وجود تشکر کنم از همه‌ کسانی که شجاعت داشتند و خواستند که تحول درون خود را تجربه کنند؛ آن‌هایی که سوال‌های جدی مطرح کردند و آماده‌ شنیدن جواب‌های من بودند. اگر این آدم‌‌های دوست‌ داشتنی وجود نداشتند این کتاب به زیور طبع آراسته نمی‌‌شد. من اطمینان دارم که این کتاب به دست همه افرادی خواهد رسید که خواهان دگرگونی بنیادی در درون هستند.

زنجیره افکار منفی

اکهارت تول اعتقاد دارد این ذهن شماست که شما را در زنجیره‌ افکار منفی نسبت به گذشته یا آینده گرفتار کرده‌ است. قضاوت نسبت به اتفاقاتی که برایتان پیش آمده است، خیال‌ پردازی و دلهره از آینده‌‌ای که در راه است، استرس و هیجانات روحی، همه‌ کاری است که ذهن ما انجام می‌‌دهد و این زمان حال ماست که به آن اهمیتی نمی‌‌دهد.

هوایی را که به درون بدن تو وارد و خارج می‌شود حس کن. لحظه‌ حال تنها واقعیتی است که باید با آن مواجه شوی، تو همواره با لحظه‌ حال طرف هستی، نه آینده، تو هرگز با آینده طرف نمی‌شوی. جالب است، نه؟ تا به‌‌حال به این موضوع فکر کرده‌‌اید که هیچگاه آینده‌‌ای در کار نخواهد بود؟ تمام آن چیزی که ما به آن آینده می‌گوییم، مجموع لحظه‌‌هایی است که درحال ما جریان دارد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - دوست داشتن خود

این کتاب بینش میلیون‌‌ها انسان در جهان را نسبت به زندگی تغییر داده‌ است. این کتاب مفید به شما یادآوری می‌‌کند که برای لذت بردن از زندگی، باید لحظه‌‌ای ذهنتان را خاموش کنید و به اطرافتان با دقت بنگرید. سعی کنید از آن‌ چیزی که در اطرفتان می‌‌گذرد، از مناظر طبیعت، خورشید، آسمان شب و دریا لذت ببرید.

اکهارت تول می‌گوید که خودش هم درگیر افسردگی بوده‌ است. این افسردگی که او را در اوج جوانی به انزوا کشاند، تا مدت‌‌های زیادی با او بود؛ تا اینکه ناگهان، روزی دست‌ خوش تحول روحی می‌‌شود. او پس از این دگرگونی، تصمیم به یاد دادن تعالیم معنوی به افراد گرفت و تبدیل به یک معلم معنوی شد. کتاب نیروی حال، اولین اثر مکتوب او در زمینه تعالیم معنوی است.

معرفی اکهارت تول

معرفی اکهارت تول - اکهارت تله - اکهارت تولی - Eckhart Tolle

اکهارت تول زاده ۱۶ فوریه ۱۹۴۸ در آلمان است. او نویسنده و معلم معنوی و شهروند کانادا است. او بعد از انتشار دو کتاب پر فروش نیروی حال و زمین نو به شهرت رسید.

در سال ۲۰۱۱ از سوی Watkins Review به عنوان تاثیرگذارترین شخصیت معنوی جهان معرفی شد. در سال ۲۰۰۸ نیویورک‌ تایمز او را محبوب‌‌ترین نویسنده کتاب‌‌های معنوی نامید. توله ادعا می‌کند که بیشتر سال‌های زندگی‌‌اش را تا قبل از ۲۹ سالگی، که دستخوش یک دگرگونی درونی شد، در افسردگی سپری کرده است. در حالیکه او از تعالیم مختلف معنوی تاثیر گرفته‌ است اما هیچ دینی را نمایندگی نمی‌کند.

سخن پایانی

بسیاری از افرادی که کتاب نیروی حال را مطالعه کرده‌اند، این کتاب را تاثیرگذارترین کتاب زندگی‌ خود می‌‌دانند. صدالبته که با مطالعه یک کتاب، نمی‌توانیم نگرش و بینش خودمان را به دنیا تغییر دهیم، اما کتاب‌‌ها بهانه‌‌ای برای تغییر و آموختن راه‌‌های آن می‌‌شوند. پس اگر در پی ایجاد تغییر در راستای دستیابی به صلح درونی در زندگیتان هستید یا حتی اگر تمایل دارید بدانید آن‌هایی که از آرامش بی‌‌نظیری در زندگی خود برخوردارند، از چه فلسفه‌‌ای در زندگی‌ بهره می‌برند، این کتاب را بخوانید.

5/5 - (2 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

30 پاسخ

  1. سلام نام مترجم بهم بگین که ساده ترجمه کنه و کلمات خیلی معنا دار استفاده نکنه چون من نوجوونم و سطح ادبیاتم پایینه

    1. سلام متین عزیز
      با مترجم خاصی رو توصیه نمی کنیم ، لطفا خودت در سایتهای کتاب سرچ کن و ببین خوانندگان کتاب کدوم رو توصیه می کنند.
      مانا و پیروز باشی

  2. این کتاب بهترین کتابیه که تا الان خواندم محشره.یه همه توصیه می کنم بخونینش کل زندگیتون رو عوض میکنه

  3. من این کتاب رو همراه با دو کتاب دیگه که تقریبا هم راستای موضوعی هم هستند خوندم عالی بود از همون ابتدا سعی کردم دیگه به گذشته و آینده فکر نکنم و به بچه هام فکر کنم به هر لحظه ای که داره روی میده… پیشنهاد میکنم که حتما بخونید

  4. ترجمه کدام نویسنده بهتره
    من خیلی جاها در مورد ترجمه مسیحا خوندم که میگن مقداری توضیحات جانب دارانه در کتاب وجود داره
    شما ترجمه کدوم نویسنده رو توصیه میکنید؟

  5. این کتاب واقعا یکی از بهترین کتاب هاییه که توی زندگیم خوندم.توصیه میکنم حتما بخونید چون واقعا دید تازه ای در زندگیتون ایجاد میکنه:)))

    1. سلام مهدی عزیز
      توصیه میکنم که باقیمانده عمرتون به بهترین وجه استفاده کنید و همچنین شرکت در سمینارهای موفقیت و .‌ … را به شما دوست عزیز توصیه میکنم

        1. سلام ایزدی گرامی
          نمی توانیم ترجمه فرد خاصی را توصیه کنیم ، در فیدیبو وطاقچه سرچ کنید و نمونه ترجمه ها را مطالعه کنید ، آنکه برای شما جذاب تر و روانتر بود ، مطالعه بفرمایید .

      1. من این کتابو نخوندم ولی متوجه شدم درمورد اینکه تو زمان حال باشیم داستان منم اینه از ششم ابتدایی به دلایلی دچار افسردگی خفیف شدم و نمیتونستم با دیگران خوب ارتباط بگیرم گنگ بودم و تقریبا گوشه نشین شدم و همین وضعیت که همیشه منو آزار میداد تا شانزده سالگیم ادامه داشت و اونموقع بود تصمیم گرفتم ادم بهتری بشم و با شروع نماز و ایمان قوی شروع کردم و بعد کلی فکر و تغییر باور به همین نتیجه رسیدم که درواقع پنجاه درصد راهم بود یعنی حضور داشتن ولی برام کافی نبود و راضیم نمیکرد فقط مدتی بود تصمیم گرفتم عوضش کنم که الان باورم روی اینه که همون کلمه اعتماد بنفس و به صورت اطمینان به خود بازگو کردم و با همین تفکر جلو میرم و خیلی راضیم یعنی باعث میشه به هر فکرت اعتماد کنی به خودت مطمئن باشی و اطمینان داشته باشی باعث میشه که درست فکر کنی و اعتماد بنفس بگیری و همین اطمینان به خود خیلی خوبه بنظرم ولی اگه بتونی خیلی از باورهای خوبو همزمان با حضور در لحظه داشته باشی خوب میشه که دارم روش کار میکنم بهترین حالت در بیام ممنون که کامنتمو خوندید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی