کتاب ” مدیریت فروش ” نوشته برایان تریسی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۷ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۳ آذر, ۱۴۰۱
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

آکادمی بازار قصد دارد در این مقاله کتاب «مدیریت فروش» یکی از اثرهای ماندگار «برایان تریسی» را معرفی کند، که در رابطه با مدیریت فروش و شیوه تبدیل شدن به بهترین مدیر فروش بوده است. کتاب مدیریت فروش می تواند راز و رمز فروش بیشتر را به افراد یاد دهد، زیرا اغلب میزان فروش می تواند برای هر شرکتی مهم باشد. فروش هر شرکت نشان دهنده هویت آن بوده، به دلیل اینکه هر مجموعه تولیدی که نتواند محصول خود را به خوبی بفروشد، با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهد شد.

کتاب مدیریت فروش را برایان تریسی با موضوعات بسیار جالبی به بازار عرضه کرده است، بدین صورت می تواند برای کسانی که به عنوان مدیر فروش در شرکت های بزرگ و کوچک فعالیت داشته، بسیار موثر  واقع شود. هرکسی که بتواند مدیریت مناسبی بر روی کسب و کار خود داشته باشد، می تواند موفقیت های بیشتری کسب کند.

کتاب مدیریت فروش را می توان حاصل تلاش چندین ساله برایان تریسی دانست، از این رو می توان فهمید که نکاتی که در این کتاب به آنها اشاره شده، بسیار مفید و با ارزش می باشند. زیرا او تحقیقات بسیار زیادی را در رابطه با فروش محصولات انجام داده است.

درباره کتاب مدیرت فروش

همه ی شرکت هایی که در حیطه تولید فعالیت دارند، قطعا به یک مدیر فروش خوب احتیاج دارند، در کتاب مدیریت فروش برایان تریسی خصوصیات یک مدیر فروش موفق را بیان می کند و نکاتی را می آموزد که هرکسی می تواند با رعایت کردن آنها تبدیل به یک مدیر فروش موفق شود. از آنجا که مدیر فروش در هر شرکتی نقش محوری و کلیدی داشته، لذا باید کسانی را که برای مدیریت فروش انتخاب نموده، توانایی انجام این ماموریت را داشته باشند. افرادی که به عنوان مدیر فروش در شرکت های مختلف برگزیده می شوند باید افرادی اجتماعی باشند، زیرا کسانی که نتوانند روابط اجتماعی مناسبی با دیگر افراد برقرار کنند، هیچگاه نمی توانند افرادی را برای فروش بیشتر محصولات شرکت بیابند. به همین دلیل باید به این مسئله در انتخاب مدیر فروش توجه زیادی شود. مدیر فروش هر شرکت باید قادر باشد که مشاور خوبی برای مشتریان باشد، از این رو از نظر فنی باید با محصول تولید شده آشنایی بسیار خوبی داشته باشد. زیرا با شناخت کامل محصول می تواند مشتریان را نسبت به فوایدی که این محصول می تواند برای آنها داشته باشد، مطلع کند. این موضوع موجب افزایش میزان فروش می شود.

قسمتی از کتاب مدیریت فروش

در کتاب مدیریت فروش آقای برایان تریسی مدیران فروش را از جمله مهم ترین افراد برای هر شرکت معرفی می کند، به همین دلیل باید نسبت به انتخاب آن اهمیت بسیار زیادی داده شود، زیرا در صورتی که مدیر فروش کار خود را به درستی انجام ندهد، حاصل تلاش کل مجموعه هدر خواهد رفت. بدین ترتیب نمی توان به آسانی خسارت هایی را که به بار آمده جبران کرد. در قسمتی از مقدمه این کتاب آمده است:
«فروشنده‌ ها با فراز و نشیب مواجه می‌ شوند. گاهی اوقات فروش بیشتر و گاهی کمتر است. یک مدیر کارآمد که در زمینه‌ی روابط انسانی از توانمندی زیادی برخوردار باشد باید بر کار فروشندگان نظارت کند. مدیر فروش برجسته و برتر باید بتواند فروشندگان خود را هماهنگ کند و از آن‌ ها یک تیم فروش کارآمد بسازد تا بتوانند در سطح مورد نظر فروش کنند. کاربرد اصول مطرح شده در این کتاب به مدیر فروش امکان می‌دهد که نتایج فروش بهتری کسب کند. البته توجه داشته باشید که کارکنان فروش همه با هم متفاوت اند و هیچ قانون و قاعده‌ ای را نمی‌توان به یکسان درباره همه به کار برد».

 

درون مایه کتاب مدیریت فروش

در کتاب مدیریت فروش برایان تریسی به نقش یک مدیر فروش در مجموعه پرداخته و به نکاتی اشاره می کند تا افراد بتوانند به راحتی یک تیم فروش موفق را بسازند. با داشتن تیم فروش خوب می توان تا حد زیادی خیال خود را راحت کرد، به دلیل اینکه تیم فروش حرفه ای می تواند در هر وضعیتی محصول تولید شده را به بازار ارائه دهد. هر تیم فروش باید هدف های خود را برای فروش مشخص کند، سپس باید برای دستیابی به این اهداف تلاش خود را شروع کنند. بدین ترتیب در مدت کوتاهی شاهد تحقق اهداف خود خواهند بود، البته به شرطی که راه درستی را برگزینند. برایان تریسی در کتاب مدیریت فروش بیان می کند که برای دستیابی به فروش خوب باید برنامه ریزی شده عمل کنند. برنامه ریزی باید به شکلی اصولی انجام شود، بدین ترتیب عملی کردن آن و همچنین دستیابی به آن می تواند راحت تر صورت پذیرد. هر واحد تولیدی برای مدیریت فروش محصول خود باید افراد خلاق و با پشتکار را برگزیند. مدیر فروش بد توانایی به ثمر رساندن تلاش های یک شرکت را ندارد، به همین دلیل بهتر است که مدیر فروش بد را کنار گذاشت تا جا برای افراد توانمند باز شود.

درباره نویسنده

برایان تریسی در سال 1944 در کانادا متولد شد و یکی از بزرگترین مشاوران و بازاریابان بین المللی شناخته شده است، که موفق شده است با مشاوره های خود به شرکت های کوچک و بزرگی در سراسر جهان در حیطه فروش مشاوره بدهد. برایان تریسی تا امروز موفق شده است تا به بیش از 1000 کمپانی معتبر مشاوره بدهد، این مسئله می تواند موجب شود که کتاب های برایان تریسی که در زمینه مشاوره و فروش بوده را از بهترین کتاب های موجود در این زمینه شناخت، به دلیل اینکه او سال هاست که خود به این کار مشغول بوده و کتاب های او نتیجه سالها تجربه در این زمینه می باشد. برایان تریسی با سفر به بیشتر از 70 کشور جهان توانسته شرکت هایی را در نقاط مختلف دنیا مشاوره بدهد، این موضوع برایان تریسی را تبدیل به فردی مشهور در دنیا کرده است و در سراسر جهان او را به عنوان یکی از نخبگان در حیطه مشاوره و بازاریابی می شناسند. از این رو معمولا آثار برایان تریسی مانند کتاب مدیریت فروش به زبان های مختلف در سراسر جهان ترجمه شده است و به فروش می رسد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - ویزیتوری

در واقع برای موفقیت هر کسب‌ و‌ کار، عرضه‌ ی محصولات و خدمات خوب و با کیفیت بالا و افزایش حجم فروش، به تنهایی کافی نیست و شما باید بتوانید سود خود را نیز افزایش دهید. برای رسیدن به موفقیت، نکات و تکنیک‌ هایی وجود دارد که دانستن و اجرای آنها خالی از لطف نیست. بنابراین آکادمی بازار به شما پیشنهاد می کند از محصولات کتاب صوتی بهره ببرید در این کتاب ها نکات و تکنیک‌ هایی که حاصل تجربه‌ ی افراد موفق در حوزه‌ی تجارت و عامل اصلی موفقیت صاحبان کسب و کارهای برتر بوده است بیان می شود. جهت استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

کتاب صوتی

5/5 - (1 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی