خلاصه کتاب «شیوه گرگ» نوشته جردن بلفورت

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۳ تیر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۴ دی, ۱۴۰۱
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

در این مطلب قصد داریم به خلاصه کتاب «شیوه گرگ» نوشته جردن بلفورت بپردازیم.

کتاب شیوه گرگ اثری ماندگار از جردن بلفورت است. جردن بلفورت که با بازی لئوناردو دیکاپریو در فیلم گرگ وال استریت جاودانه شد، سیستم متقاعد سازی و فروش گام به گام خود را آشکار می کند که با استفاده از آن، هر کسی می تواند به یک ستاره فروش و موفقیت تبدیل شود.

برای نخستین بار جردن بلفورت رازهای سیستم گام به گام خودش را در کتاب شیوه گرگ مطرح می کند، سیستمی که موجب شده است تا خودش، مشتریانش و تیم فروشش، با دوره ثروت به موفقیت و ثروت بسیاری دست پیدا کنند. این شیوه تا کنون تنها در دوره آموزشی آنلاین او و با هزینه حدود ۲۰۰۰ دلار مطرح شده و اکنون از طریق این کتاب در اختیار همه قرار گرفته است.

کلید فروش و تاثیرگذاری

همه ی معامله ها یکسان هستند؛ اولین باری که این جمله را در اتاقی مملو از فروشنده بیان کردم عصر سه شنبه ۱۹۸۸ بود و در پاسخ همه سردرگم به من نگاه می کردند. جوری نگاه می کردند که انگار می گویند چه مضخرفاتی می گویی جردن، تمامی معامله ها یکسان نیستند، همه ی آن ها با یکدیگر فرق دارند، مشتری های ما هرکدام نیاز ها، باورها، ارزش ها، مخالفت ها و مشکلات متفاوتی دارند. پس چطور ممکن است همه ی معاملات یکسان باشند.

منظورشان را درک می کنم، کاملا می دانم به چه چیزی فکر می کنند. در حقیقت متوجه هستم که چرا میلیون ها میلیون نفر از سراسر جهان در سمینارهای خط مستقیم من حضور پیدا کردند و وقتی به بالای سن رفتم و گفتم همه ی معامله ها یکسان اند، از تعجب شاخ درآورده بودند.

افزایش فروش و تاثیرگذاری

بالاخره این اندیشه ای دور از واقعیت به نظر می رسد. حتی اگر نکات واضحی که بیان شد را کنار بگذارید، واقعا چطور ممکن است همه ی معاملات مثل هم باشند؟ تعداد بیشمار کالا ها و خدماتی که در بازار جهانی عرضه می شوند را در نظر بگیرید، همگی با هم متفاوت هستند. وضعیت مالی مشتری های خود را در نظر بگیرید، آن ها هم همگی با هم فرق می کنند. همچنین مجموعه ای از پیش شرط ها و عقیده های منحصر به فرد هر مشتری، نه فقط راجب به محصول بلکه در مورد اعتماد به شما و دیگر فروشندگان و خود پروسه ی تصمیم گیری در خرید پیش از ورود به معمله را در نظر بگیرید، مجددا همگی با هم متفاوت هستند.

در واقع تمام تفاوت های مسلمی که می تواند هر لحظه در معامله انجام شود را در نظر بگیرید، تعجبی ندارد که درصد خیلی کمی افراد از دغدغه خرید و فروش واهمه ای ندارند، مابقی جهان با وجود اینکه ضرورت خرید و فروش در رسیدن به موفقیت و ثروت را می دانند، با این حال اجتناب می کنند. حتی بدتر از بین همان تعداد انگشت شمار که از فروش و معامله کردن احساس راحتی می کنند، تنها درصد کمی فروشنده ی موفقی می شوند و بقیه جایی در سطح متوسط قرار می گیرند.

گیر افتادن در باتلاق متوسط گرایی

افراد در سطح متوسط فقط تا اندازه ای کسب می کنند که به این روش ادامه دهند، بالاخره یک فروشنده معمولی هم پول بیشتری از بستن یک معامله تا یک شغل مربوط به فروش به دست می آورد. ولی آنها هیچگاه آزادی مالی یک فروشنده موفق را لمس نخواهند کرد و هیچوقت به آن دست پیدا نمی کنند.

شکی نیست که این حقیقتی ناراحت کننده است ولی در واقع نتیجه منفی تفکر همان فروشنده هایی است که اعتقاد ندارند همه ی معامله ها یکسان هستند. کشفی که باعث ایجاد جرقه ای در ذهن من شد و من را مستقیما به سمت ابداع سیستم خط مستقیم هدایت کرد. کشف من نه به صورت آرام و پیوسته بلکه کاملا ناگهانی و در یک جلسه فوری آموزش فروش که در اتاق اصلی جلسات استارتون برگزار کرده بودم رخ داد.

در آن زمان فقط دوازده کارگزار داشتم که برای من کار می کردند و در آن لحظه خاص دقیقا ساعت نوزده و پانزده دقیقه عصر آن سه شنبه طلایی، آنها مستقیما رو به روی من نشسته بودند و همان چهره های سردرگم و شکاکی را به خود گرفته بودند که به خوبی می شناختم. هفته قبل از این ماجرابه موقعیت نایابی در بازار سهام خرده فروشی دست یافته بودم. فروش سهام پنج دلاری به یک درصد از پولدارترین مردم آمریکا، به هر دلیلی هیچکس در وال استریت کلا آن را امتحان نکرده بود. هنگامی که ایده اش را شخصا آزمودم نتیجه تا حدی شگفت انگیز بود که تصمیم به بازآفرینی کامل شرکت گرفتم.

معرفی جردن بلفورت

جردن بلفورت

جردن بلفورت در سال ۱۹۶۲ در نیویورک به دنیا آمد. او که در دهه ۸۰ میلادی در زمینه تجارت گوشت و غذا های دریایی فعالیت می کرد، در همان سنین جوانی متوجه استعداد ذاتی‌ خود در فروشندگی شد. بلفورت پس از انحلال آن کارخانه، از سال ۱۹۸۷ شروع به فروش سهام کرد و تا دو سال بعد موفق شد شرکت دلالی سهام خودش را تاسیس کند.

بلفورت برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ خاطراتش را در قالب یک کتاب به نام «گرگ وال‌استریت» و سال بعد «دستگیری گرگ وال‌استریت» منتشر کرد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - ویزیتوری

جردن بلفورت کتاب شیوه گرگ را با ادبیات خاص خودش نوشته است و آن را به هر کسی، صرف نظر از میزان تحصیلاتش، سنش و سطح مهارت هایش، یاد می دهد که چگونه تبدیل به بهترین فروشنده، مذاکره کننده، کارآفرین و یا سخنگو شود.

آکادمی بازار پیشنهاد می کند با استفاده از محصولات کتاب صوتی آگاهی های خود را در زمینه کسب و کار افزایش داده و با استفاده از آنها قدم های بزرگی در جهت موفقیت و پیشرفت بردارید. در صورت تمایل به استفاده از محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی