کتاب “سنگفرش هر خیابان از طلاست” نوشته کیم وو چونگ

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۱ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۲ آذر, ۱۴۰۱
کتاب "سنگفرش هر خیابان از طلاست" نوشته کیم وو چونگ

کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست از کیم وو چونگ، رئیس و موسس کمپانی دوو است. این کتاب دربردارنده یادداشت‌های کیم وو چونگ خطاب به کشورش است که پس از جمع آوری به شکل یک کتاب در آمده است. این کتاب در کره به پرفروش‌ترین کتاب شد تبدیل شد و به علت پیام‌های جهانی‌اش یکی از مفیدترین و موفق‌ترین کتاب‌های جهان نیز، لقب گرفته است.

کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست با مقدمه‌ای از لوئیس کارار آغاز می‌شود که به صحبت درباره کارهای کیم‌وو چونگ می‌پردازد. در همان صفحات اول کتاب، او به تحسین کیم می‌پردازد، بزرگی و عظمت او را نشان می‌دهد.

وقتی داستان کودکی کیم را می‌خوانید و موفقیت‌های شگفت‌انگیز او را مطالعه می‌کنید شما هم به وجود چنین آدمی افتخار می‌کنید. کیم با فعالیت‌های خود اقتصاد کره را زنده کرد و نقش مهمی در بهبود وضعیت کره ایفا کرد.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

خلاصه کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست

همان‌طور که گفته شد، کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست مجموعه‌ای از یادداشت‌های کیم‌وو چونگ به مردم کشورش است. در مقدمه کتاب آمده است که: «کیم در این کتاب با احساسات زیاد از موفقیت‌هایش حرف می‌زند: «من هیچ‌گاه مثل یک انسان دیوانه برای کسب درآمد کم کار نکرده‌ام»؛ او از انجام فعالیت‌هایی که دیگران آن‌ها را غیرممکن می‌دانند لذت می‌برد.»

کتاب او از ۴ قسمت و ۵۲ فصل تشکل شده است. هر فصل به صورت خلاصه مبحثی را بررسی می‌کند. ۴ قسمت اصلی این کتاب عبارت است از:

  1. رویاپردازی
  2. مدیریت
  3. رشد کردن
  4. رهبری

به عنوان مثال، فصل‌های قسمت اول کتاب که ۸ مورد است دربردارنده این موارد می‌باشد: تاریخ متعلق به رویاپردازان است، فلسفه من در زندگی: چرا من از ابتدا تولد خوشبین بودم، چطور رویاهای سازنده داشته باشیم، تفریح من کار کردن است، دنیای بزرگی در انتظار توست، اقلیت خلاق، چه کسی نابغه را از خواب بیدار می‌کند؟ خوشبختی واقعی چیست؟

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - ویزیتوری

دلیل انتخاب اسم «سنگفرش هر خیابان از طلاست» چیست؟

به هرجا که می‌روم فورا متوجه می‌شوم چگونه می‌توان در آن جا تجارت را شروع کرد، من روزی به شوخی گفتم همه خیابان‌ها از طلا پوشیده شده‌اند پس خودم هم به سوی آن رفتم، البته مکان‌هایی نیز وجود دارند که با طلا پوشانده نشده‌اند و تجارت و کسب وکار موفق در آن جا راحت نمی‌باشد و نیاز به کار سخت و طاقت‌فرسا دارد، البته من این موضوع را فقط برای نشان دادن طرز فکرم بیان کردم.

استاد احمد محمدی
افراد موفق، جهش ناگهانی نکرده‌اند، بلکه بهبود کوچک ولی مستمر داشته‌اند. «هر روز یک قدم، رو به جلو و به سمت هدف بردار.»
استاد احمد محمدی

کتاب را می‌توان یک کتاب انگیزشی – مدیریتی دانست که برای تعداد زیادی از افراد می‌تواند کتاب جالبی باشد. راهکارهای مدیریتی نیز در این کتاب بیان شده است اما موضوع اصلی کیم‌وو چونگ در این کتاب انگیزه دادن به جوانان است. کیم‌وو چونگ از جوانان کره و از جوانان سراسر جهان می‌خواهد که خودشان را باور داشته باشند و برای پیشرفت خودو کشورشان تلاش و کوشش کنند.

جملاتی از متن کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست

جملاتی از متن کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست

در آن‌ زمان حتی یک سکه هم در جیبم نبود، اما رویاهای بزرگی در سر داشتم، من هنوز به خوبی احساساتم در آن زمان را به خاطر می‌آورم، مثل حسی که در نیمه‌‌های شب به هنگام ترک کتابخانه یا برگشت به خانه پس از یک روز سخت کاری داشتم، به آسمان نگاه می‌کردم و آن را مال خودم می‌دیدم، می‌توانستم آن را در آغوش بگیرم، هیچ‌چیز در آن هنگام برای من غیرممکن نبود، طراوت و نشاط جوانی در من موج می‌زد و قلبم را از آرزوهای بزرگ پر کرده بود، هیچ‌چیز نمی‌توانست مانع حرکت من شود. (کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست – صفحه ۳۵)

در یک تجارت هیچوقت نمی‌توانی ۱ و ۱ را جمع کنی و حاصل آن ۲ شود، باید ۱ و ۱ را تبدیل به ۱۰ کنی و سپس آن را تبدیل به ۵۰ کنی، این روش درست تجارت است. (کتاب سنگفرش هر خیابا‌ن از طلاست – صفحه ۴۰)

تجارت فقط سود کردن نیست، بلکه کمتر ضرر کردن نیز بخشی از تجارت است. (کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست – صفحه ۷۰)

رابرت شولر می‌گفت: «تمام چیزهایی که ما امروزه در اختیار داریم در گذشته غیرممکن بود.» (کتاب سنگفرش هر خیابان از طلا‌ست – صفحه ۱۸۰)

شرکت‌های بزرگ کارهای زیادی برای انجام دادن دارند و نباید کار شرکت‌های کوچکتر را از آن‌ها بگیرند. (کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست – صفحه ۲۵۳)

هرقدر قدرتمند‌تر می‌شوید، افتاده‌تر باشید. (کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست – صفحه ۲۷۷)

درباره نویسنده

کیم‌وو – چونگ بعد از جنگ کره، با دستان خالی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان را بنیان گذاشت. شرکت او به وسیله کشتی به چک‌اسلواکی اتومبیل صادر می‌کند، در ایرلند ویدیو تولید می‌کند و در «سیلیکون ولی» در کالیفرنیا مدیریت طراحی ریز‌تراشه‌های کامپیوتر را دارد.

محصولات شرکت او مانند «پونتیاک لومان» لیفت تراک‌های «کاتر پیلار» و قطعات گوناگون هواپیماهای «بوئینگ» و قطعات کامپیوتری «لیدینگ ادج» بازار آمریکا را در برگرفته است.

شما باید کیم‌وو چونگ بشناسید، نه فقط به این علت که پسربچه فقیری بود که با تلاش بسیار زیاد و وصف ناپذیر، گروه صنعتی دوو را با بیش از ۲۵ میلیارد دلار فروش سالیانه تاسیس کرد یا به این علت که رهبران جهان، نبوغ افسانه‌ای او را ستایش کرده‌اند. شما باید با او آشنا شوید، به دلیل سرگذشت او و مجموعه‌ای از راهنمایی‌های خلاقانه و کاربردی در راه رسیدن به موفقیت در کسب و کار و زندگی است.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی